וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים מי יודע

9.4.2006 / 21:35

מכבי ת"א נחלה הפסד שני ברציפות, 75:70 לבני השרון, ארבעה ימים לפני אולימפיאקוס. ראשל"צ-נהריה 71:85, ניצחונות לגבעה ולר"ג

המחזור ה-21 בליגת העל בכדורסל נפתח הערב (ראשון) ואיתו סנסציה. מכבי ת"א, שקיוותה למשחק אימון קליל מול בני השרון כהכנה למשחק החשוב ביותר שלה העונה מול אולימפיאקוס, הפסידה בהרצליה 75:70 בתצוגת כדורסל חלשה ביותר, כולל איבודי כדור בלתי נסלחים ובעיקר עליונות של עוסמאן סיסה מבני השרון על ניקולה וויצ'יץ', ג'יימי ארנולד ויניב גרין בצבע.

שאר המשחקים נדחקו הצידה, אבל כדאי לציין שעירוני ראשל"צ השיגה ניצחון חשוב 71:85 מול נהריה במאבק על המקום השלישי לפיינל פור. עירוני ר"ג השיגה ניצחון ראשון אחרי שלושה חודשים, 79:85 על אשקלון בחוץ, ובכך הנחילה למארחים הפסד שני ברציפות ושמה קץ לרינונים סביב מעמדו של מאמנה, דני פרנקו. גבעת שמואל השיגה ניצחון ליגה שני ברציפות, הפעם 71:80 על רמת השרון, וחזרה בגדול למאבק נגד הירידה.

במשחק שישלים את המחזור יתמודדו מחר (שני) גליל עליון והפועל ירושלים.

מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה 71:85

אחרי שני הפסדים רצופים בליגה, גיא גודס ושחקניו רצו להוכיח שיש להם מקום בפיינל פור ואם אפשר, אז על חשבונה של עירוני נהריה. האורחים מהצפון הגיעו למשחק נוסף ללא קורי קאר הפצוע ועם עמית בן דוד בחמישיה.

ברק פלג, שפרח במחזור הקודם בהיעדרו של קאר,קלע את השלשה הראשונה במשחק והוביל את נהריה ליתרון 7:11. ראשל"צ חזרה לעצמה בעיקר בזכות משחק משובח של מורן רוט מבחוץ ולי מתיוס מבפנים. בשלב מסויים, היא ביצעה מהפך משלשה של רוט, אלא שברק פלג המשיך להפציץ מעבר לקשת והרבע הסתיים בשיוויון 22:22.

הרבע השני המשיך להיות צמוד, כאשר היתרון נע בין צד לצד. מורן רוט החזיק את ראשל"צ על כתפיו, אוטיס היל עשה את העבודה בנהריה. אור איתן הוסיף עוד כמה קליעות מעבר לקשת והעלה את ראשל"צ ליתרון 40:43 בהפסקה.

הרבע השלישי הפך להיות חד צדדי. שחקני נהריה התעייפו קצת, אולי מהנסיעה ואולי מהרוטציה הקצרה בהיעדרו של קאר. המארחים ניצלו כמה רגעים של שאננות אצל הנהריינים כדי לפתוח פער דו ספרתי בסיום הרבע השלישי, 56:67. הקבוצה של אבי אשכנזי נשברה לגמרי ברבע האחרון ואיפשרה לאיתן ורוט, שחיפו על יום חלש במיוחד של סידני וגילכריסט, להמשיך לחגוג בדרך לניצחון 71:85.

קלעו לעירוני ראשל"צ: לי מתיוס 23, אור איתן 20 (5 מ-9 לשלוש), עומר סניד 18 ו-10 ריבאונדים, מורן רוט 13 ו-6 אסיסטים, מאט מינוף 7, ראיין סידני 3, ג'ון גילכריסט 1.

קלעו לעירוני נהריה: אוטיס היל 16, אלווין יאנג 15, ג'ייסון וולס 12 ו-10 ריבאונדים, עמית בן דוד וברק פלג 10 כל אחד, אבי סוכר 6, אורי קוקיה 2.

אליצור אשקלון - עירוני רמת גן 85:79

מאמן אליצור אשקלון, אריאל בית הלחמי, קיווה לפתוח סדרת ניצחונות נוספת ובמקום זה, הוא העניק לעירוני ר"ג המגמגמת ניצחון ליגה ראשון מה-8 לינואר, אחרי שערב המשחק כינסו במועדון ישיבת חירום להערכת מצב.

אשקלון הובילה ברבע הראשון, אלא שהרמת גנים השתלטו על המשחק מהרבע השני והלאה. איתי לב וטונג'י אוואג'ובי היו הדומיננטיים ברמת גן, ששמרה על היתרון עד לסיום בדרך לניצחון 79:85.

קלעו לרמת גן: טונג'י אוואג'ובי 31 ו-10 ריבאונדים, רוד נילי 15, איתי לב 13 (6 מ-7 ל-2), ג'ייסון גארדנר 9, אבי בן שימול 6, אנדריי זלינבבא ואיתי גרינבוים 4 כל אחד, טומי אדאמס 3.

קלעו לאשקלון: אלווין סנואו 19 ו-8 ריבאונדים, משה מזרחי 16, בריאן טולברט 14, ג'יימס הד 13, ברנדון קורץ 11 ו-8 ריבאונדים, יהוא אורלנד 9, עודד שעשוע 4, שחר כהן 2.

גבעת שמואל - רמת השרון 71:80

אחרי הניצחון על עירוני ר"ג במחזור האחרון, בגבעת שמואל חזרו להאמין בחלום ההישארות בליגה ולצורך זה החתימו את עמית תמיר, ששוחרר בשלב מוקדם יותר של העונה מאא"ק אתונה.

תמיר לא פתח בחמישיה של ברקוביץ', שכללה דווקא את הרכז יובל נעימי הצעיר, שהחזיר במשחק הגנה מרשים. בהתקפה, היו אלה דרור כהן, אורן אהרוני וטימי באוורס שהמשיכו במומנטום מהמחזור האחרון בדרך ליתרון 13:23. עמית תמיר עלה מהספסל לקראת סיום הרבע הראשון וקלע את הסל הראשון שלו בקאמבק לליגת העל.

תמיר המשיך לככב גם ברבע השני והצטרף לחבורת קלעי השלוש הכחולה-לבנה של עופר ברקוביץ', כשהוסיף גם סל משלו מעבר לקשת. הגבעה שמרה על יתרון בטוח שרק צמח ככל שההפסקה התקרבה ובסופו של דבר עמד על 32:47.

רמת השרון התאוששה ברבע השלישי וחזרה למשחק, בעיקר בזכות יכולת טובה של דייויד לוגן ופטריק אוקאפור, שהורידו ל-57:52. המחצית השניה הייתה צמודה בהרבה, אבל זה לא ממש עזר לשחקניו של רוני בוסאני, שלא הצליחו להעביר לידיהם את השליטה במשחק. במאני טיים, הגבעה פתחה פער בטוח בדרך לניצחון 71:80.

קלעו לגבעת שמואל: טימי באוורס 24, וויין וואלאס ודרור כהן 14 כל אחד, עמית תמיר ואורן אהרוני 10 כל אחד, יובל נעימי 8.

קלעו לרמת השרון: דייויד לוגן 19, פטריק אוקאפור 14, ג'רמי וויל 13, גריידי ריינולדס 9, אלעד ענבר 6, תומר אטלס 5, ניב ברקוביץ' 3, רועי ברקוביץ' 2

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בני השרון - מכבי תל אביב 70:75

אחרי התבוסה מול רמת השרון בבית, קשה היה להאמין שיש לבני השרון הזדמנות כלשהי לתקן משהו, ועוד עם שלושה זרים בלבד. מכבי ת"א התייצבה למשחק אימון לפני אולימפיאקוס ביום חמישי, כאשר מי שנשאר על אזרחי הוא מייסיאו באסטון.

ג'יימי ארנולד, שהחליף את באסטון בחמישיה, אותת על כוונותיו לקראת המשחק החשוב באמת השבוע והוביל את מכבי ת"א ליתרון 1:10 בפתיחה. כשנראה היה שמכבי בדרך לפער דו ספרתי בשלב מוקדם מאוד של המשחק, חזרו שחקניה ליכולת של הרבע הראשון במשחק האחרון מול אולימפיאקוס ולטעויות הבלתי נסלחות בהתקפה. בני השרון ניצלה את זה כדי לרשום ריצת 0:11 ולהשוות. סולומון וארנולד ניסו לפתוח את הפער מחדש לקראת סוף הרבע, אבל ניצן חנוכי (כן, כן) צימק ל-17:15.

טל בורשטיין, שסבל ממתיחה קלה ברבע הראשון, חזר בתחילת השני וקלע 4 נקודות רצופות. כנראה שזה עודד את ניקולה וויצ'יץ' שהתעורר. מהצד השני, טרנס רנצ'ר היה חושך ועוסמאן סיסה נזהר מעבירה שלישית. כל אלה ועוד הובילו את התל אביבים ליתרון 17:25. מכבי ת"א שמרה על היתרון הזה עד להפסקה, בה הובילה 30:38, אלא שהנתון שפיני גרשון זכר מן הסתם יותר מכל היה 9 איבודים של שחקניו במחצית אחת מול קבוצת ליגת על בינונית.

למרות שלא ניצלה את המתנות שקיבלה במחצית הראשונה, בני השרון לא אמרה נואש, פתחה את הרבע השלישי ב-1:9 והישוותה ל-39:39. בכל פעם שמכבי ת"א כביכול התאפסה על עצמה, הגיעו מהלכים לא צפויים מכיוון הקבוצה של יעקב ג'ינו. טרנס רנצ'ר הישווה ל-51:51 לקראת ההפסקה. למזלה של מכבי ת"א, סולומון קלע שלשה עם הבאזר.

גיא פניני קלע 5 נקודות רצופות בפתיחת הרבע האחרון והוריד ל-58:57. למארחים הייתה תשובה לכל שלשה של מכבי ת"א. פיני גרשון הבין ששחקניו יזיעו לא מעט במשחק הזה ונערי הפוסטר יישארו הפעם על הספסל. 3:30 דקות לסיום, יריב רוקני הרעיד את היציעים כשהעלה את בני השרון ליתרון 66:68. המאני טיים יצא לדרך ובמצב של מינוס 2, לא רק שמכבי ת"א לא יצרה נקודות, היא גם כשלה 3 פעמים מול סיסה בריבאונד ההגנה, וזה עלה לה בפיגור 73:70 אחרי זריקות עונשין של רנצ'ר, 17 שניות לסיום. אלופת אירופה התבלבלה גם בהתקפה האחרונה, פארקר לא מסר לסולומון החופשי והעדיף את וויצ'יץ', שלקח זריקת התאבדות. גיא פניני חתם בדאנק ובניצחון סנסציוני, 70:75.

קלעו לבני השרון: עוסמאן סיסה 19 ו-13 ריבאונדים, גיא פניני 16, אוגונה אוניקווה 15 ו-7 ריבאונדים, טרנס רנצ'ר 13, ניצן חנוכי 6, ירון להט 4 ו-5 אסיסטים, יריב רוקני 2.

קלעו למכבי ת"א: וויל סולומון 20 (4 מ-5 לשלוש) ו-4 איבודים, אנתוני פארקר 12, ג'יימי ארנולד וניקולה וויצ'יץ' (1 מ-5 לשלוש) 11 כל אחד, טל בורשטיין 6 ו-9 ריבאונדים, שרון ששון 5, דרק שארפ 3 (1 מ-3 לשלוש), יניב גרין 2.

מאמן בני השרון יעקב ג'ינו אמר בסיום לספורט 5: "כל הקרדיט לשחקנים שלי, כי מכבי לא מזלזלים באף אחד. זה ענק שהחזקנו אותם על 70 נקודות. זה תמיד נעים לנצח משחק, ומכבי זה אתגר מיוחד. אבל אין דבר אישי, כי נהניתי מאוד במערכת, ואני מאחל להם הצלחה בהמשך ושיזכו באליפות אירופה".

גיא פניני: "כל הקבוצה נתנה 200 אחוז. זה לא שהתאמצתי יותר כי זו מכבי. ניצחנו היום בזכות ההגנה. לא איפשרנו להם לקלוע סלים קלים".

וויל סולומון, שהיה אחד היחידים במכבי ת"א שהסכימו להתראיין אמר: "צריך לתת קרדיט לבני השרון. אנחנו לא היינו מספיק אגרסיביים. מבחינתי זה היה עוד משחק שחלף ועכשיו צריך להתכונן ליום חמישי. צריך לעבור כל משחק ולהשתפר אחריו באימונים. היום ראינו הוכחה למה שקורה אם לא משחקים מספיק חזק. זה היה ההפסד השני שלנו ברציפות וכמובן שלא נוכל להרשות לעצמינו הפסד שלישי. פיני גרשון אמר לנו להישאר מרוכזים, אנחנו אנשים מבוגרים ומודעים לחשיבות של המשחק הבא שלנו".

דרק שארפ: "זה מסוג הדברים הקשים בכדורסל. 90 אחוז מהמשחק הזה הוא מנטלי. הדבר הזה מוכיח לנו עד כמה אנחנו צריכים לשמור על הריכוז כל הזמן. אני מקווה שנדע להתמודד עם זה במשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully