וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כעס פיני?

20.1.2006 / 0:04

מאמן אפס פילזן אוקטאי מחמוטי, פיזר מחמאות למכבי ת"א אחרי ההפסד 88:81, אבל גרשון "מצפה ל-2 או 3 מדרגות גבוהות יותר"

לפרשנים אין יותר מדי לומר אחרי משחק כזה של מכבי ת"א, במיוחד לא אחרי כמה שבועות בהם נקטלה אלופת אירופה פעם אחר פעם, בעוד מאמנה התעקש שהדברים יראו אחרת בעתיד. הפעם, אחרי עוד ניצחון שאפשר להגדיר אותו כגדול, התהפכו היוצרות: פיני גרשון דואג לשמור על המקום בכותרות הראשיות, ומעדיף להתייחס רק לבעיות שהוא ראה במשחק. אז מה כל כך הרגיז את גרשון?

"לא יכול להיות שבשתי הדקות האחרונות יש לנו ארבע עבירות לתת ואנחנו נותנים רק פאול אחד. יחד עם זה עוד מקבלים שבע נקודות. הספסל ממש לא עזר לנו. העובדה ששיחקנו רק עם חמישה שחקנים הייתה אמורה לפעול לרעה, אבל מסתבר שאנחנו בכושר משחק טוב. למזלנו נגמר להם הקפיץ במחצית השניה. שיחקנו בקצב שלנו וזה קצב שקשה לשחק מולו. בכל זאת, אני מצפה שקבוצה כמו פילזן, שעושה 63 נקודות בממוצע בחוץ, תקלע נגדנו פחות מ-81. אנחנו טובים מהם בהפרש יותר גבוה. אני מצפה ל-2 או 3 מדרגות גבוהות יותר".

למרות הנאום שלא גרשון, אי אפשר שלא להתייחס לשיפור העצום של קבוצתו לעומת ערבי יום חמישי של לפני כמה שבועות בלבד. וויל סולומון הולך ומשתפר ממשחק למשחק, טל בורשטיין (גרשון: "אני מצפה ממנו להרבה. אני מתקשר איתו הכי טוב") פיתח יכולת מנהיגות יוצאת מן הכלל, מייסיאו באסטון משוחרר יותר, פארקר משחרר יותר וניקולה נשאר וויצ'יץ'. לעומת זאת, שרון ששון עדיין לא חבר קבוע ברוטציה, פני מתייבש על הספסל וארנולד עדיין לא מבין מה רוצים ממנו.

אולי בגלל זה, פיני גרשון טוען שזו לא הקבוצה הטובה באירופה מבחינת חומר השחקנים שלה. המאמן המפסיד, אוקטאי מחמוטי, חשב אחרת: "זו הקבוצה המוכשרת ביותר באירופה, עם השחקנים המוכשרים ביותר", אמר הטורקי-מקדוני במסיבת העיתונאים בסיום.

"פיני פשוט רוצה להשאיר אותנו בפוקוס"

וויל סולומון, שסיים עוד ערב גדול עם 22 נקודות ו-8 אסיסטים, משכיח מיום ליום את שאראס, אבל כמו לפני הפריצה הגדולה, גם הפעם הוא מסרב לדבר על עצמו: "מדובר בכולם. הקבוצה גיבשה את הסגנון שלה ואנחנו כל הזמן משתפרים", אמר סולומון והתייחס גם לקריזות של המאמן שלו: "הוא פשוט צריך להשאיר אותנו בפוקוס. זה התפקיד שלו".

מייסיאו באסטון חגג בצבע וסיים כ-MVP עם 25 נקודות (12 מ-16 ל-2). "הדברים שאנחנו עובדים עליהם באימונים באים יותר לביטוי במשחקים. אם זו ההגנה או משחק המעבר. אני אישית מרגיש יותר טוב ומחלים מפציעה קלה. היום אני מרגיש מצויין, חיכיתי למשחק כזה".

מי שהולך ומאבד את מעמדו במכבי ת"א הוא ג'יימי ארנולד. אחרי שסופסל בשני המשחקים האחרים, הוא קיבל היום את ההזדמנויות מפיני גרשון ונצטווה להישאר בצבע, במקום שבו דיון תומאס היה עושה את העבודה בשנתיים האחרונות. ארנולד לא ממש הסתדר עם ההוראה לא לצאת החוצה, איבד את עצמו במאבק על הריבאונד והוצא בחזרה לספסל אחרי כל טעות. "דברים כאלה קורים, מה לעשות. אני לא רוצה להתייחס לזה. מה שחשוב זה הניצחון שלנו".

עד לסיום שלה הבתים נותרו למכבי ת"א עוד שלושה משחקים: מילאנו וריטאס וילנה בחוץ וברצלונה בבית. שני ניצחונות יבטיחו למכבי ת"א את המקום הראשון. גרשון התייחס להמשך הדרך: "אנחנו עדיין אלופי אירופה ועדיין הכי טובים. צריך פשוט ללמוד לשמור על פערים כאלה כי במקום שאנחנו רוצים להגיע אליו, זה יכול לקבוע הרבה יותר. כל עוד למילאנו יש סיכוי לעלות, תהיה שם מלחמת עולם. ריטאס זו מלחמת עולם שניה וברצלונה שלישית. אני שמח שיש לנו סיכוי סביר לסיים במקום הראשון בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully