וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי לא תתפרק"

5.5.2006 / 9:27

אחרי ההפסד 81:70 לראשל"צ, סולומון טוען כי המשבר זמני. גבע"ש-נהריה 101:106, הפועל ת"א-ר"ג 89:99, גליל-רמה"ש 99:116

מזרחי תומך במאמן ישראלי לעונה הבאה

התמונה הזאת כבר הפכה שגרתית: אנתוני פארקר, מייסיאו באסטון ו-וויל סולומון שוב נראים בהלם במשחק ליגה, ומכבי תל אביב מפסידה בפעם הרביעית העונה. סגנית אלופת היורוליג חזרה הישר מפראג למאבקי ליגת העל והפסידה למכבי ראשל"צ 81:70. זה היה הניצחון השני של הראשל"צים השנה על מכבי ת"א, אבל יותר מזה, אחד המשחקים הגרועים ביותר של הצהובים השנה. כמה גרוע? אנתוני פארקר, ה-MVP של היורוליג, סיים עם 4 נקודות וראשל"צ ניצחה בצורה משכנעת למרות יום רע מהעונשין (13 מ-24). בשבוע הבא תתמודד מכבי ת"א מול נהריה בבית ובהמשך תיסע לגליל, שם כבר הפסידה. אם פיני גרשון וחניכיו לא יתעשתו ההפסד הבא הוא רק עניין של זמן.

מכבי גבעת שמואל השיגה ניצחון חמישי ב-7 משחקים עם 101:106 על עירוני נהריה בחוץ, והיא עקפה את רמת השרון, שירדה למקום האחרון בטבלה. גליל עליון התאוששה מהמשבר-שאחרי-הניצחון-על-מכבי ת"א עם ניצחון 99:116 על רמת השרון. עירוני רמת גן כפתה הארכה על הפועל ת"א בנוקיה, אלא שהמארחים ניצחו 89:99. בני השרון הצליחה לברוח מהתחתית עם ניצחון 87:92 על אליצור אשקלון.

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב 70:81

העצבנות של שחקני מכבי ת"א בלטה כבר בתחילת המשחק, כשמייסיאו באסטון ספג עבירה טכנית אחרי שהטיח את הכדור לכיוון השופט. גיא גודס ושחקניו גילו פירצה דרך להשגת ניצחון שני על אלופת אירופה לשעבר, שהפכה בינתיים לסגנית.

מכבי ת"א, עם דן שמיר כמנהל המשחק על הקווים ופיני גרשון כיועץ, פתחה את המשחק ביתרון 2:5, אבל איבדה אותו מהר מאוד, בעיקר בגלל איבודי כדור טיפשיים בקצב גבוה. מהצד השני, היו אלה אור איתן ולי מתיוס שהובילו את ראשל"צ ליתרון 19:20 בסיום הרבע הראשון.

ניקולה וויצ'יץ' היה היחיד שתיפקד במכבי ת"א במחצית הראשונה והוא הוביל את הצהובים למהפך בתחילת הרבע השני, אלא שמורן רוט ועומר סניד דאגו להשאיר את ראשל"צ בתמונה. אחד השחקנים שעדיין לא התעוררו מאז פראג היה אנתוני פארקר, שהשיג נקודות ראשונות חצי דקה להפסקה וגם הן היו מהעונשין. במקביל, ישראל שיינפלד נע בחופשיות יתרה מתחת לסל והוביל את ראשל"צ ליתרון 39:41. פיני גרשון השתלט על המשחק, ביקש פסק זמן והעביר אותו בעצמו.

אור איתן המשיך בחגיגה שלו גם בתחילת הרבע השלישי והעלה את ראשל"צ ליתרון 46:52, כאשר הזרים של מכבי ת"א, פרט לוויצ'יץ', עדיין נראו בהלם. ההלם רק הלך וגבר כשאור איתן, כוכב המשחק, קלע את הנקודה ה-20 שלו ומורן רוט הוסיף עוד שלשה בדרך ליתרון דו ספרתי, 53:63.

פיני גרשון ניצל את ההפסקה האחרונה בין הרבעים כדי לחשוב על פתרונות יצירתיים, אבל הקבוצה היצירתית על המגרש נותרה ראשל"צ. מורן רוט טווח שלשות ממרחק NBA ועומר סניד קיבל יפה מתנות מהצהובים, כדי להעלות ל-53:68. טל בורשטיין, שהיה הבולט מבין הישראלים במכבי ת"א, קלע 7 נקודות רצופות, והוביל את מכבי ת"א לריצת 0:10 כדי לצמק ל-68:63, כשנותרו 4:30 דקות לסיום.

שחקני ראשל"צ החלו להילחץ מההגנה של מכבי ת"א, אלא שעומר סניד שמר על קור רוח והוסיף עוד שתי שלשות יקרות מאוד למאזן שלו, בדרך ל-67:75. 2 דקות לסיום, אנתוני פארקר ניסה להציל את המשחק במהלך של סל ועבירה, אבל ביצע עבירת תוקף. עומר סניד המשיך בחגיגות מהצד השני ושבר לגמרי את מכבי ת"א בדרך לניצחון 70:81. פיני גרשון ירד לחדר ההלבשה עוד לפני סיומו של המשחק.

מאמן מכבי ראשל"צ, גיא גודס, אמר בסיום לספורט 5: "הייתה לי הרגשה שאנחנו הולכים לנצח. אם לתפוס את מכבי אז עכשיו, אבל אני צריך להיות מודאג, מי שמנצח את מכבי מפסיד כמה משחקים הלאה. החבר'ה צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע. הסיבוב השלישי הוא קשה מאוד, יהיו הרבה הפתעות". כוכב המשחק, אור איתן: "ניצחון מטורף. לנצח את מכבי פעמיים ברציפות ועוד אחרי שהם הפסידו זה הישג ענק. ננסה ללמוד מטעויות ולא להתחיל להפסיד עכשיו, כמו שקרה בפעם הקודמת".

רענן כץ, אחד מבעלי מכבי ת"א: "חבל שהשחקנים שיחקו ככה היום. כל הקבוצה נראתה עייפה פיזית ומנטלית. אנחנו יכולים לשחק, אנחנו עדיין הקבוצה הטובה באירופה. מכבי ת"א בשנה הבאה תהיה לא פחות טובה מזו של השנה. הגעתי לפני שלוש שנים, בשנתיים הראשונות לקחנו ובשנה השלישית הגענו לגמר".

וויל סולומון: "אנחנו חייבים לחזור לאופי שלנו. מגיע קרדיט גדול להגנה של ראשל"צ שלא נתנה לנו לקלוע. אנחנו חייבים להתאחד, כל הקבוצה יחד. מכבי ת"א לא תתפרק. אנחנו נחזור להתמקד בליגה אחרי שהפיינל פור גזל לנו חלק נכבד מההכנות".

יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי התייחס להכנות לעונה הבאה בתכנית "יציע העיתונות" בספורט 5 ואמר: "אני תומך בהבאת מאמן ישראלי. יש מספיק מאמנים טובים, אני לא אכנס לשמות, אבל לרובם יש ניסיון אירופאי מסוים. השחקנים יידעו להתעשת ולהתרגל לאנטי קליימקס הזה, אחרי השיא של הכדורסל האירופאי".


קלעו למכבי ראשל"צ: אור איתן 21, עומר סניד 20, לי מתיוס 13, מורן רוט 9, ג'ון גילכריסט 8, ישראל שיינפלד 5, ראיין סידני 3, מאט מינוף 2.

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 17, טל בורשטיין 16, וויל סולומון 11, שרון ששון 8, מייסיאו באסטון 6, אנתוני פארקר 4, דרק שארפ ועמרי כספי 3 כל אחד, יניב גרין 2. מכבי סיימה עם 18 איבודי כדור.

עירוני נהריה - גבעת שמואל 106:101

הקבוצה החדשה של עופר ברקוביץ', הצהירה כבר בתחילת המשחק בעין שרה שהיא הגיעה לעשות בעיות למקומיים ועלתה ליתרון 17:20, בעיקר בזכות טימי באוורס. בהמשך הגיע מקבץ שלשות בהשתתפות אותו באוורס, אורן אהרוני ומשה ברנר, שהוביל את הגבעה לריצת 3:15 ויתרון 20:35 בסיום הרבע הראשון.

משה ברנר המשיך לעשות את העבודה מעבר לקשת גם ברבע השני וטימי באוורס המשיך בעוד הצגה נפלאה בדרך ליתרון 39:54 לגבעה. בנהריה לא ויתרו ונעזרו במשחק פנים טוב של אוטיס היל ומשחק חוץ של אלווין יאנג, כדי לצמק ל-60:51 בהפסקה.

מי שעקב בשבועות האחרונים אחרי משחקי ליגת העל מכיר בוודאי את תופעת הקאמבקים האופנתית וגם הצפוניים מנהריה הצטרפו לחגיגה הזאת, עם חזרה אדירה למשחק ברבע השלישי. שלושה זרים בלבד שיחקו במשחק הזה בנהריה, אבל נתנו תקופה של ארבעה ויחד עם משחק לחימה של ברק פלג, האורחים מצאו את עצמם בפיגור 76:69 ברבע השלישי.

משחק רב תהפוכות אמרנו? אז ברבע הרביעי הגבעה הוכיחה שגם היא יודעת דבר או שניים על קאמבקים. טימי באוורס אמרנו? הוא עשה כמעט את הכל לבדו ברבע המכריע וקיבל תרומה גדולה מעמית תמיר וג'ייסון סטרייט במאני טיים. עירוני נהריה כשלה ברגעים המכריעים של המשחק ועופר ברקוביץ' רשם ניצחון גדול נוסף, הפעם 101:106 על עירוני נהריה של אבי אשכנזי.

קלעו לגבעת שמואל: טימי באוורס 35 (11 מ-11 ל-2), ג'ייסון סטרייט 22 ו-7 ריבאונדים, משה ברנר ואורן אהרוני 13 כל אחד, עמית תמיר 7, דרור כהן 6, דרור דוידי 5, יובל נעימי 3, ווין וואלאס 2.

קלעו לנהריה: אלווין יאנג 26, אוטיס היל 24, ג'ייסון וולס 20 ו-10 ריבאונדים, ברק פלג 15, אבי סוכר 12 ו-5 אסיסטים, עמית בן דוד 4 ו-5 אסיסטים.

גליל עליון - רמת השרון 99:116

הקבוצה של עודד קטש היא היחידה בעלת סיכוי כלשהו לסכן את ראשל"צ ונהריה ולהגיע לפיינל פור, אך כדי להתחיל בצימצום הפער מהמקום הרביעי אסור לה לאבד נקודות, ודאי לא בכפר בלום.

רמת השרון, אחרי רצף של שלושה הפסדים, ראתה את המארחים פותחים בסערה ועולים ליתרון 2:9. אחרי 5 דקות של כדורסל, ליאור אליהו כבר הוביל את הגליל ליתרון דו ספרתי של 9:20. ליאור ליפשיץ עלה מהספסל והוביל את הגליל לריצת 3:10 בדרך ליתרון 18:32 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני הגיע תורו של אוצ'ה אנסונוו להיכנס למשחק. הניגרי של הגליל בלט עם אחוזים מושלמים ל-2 ושליטה בריבאונד והוביל את קבוצתו ליתרון 29:46. לרמת השרון לא היה יותר מדי מה לעשות חוץ מלראות את הפער הולך וגדל, עם עוד שתי שלשות של ליפשיץ וסמית שקבעו 46:66 לגליל במחצית. אגב, הגליל שברה שיא נקודות חדש במחצית אחת בליגת העל.

בשבועות האחרונות כבר ראינו כמה קאמבקים מרשימים בליגת העל, אלא שרמת השרון הייתה רחוקה מאוד מאחד כזה, כשליאור אליהו לא עצר את המשחק שלו וגם לא החטיא מקו העונשין. ברמת השרון חשבו איך למנוע את ההשפלה ובגליל חשבו על שבירת שיאים בהתקפה, אחרי שסיימו את הרבע השלישי ביתרון 72:91.

אז בגליל כבר היו בטוחים בניצחון ורמה"ש ניצלה את זה כדי לפתוח את הרבע האחרון בריצת 2:7 וצימקה ל-96:83, הפרש סביר ביותר. 20 שניות לסיום, גליל עליון שברה את שיא הנקודות השנה במשחק רגיל, בדרך לניצחון 98:116.

קלעו לגליל עליון: ליאור אליהו 31 (13 מ-14 לעונשין) ו-7 ריבאונדים, בריאנט סמית 22, יוגב אוחיון 13, אוצ'ה אנסונוו וליאור ליפשיץ (4 מ-7 לשלוש) 12 כל אחד, יורדן בוזוב ואבישי גורדון 9 כל אחד, קובי אייזיק 6, סשה בראטיץ' 2.

קלעו לרמת השרון: דריק טארבר 33 (11 מ-12 ל-2), אלעד ענבר 16, פטריק אוקאפור 14 ו-9 ריבאונדים, רועי ברקוביץ' ודייויד לוגן 13 כל אחד, ניב ברקוביץ' 7, ריינולדס 3.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הפועל תל אביב - עירוני רמת גן 89:99 (אחרי הארכה)

רוד נילי, אחד השחקנים היותר חדשים ברמת גן, דפק כרטיס כבר בפתיחת המשחק כשהעלה אותה ל-4:8. בספסל של הפועל ת"א קלטו קצת באיחור, שהחמישיה שכללה בין השאר את סימין, פרינגטון ולמיזאנה לא תיפקדה והשינויים בוצעו בהתאם. לקראת סיום הרבע הראשון, הפועל ת"א הצליחה להשוות, אבל רמת גן שמרה על היתרון ואבי בן שימול קבע בשלשה 20:25 עם הבאזר.

הפועל ת"א פתחה את הרבע השני בריצת 6:14 ועלתה ליתרון 31:34 בעיקר בזכות מרכוס האטן וארז כץ. אותו כץ קלע גם את השלשה הראשונה של הפועל ת"א במשחק 2 דקות להפסקה, אליה ירדה הפועל ת"א ביתרון 45:47.

נקודת התורפה של עירוני ר"ג הערב הגיעה מכיוונו של ג'ייסון גארדנר, שהיה אחראי ללא מעט איבודים ולתוצרת דלה מאוד בהתקפה. ברבע השלישי היתרון הזה בא לידי ביטוי לטובתה של הפועל ת"א, שהצליחה לשמור על פער בטוח כשהאטן ולמיזאנה אחראים על הצד ההתקפי. הרבע השלישי הסתיים ב-59:65 להפועל ת"א.

אז ג'ייסון גארדנר לא ממש בלט במשחק הזה, אבל התרומה שלו בסיום הזמן החוקי של המשחק, הייתה שוה הכל. לקראת סיום המשחק הוא צימק מהעונשין למינוס שלוש נקודות, הפועל ת"א לא הצליחה לייצר נקודות בהתקפה הבאה וגארדנר מסר אסיסט לאבי בן שימול, שקלע שלשה עם הבאזר וקבע שיוויון 82:82.

ארז כץ (18 נקודות ו-6 אסיסטים) פתח את ההארכה עם השלשה השלישית שלו במשחק וקבע יתרון של שלוש נקודות להפועל ת"א, אותו רמת גן לא הצליחה למחוק. ההארכה הייתה בשליטתה המוחלטת של הפועל ת"א, כאשר כוכבה של רמת גן טונג'י אוואג'ובי התקשה לתפקד. הפועל ת"א רשמה ניצחון 89:99 והאדומים עדיין יכולים לפנטז על חלום הפיינל פור.

קלעו להפועל ת"א: מרכוס האטן 27, הרב למיזאנה 22, ג'רון רוברטס וארז כץ 18 כל אחד, רוג'ר פרינגטון 10, גילי מוסינזון ואיגור סימין 2 כל אחד.

קלעו לעירוני רמת גן: רוד נילי 25 ו-11 ריבאונדים, טונג'י אוואג'ובי 21, אנדריי זלינבאבא 13, קינג 11, ג'ייסון גארדנר 7, איתי לב ואבי בן שימול 6 כל אחד.

בני השרון - אליצור אשקלון 87:92

בני השרון, בלי קינג שגמר את העונה, ידעה שהפסד נוסף עלול לסבך אותה בתחתית, אבל זה לא מנע מבריאן טולברט להוביל את אשקלון ליתרון 1:12 בפתיחה. רק אחרי יותר משלוש דקות, הגיע סל השדה הראשון של בני השרון בזכות גיא פניני. ניצן חנוכי, שפתח בחמישיה של ג'ינו, הכניס את בני השרון למשחק, אבל לחברים שלו לא היו יותר מדי תשובות לטולברט, שקבע 18:27 לאשקלון בסיום הרבע הראשון.

ג'יימס הד התעורר בזמן כדי להוסיף למשחק ההתקפה של אשקלון ברבע השני ולשמור על היתרון, אלא שההמשך היה שייך לבני השרון, שנהנתה בעיקר מטעויות רבות של היריבה ומעוסמאן סיסה, שביצע מהפך 4 דקות להפסקה. שלשה של גיא פניני במתפרצת קבעה 38:42 לבני השרון. בריאן טולברט, שהיה רדום לאורך הרבע השני, סיים אותו עם סל חשוב ועוד אסיסט לדאנק של ירימישין עם הבאזר, בדרך ליתרון 42:44.

המשחק המבולבל המשיך בשני הצדדים גם ברבע השלישי ואשקלון הייתה הראשונה שניצלה את הטעויות הבלתי פוסקות של יריבתה כדי לרשום בריחה ראשונה. זה קרה אחרי 5 דקות של משחק, כשיהוא אורלנד קבע 50:58. בני השרון החזירה בריצת 0:8 משלה והעבירה את ההכרעה במשחק לרבע האחרון, הרבה הזכות יכולת מצויינת של טרנס רנצ'ר, שקבע 66:67 בסיום הרבע השלישי.

המגמה של המשחק נמשכה גם ברבע הרביעי והאחרון, אלא שבני השרון שמרה על יתרונה במאני טיים והובילה 85:88, 20 שניות לסיום, כשאלווין סנואו מאשקלון החטיא פעמיים מהעונשין. המארחים יצאו להתקפת נגד, סחטו עבירה וגמרו את המשחק בניצחון 87:92.


קלעו לבני השרון: טרנס רנצ'ר 25, אוגונה אוניקווה 23, עוסמאן סיסה 22 ו-13 ריבאונדים, גיא פניני 16 ו-10 ריבאונדים, ניצן חנוכי 6.

קלעו לאליצור אשקלון: בריאן טולברט 27, ברנדון קורץ 20. ג'יימס הד 19, אלווין סנואו 8, משה מזרחי 5, יהוא אורלנד 4, עודד שעשוע וולאדי ירימישין 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully