וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיסטונס ועוד שבע

גיל קדרון

24.3.2006 / 15:00

דטרויט בטוחה במקום הראשון, מיאמי מפסידה לכל הגדולות ואף אחד לא רוצה לפגוש את אינדיאנה. תמונת מצב לקראת הפלייאוף במזרח

אנחנו כחודש לפני פלייאוף, וכרגיל, כמו בכל שנה, המירוץ למקומות האחרונים לרבכת שממשיכה את העונה הולך ומתחמם, כמו גם הקרב על יתרון הביתיות ועל שיבוץ מול יריבה נוחה יותר. כדי לדעת מי נגד ומה נגד מה, וואלה! ספורט מגישה לכם שתי כתבות שסוקרות את המצב נכון לעכשיו.

נתחיל במזרח. כולנו חיכינו לראות אותו מתעורר לתחייה אחרי תרדמת שנמשכה מאז פרישתו של מייקל ג'ורדן לפני עונת 1998/9. בפועל, מלבד דטרויט כל אחת ואחת מקבוצות המזרח מאכזבות, ממיאמי, דרך קליבלנד, אינדיאנה וניו ג'רזי, ועד נמושה כמו ניו יורק.

מסתכלות על כולן מלמעלה

1. הדטרויט פיסטונס, מאזן 13:54

הדיבורים על 70 ניצחונות כבר לא רלוונטיים באופן רשמי, אבל גם ההאטה (היחסית, יש לציין) לא תוכל למנוע מהם יתרון ביתיות לכל אורך הפלייאוף במזרח. סן אנטוניו ודאלאס רחוקות נכון לכתיבת שורות אלו משחק וחצי מהפיסטונס, ונראה שלא יצליחו להשיג אותם. המשמעות – יתרון ביתיות גם בגמר, להבדיל מהעונה שעברה, אז נסעו הבוכנות למשחק השביעי והמכריע לסן אנטוניו. אגב, המאזן שלהם בפאלאס הוא 2:30.

2. המיאמי היט, מאזן 23:45

הקבוצה של פט ריילי מתחילה לתפוס תאוצה, אבל בפועל רשמה בעיקר הפסדים מול כל הקבוצות הגדולות, כולל אחד מול דטרויט בלילה שבין רביעי לחמישי (83:72). שאקיל נראה יותר ויותר טוב ככל שהעונה מתקדמת, אבל כל עוד ההיט לא הולכים אליו בדקות האחרונות של משחקים צמודים, יהיה להם קשה מאוד לנצח את הפיסטונס. אחרי שדטרויט ספגה מדווין וויד 17 נקודות רצופות בדרך להפסד מדהים לפני כמה שבועות, יודעים שם כעת שאת כל החיילים שלהם הם צריכים לשים על הפלאש.

הבטוחות

3. הניו ג'רזי נטס, 28:40

השילוש של קיד-קרטר-ג'פרסון אמור היה להעמיד את הנטס כמועמדת לגמר המזרח, אבל איך שהדברים נראים כעת, קשה לראות אותם חולפים על פני ההיט בסדרה של שבעה משחקים בחצי הגמר, אם יגיעו לשם. בתחילת העונה לקבוצה לא היו תיאום או מוטיבציה, אבל בשבועות האחרונים ג'ייסון קיד חזר להיות הרכז שאנחנו מכירים, רק שהידית כבר מזמן שחוקה.

לאור העובדה שמעמדם כאלופי הבית האטלנטי אינו נמצא בסכנה, המקום השלישי שלהם ללא קשר לבתים האחרים. בסיבוב הראשון יפגשו את וושינגטון, מילווקי או אינדיאנה, ואין ספק שהמאמן לורנס פרנק מעדיף דייט עם אחת משתי הראשונות, כי הפייסרס המנוסים והפיזיים עשויים להיות פייבוריטים ולהמשיך הלאה. איך שזה נראה כעת, הוא יקבל את מבוקשו.

4. הקליבלנד קאבלירס, 29:39

למרות הכל, הקאבס של לברון ג'יימס בדרך ליתרון ביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הם מוליכים על וושינגטון, שבמקום החמישי, ביתרון של 4 משחקים, ואין סיבה שהמצב ישתנה בחודש האחרון. כמו במקרה של ניו ג'רזי, קליבלנד תרצה בכל מחיר להימנע ממפגש עם אינדיאנה, אבל גם סיבוב ראשון מול וושינגטון או מילווקי יכול ללכת לכל כיוון, מבלי שהדבר ייחשב הפתעה. כפי שתראו בהמשך, העתיד צופן לחניכיו של מייק בראון דווקא את הפייסרס, מה שעשוי להפוך את הפלייאוף הראשון של המלך ג'יימס לפלייאוף קצר במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קרבות מיקום

5. הוושינגטון וויזארדס, 32:35

נותרו: 16 משחקים, 11 מהם בחוץ ו-9 נגד קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

חניכיו של אדי ג'ורדן פתחו מסע של שישה משחקים במערב (התחיל בניצחון מרשים 97:109 ביוטה) ולוח המשחקים הקשה שלהם לא נותן להם יותר מדי סיבות לתקווה להישאר במקום החמישי. כרגע הם רחוקים משחק וחצי ממילווקי, שיושבת במקום השביעי, המקום שמוביל לסיום מהיר של העונה מול מיאמי. בפלייאוף האחרון ההיט טיאטאו את וושינגטון בסיבוב השני, עם סוויפ חלקלק.

6. האינדיאנה פייסרס, 32:34

נותרו: 16 משחקים, 8 מהם בחוץ ו-6 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

חזרתו של ג'רמיין אוניל ולוח המשחקים הנוח אינם מותירים מקום לספק – הפייסרס יסיימו במקום החמישי ויפגשו את קליבלנד בסיבוב הראשון ללא יתרון ביתיות. כאמור, אלו אינן חדשות טובות ללברון ג'יימס והקאבלירס. שאראס יראה את המשחקים האלה בעיקר מהספסל, מה שייתן לו מספיק זמן לחשוב למה הוא לא בחר לשחק בקליבלנד, שם חיכה לו לא רק חברו הטוב זידרונס אילגאוסקאס ועילוי בדמות ג'יימס, אלא גם מקום מובטח ברוטציה, שצמאה לרכז חכם ולידית חמה מבחוץ.

7. המילווקי באקס, 34:34

נותרו: 14 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-10 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

בהתחשב בחולשת היריבות, הבאקס יכולים לראות את העונה הזאת כאכזבה. הקרב העיקר שלהם הוא נגד הוויזארדס על המקום השישי והסיכוי להמשיך לסיבוב השני אחרי סדרת משחקים מול הנטס. אחרת מיאמי תגמור להם מהר מאוד את חודש מאי. אין ספק שמפגש עם ניו ג'רזי יזכה את כולנו בסדרה מבדרת של שתי קבוצות שרצות הרבה ושומרות מעט. בין לבין, כדאי למאמן טרי סטוטס להסתכל מדי פעם במראה כדי לוודא שמו צ'יקס והסיקסרס לא עוקפים אותו בסיבוב.

על החיים ועל המוות

8. הפילדלפיה 76, 35:32

נותרו: 15 משחקים, 8 מהם בחוץ ו-7 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

החדשות הטובות - אלן אייברסון חזר בדיוק בזמן. החדשות היותר טובות – לוח המשחקים שלהם נוח ביותר, עם שני משחקי חוץ קשים בלבד במיאמי ובאינדיאנה. החדשות המעניינות – ייפגשו פעמיים בתחילת אפריל עם שיקגו, פעם בבית ופעם בחוץ. כנראה שהמשחקים הללו יכריעו את הקרב על המקום השמיני, למרות שייתכן בהחלט שגם שני הפסדים לשוורים הרעבים יאפשרו ל-AI וכריס וובר את ההזדמנות החוזרת להפסיד לדטרויט בסיבוב הראשון, וזה תענוג שקשה לוותר עליו.

9. השיקגו בולס, 39:29

נותרו: 14 משחקים, 6 מהם בחוץ ו-6 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

כאמור, אחרי שני משחקי הראש בראש מול הסיקסרס נהיה חכמים יותר. מומנטום חיובי של סקיילס והחבורה הצעירה והמגובשת שלו יכול לעורר עניין, שנראה לנו בלתי אפשרי עד לפני הפציעה של אייברסון והירידה של הסיקסרס.

10. הבוסטון סלטיקס, 40:29

נותרו: 13 משחקים, 7 מתוכם בחוץ ו-8 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

לסלטיקס יש סיכוי קלוש ביותר להעפיל לפלייאוף. בפועל, הם ייאלצו להסתפק בבחירת דראפט לא גבוהה מדי (המומחיות של דני איינג'), להצטער על כך שהעונה אל ג'פרסון לא ביצע את הפריצה שלו, לשמוח על הפוטנציאל של דלונטה ווסט וקנדריק פרקינס ולקוות שהכושר של פול פירס יימשך גם בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully