וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר מריו הציל את ירושלים

שגיא ניר

30.1.2006 / 9:53

קלע 43 בניצחון י-ם 83:91 בהארכה באשקלון. ראשל"צ הביסה את רמת השרון, מכבי את הגבעה, בני השרון את גליל בכפר בלום

לאחר הניצחון של הפועל ת"א על מכבי ר"ג במוצאי שבת (66:80), המשיך המחזור ה-12 בליגת העל. במוקד היתה ההופעה ההרואית של מריו אוסטין, שקלע 43 נקודות בניצחון הפועל ירושלים 83:91 באשקלון לאחר הארכה.

מכבי תל אביב הביסה 73:100 את גבעת שמואל, גליל עליון הובסה בבית 101:86 ע"י בני השרון. מכבי ראשון לציון השיגה ניצחון שישי ברציפות, 67:86 על רמת השרון.

אליצור אשקלון - הפועל ירושלים 91:83 (לאחר הארכה)

אשקלון ניצחה 72:74 במלחה במשחק הראשון, אבל מאותה קבוצה לא נותר כמעט דבר וקבוצתו של אריאל בית הלחמי עברה משבר מתמשך. דווקא מבירא עמיקתא, נתנה אשקלון משחק נהדר מול החבורה הפצועה פיסית (רוג'ר מייסון) ומנטלית של ארז אדלשטיין, אבל יום בלתי נתפס של מריו אוסטין הנהדר החזיר את ירושלים עם הרבה מזל מנצחת לבירה. שלושה ימים לפני המשחק החשוב של העונה, בשמינית גמר היול"ב קאפ מול ברי בבלגיה, השיגה ירושלים ניצחון מנטלי חשוב ביותר.

אריאל בית הלחמי שניסה לעצור את הסחף פתח עם ולאדי ירמישין בחמישיה במקומו של ג'יימס הד. בירושלים עלה טפירו במקום רוג'ר מייסון שנקע את קרסולו. אשקלון הלכה פנימה בפתיחה לקורץ וירמישין ופתחה פער זעיר, אבל ג'נקינס, המתאושש מהאירוע עם טפירו בשבוע שעבר, החזיק את האדומים קרובים.
מריו אוסטין פתח טוב את הרבע השני, אבל אשקלון, עם עודד שעשוע שחזר מפציעה בברך, נשארה קרובה וניצלה קיפאון התקפי של הירושלמים כדי לעלות ליתרון 35:40 במחצית.

ג'נקינס ואוסטין המשיכו להיות דומיננטים אצל אדלשטיין במחצית השניה, כשמנגד טולברט משאיר את אשקלון ביתרון זעיר. טפירו ביום קליעות גרוע הצליח, סוף סוף, להשחיל שלשה שהשוותה ל-56:56, אבל אשקלון רצה 0:5 וירדה ביתרון לקראת 10 דקות ההכרעה.

המספרים של אוסטין הפכו למפלצתיים ממש, לא מעט בזכות טפירו שהבין שאם לא בקליעה אז במסירה. אבל הקבוצה של בית הלחמי לא ויתרה והציגה מלחמה של כל שחקני החמישייה ולא שמטו את היתרון. רצף קליעות עונשין מוצלחות של אוסטין וטפירו החזירו את היתרון לירושלים, אבל שעשוע החזיר את היתרון לאשקלון בחדירה, ומיד אח"כ החטיא פעמיים מהקו. אוסטין, עם 100 מהקו עד אותו רגע החטיא פעמיים ומיד אח"כ ג'נקינס החטיא פעמיים. כאן הגיע תורו של מזרחי להחטיא פעמיים מהקו, ודווקט מריו אוסטין מכולם קבר שלשה 8 שניות לסיום, שהעלתה את ירושלים לפלוס 2. סנואו הלך עד הסוף, וקורץ המשיך מקרוב פנימה, שיויון 76:76 והארכה.

קורץ פתח את ההארכה עם עוד סל בריבאונד התקפה, אבל שתי שלשות נוספות של אוסטין המדהים פתחו יתרון 3 לירושלים. טולברט עוד ניסה להתקרב אבל סל חשוב של טפירו וקנטור שהיה על המגרש בהארכה נתנו את הניצחון לירושלים.

לירושלים: אוסטין 43 (14 מ-19 לשתיים, 3 מ-4 לשלוש, 10 ריבאונדים), ג'נקינס 23, טפירו 13, נאור 5, קוז'יקרו 4, סליי 2, קנטור 1.

לאשקלון: טולברט 19, קורץ 17 ו-9 ריבאונדים, סנואו 12, מזרחי 11, שעשוע 10, ירמישין 8, הד ואורלנד 3 כ"א.

ארז אדלשטיין, שעבר שבוע קשה עם קבוצתו, אמר בסיום: "באנו מאוד כבויים, היינו עם משקולות על הרגליים אחרי הדברים שקרו השבוע. ההגנה האיזורית שלהם הוציאה אותנו מהקצב אבל הראנו אופי עם הגנה נכונה. אני יודע שמריו אוסטין יכול לקלוע שלשות. אם הוא יוסיף את זה למשחק שלו זה יעזור להכניס גם את מרקוביץ' למשחקים"

מריו אוסטין: "אני מנסה לעשות הכל עבור הקבוצה שלי. מישהו היה חייב לקחת את הזריקה והכדור הגיע אלי. היינו צריכים לשחק כמו מקצוענים וזה מה שעשינו. אם ניצמד לתכנית המשחק שלנו בבלגיה אני מקווה שזה יספיק כדי לעלות שלב".

אריאל בית הלחמי: "המשחק כבר היה בידיים שלנו אבל עשינו את כל הטעויות האפשריות. כשאתה מפסיד אי אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה. זו לא הפעם ראשונה שאנחנו מפסידים במו ידינו את המשחק. אנחנו יותר מדי נאיביים".

מכבי תל אביב - גבעת שמואל 73:100

מכבי נראתה ביום חמישי במילאנו כמו קבוצת נוער, אבל גם ללא ניקולה וויצ'יץ' היא לא אמורה לאבד משחקים בליגה המקומית מול קבוצות דוגמת הגבעה.

ניקולה ויצ'יץ' החולה לא התלבש גם הפעם, כשאת מקומו מילא שוב שרון ששון. באסטון חגג ברחבות מהפתיחה, וקיבל עזרה לא מבוטלת מהאזרח החדש, ג'יימי ארנולד, שמרגע שישחק כישראלי בליגה יחזק עוד יותר את הקו הקדמי של הצהובים בליגת העל. טימי באוארס מגבעת שמואל לא פגע, והצהובים פתחו פער עצום כבר בדקות הראשונות.

יובל נעימי המשיך את התקופה הנהדרת שלו וקיזז כמעט לבד את ההפרש הצהוב עם עוד משחק נהדר, כשמנגד היו אלה הדקות של וויל סולומון. ג'ורדן היהודי, המוכר גם כתמיר גודמן, סגר את הרבע השלישי בשלשה מהפינה. הרבע הרביעי היה כבר לטובתם של הילדים, שתרמו את תרומתם לערב הלא ממש מרגש, שהסתיים בניצחון צפוי לצהובים.

למכבי ת"א: בורשטיין וסולומון 15 כ"א, ארנולד 14, שארפ ובאסטון 12 כ"א, גרין 10, כספי 9, פארקר 7, פנאן וששון 3 כ"א.

לגבעת שמואל: נעימי 22, אהרוני 11, וויטהאד 8, וואלאס וברנר 7 כ"א, באוארס, גודמן ודרור כהן 6 כ"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מכבי ראשון לציון - רמת השרון 67:86

חמישה ניצחונות רצופים ומשחק ביתי מול קבוצת תחתית הופכים כמעט תמיד למבחן אופי. הקבוצה של גיא גודס עברה גם את המבחן הזה עם ניצחון שישי ברציפות בליגה, והתבבסות עם התחלה של פזילה לכיוון הפיינל פור. רמת השרון נחלה הפסד אחרי שני ניצחונות רצופים, והבינה כמה עבודה עוד מחכה לה בקרבות התחתית.

גיא גודס פתח בחמישיה עם מאט מינוף במקום אור איתן, אבל דווקא לי מתיוס ברבע ראשון של 10 נקודות העלה את המארחת ליתרון. טרנס שאנון היה דומיננטי מאוד מתחת לסלים וניטרל את עומאר סניד המקומי. סידני ספג עבירה שלישית מוקדמת, ורמת השרון חזרה עם משחק מאוזן של הזרים שלה, עד 36:34 לראשל"צ במחצית.

דקות טובות של גילכרייסט ואור איתן פתחו פער דו ספרתי לזכות ראשון בתחילת המחצית השניה, אבל ריבוי איבודי כדור מצידם של סניד וסידני מנעו יצירת הפרש בלתי עביר. אלעד ענבר ויונתן שולדנברנד, שסייעו לרמת השרון להשיג את הניצחון באשקלון, לא הורגשו.

לראשל"צ: אור איתן 23 (5 שלשות), ג'ון גילכרייסט 17, לי מתיוס 16 ו-10 ריבאונדים, עומאר סניד 13 (6 איבודים), ריאן סידני 11 (5 איבודים), מאט מינוף 4, טל דן 2, מורן רוט לא קלע.

לרמת השרון: ג'רמי ויל 17, טרנס שאנון 16, פטריק אוקפור 10, דיוויד לוגאן ואלעד ענבר 7 כ"א, רועי ברקוביץ' 5, ניב ברקוביץ' 3, תומר אטלס 2.

גליל עליון - בני השרון 101:86

בני השרון התאוששה מתקופה נוראית בליגה עם ניצחון חשוב בכפר בלום מול גליל עליון. הגליל, בהחלטה תמוהה באופן מיוחד, שיתפה במהללך הרבע השני והשלישי את ליאור אליהו המגובס בידו הקולעת, יד ימין.

יעקב ג'ינו פתח בחמישייה עם ניצן חנוכי וארז קוחנסקי במקומם של אוגונה אוניקווה ואדם הארינגטון. בגליל פתח גם הפעם הבולגרי יורדאן בוזוב על הספסל, אבל בפיגור של 9:15 הוא עלה על הפרקט, מה שלא עצר את הריצה של סיסה ורנצ'ר עד יתרון דו ספרתי לבני השרון. בצר לו, העלה אורן עמיאל למגרש את ליאור אליהו המגובס, והגליל הפכה את התוצאה בהנהגת בוזוב ועלתה ליתרון 32:33. היד השבורה של אליהו לא הצליחה לשלוח את הכדורים לטבעת, ורנצ'ר וחנוכי הריצו את בני השרון למהפך עד יתרון דו ספרתי במחצית.

גיא פניני הוסיף למחץ של ג'ינו במחצית השניה, ורנצ'ר המשיך לככב ולהגדיל את היתרון של האורחת למרות בעיית עבירות של עוסמאן סיסה. הגליל ניצלה את זה כדי ללכת על אוצ'ה נסוונו בצבע, אבל לא הצליחה לרדת מתחת לעשר נקודות הפיגור. יוגב אוחיון התחיל טוב את הרבע המכריע והגליל ירדה למינוס 8, אבל בני השרון ברחה שוב עם חנוכי ואפילו הארינגטון שהצליח סוף סוף למצוא טבעת בדרך לניצחון גדול לבני השרון, הפסד ראשון העונה בכפר בלום לגליל במשחק ליגה.

לבני השרון: פניני 21, רנצ'ר 18, אוניקווה 15, חנוכי וסיסה 13 כ"א, הארינגטון 11, להט 5, קוחנסקי 4, מטלון 1.

לגליל: בוזוב 19, בראטיץ' 18, נסוונו 15, אוחיון 12, סטרייט 9, גורדון 7, אליהו 4 ובליימן 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully