וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפט שסיבך את פפ גווארדיולה: "חובה לגנות את שקריו כפוליטיקאי"

מאמן מנצ'סטר סיטי טען כי החלטת בית המשפט בספרד להרשיע את המנהיגים הקטלאנים היא "מתקפה על זכויות האדם", חברת פרלמנט ביקרה אותו: "על קטאר שמימנה אותו הוא לא אמר מילה"

בווידאו: נבחרת אנגליה לאחר העלייה ליורו ואירוע הגזענות בבולגריה

החלטתו של פפ גווארדיולה לספק אמירה פוליטית אמש (שני) בעקבות החלטת בית המשפט העליון בספרד להרשיע תשעה ממנהיגי המחאה הקטלאנים, הציבה אותו באור הזרקורים בזירה קצת פחות מוכרת לו, וגם הביאה עמה גל ביקורות. מאמן מנצ'סטר סיטי, קטלאני גאה שכבר התבטא בעבר בקריאות לעצמאות קטלוניה, קרא להתערבות של הקהיליה הבינלאומית כשטען כי גזר הדין שקבע כי מובילי המחאה יישלחו לשנות מאסר בכלא, הוא "מתקפה על זכויות האדם: על הזכות למחות ולהפגין, הזכות לחופש הביטוי והזכות למשפט הוגן".

אינס ארימדאס, חברת פרלמנט מטעם "מפלגת האזרחים" בספרד, הגיבה לגווארדיולה וצייצה בטוויטר: "אני מעריצה את גווארדיולה כשחקן וכמאמן, אבל חייבת לגנות את שקריו כפוליטיקאי. מאוד 'אמיץ' מצדו להשמיץ את ספרד, בלי לומר מילה על קטאר שמימנה אותו. בדמוקרטיה שלנו כל אידיאולוגיה מתקבלת, אבל לא עבירה על החוקית. אין כל מחלוקת, אלא הסתה".

עוד אמר גווארדיולה אתמול: "זו עובדה בלתי מתקבלת על הדעת שבמאה ה-21 באירופה, ספרד חיה תחת משטר בו משתמשים בחוק נגד טרור כדי להפליל מתנגדים ורודפים אומנים שמפעילים את חופש הביטוי שלהם. לאף ממשלה ספרדית לא היה האומץ להתמודד עם הקונפליקט הקטלאני באמצעות הידברות ובכבוד. הדחקה הייתה התגובה היחידה שלהם.

"לא שנאת זרים ולא אנוכיות מניעה את הרצון לעצמאות. זוהי תנועה המבססת את כוחה על הכרת הפלורליזם והגיוון החברתי. המאבק נטול האלימות הזה לא ייגמר כאן. אנחנו דורשים פתרון פוליטי ודמוקרטי מהממשל הספרדי. אנחנו מבקשים מהם: שבו ותדברו. אנחנו מבקשים מהחברה הבינלאומית להתערב ולסייע להשגת פתרון פוליטי. יש רק דרך אחת: שבו ותדברו. שבו ותדברו".

עוד בוואלה!

הפגנות בקטלוניה בעקבות מאסר מנהיגי החבל: "משאל עם חדש הוא בלתי-נמנע"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully