וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט של ניצחון

13.2.2006 / 11:13

פז חסדאי על האמיתות העצובות של המשחק בבלומפילד: הבונקר של קאנן, רגשי הנחיתות של חיפה ושחקן החיזוק התמוה של מכבי ת"א

1) ברוכים הבאים לבונקר הראשון של טון קאנן. כשההולנדי הוציא את אייל ברקוביץ' והכניס במקומו את תמיר כהן, היה ברור שהוא מודה שמשהו כשל בשיטה, שהרוח ההתקפית שהוא ניסה לנכס למכבי ת"א לא מתאימה למשחק מול קבוצה אמיתית כמו מכבי חיפה. ארבעה בלמים, הרחקות ליציעים ובזבוזי זמן הם אלמנטים שהזכירו יותר את קודמו בתפקיד. הקישור של קאנן הציג טקטיקה חדשה: ארבעה שחקני מרכז שדה (ג'אן, תמיר כהן, לירן כהן, מסיקה) שלא מסוגלים להחזיק כדור. ואם מכבי ת"א בבלומפילד, מול יריבה בעשרה שחקנים, נאלצת להתגונן באופן נואש, אולי היא זקוקה לחיזוק יותר משמעותי מדמיטרדזה.

2) גם לפני שלוש שנים הצליחה מכבי ת"א לנצח את מכבי חיפה ללא אבי נמני, אך מה רב ההבדל בין שני המקרים. אז לחסרונו של מספר 8 בצהוב היה מסר. המאמן קלינגר רמז שמעכשיו ישחקו רק "הטובים ביותר" ושלשמות אין יותר משמעות. התוצאה: דגו נחשף כאלטרנטיבה, ומכבי יצאה לדרך חדשה ולא עצרה עד לאליפות. אתמול (ראשון), על אף הניצחון, חסרונו של נמני הבליט עד כמה מכבי ת"א זקוקה לו. אין לו יורש במנהיגות, אין לו תחליף במרכז המגרש, והוא לא נעשה צעיר יותר. אולי מכבי זקוקה לחיזוק יותר משמעותי מדמיטרדזה.

3) התקשורת יכולה ללגלג על החגיגה המוגזמת של הצהובים ולטעון שזו בסך הכל שמחת עניים, אך מתברר שבשני המועדונים עדיין מייחסים חשיבות ויוקרה למשחק, ולראיה העצבנות של רוני לוי. במחצית הוא סימן בידיו לקהל שלו ש"אנחנו מקום ראשון, הם מקום חמישי", בתום המשחק הוא דאג לזלזל בבישול של ברקוביץ', ומתוך תסכול הוסיף באמוציונליות לא אופיינית: "הם לא מתאימים לאופ"א". לא ברור ממה יש לו כל כך להתעצבן, אבל הרגשות שלו חשפו בעיקר את רגשי נחיתות של הירוקים מול אחותם הגדולה מתל אביב. אולי עוד עשר אליפויות רצופות זה יעבור להם.

4) ימים לא קלים עוברים על אוהדי מכבי ת"א. העובדה שיריבתם העירונית נרכשת על ידי אברמוביץ' היא עבורם חלום בלהות וסיוט שמתגשם. לוני הרציקוביץ' כפי שנחשף ב"אחד על אחד" הוא איש חיובי, אבל לא הטיפוס שהיית רוצה שינהל את קבוצת הכדורגל שלך. הקהל רעב, ואתמול הוא הוכיח את זה בעידוד ללא הפסקה. אין ספק, הקהל הגדול בישראל ראוי לחיזוק משמעותי יותר מדמיטרדזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully