וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: מכבי גבעת שמואל

24.10.2003 / 13:20

בעונה שעברה הפכה גבעת שמואל לקבוצת צמרת, עם כדורסל איכותי עם הסקורר הטוב בליגה. השנה, בלי מינלנד ועם בירנבוים על הקווים, מקווים בכל זאת בגבעה להתקדם בעוד צעד

הקבוצה החדשה יחסית בליגת העל, עשתה בעונה שעברה שיא בתולדות המועדון, כשרשמה העפלה לפיינל-פור של ליגת העל. נכון, זה היה מול מכבי ת"א ונגמר בסוויפ צפוי מראש, אבל בכל זאת, מקום 4, על חשבון בני השרון, ירושלים והפועל ת"א. השנה, יש מגמת צימצום מבחינה תקציבית, אבל שיחזור ההישג מהעונה שעברה, ואפילו שידרוג שלו במקום אחד לפחות, עדיין נראים מציאותיים

מכבי גבעת שמואל

העונה הקודמת החלה בהד תקשורתי סביב החתמתו של תמיר גודמן, ה"ג'ורדן היהודי". כל השאלות שנשאלו, התמונות שצולמו ןהדיבורים שדוברו, היו סביב הנער הדתי מברוקלין שעשה עלייה.

כמו שרבים אחרים ציפו, גודמן היה אחד מאכזבות הליגה, מה שמביא אותו השנה לקרית אתא מהלאומית, גם שם, ספק אם נוכל לכנותו "ג'ורדן", או אפילו "דרק שארפ היהודי". בסופו של דבר התמונה התבהרה, בגבעת שמואל אכן שיחק הסקורר הטוב בליגה, אבל הוא לא בא מברוקלין, אלא מקמרון, וקוראים לו צ'רלס מינלנד. הקמרוני דרס את הליגה, וסיים את העונה כמלך הסלים עם 25.2 נק' למשחק. השנה כבר לא נראה אותו, הוא הלך על כסף גדול יותר בליגה הקוריאנית. מי שלא הפסיק לשבח את מינלנד, ושנחשב למאמן מספר 1 במועדון עד היום אריאל בית הלחמי, נשחק והחליט לחפש אתגרים חדשים. בית הלחמי עבר לאליצור אשקלון, ובמקומו הובא לא פחות מאשר אפי בירנבוים, שאימן בעונה שעברה את בני השרון.

בגלל המגבלות התקציביות, בירנבוים יכל להשאיר רק זר אחד בקבוצה, את הרכז אנדרה מקאלום, וחוץ ממינלנד, גם קלי מקארתי עזב, למכבי ראשל"צ. שלושת הישראלים שהיוו את השלד של הקבוצה בעונה שעברה: אורן אהרוני, משה ברנר ודרור כהן נשארו. אליהם צורפו פביאן ליפרמן שעשה חייל בשנה האחרונה בבני השרון, וסנטר הנבחרת שחר גורדון, שבא לשנות אווירה (הסנטר החליף בעונה שעברה, אבי קזרנובסקי, עבר לפרייבורג מהליגה הגרמנית השנייה). שני הזרים שמצטרפים למקאלום, הם הפורוורדים רוקי וולס (מהליגה הספרדית השנייה), ושרל פורד שמגיע אלינו מהליגה הלבנונית.

עוד שינוי גדול, הקבוצה שמייצגת את גבעת שמואל, ושיחקה את משחקי הבית שלה עד היום באור יהודה, התאחדה עם מכבי פ"ת, ותעבור לשחק בעיר.

אלו שמות

אנדרה מקאלום
גארד. 1.92 מ', בן 31
הזר היחיד שנשאר מהסגל של העונה שעברה. קלע בעונה שעברה 13.5 נק' בממוצע, ומסר 3 אסיסטים. שיחק חפני כן במדי קבוצת רואנוק בליגת ה-NBDL בארה"ב. אחת ההפתעות של העונה שעברה מבין השחקנים הזרים.

שרל פורד
פורוורד. 2.01 מ', בן 31
שחקן עם עבר NBA. פורד ששיחק במכללת אילינוי, בחר בדראפט של 1995 בסיבוב הראשון מהמקום ה-26 ושיחק עונה בסיאטל סופרסוניקס. אחרי עונה בינונית, עם 5 דקות בממוצע למשחק ו-3.2 נק'. באירופה הוא שיחק במדי סראטוב הרוסית וקלע שם 20 נק' למשחק. מרוסיה הוא הגיע לליגה הלבנונית. בעונה שעברה, אחרי שעשה את הקיץ בגוארוס מונצואלה, הוא הגיע עם אניאבל הלבנונית לגמר הגביע המקומי.

רוקי וולס
פורוורד. 2.03 מ', בן 27
התחיל את הקריירה בניו-ג'רזי שורקאטס מהליגה החצי מקצוענית בארה"ב. ב-1999 חתם בקליבלנד קבאלירס, אבל שוחרר ועבר לליגת ה-CBA. אחרי שהמשיך, ללא הצלחה לנסות את מזלו ב-NBA תוך כדי שהוא ממשיך בליגות החצי מקצועניות, הוא הלך לתפוס שמש בעונת 2002/3 במאיורקה מהליגה הספרדית השנייה, שם השיג ממוצע של 13.5 נק' ו-14 ריבאונדים. בסוף העונה חתם בטקסס מליגת ה-USBL ושוחרר אחרי חודש. בקיץ ניסה שוב את ה-NBA, הפעם במחנה של הקליפרס ושוחרר. את העונה הקרובה הוא היה אמור להעביר בטקלספור הטורקית, אבל שוחרר בקיץ והתפנה לסגל של גבעת שמואל.

אורן אהרוני
רכז. 1.88 מ', בן 30
אחד מהקלעים הישראלים הטובים בליגה. אהרוני גדל בהפועל חולון, שם שיחק גם בעונתו הראשונה בליגה. אחרי שנה בנהריה, הוא חזר לחולון לעוד שנתיים, ועבר לאחר מכן למכללת פלורידה, שם שיחק שנה. כשחזר לארץ אפשר היה לראות גם את השיפור. כמו הרבה גארדים ישראלים, גם אהרוני עבר הרבה תחנות בליגה. אחרי שנתיים במכבי רמת גן ועוד שנתיים באילת, הוא חתם בעונת 99/00 במכבי חיפה, שם השיג את ממוצע הנקודות הטוב ביותר שלו עד היום, 13.8. החל מעונת 2000/1, הוא משחק בגבעת שמואל.

משה ברנר
פורוורד. 2.00 מ', בן 32
עוד קלעי מצויין עם עבר עשיר בליגה. ברנר גדל במכבי חדרה, ואחרי שזו ירדה ללאומית ב' ב-1993, הוא עבר למכבי ראשל"צ ושיחק שם 4 עונות. בעונת 97/8 הוא עבר לגבעת שמואל, שם הייתה הפריצה שלו. בשתי העונות שלו שם, השיג ממוצע של 13.3 נק'. אחרי גיחה לשנה למכבי חיפה, הוא חזר ב-2000/1 יחד עם אהרוני לגבעת שמואל, ומאז הוא שם.

דרור כהן
פורוורד. 2.00 מ', בן 29
בעונה שעברה הוא מצא את עצמו יותר בחמישיה כשהוא מתפקד כסנטר. כהן במקור הוא פאוור פורוורד שגדל במכבי ת"א, וקריירת ליגת העל שלו החלה בעונת 93/4 במכבי רמת גן. בעונת 94/5 הוא עבר למכבי ירושלים (למי שזוכר, פעם היה דרבי בירושלים), שם הוא השיג ממוצע של יותר מ-10 נק' למשחק. הטור שלו בישראל המשיך, העונה הבאה הוא כבר היה בהפועל אילת, והחל מ-96/7 שיחק שתי עונות לא רעות בכלל בגבעת שמואל. לאחר מכן הוא עבר עוד שלוש תחנות: בני הרצליה, עירוני רמת גן ומכבי רעננה, וחזר בעונה שעברה לגבעת שמואל, שם השיג ממוצע של 7.7 נק' למשחק.

שחר גורדון
סנטר. 2.08 מ', בן 23
עוד מתקופתו כשחקן בליגת בתי הספר התיכוניים מחכים לפריצה הגדולה של שחר גורדון. אחרי שחזר משנתיים במכללת ברקלי, זו של עמית תמיר, הכישרון הצעיר, שהיה שותף להישג של נבחרת העתודה ב-2000 במקדוניה, עדיין לא מצא את הקבוצה שתתן לו לבוא הכי טוב לידי ביטוי, ואולי השנה שה יקרה בגבעה. הקבוצה הראשונה של גורדון בליגת העל הייתה מכבי רמת גן. אחרי עונה חלשה הוא עבר לפני שנתיים להפועל ירושלים, שבנתה עליו הרבה אבל תוצאות - אין. אחד מסימני השאלה הגדולים בקבוצה, מעניין יהיה לראות מה אפי בירנבוים יוכל להפיק ממנו.

פביאן ליפרמן
גארד. 1.90 מ', בן 28
הגיע בעונה שעברה לבני השרון ממכבי ראש העין, והיה בהחלט לאחת התגליות המפתיעות של ליגת העל. אפי בירנבוים הביא לקח אותו גם לגבעת שמואל, גם כאן הוא יעלה מהספסל, ואם הוא יתן את אותה התרומה, הרכש עשה את שלו. ליפרמן, שנולד באורוגוואי, היה חבר בסגל הנבחרת הלאומית.

משלימים את הסגל:
אילון זגורי - פורוורד. 2.01, בן 19.
מיכה ברגיג - סנטר. 2.10 מ', בן 19.
טוהר חיימוביץ' - גארד. 1.86 מ', בן 21
דרור דוידי - גארד. 1.92 מ', בן 19

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השורה התחתונה

לא בושה לדבר על פיינל פור. בסך הכל מדובר במאמן מצויין, אחד הותיקים בליגה, שמומחה לקבוצות סטייל מכבי גבעת שמואל. שחקני הסגל שנשארו מהעונה שעברה הוכיחו את עצמם ויעשו את העבודה, אבל השאלה הגדולה היא, עד כמה וולס ופורד יוכלו למלא את החלל העצום שהשאירו מאחוריהם מינלנד ומקארתי. את זה נגלה בעוד כמה מחזורים. יכול מאוד להיות שנופתע, יכול גם להיות שיכולת רעה שלהם תמוטט את הקבוצה. כבר במחזור הפתיחה תארח הקבוצה את הפועל ת"א, שמה שבטוח, הרבה יותר משופשפת ממנה בזכות מפעל היורופליג, בו היא שיחקה שני משחקים. אין צורך להיבהל ממעידה במחזור הראשון. סדר המשחקים די פועל לטובתה של הקבוצה לאחר מכן, עם שני מפגשים מול חיפה/רמה"ש ועירוני ר"ג. אחרי המשחקים האלה, נהיה יותר חכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully