וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי ומליקסון שוקלים את דרכם בבית"ר

ניר איסקוב ואסף שקד

11.5.2006 / 12:20

הצעירים התאכזבו מההצעות הכספיות שקיבלו: "מאוד פגועים מהיחס". גורם במועדון: "גאידמק קיבל טלפונים נגד גרנט". אגאנסו שוחרר

מספר ימים לפני תום העונה ובהנהלת בית"ר ירושלים גרמו לשחקנים הצעירים אכזבה גדולה מאוד.

היום (רביעי) בצהריים נפגש סוכן השחקנים, רונן קצב, עם ולדימיר שקלאר, על מנת לסכם סופית את ההסכם שסוכם לפני כשלושה חודשים בין בית"ר לברק יצחקי, אך הופתע לשמוע מהיו"ר כי ההסכם שהיה בטל, וכי בית"ר מתכוונת לשלם ליצחקי סכום השווה ערך לחצי ממה שסוכם תחילה. למעשה יצחקי שהיה אמור להשתכר כ-120 אלף דולר לעונה, קיבל הצעה העומדת סביב 60 אלף דולר לעונה.

קצב אמר לוואלה! ספורט: "אמרתי לשקלאר שלא מקובל עלינו להפר סיכומים, וביקשתי יומיים, שלושה לחשוב מה עושים".

אבל לא רק בעניין יצחקי התגלו בעיות. במהלך הימים האחרונים התגלו בעיות חמורות גם סביב מאור מליקסון. הקשר הצעיר, שבית"ר טרם הציעה לו הצעה כספית רשמית, מסיים את חוזהו ביום ראשון הקרוב, ובשיחות שנערכו בין הצדדים הוצע לשחקן חוזה שעומד סביב ה-60 אלף דולר. השחקן ששמע את הסכום, נעלב מאוד מההצעה.

יצחקי ומליקסון שנחתו הלילה באוקראינה ביחד עם הנבחרת האולימפית, נשמעו מאוכזבים מאוד מההצעות שקיבלו. בשיחות עם שחקנים אחרים בנבחרת, הם נשמעו פגועים מאוד מהיחס של בית"ר ירושלים.

יצחקי אמר לאחד מחבריו בנבחרת: "אני מאוד מאוכזב מבית"ר ירושלים. היה לי כבר סיכום ביד על סכום מסוים וקיבלתי בהפתעה את ההודעה של קצב שבית"ר לא הסכימה לקבל את ההצעה שסוכמה מראש. נתנו לי הצעה של חצי מהסכום שסוכם מראש וזה מראה על זלזול בי. בזמן שבית"ר משלמת לשחקנים אחרים חוזים גבוהים של 400 אלף דולר, לנו השחקנים הצעירים ששיחקו שלוש עונות תחת חוזה חייל, מציעים הצעות מעליבות מאוד. אני לא מבין איך הפרו את הסיכום שכבר היה לי, אני מאוד פגוע ושוקל ללכת לוועדה למעמד השחקן. לא ככה ציפיתי שיתנהגו אליי הקבוצה שאני כ"כ אוהב ומעריך".

על פי דבריו של רונן קצב, לבית"ר יש אופציה להאריך את החוזה של יצחקי בשנתיים נוספות, אך במידה ולא תושג פשרה בין הצדדים יפנה יצחקי לוועדה למעמד השחקן.

מליקסון נשמע נחרץ הרבה יותר: "בית"ר מציעה לשחקנים חוזים בסכומים אסטרונומיים וחושבת שאנחנו הצעירים נסכים לשחק על חוזה כזה נמוך. אנחנו אוהבים מאוד את בית"ר ומאוד רוצים להמשיך לשחק בה אבל בגלל זה כנראה מנצלים את העובדה הזאת ומציעים לנו חוזה כזה נמוך. הייתה לנו דרישה לחוזה הגיוני ולא דרשנו משהו חורג. אני מאוד פגוע מהיחס של בית"ר".

מליקסון אף גילה את התוכניות שלו לאחד מחבריו: "ביום ראשון מסתיים החוזה שלי מבית"ר. קיבלתי מסר מפרננדז שהוא יקח אותי לקבוצה שאותה הוא יאמן בעונה הבאה. אני מאוד רוצה להישאר בבית"ר, אבל אני דורש מה שמגיע לי ולשאר השחקנים הצעירים. אם חושבים שנשאר בכל מחיר אז טועים, אני שוקל את דרכי בבית"ר ואם לא תהיה ברירה אני אעזוב למרות שאני אוהב מאוד את הקבוצה".

לואיס פרננדז שקיבל הצעות מסנט. אטיין הצרפתית ומאספניול הספרדית, הבהיר בתקשורת הצרפתית כי הוא רוצה לקחת איתו את מליקסון לקבוצה בה יאמן בעונה הבאה. מליקסון וסוכנו כבר קיבלו את המסר ולא ימתינו לבית"ר אם זו תנסה "למרוח את הזמן".

גם קבוצות צמרת בליגת העל, שעוקבות במרץ אחרי ההתפתחויות, כבר שלחו מסרים לשחקנים והציעו להם חוזים גבוהים בהרבה יותר מהחוזה שאותו רוצה בית"ר להעניק להם. נכון לעכשיו השניים רוצים לשחק בבית"ר ירושלים, אך כאמור, הם לא יישארו בקבוצה בכל מחיר.

דרישה דומה להפחתת הסכום מהסיכום המקורי העלה שקלאר גם מול עמית בן שושן, אולם חוזה עם החלוץ הצעיר עשוי בכל זאת להיחתם בימים הקרובים. בן שושן מחזיק בחוזה לעונה נוספת, והנהלת בית"ר וקצב מנסים להגיע לפשרה, שבמסגרתה השחקן יקבל את מה שהובטח לו בסיכום המקורי, אך בקונסטלציה אחרת. בשונה מבן שושן, הפערים שנתגלעו בין הצעת בית"ר המחודשת ליצחקי לסכום המופיע בסיכום המקורי עמו, הם גדולים.

עתידו של מזואה אנסומבו, שחוזהו פג בסיום העונה, תלוי בזהות המאמן הבא של בית"ר. קצב הבהיר כי הקשר הקונגולזי אינו מעניק עדיפות לקבוצתו מהעונה הנוכחית, וכי הוא רואה עצמו רשאי לנהל מו"מ עם כל קבוצה שתחפוץ בשירותיו.

בבית"ר מעוניינים להאריך את חוזהו של אלירן דנין, המסתיים בעונה הבאה, בשנתיים נוספות. תומר בן יוסף, החתום לשנתיים נוספות, יזכה לשדרוג בשכרו, הנאמד כיום ב-120 אלף דולר. קובי מויאל יחתום בקרוב על חוזה חייל. ולדימיר שקלאר סיפר ל"עושים ספורט" בגלי צה"ל כי ביום חמישי הוא נפרד מהחלוץ הספרדי דוד אגאנסו, ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

גאידמק נפגש עם גרנט, קורביס בדרך, רוצים גם את קטן

בתוך כך, הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, נפגש היום עם אברהם גרנט לפגישת התרשמות בנוגע למינויו האפשרי של מאמן הנבחרת היוצא, לאימון בית"ר בעונה הבאה. על גאידמק מופעלים בחודשים האחרונים לחצים מצד מקורביו, מקורבי המאמן ואישים אחרים בכדורגל הישראלי להיפגש עם גרנט ולהתרשם ממנו.

על פי הידוע, גאידמק טרם הציע את משרת המאמן לגרנט, והפגישה נועדה לצורך היכרות ראשונית בלבד. בהמשך היום או מחר (חמישי) אמור הבעלים של בית"ר לקיים פגישה דומה עם המאמן הצרפתי, רולאן קורביס, שנחת הבוקר בארץ.

גורם בכיר במועדון אמר לוואלה! ספורט בעניינו של גרנט: "אין דבר כזה זמן קצוב. הייתה היום פגישה עם גרנט, ארקדי ייפגש במהלך השבוע הקרוב עם עוד מאמנים זרים, ביניהם קורביס, ואז יחליט. גרנט הוא אחת מהאפשרויות וגאידמק בהחלט התרשם ממנו, אבל זה לא אומר שיש סיכום".

גורם אחר במועדון הוסיף: "לאחר הפגישה עם גרנט, הייתה מחשבה של ארקדי שהוא האדם הנכון לתפקיד, אבל מאז שעות הצהריים קיבל גאידמק טלפונים רבים מאוהדים וגורמים אחרים בכדורגל הישראלי, שאמרו לו שגרנט לא מתאים לבית"ר ושהוא לא צריך להגיע. לגאידמק חשובה מאוד דעת הקהל, ואם הקהל של בית"ר לא רוצה את גרנט ויחצין את חוסר שביעות רצונו, אז להערכתי הוא לא יגיע לבית"ר".

אגב, בסקר שערך אתר בית"ר.נט בקרב 6,540 משתתפים, מייד לאחר שלואיס פרננדז הודיע על עזיבתו, עלה כי 80 אחוז מהאוהדים אינם מעוניינים בבואו של גרנט ו-20 אחוז בלבד רוצים לראות את המאמן הלאומי לשעבר בטדי.

אחד המתחרים של גרנט, רולאן קורביס הוא בעל עבר עשיר כמאמן בצרפת. לאחרונה הוא אימן את אג'קסיו מתחתית הליגה הצרפתית, ובעבר הוא אימן בין היתר את לאנס, מארסיי, בורדו, טולוז ובורדו. כמו כן, הוא גם היה אחד מ-14 הנאשמים בפרשת השוחד הגדולה של מארסיי באמצע שנות ה-90.

גורם בכיר במועדון הירושלמי אישר כי "קורביס הוא אכן אחת האפשרויות לאימון הקבוצה בעונה הבאה, והוא זוכה להעדפה מסוימת מכיוון שהוא צרפתי. בכל אופן, עוד שבוע מהיום אנחנו נפרסם מי יהיה המאמן בעונה הבאה".

כמו כן, בית"ר ירושלים החלה להתעניין בחלוץ נבחרת ישראל, יניב קטן. השחקן, שיחזור בשבוע הבא לישראל, נמצא גם על הכוונת של קבוצתו לשעבר, האלופה מכבי חיפה, ובבית"ר כבר החלו לגשש בסביבתו של השחקן על מנת להנחית אותו בעונה הבאה בטדי. אביו של השחקן, סבח קטן, שוחח עם מקורבים אליו וגילה להם כי קטן מודע להתעניינות של שתי הקבוצות, וכשיגיע לישראל בשבוע הבא הוא יקבל החלטה.

יניב קטן עצמו אמר לוואלה! ספורט כי "נכון לעכשיו אני שחקן ווסטהאם, ואני לא רוצה להגיב בעניין. בשבוע הבא אגיע לישראל, ואז העניינים יתבהרו בצורה ברורה יותר".

גרשון וזנדברג יחתמו בשבוע הבא בבית"ר (יניב בן חקון, משה בוקר ויניב קובוביץ', 'הארץ')

בבית"ר ירושלים ממתינים לשריקת הסיום של העונה, בסוף השבוע הקרוב, כדי לחתום על חוזים עם שמעון גרשון ומיכאל זנדברג.

מכיוון שהתקנון לא מאפשר לנהל מו"מ במהלך העונה, הצדדים עדיין מכחישים אולם על פי הסיכום שהושג בין הצדדים צפוי גרשון לחתום על חוזה לארבע עונות תמורת 1.8 מיליון דולר. גם בהפועל ת"א מבינים שהקפטן שלהם בדרך לבירה והחלו לחפש בלם חלופי בתקציב שיתפנה מעזיבת גרשון.

זנדברג, שוויתר על מיליון דולר מחיפה, אמור להרוויח אצל ארקדי גאידמק כ-1.4 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully