וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות חקוקה בפלדה

6.2.2006 / 5:25

זה לא היה הסופרבול הגדול ביותר, אבל לפיטסבורג סטילרס זה לא משנה, כשאחרי ניצחון 10:21 על סיאטל, הפכו לאלופי ה-NFL

לא, זה לא היה משחק הפוטבול הגדול ביותר שראיתם. זה היה רחוק מלהיות הסופרבול הטוב והמותח ביותר. למעשה, מלבד דקות בודדות ברבע השלישי, הוא היה משחק רע מאוד. אבל לפיטסבורג סטילרס זה לא משנה, כי אחרי 60 דקות נטו של משחק, הם זכו באליפות ה-NFL עם ניצחון 10:21 על הסיאטל סיהוקס.

סיאטל יכולה לבוא בטענות לשיפוט, שהיה בינוני בלשון המעטה, אבל צריכה להסתכל בעיקר על עצמה. הסיהוקס חזרו להיות כל מה שהיו לפני העונה הנוכחית - משמיטי כדורים, נאיביים, עושים את הטעות ברגע הלא נכון, וגם סבלו משהו מהעובדה שהם קבוצה בעלת פרופיל נמוך, כשאף שריקה גבולית לא הלכה בכיוונם. בסופו של דבר - הם הפסידו בגלל עצמם, אחרי שדפקו על הדלת יותר מפעם אחת.

זה גם לא היה משחק גדול לבן רות'לסברגר. על אף שניצח, הקוורטרבק של הסטילרס הירבה לעשות טעויות שקבוצה אחרת הייתה מענישה עליהן. אבל זה לא משנה, רות'לסברגר והסטילרס ניצחו כי היו צריכים לנצח, וכי בחודשיים האחרונים רק כתובת אחת היתה על גביע וינס לומבארדי - פיטסבורג.

המשחק נפתח, כצפוי לסופרבול, בגישושים. סיאטל החלה דווקא במשחק מסירה עם שיתוף פעולה מוצלח בין מאט האסלבק לתופס דארל ג'קסון אבל שני הדרייבים הראשונים הסתיימו בבעיטת הרחקה, כמו גם אלה של פיטסבורג.

בפאנט (בעיטת הרחקה) השני העמידה פיטסבורג את סיאטל על קו האמצע, נקודת פתיחה מצוינת. מסירה נפלאה של האסלבק לג'קסון ואחר כך לג'ו ג'ורבישיוס סידרה לקוורטרבק עוד מסירה טובה לטאצ'דאון, אבל השופטים פסקו שג'קסון דחף באנדזון והסיהוקס הסתפקו בשער שדה כדי לעלות ראשונים על הלוח - 0:3, 20 שניות לסיום הרבע.

רבע 2: 3:7 לפיטסבורג

הסיהוקס המשיכו להפעיל לחץ על רות'לסברגר, אבל מסירה טובה לאנטואן רנדל אל שהשיגה דאון ראשון בפעם הראשונה של הסטילרס במשחק התחילה מומנטום קטן לפיטסבורג. אלא שהמומנטום אבד מייד עם מסירה של רות'לסברגר לידיים של מייקל בולוור מסיאטל, חטיפה ראשונה מידיו של ביג בן.

פיטסבורג ניסתה להניע את הכדור דרך הקרקע ללא הצלחה, ובהיעדר משחק ריצה הלכה אל הנשק המוכר, רות'לסברגר, שהתחמם בינתיים. מסירה טובה ל-12 יארד להיינס וורד ועוד אחת לסדריק ווילסון סידרה לסטילרס מצב מצוין באזור האנדזון (קו השער) של סיאטל. כשנראה היה שהסיהוקס עוצרים את פיטסבורג שיגר רות'לסברגר לייזר של 38 יארד לוורד. במצב הזה, שני יארדים מהאנדזון, עצרו הסיהוקס את ג'רום בטיס פעמיים, ובדאון השלישי צלל רות'לסברגר ספק מעבר לקו - 3:7 לפיטסבורג. המהלך נצפה על ידי השופטים בעירעור שנקבע מלמעלה ואושר.

סיאטל זכתה בכדור האחרון במחצית. בחירת מהלכים תמוהה במיוחד והשתהות מיותרת ומטופשת גילחה זמן רב בשעון והסיהוקס לא יכלו לשים עוד נקודות על הלוח לפני המחצית, כשג'וש בראון החטיא בעיטה מ-54 יארד - 3:7 לצהובים-שחורים בהפסקה.

רבע 3: 10:14 לסטילרס

ומיד בפתיחת המחצית השניה באה הפריצה הגדולה של פיטסבורג. רק 22 שניות מהפתיחה לקח ווילי פארקר, שלא הורגש במשחק הריצה עד אז, את הכדור, רץ 75 יארד אל האנדזון, ריצת הטאצ'דאון הארוכה בהיסטוריה של הסופרבול, וככה פתאום, עוד לפני שהאוהדים של הסיהוקס התיישבו על הכיסאות, זה כבר 3:14 לפיטסבורג.

סיאטל לא ויתרה. שתי גיחות טובות של מאק סטרונג ושון אלכסנדר סידרו עוד מצב לשער שדה שהיה מוריד את הפיגור למצב של החזקת כדור אחת, אבל בראון החמיץ שוב שער שדה, מ-50 יארד.

וכאן פיטסבורג כבר הרגישה שהמשחק שלה. רות'לסברגר ו-וורד המשיכו לשתף פעולה היטב, ג'רום בטיס הזיז את השרשראות והסטילרס דפקו שוב על הדלת.

ואיזה מפנה הגיע אז. מסירה קצרה מדי של רות'לסברגר לכיוון סדריק ווילסון מצאה את הידיים של קלי הרנדון מסיאטל. דווקא כשהסטילרס היו כל כך קרובים לשים את הסכין על הצוואר, באה החטיפה ל-76 יארד, וכמו הטאצ'דאון של פארקר - גם היא הארוכה ביותר ב-40 שנות המשחק. עכשיו תור הסיהוקס לנסות לשים את הנקודות. זריקה של האסלבק לג'ראמי סטיבנס היתה מדויקת ל-16 יארד, ויש לנו אכבר משחק - 10:14.

שתי הקבוצות נרגעו בשלב הזה והסתפקו בבעיטות הרחקה. כשהכדור על קו השני יארדים שלו, האסלבק הוציא את סיאטל בשורת מהלכים יפים של מסירה וריצה למחצית המגרש וכאן הסתיים הרבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רבע רביעי: 10:21 ואליפות לסטילרס

הסיהוקס פתחו את הרבע מאותה נקודה בה סיימו, הפעם דרך הריצה. אלכסנדר טחן יארדים על הקרקע, וסיאטל חשה שהיתרון מגיע. אלא שהפעם היה זה תור הסיהוקס לטעות. דגל על החזקה לא חוקית הרחיק אותה מהאנדזון ובמהלך הבא מסר האסלבק לחטיפה. כדור של פיטסבורג, והיא לא ויתרה על ההזדמנות.

מהלך טריק של הסטילרס השאיר את הכדור בידי אנטואן רנדל אל לאחר שהגנת סיאטל התרכזה ברות'לסברגר. רנדל אל, קוורטרבק במכללות, לא היסס ומסר להיינס וורד בקדמת המגרש של הסיהוקס, והתופס נכנס לאנדזון - 10:21 מבטיח לפיטסבורג, ותשע דקות לסיום כורי הפלדה ראו את התואר חוזר אליהם.

האסלבק איבד את הכדור ואולי את המשחק אחרי גיחה שגרמה לו לשמוט את עור החזיר אל הקרקע. השופטים השערורייתיים (יש להודות ברי"ש גלי, הם ביזבזו עירעור לסיאטל על החלטה ברורה של מגע הכדור בקרקע, מה שלא יכול לגרום לפאמבל) הפכו את השריקה והשאירו את הכדור בידי הסיהוקס, שלא ניצלו את ההזדמנות.

פיטסבורג קיבלה את הכדור ולעסה את השעון עם דאונים ראשונים בריצה. סיאטל קיבלה בחזרה את הכדור פחות משתי דקות לסיום ולא יכלה לעשות עימו דבר. 10:21 לפיטסבורג בסיום ותואר ראשון אחרי 26 שנה לעירם של אנשי הפלדה.

מספרים ותארים

פיטסבורג:

בן רות'לסברגר - 9 מ-21, 123 יארד באוויר, שני איבודים אוויריים, טאצ'דאון ריצה.

ווילי פארקר - 10 גיחות, 93 יארד, טאצ'דאון (75 יארד).

היינס וורד - חמש תפיסות, 123 יארד, טאצ'דאון (43 יארד) - MVP


סיאטל:

מאט האסלבק - 26 מ-49, 273 יארד, טאצ'דאון ואיבוד אווירי.

שון אלכסנדר - 20 גיחות, 95 יארד.

ג'ראמי סטיבנס - 3 תפיסות, 25 יארד, טאצ'דאון.

MVP: היינס וורד, פיטסבורג סטילרס

פרשנויות וניתוחים על המשחק: במהלך הימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully