וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שראו משם: גרג מונרו מנסה להטביע את חותמו על היורוליג

5.12.2019 / 15:00

אחרי קריירת NBA מרשימה אבל גם מוחמצת, גרג מונרו נפלט לבאיירן במטרה להחזיר את הקריירה האבודה למסלול. הבעיה היא שבאירופה כמו בארצות הברית, המספרים טובים אבל ההפסדים נערמים. עכשיו גם מכבי תל אביב לא מתחרטת שוויתרה עליו

צילום וידאו: ברני ארדוב

לפני שנה בדיוק, בדצמבר 2018, נראה שגרג מונרו חוזר לעצמו. יונאס ולנצ'יונאס וסרג' איבקה נפצעו בזה אחר זה, והאמריקאי שכבר הספיק לעבור באותה עונה בפיניקס ובבוסטון, מצא עצמו בחמישייה הפותחת של טורונטו. במשך חודש הוא הפך לשחקן מרכזי ברוטציה של ניק נרס, והעמיד ממוצעים של 6.8 נקודות ו-5.6 ריבאונדים ב-14.8 דקות, בעוד אלופת ה-NBA שבדרך שורדת בעזרתו (ובעיקר הודות לקוואי לאונרד) את התקופה הרגישה עם מאזן 4:11.

אלא שאת הזכייה ההיסטורית של הראפטורס ראה מונרו בפוזיציה אחרת לגמרי. בפברואר הוא נחתך מהקבוצה, חזר לעשרה ימים לבוסטון שבה פרח קודם לכן, אבל שוחרר גם ממנה. רגע לפני תום העונה הסדירה פילדלפיה החתימה אותו, ומונרו הציג כמה משחקים טובים שלא שינו יותר מדי את המציאות של הסיקסרס ושל הסנטר עצמו. זה נגמר עם הדחה בפלייאוף על ידי אותה טורונטו, עם סל הניצחון הבלתי נשכח של חברו לשעבר לאונרד, אותו ראה מהספסל הלא נכון.

את העונה הנוכחית, בעוד רוב חבריו כבר זכו לטקסים של קבלת טבעות אליפות וממשיכים לככב בליגה הטובה בעולם, עושה מונרו במקום אחר לגמרי - באיירן מינכן. הערב (חמישי, 21:05, ספורט 5), מי שהיה אחד הסנטרים המשמעותיים במזרח ה-NBA בתחילת העשור, מגיע עם הבווארים לתל אביב ונראה שגם העונה הזאת, כמו קודמתה, עלולה להסתיים מבחינתו במפח נפש.

היכרות מעמיקה עם גרג מונרו, מתוך אתר היורוליג

שחקן עם רקורד כמו של מונרו לא מגיע בדרך כלל לאירופה, בוודאי לא בגיל 29 שבו הוא אמור להיות בשיא הקריירה שלו. הסנטר (2.11 מטר, 120 ק"ג), שנבחר על ידי דטרויט במקום השביעי בדראפט 2010, עומד על ממוצעי קריירה של 13.2 נקודות ו-8.3 ריבאונדים בליגה הטובה בעולם, אבל שלוש נקודות עמדו לו לרועץ ומנעו ממנו להתבסס ברמות הגבוהות: פציעות חוזרות ונשנות, משחק הגנה לקוי והיעדר הצלחות קבוצתיות.

מונרו אמנם הגיע לאירופה רק הקיץ, אך מתברר שכבר בשנתיים הקודמות סוכניו היו פתוחים להצעות. גם מכבי תל אביב בחנה את מועמדותו, אבל ויתרה. "הוא שחקן מצוין, אחד הסנטרים הטובים שיכולנו להביא, אבל יש לו בעיית פציעות לא פשוטה", סיפר בכיר במכבי השבוע. "אם מוסיפים את העובדה שהוא לא שיחק בקבוצות מנצחות, מקבלים שחקן שחושבים פעמיים לפני שמביאים לקבוצה שלך".

הקיץ, אחרי שמונרו הבין שלא יזכה בחוזה מובטח ב-NBA, הוא החליט לקחת את ההצעה הטובה ביותר שהייתה על השולחן - זו מבאיירן. "עדיין מדובר בכדורסל ברמה גבוהה מאוד, פשוט במדינה אחרת", סיפר השבוע הסנטר האמריקאי לאתר היורוליג, "אני יודע שהדברים קצת אחרים, יש חוקים אחרים, אבל אני מאמין שכדורסל זה כדורסל. גדלתי עם שחקנים ששיחקו באירופה במשך שנים, אז זה לא שלא ידעתי מה קורה כאן. הרגשתי נוח מאוד להגיע".

לפחות בכל הנוגע להתנהלות, הקליטה של מונרו בבאיירן הייתה חלקה. "הוא שם גדול שמגיע מה-NBA, הייתה לו עונה עם ממוצע של דאבל-דאבל בדטרויט, אבל הוא אדם שמחובר למציאות ולא מתנהג כמו כוכב", מספר העיתונאי הגרמני רוברט הויזל. "הוא סיפר לי שהוא רוצה לשחק ולכן הגיע לאירופה. הוא רוצה לחזור לכושר שלו. לא היו לו בקשות מיוחדות מהמועדון, הוא לא רוצה שיתנהגו אליו בצורה שונה מלשחקנים אחרים, וזה ממש דומה לדרק וויליאמס. הוא חבר טוב לקבוצה, אין לו בעיות עם הנסיעות, ככה שבאיירן עשתה עסקה טובה".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מתכוננת לגרג מונרו: "גאים במשחק ההגנה שלנו"

לכתבה המלאה
גרג מונרו שחקן באיירן מינכן. GettyImages
השתלב על המגרש ומחוצה לו. מונרו/GettyImages

מאז הגעתו למינכן מונרו הפך לעוגן של הקבוצה, שהתאימה את סגנון המשחק שלה אליו. באיירן משחקת על הפוסט אפ והוא מגיב עם 13.1 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים למשחק. "אפשר להבין למה הוא הצליח ב-NBA כל כך הרבה שנים", מחמיא חברו פטרי קופונן. "כשהכדור אצלו בלואו פוסט, אתה יודע שמשהו יקרה. הוא יקלע או ימצא את השחקן הפנוי".

בבאיירן מרוצים מהתרומה של הבחור הגדול החדש. "אני חושב שגרג עומד בציפיות, הוא עושה עבודה טובה מתחת לסלים, הוא הקלע המוביל של באיירן, הוא משחק את המשחק שלו", מסכם הויזל, ומסביר שיש גם נקודות לשיפור: "הבעיות שלו הן בעיקר בהגנה. הוא המטרה העיקרית בפיק אנד רול של היריבות, והיה לו קשה מאוד מול קייל היינס בצסק"א שתקף אותו בכל הזדמנות שהייתה לו. אבל הוא מאוד סולידי, קולע, מוריד ריבאונדים, מוסר יותר טוב ממה שחשבתי. הוא משתפר, הוא צריך להסתגל עוד למשחק האירופי וזה ייקח זמן, אבל כבר עכשיו הוא אחד הסנטרים הטובים ביורוליג".

גם במכבי תל אביב מודים שמירב המאמצים ההגנתיים ימוקדו במונרו. "אני לא אחשוף את התוכנית שלנו", אמר יאניס ספרופולוס בחיוך במסיבת העיתונאים, אבל אותלו האנטר כבר היה ספציפי יותר: "אנחנו גברים, נשמור אותו חזק וננסה להריץ אותו, כי היתרון שלנו הוא המהירות".

גרג מונרו, מילווקי באקס. AP
לא הרבה השתנה במעבר מה-NBA לאירופה. מונרו/AP

עצם הגעתו של מונרו לבאיירן הייתה צעד חשוב של הקבוצה הבווארית, ששואפת להתבסס בצמרת הכדורסל האירופי ומחכה לרישיון קבוע מהיורוליג. בשנה שעברה הביאו הגרמנים, בעיקר בזכות הג'נרל מנג'ר האיטלקי דניאלה ביאסי, את דרק וויליאמס שעבר הקיץ לפנרבחצ'ה, והם ממשיכים להיות פעילים בשוק ה-NBA.

"באיירן זה מותג מוכר מאוד בארצות הברית, שחקנים מספרים דברים טובים על מה שקורה כאן. זה התחיל עם מלקולם דילייני ב-2014, המשיך עם ג'ארד קנינגהאם והגיע עד וויליאמס, שהיו לו רק דברים טובים לספר על המועדון", אומר הויזל. "ביאסי מאוד אקטיבי בשוק העברות, יש לו קשרים טובים ב-NBA כי הוא עבד כסקאוט הבינלאומי של דטרויט לפני כמה שנים. הגניבות האלה הן שלו".

גם מאודו לו, הרכז המקומי, מפרגן לעבודה של המערכת: "המנהל הספורטיבי שלנו מנסה להחתים את השחקנים הכי טובים עם אופי טוב ומוניטין טוב, ואני חושב שגרג מונרו בהחלט עונה על הקריטריונים".

אלא שלצד הציפיות הגדולות, באיירן רחוקה מלהצליח. בעונה שעברה היא נאבקה על הכרטיס לפלייאוף, ונכון לעכשיו נראית רחוקה מאוד משם. יש לה רק ארבעה ניצחונות ב-11 משחקי יורוליג, כולם בבית, והיא סוחבת תבוסות ב-33 הפרש בוויטוריה, ב-26 הפרש בוולנסיה וב-29 הפרש בשבוע שעבר באיסטנבול לאנדולו אפס. הערב, בתל אביב, היא לא אמורה להיות מכשול גדול מדי עבור השחקנים של יאניס ספרופולוס.

"בליגה באיירן עם 10 מ-10, והיא לא הייתה צריכה לעמוד במבחן גדול מדי", מסביר הויזל, "אבל הבעיות שיש לה ביורוליג הן גדולות מאוד. טי ג'יי בריי וג'וש היוסטיס עוד לא שיחקו העונה בגלל פציעות, ושניהם אמורים להיות שחקני חמישייה, בעוד השומר הטוב ביותר בקבוצה ניהאד ג'דוביץ' החמיץ חמישה מששת המשחקים האחרונים, ולא ישחק גם בתל אביב. בלי שלושת השחקנים האלה, באיירן לא מסוגלת להתמודד ברמת היורוליג. הרוטציה קצרה מדי. עד שהפצועים יחזרו, הפלייאוף כבר יהיה רחוק מדי".

דניאלה ביאסי, המנהל המקצועי של באיירן מינכן בכדורסל. GettyImages
האיש שאחראי לגניבות. דניאלה ביאסי/GettyImages

מתוך "פאסט ברייק", התוכנית השבועית באפליקציה של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully