וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד גביע"

12.3.2006 / 23:00

פיני גרשון קיבל באיפוק את הזכייה של מכבי בגביע ה-36 במספר. ירושלים נתנה פייט וחזרה מפיגור גדול, אבל זה נגמר 91:96 לצהובים

גמר גביע המדינה בין מכבי ת"א להפועל ירושלים סיפק את המשחק הגדול שחובבי הכדורסל ציפו לו. הפועל ירושלים הוכיחה שהשנה היא לא תוותר בקלות, והצליחה לחזור למשחק גם אחרי שהייתה בפיגור 23 נקודות. מכבי ת"א, מצדה, הוכיחה שוב שברגעי האמת היא לא נשברת. משהו קורה לצהובים כשהם רואים גביע מול העיניים.

הרבע הראשון הצמוד סיפק נדנדת סלים, אך היה זה הרבע השני שבו הצליחה מכבי לברוח, ונדמה היה שהכדורסל הישראלי עושה צעד אחורה, עם עוד תבוסה משפילה במעמד גמר הגביע. הוראס ג'נקינס ומריו אוסטין לא השלימו עם זה, והוליכו קאמבק אדיר של הפועל ירושלים ברבע הרביעי, וסיום מותח.

בסופו של דבר הפער היה גדול מדי, והאדומים נכנסו למשחק מאוחר מדי. מכבי הצליחה התשושה הצליחה לקחת בשיניים את המשחק הזה, והקבוצות הוכיחו שוב שהפער ביניהן הוא קטן מאוד, אבל משמעותי. כמו תמיד בכדורסל הישראלי, הכבוד הולך עם האדומים, התואר הולך עם שמעון מזרחי. 91:96 בסיום, מושון שוב פגש את פיני, הפועל שוב הפסידה.

מהלך המשחק

מכבי פתחה עם סולומון, וויצ'יץ', באסטון, פארקר ושארפ. הפועל ירושלים עם מייסון, נאור, קוז'יקרו, ג'נקינס ואוסטין. המשחק נפתח בהגנות חזקות של שני הצדדים, ובהרבה לחץ ובלבול במשחק ההתקפה. באסטון יצא בשתי עבירות כבר אחרי שלוש דקות. טפירו נכנס למשחק ומתחיל לחלק אסיסטים, סולומון בחדירות שומר את מכבי בתמונה. לאורך כל הרבע נמשכת נדנדת סלים, כשהצדדים מחליפים כמעט מדי התקפה את היתרון. דרק שארפ קולע את השלשה האחרונה ברבע שקובעת 23:20 למכבי. סולומון עם 12 נקודות בתום הרבע.

את הרבע השני פתחה ירושלים בשני סלים רצופים, אך שתי שלשות מהירות של שרון ששון מחזירות למכבי את היתרון. פארקר ובאסטון ממשיכים בתנופה, ומכבי פותחת יתרון של עשר נקודות הפרש, 34:24. שארפ ממשיך להפציץ מחוץ לקשת, ג'נקינס לא מאופס, מכבי לוחצת על כל המגרש ופותחת פער של 17 נקודות, 44:27 למכבי, 21:7 למכבי בשש הדקות הראשונות של הרבע. אוסטין ומייסון שומרים את ירושלים בתמונה, פארקר וסולומון עדיין עושים את העבודה בשקט. מרקוביץ' בעבודה קשה מתחת לסלים מצליח לסיים את הרבע עבור ירושלים רק במינוס 14, 40:54 למכבי ת"א.

הרבע השלישי נפתח בהפצצת שלשות מכל הכיוונים, כששני הצדדים לא מחטיאים. ירושלים לא מוותרת, ומגיבה בסל על כל הפצצה של מכבי, אצל הצהובים באסטון בדקות טובות לא נותן לירושלים להתקרב. ג'נקינס סוחט עבירה במתכוון מסולומון וגומר התקפה עם חמש נקודות, ירושלים נכנסת להתלהבות ומצמצמת את ההפרש. מכבי מתקשה בהתקפה, הזריקות לא נכנסות, וירושלים חוזרים לתמונה. סולומון עם סל ועבירה וכמה קליעות עונשין מחזיר את היתרון ל-17. 81:64 למכבי בסיום הרבע השלישי. ג'נקינס עם 15 ברבע.

הרבע הרביעי ממשיך את התנופה של האדומים, שמשחקים עם הרבה נחישות ולוחצים בהגנה. מכבי לא קולעת סל ארבע דקות, ריצה 2:10 לירושלים, ויש משחק חדש. מכבי מעט חוזרת לעצמה בהגנה ומצליחה להשיג כמה עצירות. הלחץ משפיע גם על זריקות העונשין. מתן נאור מצמצם לשמונה מהשלוש, שארפ מחזיר בשלשה גדולה. טפירו קולע את הסל הראשון שלו בדקה ה-37, ומצמצם לשמונה. אוסטין מוסיף עוד שתיים, והפער הוא שש, כשנותרו שלוש דקות לסיום. מכבי ממשיכה להיות לא מדויקת מהעונשין, וממשיכה להיות מפוזרת בהתקפה. טפירו נחסם בהתקפה, פארקר מהצד השני לא מצליח לקלוע, וירושלים אוכלים לאט לאט מההפרש. באסטון מצליח לקלוע בשניות האחרונות מהעונשין, גרין קולע אחת משתיים, והפער הוא 5. מייסון מחטיא שלשה 20 שניות לסיום, סולומון על הריבאונד. מכבי קולעת מהעונשין, והמשחק מסתיים. 91:96 למכבי, הגביע שוב צהוב.

גרשון: "זה עוד גביע"

פיני גרשון: "כמו שאמרתי לפני המשחק, לא מותרים על תארים. אנחנו בקושי מסוים של כוח ואנשים, וזה בא לידי ביטוי ברבע האחרון. בסך הכל שיחקנו כמו שצריך, תפקדנו כמו שצריך, אבל מגיע להם כל הכבוד. זה אומנם נגמר 5 הפרש, אבל זה היה יכול גם להיגמר ב-30 הפרש. המשחק הזה הראה שלא רק כסף מנצח שחקנים, כי אם השחקנים שלי היו יודעים איזה בונוס הובטח לשחקני ירושלים, היתה אצלנו דה-מורליזציה. זה עוד גביע".

מאיר טפירו, שסיים עם רק שתי נקודות, אמר: "היינו קרובים. מכבי שלטו לאורך כל המשחק, אבל היינו יכולים לעשות את זה עם טיפה יותר ריכוז".

ארקדי גאידמק: "רק חמש נקודות הפרש, אבל הם קבוצה מצוינת. עכשיו אני מאמין ששנה הבאה נזכה בכל התארים. הקבוצה שלנו חדשה, בשנה הבאה זה יבוא".

וויל סולומון: "זה היה מאמץ קבוצתי, כולם שיחקו טוב. מייסאו לקח ריבאונד, שארפ קלע שלשות. זה תואר ראשון בשבילי במכבי, אני מקווה שיבואו עוד".

אנתוני פארקר: "הם היו חמים ואיבדנו יתרון, חלק בגלל החטאות שלי. הם באו עם מוטיבציה אחרי הניצחון על רומא, אבל בסוף השתלטנו על המשחק".

הוראס ג'נקינס נשמע מאוכזב במיוחד בסיום המשחק: "זה קשה להביע את מה שאני מרגיש עכשיו, זה קשה. חזרנו כבר למשחק, הראינו הרבה אופי, אבל זה קשה לתת לקבוצה כזאת להוביל עליך ב-20 הפרש".

סטטיסטיקה

למכבי ת"א: סולומון 26 נקודות (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 6 איבודים), באסטון 19 (7 ריבאונדים), שארפ 18 (6 מ-12 מהשלוש), פארקר 17 נקודות (7 אסיסטים, 5 ריבאונדים), ששון 8, וויצ'יץ' 7, גרין 1.

להפועל ירושלים: ג'נקינס 25 נקודות (5 איבודים), אוסטין 24 (8 ריבאונדים), מייסון 15, סליי 13, קוז'יקרו 7, נאור 3, מרקוביץ' 2, טפירו 2 (9 אסיסטים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully