וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה היסטורית

14.2.2006 / 11:19

הזכר בוהה בכל אירוע ספורט, הנקבה מתעניינת באומנות ואופנה. התוצאה: ערב זוגי מול תחרויות ההחלקה על הקרח - ודרמה גדולה

23:00, ערוץ 2, החלקה על הקרח, אולימפיאדת החורף בטורינו.

צפייה בהחלקה על הקרח היא פשרה אידיאלית בין גבר לאשה. הזכר מתעקש על בהייה בטלוויזיה בזמן אירוע ספורט, הנקבה מוכנה להתפשר על כל דבר שישלב אמנות עם דרמה ואופנה. הוא לא מוותר ודורש מתח, תחרותיות ואגרסיביות, היא רוצה מוזיקה, תלבושות ורומנטיקה. ההצעה לראות את ווסטהאם נגד ברמינגהאם נדחית. הפשרה היא בלתי נמנעת: תחרות ריקודים על קרח. הוא מנחם את עצמו שלפחות הוא רואה אולימפיאדה.

ככל שעובר הזמן מתחילים להבין את החוקים ואת שיטות הניקוד. המעבר לפרשנות הוא מיידי. "אה, היא לא יישרה את הרגל, זה חצי נקודה אוטומטית", נפלט בטבעיות. בסיבוב השני כבר לומדים להכיר את הדמויות. הגרמנים מחושבים מדי, השמלה של הקנדית מזעזעת. ככל שנוקפות הדקות מתגבש לו זוג פייבוריטים. ברגע שיש העדפה, זה מתפתח לאהדה. משם זה כבר כדורגל. אמוציות, פנאטיות, עידוד קולני. "יאללה תיפלי", נשמעת תפילה בלב למראה הזוג הרוסי. אנחנו בעד הסינים.

הנה הם עולים, המחליקים ז'אנג, לריקוד המכריע. הצופים בבית כבר עמוק בתוך ההתמודדות, הקהל באולם באקסטזה. הזוג הסיני זקוק ל-119 נקודות כדי להבטיח מדליית כסף, 126 לזהב. אין ספק שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. עם פתיחת הריקוד הם מבצעים את התרגיל הכי מורכב שלהם: זריקת בורג וירטואוזית ושלושה סיבובים וחצי באוויר. ואז זה קורה.

עם כל המהירות שהצטברה מתנופת הסיבוב והדחיפה של הפרטנר, המחליקה ז'אנג נוחתת עם הברך היישר על הקרח הקפוא. המראה מזעזע. הצופים בבית נאלצים להסיט את מבטם מהמרקע. על דברים הרבה פחות חמורים מיטב כדורגלנינו נוהגים להתפתל על הדשא במשך דקות ארוכות. ז'אנג הצנומה מנסה להמשיך בריקוד, אבל היא בקושי מצליחה להיעמד. בן זוגה גורר אותה החוצה כשהיא נאנקת מכאבים. אבד הסיכוי למדליה, הטרגדיה בשידור חי.

כל אולימפיאדה מספקת רגע דרמטי בלתי נשכח. רצת מרתון שוויצרית זוחלת עד לקו הסיום, אצן שמדדה 400 מטר אחרי שנתפס לו שריר עם תחילת המירוץ, מתעמלת שנוקעת את הקרסול וממשיכה עד למדליה. ז'אנג היא לא זו שתפסיק את המסורת. אחרי דקתיים היא חוזרת למשטח. המצלמה עוקבת אחר פניה הכואבים. הדרמה האנושית במיטבה, על התסריט חתום אלוהי הספורט. המבט עוקב אחר הברך הנפוחה שלה. ניתן לחוש איך האדרנלין והאנרגיות מהקהל מרפאים לה את הרגל. האם היא תהיה מסוגלת לנחות עליה?

הגורל לא הותיר להם ברירה. חרף הכאבים והצליעה, הצמד ז'אנג נתן את ריקוד חייו וזכה במדליית הכסף. הקהל הנלהב עודד, ההרואיות מטורינו הועברה בשלמותה אל סלון הבית. "וואו, את קולטת איזה יופי?", התפעל הגבר, "איך אנחנו אוהבים אולימפיאדה, אה?". היא כבר מזמן ישנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully