וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מופתע?

21.2.2006 / 20:52

מכבי חיפה הצטרפה לשאר הפייבוריטיות בסיבוב ט' בגביע, ביום נטול הפתעות (אלא אם כן הפסד של נצרת עילית נחשב לסנסציה)

12 משחקים נערכו היום (שלישי) במסגרת סיבוב ט' בגביע המדינה. המשחק המרכזי הפגיש בין שתי קבוצות מליגת העל, ומכבי חיפה גברה 0:1 על הפועל פ"ת משער של חאבייר דירסאו.

את חצי ההפתעה היחידה רשמה עירוני רמת השרון מתחתית הליגה הלאומית, אחרי שגברה בביתה 1:2 על הפועל נצרת עילית המידרדרת. נצרת עילית הובילה ראשונה, אך המקומיים הצליחו להשלים את המהפך בהארכה.

הפועל ת"א גברה בקלות 0:3 על עירוני ראשון לציון בבלומפילד, מ.ס אשדוד ניצחה בתוספת הזמן 2:3 את הפועל חיפה אחרי צמד של הולצמן שקבע מהפך, כפר סבא טיילה בבית עם 0:3 מול מכבי אחי נצרת מהארצית, ובני סכנין הביסה 0:4 את מכבי באר שבע.

הגרלת שמינית גמר גביע המדינה תיערך ביום חמישי, ה-23 בפברואר, בשעה 11:00 במשרדי ההתאחדות לכדורגל.

למנה הראשונה

עירוני רמה"ש-הפועל נצרת עילית 1:2

מפגש בין שתי קבוצות שנאבקות נגד הירידה, כל אחת מהן בליגה שלה. הזר זולטן פולופ כבש בדקה ה-59 את שערו הראשון בישראל והעלה את קבוצתו ליתרון, אבל חיים שאבו השווה בדקה ה-79, ומרסלו גרטה הפך את הקערה בדקה ה-103 וקבע את ההפתעה הראשונה של הגביע. אולם לאור יחסי הכוחות על הדשא, לא מדובר בהפתעה כלל וכלל.

הכח עמידר ר"ג-הפועל רעננה 1:2

הכח עמידר כבר גברה העונה על רעננה ארבע פעמים במסגרות שונות, אבל שער של אופיר חלוואני בדקה ה-9 העלה דווקא את האורחים ליתרון וסימן שאולי הרצף הנ"ל ייעצר היום. זה לא מה שחשב הרכש החדש לירון וילנר, שהבקיע שער שוויון דרמטי שתי דקות לסיום ה-90, והוסיף עוד אחד 8 דקות לתוך ההארכה כדי לשלוח את הכח עמידר לשמינית.


הפועל מרמורק-מכבי קרית גת 0:2

איך שגלגל מסתובב. אם המפגש הזה היה נערך לפני ארבע עונות, קרית גת הייתה מגיעה אליו מליגת העל, ואילו מרמורק מליגה א'. כיום, הראשונה הידרדרה שלוש ליגות והגיעה להתמודדות משיפולי ליגה א', בעוד מרמורק ממוקמת בצמרת הליגה הארצית, והמשיכה הלאה. רוני אוחנה הבקיע לזכות המארחים בדקה ה-6, ויאיר כהן צדק הכפיל את התוצאה בדקה ה-74.


הפועל עכו-קרית שמונה 0:1

שתיים מקבוצות הצמרת בליגה הלאומית סיימו את המפגש ביניהן בשבת האחרונה בתיקו 0:0 מאכזב, תוצאה שהחזיקה מעמד היום רק 15 דקות עם שער של איציק כהן, שער שהספיק להעפלה לשמינית.


הפועל ב"ש-עירוני טירת הכרמל 0:2

ב"ש השתפרה פלאים מאז כניסתו של מרקו בלבול לתפקיד המאמן, והיא מדורגת שנייה בליגה הלאומית. טירת הכרמל, קבוצת מרכז טבלה בליגה הארצית, קיוותה למידת הרחמים מצד בלבול, שמתגורר ביישוב. חנן פדידה הורחק בדקה ה-61, אבל הבאר שבעים החזיקו מעמד, עד שאורן זילכה מטירת הכרמל הצטרף אליו למקלחת מוקדמת בדקה ה-100. זה כל מה שקרלוס צ'קאנה היה צריך, ובדקה ה-102 הוא הבקיע את השער הראשון. שתי דקות לסיום ההארכה הגיע השני מרגליו של יחיאל צגאי.


מכבי כפר קנא-מכבי אור עקיבא 0:1

אור עקיבא, הנמצאת בצמרת ליגה ב' מחוז צפון, היא הקבוצה בעלת הדירוג הנמוך ביותר מבין כל המשתתפות בשלב הנוכחי. כפר קנא ממוקמת מרחק שתי ליגות מיריבתה, ולא הייתה מעוניינת להיות שותפה לסנסציה בדמות הדחתה. למזלה, רג'יד בראנסי הגיע בדקה ה-75 והציל אותה מפאדיחה.

למנה העיקרית

בני סכנין-מכבי ב"ש 0:4

חידוש בסכנין: קיום המשחק בדוחא לא גרר כותרות לגבי אישורו של האיצטדיון. היסטוריה. לופא קדוש נהנה מסגל מלא, למעט החלוץ הסרבי ניקולה ולנטיץ', ששחרורו הבינ"ל טרם הגיע. ב"ש טרודה במאבקי ההישרדות בליגה הלאומית, והמשך בגביע לא נמצא בראש מעייניה, עובדה שנראתה היטב מהפתיחה, כשאחמד קסום הרעיד את הרשת האורחת כבר אחרי 2 דקות ושחקן הרכש החדש אדוירגו פסקל קבע 0:2, 2 דקות לפני המחצית. התוצאה נשמרה ממש עד הסיום, אז רמיק יז'רסקי (88) ויניב אברג'יל (90+2, בפנדל) הפכו את זה לתבוסה. בדקה ה-70 הורחק צ'רלס אוצ'ה מב"ש.


הפועל ירושלים-מכבי הרצליה 2:0

הפינאליסטית מאשתקד מכבי הרצליה התארחה אצל הקבוצה המשתפרת בליגה שלה, הפועל ירושלים. הרצליה, עם רגל וחצי בליגת העל, יכולה להתפנות למשימה לשחזר את ההישג בעונה החולפת, אז הפסידה בגמר למכבי, ואולי הפעם אפילו ללכת עד הסוף. אוהד קדוסי העלה את האורחים ל-0:1 בדקה ה-83, שלומי טולדו הכפיל את התוצאה שתי דקות מאוחר יותר.

הפועל כפ"ס-אחי נצרת 0:3

למרות האכזבות בליגה והחסרונות בהגנה לקראת ההתמודדות (אלון חלפון, אייל משומר, מוחמד שחברי ואביחי ידין פצועים, עמנואל פאפו מוצהב), כפ"ס לא הייתה מעוניינת לספוג הפסד מביך במיוחד ממוליכת הליגה הארצית. נצרת הרגישה מעודדת מחזרתו מפציעה של נג'ואן גרייב, אבל אחרי השער של שלו מנשה בדקה ה-13 בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, הרגישה מעודדת מעט פחות. ממש לפני הירידה להפסקה חמוי עלוש כבש שער עצמי, ובדקה ה-67 סמואל יבואה קבע 0:3.

הפועל ת"א-עירוני ראשל"צ 0:3

הזדמנות אחרונה לדרור קשטן להוסיף עוד תואר לרשימה המפוארת שלו, לפני כניסתו לתפקיד המאמן הלאומי (עד שיביא לנו את גביע אירופה לאומות ב-2008). ראשל"צ לא נוצחה סיבוב שלם בליגה הלאומית, והגיעה בסגל מלא, אבל אין ספק שהאדומים פייבוריטים כבדים. הכתומים נותרו ב-10 שחקנים בדקה ה-7, כשעמיר נוסבאום הורחק לאחר שהכשיל את עומר פרץ בעודו שועט לבדו אל עבר השוער. למרות שהם משחקים מול עשרה שחקנים, האדומים של קשטן הציגו יכולת חלשה מאוד במחצית הראשונה. בדקה ה-58 העלה אליניב ברדה את הפועל ליתרון 0:1, אחרי כדור עומק יפה מיוסי אבוקסיס. בדקה ה-68 העלה וואליד באדיר את התוצאה ל-0:2. איליה יבוריאן העלה כדור לרחבה, באדיר עצר יפה על החזה, ובחצי מספרת בעט לרשת. בדקה ה-88 אליניב ברדה קבע 0:3. גם את השער הזה בישל יבוריאן, שהעביר לתוך הרחבה כדור רוחב מצד ימין. ברדה הקדים את המגן וכבש את השני שלו. ניצחון קל להפועל ת"א.

מ.ס. אשדוד-הפועל חיפה 2:3

אשדוד משתפרת בליגה, ושחקניה רצו בונוס בדמות הגביע. חיפה הגיעה בהרכב מלא, וניסתה להפתיע במגרש שבו מתקשות כל קבוצות ליגת העל. יניב עזרן העלה את המקומיים ל-0:1 בדקה ה-26, אך אסי בוזגלו השווה שבע דקות לאחר מכן. אקוש קבריג' חולל הפתעה שהעלה את האורחים ליתרון בדקה ה-41. המקומיים הגיבו בחלץ על שער הפועל חיפה, שנשא פרי בדקה ה-73. שי הולצמן, שנכנס רק עם פתיחת המחצית השנייה, השווה את התוצאה ל-2:2, וארבע דקות בתוך תוספת הזמן כבש את שער הניצחון, 2:3 לאשדוד, שעולה לשלב הבא.

ולקינוח

מכבי חיפה-הפועל פ"ת 0:1

נדמה שהאתגר היחידי שנותר לרוני לוי זה לקחת את הדאבל, ובשביל זה מכבי חיפה צריכה הייתה לעבור את המשוכה הלא קלה של הפועל פ"ת, הקבוצה הראשונה שגברה עליה בליגה. הירוקים לא זכו בגביע משנת 1998.

מהלך המשחק:
במחצית הראשונה מכבי חיפה שולטת במשחק ומגיעה להזדמנויות, אך גם חניכיו של ניר לוין מאיימים לא פעם על שערו של ניר דוידוביץ'. ההזדמנות הטובה ביותר של החיפאים הגיעה בדקה ה-39, כשעידן טל שלח טיל לכיוון שערו של צ'אבלינה. השוער לא הצליח להשתלט על הכדור, הדף לקורה, אך למזלו הכדור לא עבר את קו השער.

את השער לזכות החיפאים כבש חאבייר דירסאו בדקה ה-53, אחרי בעיטה חזקה מ-20 מטר. צ'אבלינה שוב שומט משום מה, והפעם המזל לא עזר לו, והכדור חדר לשער. 0:1 מוצדק לירוקים.

השער שחרר את מכבי חיפה, ומאז הכיבוש היא הרבתה להגיע למצבים. בדדקה ה-63 חילופי מסירות מהירות השאירו את רפאלוב לבד בתוך הרחבה, אך צ'אבלינה הצליח איכשהו לעצור. דקה אחרי זה גם קולאוטי הגיע להזדמנות קורצת בתוך הרחבה, אך בעט החוצה.

בדקה ה-70 רפאלוב השתחרר בצורה יפה, בעט חזק, אך הכדור נעצר בקורה. ארבייטמן השתלט על הריבאונד וכבש, אך השער נפסל בתואנת נבדל, בצדק. שש דקות לסיום שלח בן בסט כדור חזק מ-14 מטר, הפעם שוער הפועל פ"ת במקום. 0:1 בסיום, חיפה ממשיכה קדימה לטרבל.

הרכבים:

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', קלמי סבן, אריק בנאדו, רפאל אולארה, אדורם קייסי, חאבייר דירסאו, פרננדו לורפיסה (ליאור רפאלוב, 51), עידן טל, גוסטבו בוקולי (חיים מגרלשוילי, 79), שלומי ארבייטמן (עדן בן בסט, 77), רוברטו קולואטי.

הפועל פ"ת: סילבייה צ'אבלינה, אורי אוזן, זאב חיימוביץ', גל כהן, דליבור ויסקוביץ', רביד גזל, דניאל היידמן (מנור חסן, 64), יוסי שבחון, ארז אליאב (עידן סרור, 74), טוטו תמוז, איביצ'ה ז'ולייביץ' (אלנתן סלמי, 67).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully