וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "בשנה הבאה זה יבוא"

ארקדי גאידמק מבקר את השיפוט, ומאמין שהנסיון עשה את ההבדל בגמר גביע המדינה בכדורסל, בו ניצחה מכבי ת"א את ירושלים 91:96. פיני גרשון: "מי זה סולומון? הם קיבלו את התשובה"

3:35 דקות לסיום גמר גביע המדינה בכדורסל, מאיר טפירו חדר לתוך הסל בסיבסוב וקלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק. 81:89 למכבי ת"א הייתה התוצאה על הלוח, וגם עבור האופטימיים שבין אוהדי הפועל ירושלים, זה היה מאוחר מדי.

"לא הצלחנו לייצר זריקות טובות", חזר בסיום המשחק טפירו על מה שכבר כולם יודעים. השאלה היא מי לא הצליח לייצר את הזריקות והאם אלו היו ההוראות. מספר פרשנים טענו השבוע, שלמרות הכל, טפירו הוא זה שצריך לקחת את העניינים לידיים, אבל אם זה לא עבד מול מכבי ת"א, זה בטח לא יעבוד מול דינמו מוסקבה. היה נחמד אם ארז אדלשטיין היה עונה על השאלה הזאת בסיום המשחק, אבל מאמנה של הפועל ירושלים בחר בזכות השתיקה ועשה את דרכו אל מחוץ להיכל, בזמן שהצהובים נישקו את הגביע.

זה נגמר ב-91:96 וגביע מספר 36 לקבוצה המעוטרת ביותר באירופה. למרות כל הרעש שהיה מסביב לקראת מפגש הגדולות, נראה שעבור שחקני מכבי ת"א זה היה עוד יום בבית הספר, אולי יום של פורימון במקרה הטוב. דרק שארפ זימן אליו את החברים שלעולם לא הניפו את הגביע, שניים מהם בכלל היו על אזרחי, החגיגות עברו בשקט וההבדל היחיד היה השתלבותו של פיני גרשון, שעשה סוג של חרם במעמד הזה בעונה שעברה.

"בירושלים שאלו מי זה סולומון? הם קיבלו תשובה"

בחדר ההלבשה הביתי שלהם, הירשמו לעצמם שחקני מכבי תל אביב להשתחרר יותר. אנתוני פארקר רקד לצלילי מייקל ג'קסון בפול ווליום, פיני גרשון התבדח עם עשרות כתבים ומצלמות, יניב גרין שם פול ווליום במערכת ואלו שהרימו לראשונה את הגביע, חיפשו ריקוד מקורי שיתאים למאורע.

דווקא וויל סולומון, האיש שיחד עם דרק שארפ היה אחראי לבריחה הגדולה של מכבי ת"א ברבע השלישי (53:76) ישב במקום שלו די בשקט והעדיף להצטנע. כנראה שהוא שומר את החגיגות שלו לתואר משמעותי יותר: "הגביע הזה שייך לכולם כמו שהוא שייך לי. כולם נתנו היום את המקסימום והיו גדולים. עכשיו, נותר לנו רק לחכות לתארים הבאים", אמר סולומון.

בניגוד לשחקנה לשעבר של הפועל ירושלים, המאמן האחרון שהביא לאדומים את הגביע דווקא העדיף לנצל את הבמה כדי לעקוץ את החבר'ה מבירה: "בירושלים שואלים מי זה סולומון? היום הם קיבלו תשובה. היו לו דקות טובות מאוד היום, למרות שהוא כמעט נתן להם את המשחק בסיום". על המשחק עצמו אמר גרשון: "תיפקדנו מצוין עם שבעה שחקנים וכל מה שאני יכול להגיד זה שאני סומך על השחקנים שלי. בהתחשב בלוח הזמנים שלנו ובאימונים שקיימנו לפני המשחק הזה, אני יכול להגיד שאני מרוצה".

דרק שארפ, שזכה גם בתואר ה-MVP של המשחק: "הם היו מאוד מסוכנים והיינו מוכנים לאפשרות שהם יעשו קאמבק. אני שמח ששמרנו על ריכוז. זכייה בגביע מרגשת אותי בכל פעם מחדש, אבל אני לא יכול להגיד שהשנה יש הבדל גדול".

אנתוני פארקר: "הדברים שעבדנו עליהם באימונים בזמן האחרון עובדים וראינו את זה גם במשחקים האחרונים ביורוליג. נראה שאנחנו משתפרים דווקא בעיתוי הטוב ביותר ואני אופטימי".

השחקנים מדברים על האופי, גאידמק על העתיד

כמה מטרים מחדר ההלבשה הצהוב, שרר שקט בחדר של האורחים מירושלים. הדלתות היו נעולות לעיתונאים ומדי פעם יצא נציג באדום כדי לנסות ולהסביר את פשר המפלה ברבע השלישי ואת חוסר היכולת לנצל את המתנות שאלופת אירופה פיזרה במאני טיים.

מאיר טפירו: "השלשות והסלים הקלים של מכבי במשחק המעבר ברבע השני העלו את ההפרש. יכולנו להוריד את ההפרש בכמה הזדמנויות כשהיה כבר שש אבל לא הצלחנו לייצר זריקות טובות. מכבי מפרקים קבוצות ביד אליהו במצב הזה, אז זה שחזרנו מראה על אופי. היום מדינת ישראל היתה כולה אדומה, אפילו קיבלתי טלפונים מאוהדי מכבי שרצו שננצח. זו פעם ראשונה שאנשים האמינו, הסתכלו למכבי בגובה העיניים".

הוראס ג'נקינס: "הם פגעו בהמון זריקות, אבל זה שחזרנו מראה על אופי. קשה לתת לקבוצה כמו מכבי להוביל ב-20 הפרש ואז לרדוף אחריה. היינו חסרי סבלנות, וברבע השני חפרנו לנו בור. שארפ קלעי אדיר, וכל פעם שרצנו הוא עצר אותנו. היינו איטיים מדי ברוטציה בהגנה, למרות שניסינו להיות אגרסיביים".

ארז אדלשטיין נעלם מהאיזור מהר ומי שהתנדב לסכם את המשחק היהיו"ר הקבוצה דני קליין: "חזרנו, אבל זה לא היה מספיק כי התוצאה היא מה שכתוב על הלוח. חשוב שנתנו פייט כי זה נותן פתח לעתיד. אני מאמין שעוד נפגוש את מכבי העונה. מי שזילזל במכבי קיבל היום את התשובה. באנו נחושים ומוכנים, אבל רגעים של חוסר ריכוז נתנו למכבי לברוח".

ארקדי גאידמק עמד קרוב לארז אדלשטיין ברגעים האחרונים של המשחק והתפלל לנס ואולי לאוהד שירים אותו על כתפיו בדרך לגביע הקדוש. הרגע הזה כמובן לא קרה, אבל הבוס הבלתי רשמי של ירושלים שמר על אפטימיות והבטיח שזה יקרה, ובעתיד הקרוב. גאידמק: "5 נקודות זה כל ההבדל. זו קבוצה חדשה ובשנה הבאה נהיה הטובים ביותר. אמרו לי כבר שנגד מכבי יש מינוס 10 עוד לפני המשחק וראיתי את זה היום. אני משוכנע שגם עם המתנות שהם קיבלו, נוכל לנצח בשנה הבאה".

ירושלים זכתה, לפחות לפי התוכניה (אריה ליבנת בשיתוף מערכת וואלה!)

הניצחון של מכבי ת"א הרס את התחזיות של איגוד הכדורסל. בלוח תוצאות כל הגמרים בתוכניה שהוציא האיגוד לקראת משחק הגמר נכתב כי הזוכה לעונת 2005/06 היא הפועל ירושלים מול היריב מכבי ת"א. רק התוצאה נשארה ריקה. האיגוד גילה עניין גם בהגרלות ובתוצאות משחקי הגביע טרם הגמר. יו"ר האיגוד, ירמי אולמרט כתב בפתיחת העלון: "אמרו לי ששוב היה לנו מזל בהגרלה של משחקי חצי הגמר וגם בתוצאות משחקים אלו".

וזה לא האפגרייד היחיד שקיבלה הפועל ירושלים. על כרטיס המשחק הונפקה חותמת של היורוליג. אז מה זה באמת יול"ב קאפ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully