וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסתכלו עליהם ותראו אותנו: החשש הוא שנבחרת ישראל תהפוך ללטביה

אין הרבה מה לקחת מניצחון ביתי מול לטביה, פרט לחשש האמיתי שאם הכדורגל שלנו ימשיך להידרדר והעסקנות תחגוג והגולים שאנחנו סופגים ימשיכו להיראות ככה - בסוף גם אנחנו נתרסק כמו הלטבים ונהפוך לנמושה אירופית. אורן יוסיפוביץ על משחק שנראה והרגיש כמו מזג האוויר

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: אנדי הרצוג אחרי הניצחון על לטביה

סליחה על הפלישה למרחב האישי של דני רופ ו/או זיגמונד פרויד, אבל אתמול היה מזג אוויר שבוודאות גורם לאנשים להרגיש חרא. כמו שהשמיים נראו, כמו שהאוויר הרגיש, ככה זה היה. אפור ודביק ובעיקר מוריד. דיכאון חד-יומי בגלל מזג האוויר - חייב להיות דבר כזה. ככה נראתה גם נבחרת ישראל מול לטביה. באנקר לא מרגש, מחצית שנייה מעיקה, ובסיום המשחק היה נראה שהמנצחים מנסים לשכנע את עצמם שצריך לחייך, אבל חיוכי ענק אמיתיים לא נרשמו אמש בטרנר.

הרי לטביה הזו היא יריבה שהיא לוז-לוז מעצם קיומה. אם לא תנצח אותה, אתה גמור. ואם תנצח אותה, אז וואו, ניצחת את לטביה - המשאית עם המדליות בדרך. וישראל של ארבעה משחקים רעים רצופים, למעשה מאז הפעם האחרונה מול לטביה, צריכה היתה את הניצחון הקל הזה שיפנק. הבעיה: מרוב שהיה קל, הוא לא פינק.

גם גיבורי הערב הרגישו את החמוץ יותר מהמתוק. מואנס דאבור כבש צמד אבל בראש יושב המצב המורכב והבלתי אפשרי בסביליה, מצב שגורם לו לתסכולים עצומים ולכו תדעו כמה רחוק הפתרון; ערן זהבי כבש אבל רק אחד בערב של שלושער או רביעייה פוטנציאלית ועכשיו דזויבה, קיין, סטרלינג וכריסטיאנו נושקים לכתר השערים שלו. והשיא של המוקדמות, 13, פתאום נראה מאתגר מדי מכדי שיישבר; שני הבלמים הכי טובים אמש על הדשא, אגב, היו דאבור וזהבי, שנתקלו האחד בשני לפחות פעמיים - ככה זה, מרוב שהיה קל, היה קשה; דיא סבע הצטיין אבל לא כבש, וניסה וניסה וניסה; ואנדי הרצוג ניצח רק 1:3 את אחת הנבחרות הגרועות באירופה שכמובן גם התכבדה לכבוש מול ישראל את השער האמיתי הראשון שלה בקמפיין, עוד שער שנראה כמו שקלול כל השערים שספגנו עד עכשיו - יופי לטביה!

זה משחק שלהוציא משלוש נקודות אין יותר מדי מה לקחת ממנו אבל בהשראת מזג האוויר המטריד, הנה מחשבה מטרידה:

אנחנו קרובים ללטביה הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מתוסכל, והפתרון רחוק, בדיוק כמו הנבחרת. דאבור/קובי אליהו

למעשה, היה גם פן יצירתי-מטפורי בסיפור. כי לערן זהבי נפלה ה-I מהחולצה, ולשון וייסמן בכלל התפרק כל השם. ואז גם אני, שלא מבין בסרטים האלה, נזכרתי מיד באיך שב"הנוקמים" ההוא (ת'אנוס?!) הרג את ההוא (ספיידרמן?!), וההוא (ספיידרמן?!) התנדף תוך כדי שהוא אומר I don't feel so good. אתמול כולם לא הרגישו טוב וזה היה נראה סמלי - תארו לכם שנבחרת ישראל תמשיך להתנדף.

ב-2004 הרי לטביה אפילו עלתה ליורו. הטורניר הגדול שלה, ה-1970 שלה, וכמו ישראל שעשתה 0:0 הירואי מול איטליה במקסיקו, כך הלטבים עשו 0:0 מול גרמניה בפורטוגל. וגם ישראל 1970 וגם לטביה של 2004 כבשו שער אחד בטורניר הגדול שלהן. ואז הכדורגל הלטבי החל להידרדר. קבוצות בכדורגל המקומי דעכו והתרסקו, והנבחרת? ממוקדמות למוקדמות הצניחה המשיכה - חמישה ניצחונות בבית מוקדם הפכו לארבעה הפכו לשניים הפכו לאפס - ובקמפיין הזה גם עם אפס נקודות והיא כבר אחת הנבחרות החלשות בעולם.

בכתבות אודות הקריסה הלטבית יש הרבה אזכורים לשחיתות עצומה במדינה, אבל זה לא רק זה שהפיל אותם. ביוני האחרון התראיין לוואלה! ספורט החלוץ שכיכב ביורו הלטבי, מאריס ורפאקובסקיס. וכך אמר למיכאל יוכין: "היו לנו קמפיינים סבירים בעשור הקודם אבל לא העפלנו ופתאום זה נתפס ככישלון. ההפסדים כבר לא התקבלו ברוח טובה אז והיתה ביקורת מיותרת". וואלה, מאיפה זה מוכר?

"השחקנים של היום היו ילדים כאשר עלינו ליורו", הוא ממשיך, "הם יכולים היו לקבל השראה ולחלום בגדול אבל לא היו להם מאמנים מתאימים. גם בקבוצות הבוגרות לא היו מאמנים טובים… ובהתאחדות לא טיפלו בסוגיה. לכן אין לנו דור המשך. אין לנו כוכבים כרגע, ואין אף שחקן בקבוצה מכובדת באירופה".

עוד בוואלה!

באנגליה, פורטוגל ורוסיה עוקבים: "זהבי הוא הכוכב המפתיע של המוקדמות"

לכתבה המלאה
החולצה של זהבי בנבחרת. צילום מסך
זה רק סמלי. החולצה של זהבי מתפרקת/צילום מסך

המצב כרגע לא עד כדי כך חמור, נכון, אבל אתם באמת יכולים להגיד שלפי איך שהכל זז פה, יש סיכוי שיהיה יותר טוב לפני שיהיה יותר גרוע? מאיפה הביטחון? יו"ר להתאחדות יש? הצלחות ישראליות באירופה יש? כוכבים בליגות הבכירות יש? יותר מחמישה שחקנים במקביל בכושר אש יש? אתם מרגישים שיהיה בסדר? יותר טוב? אותו הדבר? אתם יכולים להישבע שאיך שהעסק הולך, בהכללה, אין סכנה שיום יבוא ונתעורר ואנחנו לטביה? שנרד דרג ואפילו שניים לפני שנעלה עוד אחד?

למזלה של הנבחרת, או לפחות הדימוי השחור, איש פומה לירן שטראובר עמל בחדר ההלבשה על הדפסה חדשה של חולצות, ואכן זהבי קיבל די מהר חולצה חלופית ועד המחצית השנייה הודפס סט שני לכלל שחקנים הנבחרת (הו, הקדמה…). אולי זו רשלנות של המפעל המדפיס, אולי זה מזג האוויר, אולי ת'אנוס, לכו תדעו במה עוד אפשר להאשים אותו. ספוילר: ת'אנוס הרי חיסל ככה חצי עולם, אז מה זה להוריד חולצה וחצי או להוריד מדינה עוד דרג וחצי?

לא נעשה ספוילרים לגבי סופו של ת'אנוס - אני באמת לא יודע איך זה נגמר. לגבי הנבחרת בקמפיין הזה: נקווה למזג אוויר טוב יותר בטדי בנובמבר, ובטח שבאביב, בחודש מרץ, כשיגיע הפלייאוף וכנראה נהיה חלק ממנו, וכמו שהאוהדים והשחקנים שוב הביעו אמש - בתקווה שהרצוג עוד יהיה חלק מאתנו. אולי דווקא הוא ישאיר אותנו מחוברים.

orenjos@walla.co.il

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
האם יש סכנה שיום יבוא ונתעורר ואנחנו לטביה? שנרד דרג ואפילו שניים לפני שנעלה עוד אחד? והוא כבר יהיה רחוק מכאן? הרצוג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully