וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן על סטף קרי: "הוא עדיין לא ראוי להיכנס להיכל התהילה"

ה-NBA כמרקחה לפני פתיחת העונה: MJ סיפק ציטוט שנוי במחלוקת, בארקלי לא מבין את העליהום על לברון, הפליקנס נערכים מחדש ללא זאיון

עריכת וידאו: מתן חדד

עונת ה-NBA החדשה אוטוטו כבר כאן, הליגה נראית פתוחה במיוחד, אבל מי שנמצאים בכותרות הם דווקא שחקני עבר. שניים מהם, מייקל ג'ורדן וצ'ארלס בארקלי, סיפקו הלילה (בין שני לשלישי) כמה אמירות מפתיעות.

זה התחיל עם התייחסות של MJ לסטטוס הנוכחי של סטף קרי, אחד השחקנים הטובים, המשפיעים והאהובים ב-NBA בעשור האחרון, קלע השלשות הטוב בכל הזמנים וקונצנזוס אמריקאי. בעוד הרוב המכריע על שחקני העבר, הפרשנים וחובבי הליגה כבר מכירים במעמדו ההיסטורי של קרי, נראה שהוד אווירותו עדיין מטיל ספק.

"סטף קרי? הוא שחקן מצוין, אבל עדיין לא הול אוף פיימר", אמר MJ בראיון נדיר יחסית בתוכנית האירוח של קרייג מלווין. הדברים נאמרו על רקע אמירה אחרת של ג'ורדן, שבה נדרש למנות ארבעה שחקנים (מלבדו, כמובן) שהיו בלתי עצירים באחד על אחד, והכניס לרשימה את האקים אולג'וואן, מג'יק ג'ונסון, סקוטי פיפן וג'יימס וורת'י.

"שיחקנו נגד כל אחד מהשחקנים האלה, אז אני יודע על מה אני מדבר", הסביר ג'ורדן, וכשנשאל לגבי סטף קרי אמר: "אני מקווה שהוא לא ייעלב. אין לו סיבה להיעלב".

הדברים של ג'ורדן מגיעים ערב פתיחת העונה שרבים מאמינים שתהיה רשומה על שמו של קרי. בהיעדרם של קווין דוראנט שעזב לברוקלין ושל קליי תומפסון הפצוע, אמור קרי להוביל את ההתקפה של הווריירס ונחשב על פי רבים מהפרשנים לפייבוריט לזכות ב-MVP העונה הרגילה.

"אני מקבל את האתגר הגדול הזה על עצמי. כנראה שהעונה תהיה עליי מעמסה גדולה יותר", אמר קרי אמש ל"אתלטיק", וטען שהוא לא מציב את הזכייה ב-MVP כיעד של ממש. "אני אף פעם לא שם על עצמי לחץ מהסוג הזה. אם אעשה את העבודה שלי, כמובן שאשמח להיות בשיח על ה-MVP. אבל ברור שזה לא הדבר הכי חשוב לי".

כשנדרש להשוות בין עונת 2015/16 בה הפך לראשון אי פעם שזוכה ב-MVP העונה הרגילה פה אחד לבין העונה הקרובה, אמר: "כנראה שהשנה אצטרך לזרוק הרבה יותר שלשות". אם זה יקרה, ייתכן שהעונה הוא ישבור שיאים חדשים.

עוד בוואלה!

זאיון וויליאמסון ייעדר 8-6 שבועות, ג'יילן בראון סיכם על חוזה 115 מיליון דולר בבוסטון

לכתבה המלאה
בעלי שארלוט הורנטס מייקל ג'ורדן. AP
עדיין צריך הוכחות? ג'ורדן/AP

גם צ'ארלס בארקלי סיפק אמירות מעניינות כשהתייחס לסערה סביב לברון ג'יימס. כזכור, כוכב הלייקרס ומי שנודע בעבר בזכות המודעות והמעורבות הפוליטית הגבוהים שלו, ספג ביקורות קשות על רקע סירובו להתבטא נגד משטר הדיכוי הסיני בהונג קונג. ג'יימס ספג ביקורת ציבורית נוקבת בשל אמירותיו, ונתפס על ידי רבים כצבוע.

"אני חושב שהמון אנשים לא היו פיירים כלפי לברון. לכל השחקנים הגדולים יש עסקים בסין. לכל החברות הגדולות באמריקה יש עסקים בסין. למה שלברון לא יגן על האינטרסים הכלכליים שלו, של ה-NBA ושל נייקי (הספונסר שלו)?", אמר בארקלי ל-TMZ.

בארקלי הוסיף ואמר ש"לא כולם צריכים להילחם את כל המלחמות עבור כולם. ללברון יש תשוקה לגבי הדברים שיש לו תשוקה אליהם. אין לנו את הזכות לומר לו על מה ראוי שידבר ועל מה ראוי שישתוק. אף תאגיד אמריקאי לא יצא בגלוי נגד המשטר הסיני, אז למה שלברון לא יגן על עצמו? זה לא שהוא באמת היה מסוגל לשנות משהו. לא פייר להתנהג כאילו שלברון יכול להציל את העולם".

בארצות הברית עסקו הבוקר מן הסתם גם בפציעה של זאיון וויליאמסון. אמש הודיעו הפליקנס שהכישרון המדובר, שנבחר 1 בדראפט, ייעדר בין שישה לשבועות אחרי שנפצע במשחק טרום העונה נגד סן אנטוניו, וב-NBA ניסו לנתח את השלכות הפציעה. המשמעות המיידית היא שבתרחיש אופטימי יחמיץ זאיון כ-20 משחקים - מספר משמעותי מאוד בהתחשב במאבק הצפוף שצפוי על מקום בפלייאוף במערב העונה.

בתרחיש הפסימי, אם זאיון יחמיץ שמונה שבועות הוא יחמיץ כ-27 משחקים, מה שכמובן עשוי לפגוע משמעותית בסיכויים של הפליקנס. "יש לנו קבוצה עמוקה, וננסה להחזיק מעמד כמה שיותר בלעדיו", אמר ג'יי ג'יי רדיק. "ברור שנזדקק לו כמה שיותר מהר, אבל מצד שני אני מקווה שהוא ייקח כמה זמן שנדרש כדי להתאושש באופן מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully