וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להאמין מול מכבי ת"א"

13.2.2006 / 9:36

גיא גודס ומכבי ראשל"צ סיפקו את הפתעת המחזור עם ניצחון 78:85 על מכבי ת"א. גבעת שמואל ניצחה את הגליל, אשקלון ממשיכה להפסיד

המחזור ה-14 בליגת העל נפתח כבר במוצ"ש עם הניצחון הגדול של הפועל תל אביב 63:70 על ירושלים בהיכל נוקיה, אבל לא הרבה ציפו להפתעה שהגיעה הערב מראשל"צ, כשהקבוצה המקומית של גיא גודס ניצחה את מכבי ת"א 78:85.

בשלושה משחקים נוספים שנערכו הערב, עירוני נהריה נצמדה לצמרת אחרי ניצחון 71:80 על רמת השרון, גבעת שמואל השיגה ניצחון חשוב 86:91 על גליל עליון ואליצור אשקלון המשיכה ברצף ההפסדים, הפעם 93:87 לבני השרון של יעקב ג'ינו.

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב 78:85

מכבי ראשל"צ היא הקבוצה היחידה שניצחה את מכבי ת"א בשנה שעברה וגם פיני גרשון לא נראה הכי רגוע באולמה הביתי של קבוצתו האחרונה לפני מכבי ת"א. אחת הסיבות לכך הייתה מצבו הבריאותי של טל בורשטיין החולה, ששלח במקומו את דרק שארפ לפרקט. הראשל"צים ובמיוחד אור איתן, לא ממש התחשבו ביריבה ברבע הראשון, שיחררו זריקות על ימין ועל שמאל וגם הובילו בחלקים מסויימים. גם אלופת אירופה לא חששה לקחת זריקות מבחוץ וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 16:23.

המארחים המשיכו לעשות צרות למכבי ת"א גם ברבע השני, כשניצלו את דקות המנוחה של ניקולה וויצ'יץ' ועלו ליתרון 31:32 (ריצת 0:7). וויצ'יץ' חזר, אבל את ג'ון גילכריסט (שלשה) ועומר סניד (דאנק) זה לא עניין וראשל"צ עלתה ליתרון שיא, 33:39. מכבי ת"א נראתה לחוצה בדיוק כמו במשחק יורולג טיפוסי, החבורה של גודס דווקא נראתה משוחררת ו-20 שניות לסוף המחצית, אסיסט נהדר של מורן רוט לראיין סידני סידר יתרון 36:44. פארקר ניסה לקלוע שלשה עם הבאזר והחטיא. ראשל"צ ניצחה 13:28 ברבע השני, משהו שעוד לא קרה למכבי ת"א השנה בליגה.

ברבע השלישי, החבורה בלבן-כתום המשיכה לשחרר זריקות מבחוץ ואור איתן העלה ליתרון דו ספרתי. עומר סניד דאג לשמור על יציבות עד לדקות הסיום של הרבע, כשוויל סולומון, המצטיין במכבי ת"א, סיים התקפה מתפרצת למכבי ת"א והוריד ל-62:61 כדי להשלים ריצת 1:11. המארחים הצליחו לשמור על יתרון 63:65 בסיום הרבע השלישי.

בניגוד למשחקי ליגה אחרים העונה, בהם מכבי ת"א הייתה בסכנה של הפסד בתום הרבע השלישי, הפעם היריבה לא ויתרה. עומר סניד קלע שתי שלשות בפתיחת הרבע השני ופתח מחדש את היתרון של ראשל"צ. מכבי ת"א הצליחה לצמק לפיגור של שתי נקודות בכל פעם, אבל ראשל"צ העלתה מחדש והובילה 70:76. שחקני מכבי ת"א היו בהלם ואיבדו את עצמם ואת הכדור. מהצד השני, אור איתן העלה ל-70:78, כשנותרו 2:45 דקות לסיום. מכבי ת"א המשיכה באי ניצול המצבים, ניקולה וויצ'יץ' עשה צעדים, אנתוני פארקר החטיא וסולומון יצא בחמש עבירות. ראשל"צ ניצלה את כל זה כדי לברוח לניצחון הראשון של קבוצה ישראלית העונה על מכבי ת"א והשני שלה על אלופת אירופה בשנתיים, 78:85.

גיא גודס: "כל השבוע ניסינו להגיד לחבר'ה שצריך להאמין מול מכבי ת"א. היו להם רגעים קשים ואני שמח שהשחקנים הבינו שאפשר לעשות את זה. אנחנו מאושרים, זה ההפסד הראשון של מכבי והניצחון חשוב לנו כי הוא בונוס". גודס התייחס לגורם שניצח את המשחק: "ברבע השני עשינו הגנה מצויינת. המלחמה וההקרבה עשו את המשחק ואני מקווה שנמשיך ככה הלאה. מורן רוט היה חם ועומר סניד עשה בלים מדהימים. אמרתי לו לפני המשחק שהוא צריך לנצח את מכבי מתישהוא. אנחנו צריכים ללמוד לקחת את הניצחון הזה ולהמשיך איתו הלאה".

פיני גרשון התייחס בסיום המשחק לחיבור של איבודי הכדור של קבוצתו והכדורים החוזרים בהתקפה של ראשל"צ: "אם אנחנו נותנים להם 32 כדורים לזרוק לסל, זה מה שקורה. איך זה קורה? צריך לשאול את השחקנים. אני אמרתי לשחקנים שלצערי, מה שאמרתי לפני המשחק קרה. לא הורדנו אותם ב-20 אחוז מהממוצע שלהם בבית וזה מה שקרה. ידעתי מה יקרה אם נתן להם את החופש הזה וזה מה שקרה. המשחק הזה ישפיע לדעתי על הביטחון של ראשל"צ וזה טוב, מגיע להם כל הקרדיט. הם קבוצה טובה במשך כל העונה וכמעט ניצחו פעמיים את ירושלים, גיא גודס עושה עבודה נהדרת".

עומר סניד: "זה אחד המשחקים הגדולים שלי בקריירה. אני מכבד מאוד את השחקנים של מכבי ת"א והשתדלתי להיות נגדם הכי טוב. הלב ניצח את המשחק הזה, היינו כל כך מתוסכלים אחרי המשחק מול ירושלים והיינו צריכים את זה".

קלעו לראשל"צ: עומר סניד 24 ו-9 ריבאונדים, אור איתן 15, מורן רוט וג'ון גילכריסט 12 כל אחד, ראיין סידני 9 נק' ו-9 ריב', לי מתיוס 7 ומאט מינוף 6.

קלעו למכבי ת"א: וויל סולומון 26 נקודות ו-5 חטיפות, דרק שארפ 16, אנתוני פארקר 15, ניקולה וויצ'יץ' 10, יניב גרין 6, מייסיאו באסטון 5.

עירוני נהריה - רמת השרון 71:80

הפורוורד הונצואלי הקטור רומרו ערך הופעת בכורה מחודשת בארץ והתכבד לקלוע את הסל הראשון במשחק. הדקות הראשונות היו צמודות, אבל במצב של שיוויון 12:12, נהריה רשמה ריצת 0:9, שהסתיימה בשלשה ודאנק של קורי קאר, האיש שכל כך רוצה אזרחות ישראלית.

החיסרון של טרנס שאנון ברמת השרון הורגש וברבע השני קורי קאר פינה את הבמה לאלווין יאנג, שהוביל את נהריה ליתרון שיא של 22:40. האיש הגבוה של נהריה, אוטיס היל, הצטרף לחגיגה. ההפרש של נהריה רק הלך ותפח והיא ירדה להפסקה ביתרון 22:48.

הרבע השלישי כבר היה גארבאג' טיים אחד גדול, כאשר עירוני נהריה כבר התקרבה לשלושים נקודות הפרש ורמת השרון רק חיכתה לסיים את הסיוט הזה. רמת השרון הצליחה לצמק את הפער ולהימנע מתבוסה ברבע האחרון, אבל נהריה הייתה זו שניצחה, 71:80.

קלעו לנהריה: אוטיס היל 23 ו-11 ריבאונדים, קורי קאר ואלווין יאנג 13 כל אחד, ג'ייסון וולס 12 נקודות ו-10 ריב', ברק פלג ואבי סוכר 5 כל אחד, אורי קוקיה 4, עמית בן דוד 3 ובני בוכניק 2.

קלעו לרמת השרון: דייויד לוגן והקטור רומרו 13 כל אחד, פטריק אוקאפור 11, ג'רמי וויל 7, רועי ברקוביץ' 6, אלעד ענבר ואלעד אליהו 5 כל אחד, שי קרביוב 4 ויונתן שולדבראנד 2.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אליצור אשקלון - בני השרון 93:87

מאמן אשקלון, אריאל בית הלחמי, החליט לפתוח עם חמישיה יותר ישראלית, כדי לנסות ולהביא קצת יותר נשמה לקבוצתו המדכדכת. עודד שעשוע, משה מזרחי וולאדי ירימישין פתחו בחמישיה, כאשר בריאן טולברט וג'יימס הד השקיפו עליהם מהספסל. הנשמה הזאת לא עזרה יותר מדי לאשקלונים, שראו את האורחים עולים ל-8:17. בריאן טולברט הוזעק לפרקט, אבל לא חילץ את אשקלון מהצרות שלה. בני השרון סיימה את הרבע הראשון ביתרון 16:22.

אוגונה אוניקווה ואדם הרינגטון, שצלף מהשלוש, הובילו את בני השרון ליתרון שיא של 23:35 בתחילת הרבע השני, שנשמר כמעט לכל אורכו של הרבע, למרות כמה הבלחות של משה מזרחי. לקראת ההפסקה, האשקלונים הצליחו לצמק את הפער בזכות שתי עבירות של עוסמאן סיסה, אחת מהן הייתה טכנית והורידו ל-47:41. אוניקווה ופניני קלעו 4 נקודות רצופות וקבעו את תוצאת המחצית, 41:51 לבני השרון.

אשקלון המשיכה בנסיונות הקאמבק שלה גם ברבע השלישי ועבירה טכנית שספג מאמן בני השרון יעקב ג'ינו, שגרמה להרחקתו, עזרה לה מאוד לעשות את זה. לקראת סיום הרבע השלישי, ברנדון קורץ הישווה ל-63:63 וקבע סיומת מותחת למפגש הזה.

ברבע האחרון, ללא יעקב ג'ינו שצפה במשחק מהצד, היו אלה ירון להט ועוסמאן סיסה שדאגו שהמשחק לא יברוח להם בין הידיים והחזירו את בני השרון ליתרון של חמש נקודות. המארחים לא נתנו לאשקלון להיצמד עד לבאזר והרוויחו עוד שתי נקודות יקרות.

יעקב ג'ינו, שהיה נסער מאוד בעקבות הרחקתו על ידי השופט סמי בכר, אמר בסיום לספורט 5: "בא לי לפרוש אם שופט כל כך בכיר גומר לנו משחק ככה. עכשיו אני יכול לספר משהו ששמרתי בבטן. במשחק הקודם, סמי בכר אמר שאם הוא היה ראש העיר שלנו, הוא היה מחסל את הקבוצה וזורק את כל השחקנים".

קלעו לבני השרון: אדם הרינגטון 26 (6 מ-8 לשלוש) אוגונה אוניקווה 21 ו-12 ריבאונדים, עוסמאן סיסה 15, טרנס רנצ'ר 14, ירון להט 7, גיא פניני 6, ארז קוחנסקי 4.

קלעו לאשקלון: משה מזרחי 19 ו-9 ריבאונדים, בריאן טולברט וברנדון קורץ 16 כל אחד, אלווין סנואו 13, יהוא אורלנד 9, עודד שעשוע 7, ג'יימס הד 6, ולאדי ירימישין 1.

גבעת שמואל - גליל עליון 86:91

ג'ייסון סטרייט ערך הופעת שניה בקבוצתו החדשה (גבעת שמואל) וכבר פגש את האקסית שלו מהגליל. הגבעה פתחה ביתרון 0:6, אבל הגליל עם יורדן בוזוב הבולגרי, החזירה בריצת 6:10 והשתלטה על המשחק. האורחים, עם ליאור אליהו שהוריד את התחבושת מהיד, הגיעו לפער דו ספרתי לקראת סוף הרבע הראשון וסיימו אותו ביתרון 19:30 אחרי שלשה של בוזוב.

גליל עליון כבר פתחה פער של 14 נקודות בתחילת הרבע השני, אבל דקות טובות של משה ברנר ואורן אהרוני, חיסלו את הפיגור הדו ספרתי והחזירו את הגבעה לחיים. החלק השני של הרבע היה שייך לזרים של הגבעה, טימי באוורס וקני ווייטהד, שצימקו עד ל-44:42 בהפסקה.

הקרב הצמוד המשיך ברבע השלישי כשמשה ברנר קלע 15 נקודות והעלה את הגבעה ליתרון ראשון. הקבוצות סיימו את הרבע בשיוויון 69:69, אחרי יתרון 3 נקודות של גבעת שמואל. גליל השלימה ריצת 0:7 בתחילת הרבע הרביעי ועלתה ל-69:73 ובהמשך ל-71:78. בדקות האלה גבעת שמואל הייתה תלוייה בישראלים הוותיקים, שידעו לעשות את העבודה במאני טיים. משה ברנר הישווה בשלשה ל-81:81 ודרור כהן קלע פעמיים מהעונשין, כדי להעלות את הגבעה ליתרון של 4 נקודות, שנשמר וגדל עד לסיום המשחק.

קלעו לגבעת שמואל: משה ברנר 23 (6 מ-9 לשלוש), טימי באוורס 22, ג'ייסון סטייט 15, קני וויטהד 13, וויין וואלאס (4 חסימות) ודרור כהן 8 כל אחד, אורן אהרוני 2 ו-8 אסיסטים.

קלעו לגליל עליון: ליאור אליהו 23 ו-6 אסיסטים, יורדן בוזוב 17 ו-5 אסיסטים, סשה בראטיץ' 15 ו-8 ריבאונדים, יוגב אוחיון 12, אוצ'ה אנסונוו 11, אבישי גורדון 8.

דרור כהן אמר בסיום לוואלה! ספורט: "כל משחק אני זורק כמו היום רק שהפעם הכדורים נכנסו. זה היה ניצחון מאוד חשוב. אני שמח שיצאנו לדרך חדשה ואני מקווה שנישאר בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully