וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו בדרך הנכונה"

12.1.2006 / 23:17

אף קבוצה לא ניצחה השנה בזאגרב, עד שמכבי ת"א הגיעה לשם והביסה את ציבונה 66:94. אלופת אירופה חזרה לעצמה. פראג, התכונני

מצד אחד, יהיו כאלה שלא יפרגנו למכבי ת"א למרות הניצחון הגדול 66:94 על ציבונה זאגרב בחוץ. יגידו שמדובר בקבוצה חלשה ודלת תקציב, שמקומה בכלל לא ביורוליג. מצד שני, האולם על שם דראזן פטרוביץ' בזאגרב היה עד המפגש עם מכבי ת"א אחד הביתיים באירופה, כאשר קבוצות כמו ריטאס וילנה ואולימפיאקוס יצאו משם עם זנב מקופל בין הרגליים, אחרי הפסד.

אבל בלי קשר ליריבה, אלופת אירופה חזרה לעצמה הערב ונראתה פשוט מצויין מכל הבחינות. בין אם זו ההגנה (ששיתקה את סקוני פן ודאמיר מארקוטה), משחק המעבר, ניהול המשחק והצליפות באחוזים מרשימים של וויל סולומון, המסירות של וויצ'יץ' וכמובן אנתוני פארקר, שכנראה מאוד לא אהב לשמוע ביקורות על העונה המאכזבת שלו, כביכול.

היה מעודד לראות ארבעה ישראלים בחמישיה של מכבי ת"א בחלקים מסויימים במשחק (בורשטיין, גרין ששון ועומרי כספי הצעיר). מצד שני, נקודה למחשבה: ג'יימי ארנולד כלל לא שותף במשחק הזה וקירק פני עלה לפרקט רק בתחילת הרבע הרביעי, על תקן נער פוסטר.

מכבי ת"א הצטרפה לריטאס וילנה ואפס פילזן, שיצרו משולש בצמרת בית ב' כאשר לכולן 3:7. ניצחון על אפס פילזן ביום חמישי הבא בהיכל נוקיה יוכל להעלות את מכבי ת"א למקום הראשון.

תיאור המשחק

דאבור מרצ'ליץ' וסקוני פן, שעשו למכבי הרבה צרות בהיכל נוקיה, חיממו את היד מעבר לקשת בפתיחת המשחק, אבל דרק שארפ, שנכנס על חשבונו של בורשטיין כדי לחזק את ההגנה, תרם גם בהתקפה והישווה ל-15:15. ציבונה ניסתה לצופף בהגנה ולהקשות על מכבי ת"א. כשזה עבד, אלופת אירופה הגיבה במתפרצות. כשזה לא עבד, מכבי הגדילה את הפער בדרך ל-19:26 בסיום הרבע הראשון.

מכבי ת"א פתחה את הרבע השני בריצת 2:10, כשניקולה וויצ'יץ' מתמקד בעיקר באסיסטים לחברים ובעבודה בהגנה וסולומון עושה את העבודה מעבר לקשת. דאמיר מארקוטה הוזעק מהספסל של ציבונה כדי לנסות ולשנות את המצב, אבל אנתוני פארקר תיעתע שוב ושוב בהגנה של ציבונה, כדי להזכיר מי היה ה-MVP של הליגה בעונה שעברה. 2:20 דק' למחצית, טל בורשטיין העלה את מכבי ליתרון 28:49 ולמאמן ציבונה אנזולוביץ' פשוט לא היו פתרונות. טל בורשטיין, יניב גרין ושרון ששון שיחקו בצוותא בסיום הרבע השני ומכבי ירדה להפסקה ביתרון 34:55.

הקרואטים עלו המומים גם לרבע השלישי, וויל סולומון המשיך במומנטום של מכבי ת"א עם שתי שלשות שקבעו 29:62. מייסיאו באסטון לא ממש בלט במחצית הראשונה, אבל התכבד להעלות את מכבי ליתרון שיא של 30 נקודות, 36:66. כל שנותר לציבונה, היה ניסיונות נואשים לצמק את הפער כדי להרגיע את שריקות הבוז של הקהל. את מכבי ת"א זה לא עניין והיא סיימה את הרבע השלישי ביתרון 44:78.

הרבע האחרון היה מן הסתם גארבאג' טיים אחד גדול. פיני גרשון העלה לפרקט את קירק פני כבר בשניות האחרונות של הרבע השלישי. מי שרשם הופעת בכורה ביורוליג היה עמרי כספי, שעלה לשחק 5:40 דקות לסיום. גם עם ההרכב המשני, מכבי ת"א שמרה על היתרון המכובד עד לסיום, בדרך לניצחון 66:94.

סטטיסטיקה

מכבי ת"א: וויל סולומון 21 נקודות (5 מ-6 ל-2, 3 מ-4 לשלוש) ו-4 חטיפות, מייסיאו באסטון 16 נק' (8 מ-10 ל-2) ו-8 ריבאונדים, אנתוני פארקר 13 נק' ו-7 ריב', יניב גרין 11 נק' ו-9 ריב', טל בורשטיין 10 נק' ו-7 ריב', ניקולה וויצ'יץ' 9, ששון ושארפ 5 כל אחד, פני 3, כספי 1.

ציבונה זאגרב: באזדריץ' 15, קוס 9, אנדריץ' 8, דייויסון ורוזיץ' 7 כל אחד, מרצ'ליץ' ופן 6 כל אחד, שקלין 4, ראנצ'יץ' ומארקוטה 2 כל אחד.

גרשון: "אנחנו בדרך הנכונה" (ורד כהן, הארץ)

אנשי מכבי תל אביב לא הסתירו את שביעות רצונם מהניצחון בזאגרב. מאמן הקבוצה פיני גרשון אמר: "חשבנו שזה יהיה משחק קשה, אבל זה היה אחד המשחקים היותר טובים שלנו. הם לא הפסידו פה הרבה זמן. שיחקנו טוב וכשאתה שומר טוב, אז זה עוזר לך בהתקפה. באנו מוכנים וזה נתן לנו דחיפה. ככל שעובר הזמן אנחנו נדבקים יותר. שיחקנו כל הזמן על השחקנים הנכונים.

"לא צריך להיסחף, אבל אנחנו בדרך הנכונה. בדקות הראשונות לא היינו טובים, עד שהתחלנו לשמור כמו שצריך. במשחקים האחרונים אנחנו מקבלים הרבה עזרה מהספסל".

על החמישייה הכמעט הישראלית ששיחקה בסוף המשחק, הוסיף גרשון: "למה כמעט? גם פני, אם תדברו איתו עברית, הוא יענה".

יניב גרין: "כבר מהרגע הראשון פתחנו חזק, שלטנו בקצב, הגענו למצבים נוחים וקלענו באחוזים גבוהים. מאז ברצלונה עשינו קפיצת מדרגה, והמשחק הזה ייתן לנו עוד ביטחון".

וויל סולומון: "שיחקנו מצוין. הכל התחיל מההגנה המעולה שלנו, שהובילה לסלים קלים. בחודש האחרון התחברנו טוב יותר ולא צריך לחשוב על עוד זכייה בתואר, אלא פשוט להמשיך לשחק ולהשתפר ממשחק למשחק".

אנתוני פארקר: "בלי הגנה חזקה לא היינו מגיעים לזה. זה לא היה קל כמו שזה נראה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully