וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסי: 15 שנה להופעת הבכורה של הפרעוש בברצלונה, שקיבל את נעל הזהב

ג'ורדי מאסיפ מספר כמה זה מיוחד לשחק לצידו, ג'יימס מילנר מסביר למה זה סיוט לשחק נגדו, גבי מיליטו בטוח ש"הקסם שלו לעולם לא יתפוגג" וחבריו חושפים: "הוא הבדרן של חדר ההלבשה". 15 שנה לבכורה של הפרעוש במשחק רשמי: התגובות, הסיפורים והמחוות

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: שר הספורט הטורקי על סערת ההצדעה של שחקני הנבחרת

ב-16 באוקטובר 2004, בדקה ה-84 של משחק הליגה של ברצלונה נגד אספניול, עלה לכר הדשא לראשונה במשחק רשמי נער בן 17 ו-22 ימים העונה לשם ליאו מסי. היום (רביעי), בדיוק 15 שנה אחרי, בארסה מציינת את היום המיוחד עם שלל סיפורים ומחוות לכבוד השחקן הגדול בתולדותיה.

מסי, שהספיק ב-15 השנים הללו לזכות בלא פחות מ-34 תארים עם ברצלונה, יעלה למשחק הליגה הקרוב נגד אייבר ביום שבת עם נעליים בעיצוב מיוחד לציון 15 שנותיו בברצלונה. לרגל המאורע, סיפרו כמה מחבריו בברצלונה לאורך השנים כמה סיפורים מפתיעים על אישיותיו.

ג'ורדי מאסיפ, שוער הקבוצה בעבר, סיפר על יצר התחרותיות של הפרעוש. "כשהוא עולה למגרש, אפילו אם זה סתם אימון שגרתי, הוא מפלצת תחרותית. סבלתי ממנו באימונים, אבל התענגתי על כל דקה". מאסיפ אף חשף ש"מסי אמנם לא נראה כזה, אבל הוא בדרן. הוא גורם לחדר ההלבשה להתפקע מצחוק. נכון שהוא לא אוהב לדבר בפומבי כמו פיקה, אבל הוא מתנהג יפה לכולם, ומקבל את השחקנים החדשים בכבוד. הוא גרם לי להרגיש בנוח מהרגע הראשון".

גבי מיליטו, עוד אקס ברצלונה ואחד שמכיר את מסי היטב גם מנבחרת ארגנטינה, אמר ש"מסי חי למען הכדורגל, מקדיש את חייו למען המשחק. אולי אין לו נוכחות פיזית בולטת, אבל האמת היא שגם הוא מהונדס בצורה מושלמת מבחינה פיזיולוגית. הוא היה ונשאר אותו דבר כל השנים, משחק באותה מהירות, אותו קצב. רק עוד חמש או שש שנים הוא יהיה קצת יותר איטי, אבל הקסם שלו לעולם לא יתפוגג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני זוכר שרייקארד העיר לי - 'אתה חייב להיות מרוכז יותר ליד השער'". מסי עולה להופעת הבכורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'יימס מילנר ייצג את הצד השני, זה של יריבי ברצלונה, וסיפר ל-BT Sport על החוויה המפופקת של לשחק נגד מסי. "לשחק נגדו זה סיוט מתמשך. אתה צריך לרוץ הכי מהר שאתה יכול ולהקפיד שהרגליים שלך נשארות צמודות, אחרת הוא יעבור אותך בין הרגליים ויגרום לך להיראות מטופש. אתה משחק תחת פחד מתמיד שהוא ישפיל אותך".

גם פפ גווארדיולה, שפגש את מסי משני צדי המתרס - גם כמאמנו בברצלונה, גם כיריבו לאחר מכן - ניתח מה לדעתו הופך אותו לכל כך גדול. "הוא אף פעם לא מחוץ לעניינים. הוא תמיד מעורב, תמיד עם הראש למעלה. זז ימינה, שמאלה, שוב שמאלה, ימינה. הוא מזהה את החוליה החלשה ברביעייה האחורית, ואחרי חמש דקות מצייר לעצמו בראש מפה. הוא יודע מי זז לאן, ומהיכן הוא צריך לתקוף. הוא מריח דם. זה מדהים, מופלא, גאוני. ליאו מסי הוא יחיד ומיוחד".

בשנה שעברה סיפר מסי לערוץ הטלוויזיה של ברצלונה על התחושות בהופעת הבכורה, שאותה הוא זוכר היטב. "ה-16 באוקטובר 2004 הוא תאריך מכונן בקריירה שלי. זה היה היום בו הגשמתי את חלום הילדות שלי. זה היה מיום משמח מאוד, וגם מתוח מאוד. נהניתי מהרגע, אבל גם הייתי במתח גדול מדי. אני זוכר שהחמצתי באחד על אחד מול השוער, ופרנק רייקארד ניגש אליי אחרי המשחק ואמר 'אתה צריך להיות מרוכז יותר מול השער'".

בתוך כך, היום (רביעי) התקיים טקס נעל הזהב בברצלונה לעונת 2018/19, פרס שהוענק למסי לאחר שכבש במהלך העונה החולפת כבש 51 שערים ב-50 משחקים. הכוכב שהגיע לטקס עם משפחתו זכה בפרס בפעם השישית בקריירה שלו ואמר לאחר שקיבל את הפרס: "ללא החברים שלי לקבוצה, לא הייתי זוכה אפילו פעם אחת בנעל הזהב".

ליאונל מסי עם פרס נעל הזהב 2019. רויטרס
מסי בטקס נעל הזהב/רויטרס

צפו בילדים של מסי מעניקים לו את הפרס

המספרים של מסי בברצלונה

692 הופעות

604 שערים

244 בישולים

10 אליפויות ספרד

8 תארי סופר קאפ ספרדי

6 גביעים ספרדיים

4 זכיות בליגת האלופות

3 זכיות בסופרקאפ אירופי

3 זכיות בגביע העולם לקבוצות

5 כדורי זהב

6 נעלי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully