וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניצח, מכבי או השופט?

16.4.2006 / 22:31

יואב זיו מפנה אצבע מאשימה לאלון יפת, אחרי הפסד בית"ר ירושלים 2:1 למכבי ת"א: "הוא גנב את ההצגה". רוסו חושב אחרת: "שיחקנו 16 דקות של גלקטיקוס", וקאנן לא רואה סיבה שלא ימשיך

אוהדי מכבי ת"א חיכו 29 מחזורים מתישים ומדכאים, אבל סוף סוף זה קורה. שלושת המוסקיטרים של הקבוצה, אבי נמני, אייל ברקוביץ' וג'ובאני רוסו הצליחו להרים תרומה משמעותית לקבוצתם בערב אחד, והובילו מהפך מדהים בחמש הדקות האחרונות בדרך לניצחון 1:2 על בית"ר ירושלים. מכבי שברה רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון, בית"ר המשיכה בנדנדה שמאפיינת אותה בתקופת פרננדז.

במחצית הראשונה התסריט הזה נראה בדיוני. החניכים של פרננדז עשו כל מה שהם רצו במגרש, והגיעו בכל התקפה כמעט למצב של סיכון השער. עמית בן שושן, שקיבל קרדיט מהצרפתי, החזיר במשחק מצוין ובישל את השער של ברוכיאן (גם הוא במשחק טוב). החוליה החלשה בבית"ר היתה החלוץ הספרדי דויד אגאנסו, ששיחק בחוסר חשק וביזבז מספר הזדמנויות טובות.

התפנית במשחק הגיעה אחרי שז'רום לרואה הורחק בצהוב שני במחצית השניה אחרי היתקלות עם אבו סיאם. נמני וברקוביץ' התחילו להניע את מכבי קדימה, וסיכנו את שערה של בית"ר. ג'ובאני רוסו, שנכנס כמחליף, עשה את השוויון בדקה ה-84, כשכבש את שערו הראשון העונה, ובישל את שער הניצחון לדמיטרדזה שתי דקות לסיום. אחרי השער ספג איגור מיטרסקי את הכרטיס האדום השלישי שלו העונה, אחרי שמחא כפיים לשופט אלון יפת.

טון קאנן יצא מגידרו על הקוים, והתמונות בבלומפילד יצרו אשליה לרגע כאילו הקבוצה של לוני דוהרת לאליפות. תואר לא יהיה לה כבר העונה, אבל הניצחון הערב (ראשון) מקרב את מכבי מרחק נקודה מהמקום הרביעי, שיכול להוביל לאירופה. בית"ר מתרחקת מהמקום השני.

מהלך המשחק

דקה 8: עמית בן שושן חטף כדור באגף ימין, חתך לרחבה אבל מסר כדור רוחב לא מדויק. שטראובר הרחיק את הסכנה.

דקה 14: בן שושן נשלח לרחבה, עובר את שטראובר ומגביה מזוית קשה. אף שחקן של בית"ר לא נמצא שם בשביל להמשיך פנימה.

דקה 17: אגאנסו הגיע למצב של אחד על אחד עם שטראובר אחרי טעות של אבו סיאם, אבל התמהמה ואיבד את ההזדמנות.

דקה 30: גול! בן שושן שוב מהתל בהגנת מכבי בצד שמאל, ומוצא את ברוכיאן ברחבה, שעוצר על הראש, ובועט מקרוב פנימה, 0:1 בית"ר.

דקה 35: שתי החמצות מדהימות בהתקפה אחת. אגאנסו פרץ מימין ומצא את עמית בן שושן שבעט בנגיעה, הכדור הלך החוצה, אבל לרואה גלש ובעט את הכדור החוצה ממטר מול שער חשוף.

דקה 36: הבליץ של בית"ר ממשיך. בן שושן מוצא את פרננדז ברחבה, אבל הצרפתי בעט מעל המשקוף.

דקה 47: לרואה שולח את אגאנסו, שחודר לרחבה ובמקום לבעוט בועט כדור סתמי שפוגע בלרואה ויוצא החוצה.

דקה 60: לרואה מנסה להגביה כדור שפוגע בבאג'ירי והולך לכיוון השער. שטראובר הודף.

דקה 64: כרטיס אדום: אבו סיאם ולרואה עולים לכדור גובה, והצרפתי משחרר מרפק לגבו של שחקן מכבי ת"א. אלון יפת מרחיק אותו בצהוב שני.

דקה 68: שפונגין בועט כדור חזק מ-25 מטרים ששורק ליד החיבורים.

דקה 70: ברוכיאן מסר כדור רוחב לאלברמן שבעט מקרוב החוצה.

דקה 74: ברקוביץ' מוריד ברחבה כדור ללירן כהן שבועט כדור חזק ליד החיבורים.

דקה 84: גול! ארז מסיקה הגביה כדור מצד שמאל, וגו'באני רוסו התרומם ונגח פנימה את שערו הראשון העונה, 1:1.

דקה 85: התקפה נפלאה של מכבי. רוסו הגביה לרחבה, דוארטה הוריד לברקוביץ', ואייל בעט ליד הקורה.

דקה 88: גול! מהפך! רוסו הגביה לרחבה, ודמיטרדזה נגח פנימה, 1:2.

דקה 90: כרטיס אדום: איגור מיטרסקי הורחק בפעם השלישית העונה אחרי שמחא כפיים לשופט אלון יפת.

הרכבים:

מכבי ת"א: לירן שטראובר, יובל שפונגין, אלווין בג'ירי, אבי יחיאל, סאלם אבו סיאם (ג'ובאני רוסו 74), משה מישאלוף (אבי נמני 46), לירן כהן, ארז מסיקה, אייל ברקוביץ', אופיר חיים (ז'וז'ה דוארטה 66), גיאורגי דמיטרדזה

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין, יואב זיו, איגור מיטרסקי, תומר בן יוסף, דוד אמסלם, מזואה אנסומבו, אבירם ברוכיאן, פאבריס פרננדז (מאור מליקסון 89), ז'רום לרואה (הורחק 64), דויד אגאנסו (גל אלברמן 66), עמית בן שושן (ליאור אסולין 72)

רוסו: נתנו 16 דקות של גלקטיקוס

ג'ובאני רוסו שכבש את שער הליגה הראשון שלו העונה, היה מאושר מאוד בסיום: "הגול האחרון שלי היה נגד בית"ר בקרית אליעזר בעונה שעברה. שיחקנו 16 דקות של גלקטיקוס. הגול שיחרר הרבה לחץ, כי אמרו שאני כבר זקן ופצוע, והראיתי שאני יכול לשחק ברמות הגבוהות, ורק צריך סבלנות". לגבי העונה הבאה אמר השחקן: "יש לי חוזה במכבי ת"א לעוד שנה, ואני חושב שאני אהיה פה".

טון קאנן: "אני מאוד מאושר. סוף סוף ניצחנו. אבל אסור לחשוב שאנחנו יותר טובים ממה שאנחנו טובים באמת. זה משחק מיוחד בשבילי, אני אשקר אם לא, אני בכל זאת בן אדם. אבל אני לא מביט לאחור, אני מביט קדימה. לחצתי יד לפרננדז מיוזמתי והכל בסדר". על המשחק עצמו אמר ההולנדי: "הכרטיס האדום שינה את המשחק. ההתחלה הייתה שקולה, ולא הבנתי למה נסוגנו אחרי 20 דקות. במחצית ביקשתי מהשחקנים להתאבד על המגרש. הכניסה של נמני ורוסו שינתה את כל הסיפור".

לגבי עתידו במכבי אמר קאנן: "אפילו שאני לא יודע מה קורה איתי בעתיד, אני עושה את העבודה כמקצוען. בהנהלה יודעים מה אני יכול לעשות, ולוני הסביר לי השבוע מה השיקולים שלו. אני מבין אותו, אבל יש לי גם את המחשבות והרגשות שלי. אני לא רואה סיבה אחת שבגללה אני לא צריך להיות המאמן".

אופיר חיים: "אמנם במחצית הראשונה לא הגענו לכהרבה מצבים, אבל המחצית השניה שלנו היתה הרבה יותר טובה. הגענו להזדמנויות ובחצי השעה האחרונה יחד עם הקהל הגענו לניצחון. אני חושב שאחרי עונה לא קלה הניצחון הזה הוא פיצוי ואולי 3 הנקודות האלה יתנו לנו את הכרטיס לאופ"א".

לוני הרציקוביץ': "אני מאושר כי ניצחנו. המשחק הזה היה משונה. אי אפשר לקחת את המשחק לאקדמיה לכדורגל. לקום במצב שהיינו ולהפוך משחק, זה הכל האמונה שאפשר לנצח".

"ראיתם מה השופטים עשו" (עודד זרגרי, הארץ)

הנהלת בית"ר החליטה בצעד יוצא דופן להכניס בשנה הבאה סעיף בחוזי השחקנים, לפיו כל כרטיס צהוב או אדום בשל התנהגות לא ספורטיבית יגרור קנס. יש לציין כי ההחלטה התקבלה עוד לפני המשחק אתמול, אבל האירועים הפכו את ההחלטה לסופית.

יו"ר בית"ר, ולדימיר שקלאר, ישוחח היום עם המאמן לואיס פרננדז כדי להחליט אם להעמיד לדין משמעתי את איגור מיטרסקי וג'רום לרואה, שהורחקו. פרננדז זעם על השופטים: "ראיתם מה הם עשו". יואב זיו היה חד יותר: "השופטים באו לגנוב את ההצגה, היה עלי פנדל ברור והגול של אסולין לא היה בנבדל". פרננדז התעמת עם כמה מאוהדי מכבי שעמדו מאחוריו וקיללו אותו.

עוזר המאמן, גיא עזורי: "המשחק היה צריך להיגמר במחצית הראשונה, חבל. אחרי ההרחקה לא היינו צריכים להתפרק, זה לא מתאים לנו. עד אז, מכבי לא הגיעה לשום הזדמנות. לא צריך לעשות מזה טרגדיה".

איציק קורנפיין: "זה אחד הפספוסים הגדולים ביותר שלנו העונה. המחצית הראשונה היתה טובה, אבל היינו צריכים להבקיע עוד שניים או שלושה שערים. שילמנו את המחיר על הטעויות שעשינו. מה שקרה לא נובע מנאיוויות, מדובר במעשה לא חכם".

דויד אגאנסו: "היה לנו משחק טוב היום, אבל לא הצלחנו לנצל את ההזדמנויות שהגענו אליהם. אני מאוד מאוכזב מהתוצאה ואני מקווה שבמשחקים הבאים נדע לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully