וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי"

דורון ברגר, תומר לוי ועלי אחמד, הארץ, בשיתוף

30.1.2005 / 7:10

השופט אסף קינן, על האגרוף שחטף מחבר הנהלת סכנין. "אם זה מה שמגיע לי, אני מצטער שאני שופט כדורגל". עאבס סואן: "יש פה אנשים שצריך לזיין אותם"

שופט הכדורגל אסף קינן סיים את המשחק אתמול בין הפועל תל אביב לבני סכנין במחלקה הכירורגית בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שהוכה בפניו על ידי שאהר חלאיילה, אחד מחברי הנהלת סכנין. שוטר יס"מ נדקר בעכוזו ופונה גם הוא לבית החולים במצב בינוני, שוטר נוסף נפצע קל. שני אוהדים של סכנין נפצעו, ארבעה אוהדי סכנין נעצרו. האוהד החשוד בדקירת השוטר נעצר, לאחר שזוהה על פי צילומי הווידאו של המשטרה. אוהד נוסף של סכנין נעצר ליד בית החולים, לאחר שזוהה בצילומי הווידיאו כחשוד בתקיפת אחד הקוונים במשחק. שדרית הקווים של "שבת של כדורגל", מאיה חסון, נפגעה בראשה מכסא שהושלך לעברה.

זהו סיכומו של אחד מאירועי הכדורגל האלימים בתולדות הליגות הבכירות בישראל, אירועים להם היו שותפים אוהדי ואנשי הנהלת בני סכנין, לאחר הפסד קבוצתם 2:1 להפועל תל אביב.

הכל החל שתי דקות לאחר שקינן הניף כרטיס אדום לאלן מסודי, שהיה השני לשחקן של סכנין במשחק. מאות מאוהדי סכנין החלו להתפרע ביציע מספר 3 בקרית אליעזר, תוך שהם עוקרים כסאות וזורקים אותם לעבר כר הדשא. עשרות מהם ניסו לחדור לתחומי המגרש, ובמקום החלה מהומה גדולה. אוהדים החלו להכות את אנשי האבטחה והמשטרה. שני אוהדים נפגעו באורח בינוני והובהלו לבית החולים רמב"ם. 20 אוהדים הצליחו לחדור לתחומי המגרש ועשרות שוטרים נאבקו בהם ודחקו אותם חזרה ליציע. חלק מהכסאות שנעקרו החלו להיזרק גם לכיוון יציע הכבוד.

אבל המהומה גלשה גם לחדרי ההלבשה ומחוץ לאיצטדיון. עם שריקת הסיום החלו רבים מחברי הנהלת סכנין ומקורבים לקבוצה להתגודד סביב השופט אסף קינן. אחד מהם, שאהר חלאיילה, חבט בו בעוצמה בפניו. קינן ההמום רץ לחדר ההלבשה והחל להקיא. "לא האמנתי שדבר כזה יקרה לי", אמר קינן ההמום, "קשה לי לדבר, יש לי סחרחורות. אני לא מרגיש כלום בפה. אם זה מה שמגיע לי, אז חבל שאני שופט כדורגל".

מספר מאנשי סכנין נעמדו ליד חדר ההלבשה של שחקני הפועל תל אביב. מנהל הפועל תל אביב, אריה הרשקוביץ', ומאמן הכושר רני גולדינג ניסו להרחיק את הנוכחים מהמקום. בתגובה, ניסו שניים מאנשי סכנין לפרוץ לחדר ההלבשה של הפועל תל אביב. במקום התפתחה תגרה נוספת שלוותה בשלל קללות. אנשי משטרה הגיעו גם לאזור זה והפרידו בין הכוחות. קפטן סכנין, עבאס סואן, יצא מחדר ההלבשה כדי להשליט סדר וצעק לעבר גולדינג: "אני ארגיע את העניינים פה, אבל יש אנשים שצריך לזיין אותם".

קינן נותר בחדר ההלבשה שעה ארוכה. למקום הגיעו אנשי יס"מ רבים, במטרה לאפשר לאוהדי הפועל תל אביב לצאת מהאיצטדיון, מחשש למהומות עם אוהדי סכנין.

שוטר נדקר על ידי אוהדים

בסכנין זעמו אוהדים עוד לפני תחילת המשחק על התבטאויות של אבי רצון בתוכנית "בטריבונה", כנגד משחקה האגרסיווי של הקבוצה. דובר הקבוצה מונדר חליילה: "אני מאשים את השחקנים שלי בתוצאת המשחק, אבל חימום האוירה במשך השבוע החולף על ידי התקשורת האלקטרונית והעיתונות נגד משחקה האגרסיווי של סכנין היתה הגורם העיקרי להתפרעות האוהדים השקטים בדרך כלל. אני מגנה בתוקף כל התנהגות אלימה". מאמן בני סכנין, אייל לחמן, טען כי "יש אווירה רעה סביב הקבוצה.

עד שיש קבוצה שבאה להילחם קוראים לנו נינג'ות". לפני שנכנס לחדר ההלבשה, קרא לחמן בזעם לאחד מאנשי התקשורת המסקר את סכנין: "אני אגמור אותך. אני אגמור אתכם אחד אחד". למקום הגיע יו"ר בני סכנין, מאזן גנאים, וביחד עם אנשי הפועל תל אביב נכנס לחדרו של קינן וניסה להרגיעו. לאחר מכן אמר גנאים: "דבר כזה לא מתאים לסכנין. אני מצטער על כל מה שקרה ועל הפגיעה בשופט".

מפקד תחנת חיפה, ניצב משנה ניר מריאש, אמר אתמול: "זה אחד המקרים החמורים ביותר שהתרחשו במשחק כדורגל. אנחנו לא נסלח על זה, ונלך עם המקרה הזה עד הסוף". לגבי האוהד שנעצר כחשוד בדקירת שוטר היס"מ ואוהד נוסף שנעצר בחשד לתקיפת שוטרת, תבקש היום המשטרה להביאם להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה.

במשטרה אמרו אתמול כי במהלך הלילה יבוצעו מעצרים נוספים של אוהדי סכנין שנטלו חלק בהתפרעויות, על סמך חומר וידיאו שצולם בקרית אליעזר.

קינן שוחרר מבית החולים לאחר בדיקות שארכו כשעה וחצי. היום ישלח קינן את דו"ח השיפוט שלו להתאחדות, ובסכנין העריכו אתמול כי מדובר בדו"ח חמור במיוחד. הפגיעה בקינן היא פגיעה שלא זכורה בשופט בכיר, ובכירים בהתאחדות אמרו אתמול כי סכנין תוענש בחומרה. סכנין צפויה לעמוד לדין משמעתי בהתאחדות באשמת פגיעה גופנית בשופט בנסיבות מחמירות.

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד השופטים, דני קורן, נשמע אתמול המום: "אני מודיע שאף שופט לא מקפח את סכנין. ההיפך הוא הנכון, עוד עושים להם הנחות. זה לא ייאמן ששופט מסיים משחק בבית חולים. אני לא זוכר מקרה כזה בעידן המקצועני. זה מעורר מחשבות, והאמת שזה פשוט מפחיד. אין מלים אחרות לתאר את זה חוץ מפחד".

אלימות בשלוש השנים האחרונות

24.11.04 אריק בנאדו, בלם מכבי חיפה, סופג מכות מאוהדי בית"ר ירושלים לאחר משחק גביע הטוטו בין הקבוצות למרות שכלל לא שיחק.

3.5.04 אברהם שירזי, אוהד בני יהודה, נכנס למגרש במהלך משחק בין בני יהודה למכבי פ"ת ומכה את מאמן מכבי פ"ת גיא לוזון. לפני כן הוא קרע את חולצתו של יו"ר מכבי פ"ת, אבי לוזון.

14.2.04 לפני הדרבי התל אביבי נפצע אוהד הפועל, אדהם שביטה, מפגיעת פצצת תאורה בראשו. לאחר שלושה שבועות בבית חולים איכילוב, שביטה משוחרר לביתו.

1,500 16.11.03 אוהדים של בית"ר ירושלים מגיעים לאימון הבכורה של אבי נמני בקבוצה. אחד האוהדים בועט בפניו של שדר ערוץ 2, ציון נאנוס.

13.9.02 רימון הלם מושלך לביתו של מאמן הפועל אשקלון מנשה עלאווה. הרימון לא התפוצץ. המקרה אירע כשנה לאחר שצמיגיו של עלאווה נוקבו.

19.10.02 במהלך משחק בין הפועל ת"א לבני יהודה נפגעים שישה מאוהדי הפועל, בעקבות יידוי אבנים לעברם מצד אוהדי בני יהודה שנמצאים מחוץ לאיצטדיון.

לחמן: "אבקש סליחה אישית מכל המעורבים"

איל לחמן, מאמן סכנין, ניסה הבוקר, בראיון בגל"צ, להסביר מה קרה לקבוצתו אמש על המגרש ולאוהדים מחוצה לו. "יש לי תפקיד עכשיו: לשקם את השחקנים ולראות איך אנחנו חוזרים לנצח. אנחנו לא משחקים כדורגל ברוטלי והגיע הזמן שיפסיקו להאישים אותנו בכך. אנחנו כן משחקים כדורגל חזק ואני שמח על כך. סכנין תמשיך לשחק כדורגל, כמו שמשחקים היום בכל העולם. אני לא סופר את הכרטיסים האדומים והצהובים. זה לא דבר שהוא יוצא דופן. יש בעיה בכדורגל הישראלי שהוא לא ערוך למשחק חזק. השחקנים שלי צריכים לקבל קרדיט על זה שהם במקום השני בכובשים בליגה, ולא על כך שהם מקבלים כרטיסים. בדק בית עם עצמי לא יהיה. לאסף קינן לא היתה לי טענה וחצי טענה. לדעתי היינו עוד רכים אתמול, ההרחקות היו בחוסר אחריות".

על האירועים בסיום המשחק אמש אמר לחמן: "צריך להפריד בין האירועים מחוץ למגרש לאירועים בתוך המגרש. אין שום קשר בין הדברים".

לחמן המשיך להאשים את התקשורת, כפי שעשה אמש: "במשך השבוע האחרון היתה הרגשה קודרת מאוד בקרב השחקנים שלי. האנשים בסכנין מאוד מושפעים מהתקשורת. אבי רצון יוצר בשלושה שבועות האחרונים אנטגוניגם נגד סכנין ושותה את דמי, בדיוק כמו שעשה לשלמה שרף כשהיה מאמן הנבחרת. עברנו קשיים כל כך גדולים במשך השנה וחצי האחרונות. ניסו להכפיש אותנו ולהוריד אותנו ליגה, זה לא יעזור לאף אחד".

לסיכום, אמר לחמן: למרות האירועים אמש, ולמרות שאני אמור לטפל בצד המקצועי בלבד, אני אישית ינסה לעשות הכל כדי לבקש את מחילתם של כל המעורבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מי אתה, שאער חאליילה? (ליאור וייץ)

"הוא לא חבר הנהלה, הוא בסך הכל מקורב לקבוצה", ניסה אתמול מאזן גנאים, יו"ר בני סכנין, להוריד את האשמה מקבוצתו בפגיעה אמש בשופט אסף קינן, לקראת הדיון בועדת המשמעת, שעלול לעלות בסכנין ביוקר. "נכון, הוא יושב קבוע על הספסל, אבל הוא לא חבר הנהלה שלנו", סיפר גנאים.

כדי להבין מי האיש ומה תפקידו, הנה סיפור קטן: בקיץ 2003, כשסכנין ונצרת עילית עלו לליגת העל, נסענו לעשות היכרות ראשונה עם שתי נציגות המגזר החדשות. באותו יום הבת של מאזן גנאים התחתנה. במקומו, הובילו אותנו אנשי העיר לאדם אחר, שיכול לענות לכל השאלות שלנו. עוד אנחנו מתכוננים להגיע למשרד מפואר, כדי להיפגש עם חבר הנהלה ידוע, הגענו לפנצ'ריה מקומית. בתוך הפנצ'ריה ישב לו שאער חאליילה, הבעלים של המקום.

"אהלן וסהלן", הוא בירך אותנו, העיף מבט חטוף לעבר אחד העובדים ותוך דקה השולחן כבר היה מלא בבקלאוות וקפה שחור. "אני לא חבר הנהלה", הוא מיד אמר לנו, "אבל תשאלו כל מה שאת רוצים. דברים עוברים דרכי". חאליילה ידע הכל על הקבוצה: מי בדרך, מי נבחן, את מי הוא רוצה, את מי "ההנהלה והמאמן" רוצים אבל לא יחתום, איזה ספונסר יהיה לקבוצה, עם מי הוא במגעים כדי שיתרום כסף. כל מה שצריך לדעת על סכנין, ואולי גם כל מה שמאזן גנאים עדיין לא ידע. חאליילה, אגב, יושב בקביעות על ספסל סכנין. לאור כל זאת, לסכנין יהיה מעט קשה להתנער ממנו בועדת המשמעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully