וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: הפועל ירושלים הביסה את הפועל באר שבע 70:95 ועלתה לחצי הגמר

צפו בתקצירים: תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין התעללו בקבוצה של רמי הדר ויפגשו בחצי הגמר את עירוני נס ציונה שגברה על הפועל אילת

מנהלת ליגת העל בכדורסל

בווידאו: תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים

משחקי רבע גמר גביע ווינר 2019 יצאו הערב (שני) לדרך בדרייב אין בתל אביב. הפועל ירושלים הביסה כצפוי את הפועל באר שבע של רמי הדר ותפגוש בחצי הגמר את עירוני נס ציונה שגברה על הפועל אילת 76:86.

seperator
נמרוד לוי הפועל ירושלים עם סלומיאן בריימו. קובי אליהו
חגיגה באדום. בריימו עם בלאט ונמרוד לוי/קובי אליהו

הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 70:95

אחרי טורניר ההכנה שבו היא נראתה די טוב למעט התבוסה מול חימקי מוסקבה, הפועל ירושלים פירקה כצפוי את באר שבע וסידרה לעצמה מפגש מול עירוני נס ציונה בחצי הגמר. המשחק הזה לא היה שקול אפילו לרגע אחד. נמרוד לוי כיכב ברבע הראשון עם 8 נקודות ואז ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט, פלדין וגם בריימו לקחו פיקוד והתעללו בקבוצה של רמי הדר כשהם לא יורדים מ-20 נקודות בשום רבע. ג'ייקובן בראון הוביל את הקבוצה של קטש עם 18 נקודות כולל 4 מ-4 מחוץ לקשת. מינדאוגס קופשאס הסנטר החדש הוסיף 15, כשנמרוד לוי, ג'יימס פלדין ובריימו מוסיפים 12 כל אחד. בבאר שבע היחיד שהיה ראוי לציון הוא טי ג'יי וויליאמס שהפציץ 24 נקודות, אבל היה די בודד במערכה ועם הגנה כזו קשה להאמין שבאר שבע תיתן עונה טובה יותר מהעונה שעברה, שגם היא לא היתה מוצלחת במיוחד.

עוד בוואלה! ספורט

עודד קטש: "לאמארה סטודמאייר תמיד יש כאן מקום, נראה מה יהיה איתו"

לכתבה המלאה
טי ג'יי וויליאמס הפועל באר שבע. קובי אליהו
היחיד שתפקד בבאר שבע. טי ג'יי וויליאמס/קובי אליהו

מהלך המשחק

טי ג'יי וויליאמס היה האיש של של באר שבע בפתיחה והוא סידר לקבוצתו יתרון מוקדם. אלא שהתעוררות של בלאט ופלדין החזירה את היתרון לירושלים שעלתה ל-8:10 אחרי חמש דקות. ירושלים השתלטה על המשחק הרבה בזכות נמרוד לוי שחדר, סחט עבירות ועם שמונה נקודות מהירות סידר לקטש יתרון נוח של 13:22. ספנסר וייס הוציא את באר שבע מבצורת עם שלשה והרבע הסתיים ביתרון 16:25 לירושלים.

גם הרבע השני נפתח עם הפגזה של נמרוד לוי שתפר שלשה והעלה את מאזנו ל-11 נקודות. סטיב זאק התעורר מנגד וניסה לשמור את באר שבע במשחק, אבל ג'יימס פלדין חגג על ההגנה הרכה של רמי הדר. כמו ברבע הראשון, ההתקפה של באר שבע היתה רעה מאוד כשנייט לינהארט בעיקר מרבה להחמיץ. ג'ייקובן בראון צלף עוד שלשה ומנגד וייס צלף שלשה כדי לקבוע 33:48 נוח לירושלים בהפסקה.

תמיר בלאט הפועל ירושלים חוגג עם סולימיאן בריימו. קובי אליהו
בלאט ובריימו חוגגים על חשבון באר שבע/קובי אליהו

המשחק הפך להיות שכונתי ברבע השלישי כשבאר שבע, כך עושה רושם, משלימה עם ההפסד ואפשרה לירושלים שלשות פנויות לג'ייקובן בראון. טי ג'יי וויליאמס המשיך להיות השחקן היחיד שמתפקד אצל רמי הדר עם 19 נקודות באמצע הרבע השלישי. אלא שברבע הזה השטף ההתקפי של ירושלים נעצר ו-וויליאמס המשיך לשפר את המאזן שלו עם עוד שלשה ונקודות עונשין שצימקו את הפיגור הבאר שבעי ל-61:49, הכי נמוך שהיה לה זה זמן רב. אלא שבאר שבע לא הצליחה להשלים את ה"קאמבק". בלאט קלע מחצי מרחק ובריימו השלים עוד מיני ריצה כדי לקבוע 51:69 בסוף הרבע.

הרבע הרביעי נפתח עם שלשה של פלדין שהשלימה ריצת 0:10 ומכאן ואילך זה היה כבר משחק לפרוטוקול. באר שבע נראתה פשוט אומללה וג'ייקובן בראון העניש אותה עם שתי שלשות. עודד קטש הכניס את כל הילדים, אבל ירושלים חצתה את רף ה-30 הפרש ובסיום:

רביב לימונד עירוני נס ציונה מול רפי מנקו הפועל אילת. קובי אליהו
ההבדל ביניהם עשה את ההבדל בין הקבוצות. רפי מנקו מנסה לעצור את רביב לימונד המצוין/קובי אליהו

הפועל אילת - עירוני נס ציונה 86:76

אחרי שניצחה בקלות בשמינית הגמר את מכבי חיפה, עירוני נס ציונה המשיכה להרשים גם ברבע הגמר בעוד משחק חד צדדי מול אילת שעברה סוג של מהפכה בקיץ. נס ציונה החליפה את הזרים, אבל התוספת המשמעותית בקיץ היתה של רביב לימונד. הסמל של הפועל תל אביב הצטרף לקבוצה מהשפלה והערב נתן משחק פשוט מעולה עם 19 נקודות, 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. גם יתר הישראלים של הכתומים היו טובים. טל דן תרם 11 נקודות מהספסל וגולן גוט הוסיף 13. מנגד, אילת סבלה בעיקר מערב קליעה חלש מאוד של רפי מנקו שזרק שמונה פעמים מחוץ לקשת וקלע רק פעם אחת. אריק תומפסון קלע 14 וניסה להוביל קאמבק במחצית השנייה, אבל לימונד דאג להשאיר את הניצחון אצל נס ציונה, שתפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין הפועל ירושלים להפועל באר שבע.

צפו בתקציר

מנהלת ליגת העל בכדורסל

מהלך המשחק

ג'ף וויטי וגולן גוט הריצו את נס ציונה לפתיחה טובה של 2:9. אלא שאבי בן שימול התעורר והחל לחלק אסיסטים לאריק תומפסון שצימק את הפיגור האילתי. אלא ששלשה של רביב לימונד ועוד סל וירטואוזי העניקו לנס ציונה מרווח ביטחון ויתרון של 19:24 בסוף הרבע הראשון. אילת פתחה מצוין את הרבע השני עם שתי שלשות של ג'ף גריי שהפכו את התוצאה והעניקו לאילתים יתרון ראשון של 27:28.

אלא שקורי פישר, דקוואן קוק עם שלשה ומשחק יעיל מאוד של טל דן החזירו את היתרון לכתומים. הבריחה של נס ציונה נמשכה עם נקודות של עידן אלבר ושלשה משוגעת של גולן גוט קבעה ריצת 2:13 ויתרון שיא של 33:46 לכתומים. אילת איבדה את הראש, ג'רמי הולוול חגג בצבע, לימונד פינק את טל דן ונקודת עונשין של גולן גוט קבעו יתרון שיא של 36:55 לנס ציונה.

אוהדי נס ציונה. קובי אליהו
אהבו מה שראו. אוהדי נס ציונה/קובי אליהו

הרבע השלישי עמד בסימן הקאמבק של הפועל אילת. אריק תומפסון וקווין דבנפורט הובילו ריצת 5:15 שצימקה את הפיגור האילתי לחד ספרתי, 60:51. אלא שכאן אילת די נתקעה וג'רמי הולוול ורביב לימונד הובילו מיני ריצה שהחזירה את הכתומים ליתרון של 61:75. שלשה של בן צבי ועוד נקודות מהעונשין הורידו את הקבוצות להפסקת הרבע ביתרון של 66:75 בלבד לנס ציונה.

אילת לא הצליחה להמשיך את הקאמבק בפתיחת הרבע הרביעי. טל דן הטביע ופינק את חבריו באסיסטים וקורי פישר סידר יתרון של 69:84. ג'ארד טרל ורפי מנקו החזירו את אילת לפיגור 10 עם ריצת 0:5. אבל גולן גוט הגיב בצד השני. לימונד קלע את הנקודה ה-19 שלו ובסיום: 76:86 לנס ציונה שעולה לחצי הגמר.

אריק תומפסון הפועל אילת. קובי אליהו
מהיחידים שהציגו יכולת סבירה באילת. אריק תומפסון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully