וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדר של שוורים: צעירי הבולס רוצים לעשות עוד צעד קדימה בתהליך

29.9.2019 / 17:30

למרות שסיימה את העונה הכי גרועה זה 17 שנה, שיקגו החליטה שלא לנענע את הספינה שנראתה לפרקים על סף התהפכות. עם הסגל השני הכי צעיר בליגה, רוקי מסקרן והכוכב של ננו גינזבורג, הפלייאוף עדיין לא קרוב - אבל כן נראה באופק

עריכת וידאו: מתן חדד

מה עשינו בפגרה

באו: תומאש סטוראנסקי (סיין אנד טרייד מוושינגטון), ת'דאוס יאנג (חופשי, מאינדיאנה), לוק קורנט (חופשי, מהניקס), אדם מוקוקה (מגראבלין, צרפת), קובי ווייט (רוקי, בחירה 7), דניאל גאפורד (רוקי, בחירה 38).

עזבו: רובין לופז (חופשי, למילווקי), ראוול אלקינס (חופשי, ללא קבוצה), וויין סלדן ג'וניור (חופשי, ללא קבוצה)

תהליך הבנייה בעיר הרוחות נכנס לעונתו השלישית לאחר שאת העונה החולפת סיימו הבולס במאזן של 22 ניצחונות בלבד מול 60 הפסדים - הגרוע ביותר של הקבוצה מאז 2001/02. חילוף בעמדת המאמן לא בדיוק סייע ולפרקים נראה שאפילו החמיר את המצב, לאחר סכסוך שפרץ במהלך העונה בין השחקנים לג'ים בוילן, שקודם מעמדת עוזר המאמן. הבולס האריכו את חוזהו של בוילן ונראה שלעת עתה הגזרה בין המאמן לשחקנים רגועה. בנוסף, הוחלט להמשיך עם רוב הסגל הצעיר שיכלול את בחירת הסיבוב הראשון בדראפט האחרון - קובי ווייט מצפון קרוליינה, שנבחר במקום השביעי.

ווייט העמיד בעונתו האחרונה במכללות ממוצעים של 16.1 נקודות ו-4.1 אסיסטים למשחק. מדובר בגארד מגוון מאוד, שצפוי להשתלב היטב במשחק ההתקפה יחד עם זאק לאבין, לאורי מרקאנן ואוטו פורטר ג'וניור. לאבין צפוי להמשיך להוביל את התקפת הבולס, בעוד התפקיד המיועד לכריס דאן לא ברור נוכח החיזוק בעמדות הגארד והשמועות לאורך הקיץ על כך שהבולס היו מעוניינים להעבירו בטרייד. על אף השמועות, ועל אף הביקורות שהושמעו נגד משחק ההתקפה המוגבל של דאן, רמז בוילן במסיבת עיתונאים במהלך יולי כי דאן צפוי להיכלל בחמישייה הפותחת, לפחות בחלקים המוקדמים של העונה.

שיקגו בחרה להחתים בנוסף שני שחקנים מנוסים שיוכלו לאזן את הסגל, שהינו הצעיר בליגה אחרי פיניקס עם גיל ממוצע של 24.1 שנים. אחד מהם הוא תומאש סטוראנסקי ששיחק בעונה החולפת בוושינגטון ומגיע אחרי הופעה נהדרת באליפות העולם בסין עם נבחרת צ'כיה. הבולס החתימו גם את ת'דאוס יאנג מאינדיאנה בתקווה שייתן דקות איכותיות מהספסל ויעזור להתפתחות של ונדל קרטר ג'וניור ולאורי מרקאנן.

ציון לקיץ: 6.5. הבולס לא השתוללו ולא התפרעו הקיץ, ואפשר להגיד שזה לזכותם. אמנם לא ברור אם ההחלטה להמשיך עם בוילן היא המתבקשת ביותר, אבל ללא ספק נראה שלאחר הצירופים של ווייט וסטוראנסקי הקבוצה השיגה את העיבוי המתבקש לעמדת הרכז. שיקגו עדיין סובלת מהיעדר עומק באופן משמעותי וככל הנראה לא תהיה גם השנה בפלייאוף, אך בהחלט צפויה להשיג מאזן טוב יותר בעונה הקרובה, מאשר זו החולפת.

קובי ווייט, שיקגו בולס. GettyImages
עוד צעיר מבטיח לאוסף. קובי ווייט/GettyImages

מי מו

חמישייה: כריס דאן, זאק לאבין, אוטו פורטר ג'וניור, לאורי מרקאנן, וונדל קרטר ג'וניור.

ספסל: תומאש סטוראנסקי, ת'דאוס יאנג, קובי ווייט, צ'נלדר האצ'ינסון, ריאן ארצ'ידיאקונו, אנתוניו בלקני, דנזל ולנטיין.

מאמן: ג'ים בוילן (עונה שנייה)

הכוכב: לאחר עונה אישית טובה מאוד בה העמיד את ממוצע הנקודות הגבוה בקריירה שלו, זאק לאבין ימשיך להיות הכוכב של הבולס. הכישרון בן ה-24 קלע 23.7 נקודות למשחק בעונה שעברה ויהיה מעניין לראות אם הוא מוכן לסחוב את הקבוצה ולצעוד איתה עוד צעד בתהליך. לאבין כזכור, היה מאלה שייצגו את השחקנים כשהתפוצצה הפרשה בינם לבין בוילן, כולל ראיונות לתקשורת והצגת עמדתם של השחקנים. כאמור, הבולס שידרו שהעניינים חזרו למסלולם אך בכל זאת יהיה מעניין לעקוב אחרי היחסים בין המאמן לשחקן הכי טוב שלו.

האקס פקטור: בשיקגו מייעדים תפקיד מרכזי לרוקי קובי ווייט כבר השנה, אך בלא מעט אתרים מהמרים דווקא על תומאש סטוראנסקי כזה שישתלט על עמדת הגארד לצד לאבין. הצ'כי פותח את עונתו הרביעית בליגה לאחר שלוש שנים בוויזארדס, ויקווה שההופעה המצויינת באליפות העולם בקיץ תתבטא גם בליגה. הסטטיסטיקה של סטוראנסקי מלמדת כי בכל עונה השחקן עושה קפיצה בכל נתון אפשרי, ואין שום סיבה שהגרף הזה לא ימשיך לעלות.

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: כל הכתבות

לכתבה המלאה
תומאש סטוראנסקי, נבחרת צ'כיה. רויטרס
הגיע הזמן לפרוץ גם ב-NBA. סטוראנסקי/רויטרס

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: קובי ווייט יהיה בחמישיית הרוקיז של העונה. הגארד האקספלוסיבי ממכללת צפון קרוליינה עשוי להיות המנוע ששיקגו צריכה כדי להטיס את משחק ההתקפה. מדובר בגארד גבוה (1.96 מטר) שאמנם צריך להתחזק, אבל בהחלט יכול לתת הגנה ראויה. אמנם מעליו נבחרו ג'ה מוראנט (בחירה 2) ודריוס גרלנד ( בחירה 5) שחולקים איתו את עמדת הפוינט גארד, אבל בשיקגו בונים על ווייט לטווח הקרוב, ויהיה מעניין לראות לאן ייקח הרוקי את ההזדמנויות שיקבל.

גזר הדין: על אף המהלכים שנעשו בקיץ נראה ששיקגו עדיין לא התבשלה לכדי קבוצה שיכולה לאיים על השמינייה הראשונה במזרח. סגל הקבוצה נעדר עומק וניסיון, וגם בעמדת המאמן לא נראה כרגע שלבולס יש יתרון על מי מיריבותיהם כשזו למעשה העונה הראשונה שבוילן מתחיל כמאמן ראשי. הסגל הנוכחי שווה מאזן טוב יותר מהעונה שעברה ושיקגו תסיים עם 47:35, שאמנם לא יכניס אותה לפלייאוף - אבל בהחלט יהווה צעד קדימה.

זאק לאבין, שיקגו בולס, מטביע. AP
פוטנציאל להפוך לסופרסטאר. זאק לאבין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully