וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "חייבים לשכנע את מסי וסוארס להיות מעורבים הגנתית"

קשרה האגדי של ברצלונה ניתח את מצבה של הקבוצה בראיון נרחב: "אם כל הקבוצה תעבוד, לא יהיו בעיות בהגנה. החלוצים חייבים לתרום גם"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ארנסטו ואלוורדה מאמן ברצלונה

צ'אבי, אחד מהאגדות של ברצלונה ומי שמיועד יום אחד לאייש את עמדת המאמן בקאמפ נואו, דיבר על הקבוצה בראיון נרחב עם Diari ARA. קפטן אלופת ספרד לשעבר, וכיום מאמן אל סאאד הקטארית, אומר שהוא מתעניין בנעשה בקטלוניה. "היה לי קשה לעזוב את ברצלונה, אבל יהיה לי גם קשה לחזור", אמר צ'אבי "יש לי תחושה שלאנשים יש הרבה ציפיות ממני. מצד אחד אני שמח שרואים בי את מאמן העתיד של ברצלונה, אבל זה יוצר לחץ. יש לי המון מוטיבציה".

צ'אבי מודה שהוא מאד אוהב את השילוב שבין ארתור, פרנקי זה יונג וסרחיו בוסקטס בקישור ברצלונה, הדגיש את חשיבותו של חברו בוסקטס לקבוצה, אז מזהיר שכדי שהקישור יעבוד, "כל הקבוצה חייבת להיות מעורבת במשחק". הספרדי המשיך: "אני חושב שאם כל הקבוצה תעבוד, לא יהיו בעיות בהגנה. שנה שעברה ביקרו את ראקיטיץ' ואת בוסטקטס אבל הגנה זו עבודה קולקטיבית. אם כולם ירוצו ויתאמצו, השלישייה הזו בקישור תשלוט בכל המשחק. אם החלוצים לא יתרמו את מה שצריך עבור הקבוצה, זה פשוט לא יעבוד. בגלל דברים כאלה יכולים לקרות תרחישים כמו שהיו בליברפול, שם ברצלונה לא שלטה במשחק".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
יכול להיות מגן מעולה. מסי/רויטרס

לכן, צ'אבי מבין שכדי להשיג את הקולקטיביות הזו, חשוב שמסי וסוארס יהיו מעורבים הגנתית: "חייבים לשכנע אותם. מסי הוא המגן הכי טוב שאתה יכול למצוא, יש לו כוחות נפשיים, מהירות וראיית משחק. צריך לשכנע אותו שזה יהיה לטובתו ולטובת הקבוצה אם הוא יהיה חלק מהמאמץ הקבוצתי. הוא וסוארס עושים זאת הרבה, אהבתי גם איך שסמואל אטו היה עושה הגנה. הוא היה מדביק אותנו בחשק להשיג את הכדור. אם השחקן הכי טוב בקבוצה רץ ומתאמץ, איך שחקנים כמו אלניה ודה יונג יוכלו להתעצל?"

צ'אבי ממשיך לאמן בקטאר ומשיג תוצאות טובות מאד עם קבוצתו. "אני לא יודע אם התחנה הבאה תהיה ברצלונה. הדבר היחיד שאני דואג לו עכשיו זה לקבוצה שלי, להשיג איתה תוצאות טובות. אני רוצה לזכות בתארים, אבל גם לעשות טעויות כדי שאלמד לעתיד".

קפטן ברצלונה לשעבר טוען שזה לא יפריע לו לאמן שחקנים שבעבר שיחק איתם בקבוצה: "אני מכיר היטב את מסי, את סוארס, בוסקטס, ג'ורדי אלבה, פיקה, וסרג'י רוברטו. אני יודע איך הם מתאמנים, איך הם מנהיגים את הקבוצה, אני יודע לזהות כאשר אחד מהם עצוב או כועס. אני מייחל לעצמי כמאמן שהשחקנים שלי יהיו כאלה שאני מכיר בצורה כזו, ושיש לי איתם יחסים כאלה טובים".

פרנקי דה יונג שחקן ברצלונה עם קרלס אלניה. רויטרס
יוכלו להתעצל כאשר מסי עושה הגנה? דה יונג ואלניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully