וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול - המדריך למתחילים

1.2.2006 / 18:08

אתם לא מבינים כלום בפוטבול, אבל רוצים להיראות כלים בזמן הצפיה במשחק הגדול. דוד רוזנטל מגיש את המדריך שיציל אתכם ממבוכה

סופרבול הוא האירוע של השנה בספורט האמריקאי. בארה"ב הוא מוכרז כיום חג. מסיבות סופרבול הן עניין שבשגרה. סביר להניח שגם בישראל יהיו את ההרפתקנים שיעדיפו ללכת לפאב כדי להתחכך באמריקאים מחורעים או סתם לשבת אצל החבר'ה.

חוקי הפוטבול מפורטים בפקולטה למדעי המשחק, שהקים עמיתי רחביה ברמן לפני כארבע שנים, ועדיין רצה באופן שוטף במדור. לאלה שביניכם שאינם מכירים את המשחק, אנחנו מביאים סדרת חוקים מזורזים וגם טיפים על איך לצאת כלים בסופרבול ה-40.

החוקים (בקצרה)

המשחק מחולק לשתי מחציות, שכל אחת מהן כוללת שני רבעים, כמו בכדורסל. כמו בכל ספורט קבוצתי, גם בפוטבול המטרה היא לשים כמה שיותר נקודות על הלוח. הצורה בה עושים זאת היא התקדמות לכל אורך המגרש, עד השטח המסומן של היריבה, המכונה אנדזון.

לקבוצה יש עד ארבעה נסיונות לעבור עשרה יארד או יותר. אם עברה את עשרת היארדים הללו, יש לה עוד ארבע פעמים לעבור עוד עשרה יארד וכו'. מובן שהיא יכולה להשלים מהלך אחד גדול, נניח של 80 יארד, בפעם אחת. אין התנייה לעשות זאת בדיוק בארבעה נסיונות. את הכדור ניתן לקדם במסירה של הקוורטרבק (בכל מהלך מותר רק לשחקן אחד למסור קדימה, בדרך כלל זהו הקוורטרבק) או בריצה של הראנינג בק (רץ אחורי).

במידה שהקבוצה הצליחה לעבור את כל המגרש (100 יארד) ולהיכנס לאנדזון של היריב, נרשם לזכותה טאצ'דאון. טאצ'דאון מזכה בשש נקודות ובבעיטת בונוס, שאם היא נכנסת (ב-98 אחוז מהמקרים היא אכן נכנסת) מזכה אותה בנקודה נוספת. מהלך שגרתי של טאצ'דאון מוביל ל-7 נקודות בסך הכל. אם קבוצה בוחרת (בדרך כלל בפיגור גדול) לבצע המרה אחרי טאצ'דאון, דהיינו מהלך משחק רגיל שאינו בעיטת בונוס, ומצליחה להיכנס שוב לאנדזון, היא זוכה בשתי נקודות בונוס במקום באחת.

אלא אם הן ממש חייבות, קבוצות יעדיפו לא ללכת על הניסיון הרביעי לעבור עשרה יארד, מכיוון שכישלון פירושו הפסד הכדור. במידה שהקבוצה נעצרת על ניסיון רביעי רחוק משער היריב, יעלה בועט שתפקידו להרחיק את הכדור בבעיטה כשל שוער כדורגל. במידה שהיא נעצרת במרחק סביר משער היריב, יעלה בועט שתפקידו להכניס את הכדור אל בין קורות השער. בעיטה מוצלחת שלו תזכה את קבוצתו בשלוש נקודות. שימו לב - הבועט המרחיק והבועט לשער הם שני שחקנים שונים (וכן, אם תהיתם - הם מרוויחים הרבה מאוד כסף על העבודה הזו).

יש עוד עשרות חוקים נפתלים, אבל כדי לעקוב אחרי הסופרבול, זה בגדול מה שאתם צריכים לדעת. לסיכום, שיטת הניקוד:

טאצ'דאון - שש נקודות
בעיטת בונוס אחרי טאצ'דאון - נקודה אחת
ניסיון להמרה במקום בעיטת בונוס אחרי טאצ'דאון - שתי נקודות
שער שדה - שלוש נקודות

בפרקים הבאים: כך תצאו פטישים בקרב קבוצות צופים שונות.

צפייה עם מומחים לייט

ההגדרה: לא צריך להראות יותר מדי ידע. בעצם, לא צריך להראות בכלל.

הקהל: חבר'ה רגילים שגם להם, כמוך, אין מושג, והסיבה היחידה שהתאספו היא כי שמעו שגם חברים אחרים עשו את זה.

המשפטים:

"איזה קבוצה סיאטל, אלה בצהוב שחור, הא?" - משפט שלא צריך להסביר. ברגע שאמרתם אותו, כולם יחשבו "איזה תותח, מכיר את הקבוצות". ועזבו את זה שסיאטל זה הכחול.

"הייתי פעם במשחק פוטבול. היה ארוך נורא, והיו שם כל מיני חובטים ומגישים. נורא מעייף" - לא להתבלבל בין פוטבול לבייסבול, אבל גם אם זה קרה, אף אחד לא ירגיש.

"תעביר לערוץ 24, יש פרס עמ"י בשידור חוזר" - טוב, זה משפט שבאמת בוחן אם אתם נמצאים בחברת חסרי מושג לחלוטין. אם כן - יצאתם בשן ועין. אם לא - יצאתם בלי שן ובלי עין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

צפיה בקרב מומחים מדיום וול

ההגדרה: גם אם אתם מבינים, אל תטרחו לקפוץ מעל לפופיק. להראות שאתם יודעים מה נעשה במגרש, אבל לא להסתבך.

הקהל: אנשים שראו משחק או שניים בחיים, אולי אפילו קצת יותר מזה.

המשפטים:

"אני במקום סיאטל הייתי נותן את הכדור לשון אלכסנדר". וואו, עכשיו יצאתם כלים לגמרי. לדעת שהסיהוקס ישימו את הכדור בידיים של השחקן הכי טוב שלהם. מה שהכי עצוב הוא שבכל ניתוח למשחק גם אנחנו אומרים את זה...

"לך על דאון רביעי, לך על דאון רביעי, יא מאמן פחדן" - גם אם צריך להשליםרק 15 יארד והסיכון לאבד כדור כל כך גדול, מה אכפת לכם להראות שלכם יש קחונס?

"מגיע לו, מגיע לשחקן הזה" - תמיד טוב לפרגן לזה שמקבל את ה-MVP. ולא משנה מי זה.

"איזה משחק היה, הא? יא אללה, כזה משחק לא ראיתי מזמן" - אחרי רבע אחד היה 0:30 ונגמר 10:55, אבל מה אכפת לכם להתמוגג?

צפיה בקרב מקצוענים של ממש

ההגדרה: לפני המשחק תעבירו ימים, בעצם שבועות, על שינון הטקטיקות והחוקים. מי שלא יודע מה זה קאבר 2 שמושפע מהבוטלג שקדם לו ברבע הראשון - לא להתחיל אפילו להיכנס לזה.

הקהל: אמריקאים דפוקים ורחביה ברמן.

המשפטים:

"אם הם פותחים בזון בליץ, צריך לחפות על רות'לסברגר בפוקט, כי הם יעמדו ב-3-4 עם ניקל מאחורה" - הא?

"עם ממוצע של 2.7 יארדים לנשיאה הוא לא יגיע רחוק. הוא צריך 54 קאריס, כשהאופנסיב ליין פותח לו עם הכיסוי על הדיפנסיב אנד" - מה?

"אני אוהב את הפולמאלו הזה. עוד כשהיה ביו.אס.סי. אצל פיט קרול, עקבתי אחרי המהלכים שלו. היה לו שם איזה אינטרספשן על אלבמה סטייט סניף צפון, סאמת'ינג סאמת'ינג" - אה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully