וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס נבחרי השנה של פיפ"א: ליאונל מסי שחקן השנה, יורגן קלופ המאמן

כוכב ברצלונה הקדים את ואן דייק ורונאלדו וקבע שיא עם זכייה שישית בפרס. קלופ ואליסון הביאו פרסים לליברפול, ז'ורי ההונגרי עם שער השנה, מייגן ראפינו השחקנית ומי בהרכב השנה?

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות לאחר אתלטיקו מדריד - יובנטוס

טקס נבחרי השנה של פיפ"א נערך הערב (שני) בתיאטרון לה סקאלה ההיסטורי במילאנו, כאשר ליאונל מסי הצליח להקדים את הפייבוריט וירג'יל ואן דייק ונבחר לשחקן השנה. הכוכב הארגנטינאי עבר עונה מדהימה מבחינה אישית, עם 51 שערים ב-50 משחקים במדי ברצלונה, אלא שקבוצתו זכתה רק באליפות, בזמן שבליגת האלופות הודחה בעקבות קאמבק הרביעייה של ליברפול ובגביע המלך הפסידה בגמר לוולנסיה.

עבור מסי זו זכייה שישית בפרס והוא השיאן כרגע, כשהפעם הקודמת בה זכה הייתה ב-2015. הוא זכה בתואר לראשונה לפני עשור, ולאחר מכן שמר עליו ב-2010, 2011 ו-2012.

ליאונל מסי מקבל את פרס שחקן השנה מידי ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
ליאונל מסי מקבל את הפרס מידי ג'אני אינפנטינו/רויטרס

בהצבעה השתתפו הקפטנים ומאמני הנבחרות של כל מדינה המיוצגת בפיפ"א, וכן נציג תקשורת אחד מכל מדינה.

הארגנטינאי קיבל 46 נקודות והקדים את ואן דייק עם 38 ורונאלדו עם 36. מוחמד סלאח (26) וסאדיו מאנה (23) השלימו את החמישייה. מאחוריהם גם קיליאן אמבפה (17), פרנקי דה יונג (16), אדן הזאר (16), מתייס דה ליכט (9) והארי קיין (5).

הבלם ההולנדי של ליברפול זכה בתואר של אופ"א, המוענק על פי העונה שהייתה בליגת האלופות, והיה גם המועמד העיקרי לרשת את לוקה מודריץ', הזוכה של פיפ"א בשנה שעברה. אלא שבטקס הזה הוא הסתפק במקום השני. רונאלדו, שכבש 28 שערים בעונת הבכורה שלו ביובנטוס וסייע לקבוצה לזכות באליפות ובסופרקופה של איטליה, הגיע לטקס לראשונה ללא התואר האירופי, בו זכה שלוש פעמים ברציפות עם ריאל מדריד, וסיים שלישי הפעם.

פרנקי דה יונג, קשרה של ברצלונה, ידע מי צריך לזכות בפרס היוקרתי כשהדגיש עוד לפני תחילת הטקס: "אמרתי את זה כל כך הרבה פעמים בחיי. עבורי, מסי תמיד יהיה השחקן הטוב ביותר. אני חושב שכבר הבהרתי את זה מספיק פעמים".

מייגן ראפינו עם ליאונל מסי, שחקני השנה של פיפ"א 2019. GettyImages
שחקנית השנה מייגן ראפינו עם ליאונל מסי/GettyImages

* יורגן קלופ זכה כצפוי בפרס מאמן השנה, אחרי שהוביל את ליברפול לזכייה השישית של המועדון בליגת האלופות. קלופ הקדים את פפ גווארדיולה (מנצ'סטר סיטי) ומאוריסיו פוצ'טינו (טוטנהאם).

"וואו, זה די כבד", אמר קלופ עם קבלת הפרס. "אני צריך להודות להרבה אנשים, ובראשם למשפחה שלי שצופה בטקס בבית. אף אחד לא יכול היה לצפות לזה לפני 20 שנה, לפני חמש שנים או לפני ארבע שנים. מאוריסיו, אני ניצחתי בגמר הזה, זו הסיבה שאני כאן ולא אתה. זה הכדורגל. אני מודה למועדון שלי ליברפול על עבודה יוצאת מן הכלל, ולשחקנים שלי כמובן. כמאמן, אתה רק יכול להיות טוב כמו הסגל שלך. אני מאוד גאה להיות המנג'ר של חבורה נהדרת כזו. אני לא מבין לגמרי את הפרסים האישיים, אבל אני אקח את זה. אני כאן עבור הרבה אנשים, אנחנו נמצאים כאן בצד הטוב של החיים. יש אנשים שלא נמצאים באותו מצב".

יורגן קלופ מאמן ליברפול עם פרס מאמן השנה של פיפ"א. רויטרס
מאמן השנה, כצפוי. יורגן קלופ/רויטרס

* מסי הפסיד בקרב על פרס שער השנה, כשהזוכה היה ההונגרי הצעיר דניאל ז'ורי, שכבש מספרת מרהיבה בבכורה שלו במדי דברצן בליגה ההונגרית, והכריע בדקה ה-93 את משחק העונה בפברואר האחרון.

* אליסון, שוערה הברזילאי של ליברפול, קיבל את פרס שוער השנה.

* ה-11 של השנה: אליסון, מתייס דה ליכט, סרחיו ראמוס, וירג'יל ואן דייק, מרסלו, לוקה מודריץ', אדן הזאר, פרנקי דה יונג, קיליאן אמבפה, כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי.

* מייגן ראפינו, כוכבת נבחרת ארה"ב במונדיאל הנשים האחרון, קיבלה את הפרס אחרי שהובילה את נבחרתה לזכייה באליפות העולם והקדימה את הקפטנית השותפה שלה, אלכס מורגן, ואת האנגלייה לוסי ברונז.

* מרסלו ביילסה וקבוצתו לידס יונייטד קיבלו את פרס הפייר פליי על משחק הוגן.

השער הזוכה של דניאל ז'ורי

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עם פרס שחקן השנה של פיפ"א לצד רוד חוליט. רויטרס
ליאונל מסי עם רוד חוליט/רויטרס
שחקן העבר רונאלדו פנומנו עם בת זוגו סלינה בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
רונאלדו פנומנו/רויטרס
ז'וזה מוריניו בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
ז'וזה מוריניו/רויטרס
חאבייר סאנטי עם איבן סמוראנו בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
חאבייר סאנטי עם איבן סמוראנו/רויטרס
פאביו קאפלו בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
פאביו קאפלו/רויטרס
מרקו ואן באסטן בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
מרקו ואן באסטן/רויטרס
ג'אנלוקה זמברוטה עם אשתו בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
ג'אנלוקה זמברוטה/רויטרס
מרקו מטראצי בטקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
מרקו מטראצי/רויטרס
ליאונל מסי עם משפחתו, טקס נבחרי השנה של פיפ"א. רויטרס
ליאונל מסי עם משפחתו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully