וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג זעם בישיבה עם בניון ואוחנה אחרי ההפסד: "זו זוועה"

17.9.2019 / 6:52

הבעלים שוחח במשך דקות ארוכות עם אוחנה ובניון: "זה מתחיל להזכיר את העונה שעברה". במקביל הגדיל את התקציב להחתמת זר וממשיך לבדוק את אופציית חנן ממן. רוני לוי הטיח בשחקנים: "אתם אדישים, ככה לא נגיע לכלום"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עיקרי הדברים

- משה חוגג כינס את אלי אוחנה ויוסי בניון אחרי ההפסד להפועל חיפה: "זו זוועה"

- במועדון טוענים שהבעיות עמוקות: "חוסר המחוייבות של השחקנים הכי מדאיג"

- פרדי פלומן עורר כעס. הוא וליוואי גרסיה עשויים להיות מסופסלים על ידי רוני לוי

- התקציב להחתמת זר לחלק הקדמי הוגדל ל-280 אלף יורו. חנן ממן עדיין על הפרק

seperator

1. חוגג: "זו זוועה". רוני לוי יספסל את גרסיה ופלומן המאכזבים?

הפנים של משה חוגג בדרך לרכבו אמרו הכל. חוגג לוקח ללב את ההפסדים של בית"ר ירושלים כמו אחרון האוהדים, הוא מלא בהתלהבות וציפיות לראות את הקבוצה מצליחה, ולפתיחת עונה כל כך רעה, שנמשכה אתמול (שני) עם הפסד 2:0 להפועל חיפה, הוא לא פילל. בסיום הוא נשאר עם יוסי בניון, אלי אוחנה, רוני לוי ומוני ברוש במשך 40 דקות בחדר ההלבשה ונראה עצבני מאוד. הוא שאל שאלות וניסה להבין מה קורה לקבוצה בניסיון להבין איך יוצאים מהמצב הנוכחי. "מילא להפסיד, אבל איך אנחנו נראים? זו זוועה", אמר הבעלים לאנשי המועדון.

חוגג לא מחפש אשמים, הוא פשוט מאוכזב מהסיטואציה, מאוד אמוציונלי, חי את הקבוצה, ומודאג מאוד. מודאג עד כדי כך שביציאה מטדי הוא סינן: "זה מתחיל להזכיר את העונה שעברה, ואוי ואבוי אם זה מה שיהיה".

מי שמרגיעים את חוגג בדרך כלל אלו אלי אוחנה ויוסי בניון, אך אתמול גם הם היו מתוסכלים מאוד. בבית"ר המשיכו לטעון שחיזוק הוא לא הבעיה. "יכול להיות שחסר שחקן התקפה ואולי גם עוד שחקן, אבל מה הקשר בין זה לבין חוסר מחוייבות? שחקנים לובשים את החולצה של בית"ר ירושלים ואי אפשר להיראות ככה, חוסר המחוייבות זה הדבר הכי מדאיג", אמרו במועדון.

כך או כך, כרגע חוגג ממשיך לתת לבניון ורוני לוי מנדט למצוא פתרון לבעיות. בשלב ראשון הם ינסו לסכם עם שחקן התקפה נוסף, אך במקביל רוני לוי עשוי לעשות מספר שינויים, בראשם מהפכה בהרכב. שחקנים כמו פרדי פלומן או ליוואי גרסיה שקיבלו קרדיט מלא בפתיחת העונה ולא סיפקו את הסחורה, עלולים לרדת לספסל כבר במשחק הקרוב מול קרית שמונה. לבית"ר יש בעיה גדולה בהתקפה, והיא עם שער זכות אחד בלבד בשלושת המחזורים הראשונים. בשלושה משחקים וסובלת מבעיה גדולה בהתקפה.בבית"ר בחנו מספר אופציות של קשרים התקפיים וחלוצים, וגם האפשרות לצרף את חנן ממן מהפועל באר שבע עדיין לא ירדה מהפרק. במקביל, משה חוגג אישר את הגדלת הסכום המוקצב לשחקן זר ל-280 אלף יורו.

עוד בוואלה!

ליגת העל: הפועל חיפה ניצחה 0:2 את בית"ר ירושלים בטדי

לכתבה המלאה
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם אלי אוחנה. קובי אליהו
מאבד את הסבלנות. חוגג עם אלי אוחנה/קובי אליהו

2. פלומן עורר כעס, רוני לוי יחזור ליסודות?

במחצית רוני לוי "שטף" את שחקניו ואמר להם: "אתם לא במשחק. אנחנו לא מספיק אגרסיביים, לא נחושים, לא משחקים עם לב ונשמה. אתם משחקים בבית"ר ירושלים". הנאום שלו אולי השפיע למשך כמה דקות בפתיחת המחצית השנייה, אבל מהר מאוד שחקני בית"ר חזרו לסורם. פרדי פלומן צעק תוך כדי משחק עם תנועות ידיים: "למה אף אחד לא מצטרף להתקפה?", ובבית"ר הגיבו על כך במרירות: "אם הוא היה מוסר, אולי היו רוצים להצטרף". חבורת הזרים של בית"ר יצאה יחד מהאצטדיון ועלי מוחמד רק הסכים לומר: "אנחנו ביחד בכל מצב, נעשה הכל כדי שיהיה טוב למועדון, אנחנו שווים הרבה יותר מזה".

לאחר המשחק בחדר ההלבשה עבר עידן ורד בין השחקנים וגם אמר: "חבר'ה, יש עוד עונה ארוכה, בואו כולם נרים את הראש, נהיה ביחד ונצא מזה. יש עוד זמן לתקן ויש פה מספיק שחקנים טובים שרוצים לתקן". שי קונסטנטין הוחלף לאחר שרוני לוי הרגיש כי איבד את הביטחון בעקבות מספר טעויות שביצע, כולל השער העצמי שכבש. בצוות המקצועי אמרו בסיום כי דיוגו ורדאסקה יצטרך זמן כדי להיכנס לעניינים, אך הם משוכנעים שמדובר בבלם איכותי.

בסיום רוני לוי אמר כי הסיק את המסקנות. מהן אותן מסקנות? בהתחשב בקריירה שלו בעבר, ייתכן שהמאמן פשוט צריך לחזור לבסיס. עד עכשיו בית"ר שלו שיחקה כדורגל התקפי, כמעט פנטזיסטי, ניסתה להתאים את עצמה לציפיות - והיתה רחוקה מאוד מהסגנון הקבוע של רוני לוי. הקבוצות שלו בעבר אופיינו בראש ובראשונה בעמידה טקטית נכונה, באגרסיביות, נחישות. כל מה שחסר לבית"ר עד כה העונה.

"הייתה תחושה שאנחנו מאוד איכותיים והתקפיים וננצח משחקים ככה, אבל זה לא הולך טוב, וזה מביא אותי למסקנה שצריכים להתאים את עצמך בעתיד ולהיות יותר טקטיים ויותר מחוייבים", הודה המאמן בטעות בסיום. "ככה נשחק מעכשיו, הסקנו את המסקנות שלנו".

המאמן כבר מבין את הסיטואציה שעומדת בפניו: "הייתי במצבים כאלה ואני יודע לצאת מהם. יהיה לחץ גדול וכולם יהיו 'מומחים' לכדורגל וזה טבעי, אבל זה המשחק, אני יודע בדיוק מה צריך לעשות כדי שניראה אחרת. אם נסתכל על כל המשחקים היינו מאוד דומיננטיים בהחזקת כדור ותוך כדי זה לא סיכנו כמעט את היריב. זאת נקודה מאוד משמעותית, ולכן נחפש לשנות את זה".

אנז' פרדי פלומן שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ישלם את המחיר? פלומן/קובי אליהו

3. בדרך להפוך לחיקוי לא מוצלח של מכבי חיפה?

בשבת תתארח בית"ר אצל עירוני קרית שמונה, בשלישי היא תתמודד עם מכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו, בשבת שלאחר מכן תפגוש שוב את מכבי תל אביב למשחק ליגה באצטדיון טדי ושבוע לאחר מכן תצא למשחק חוץ בנתניה. מדובר בארבעה משחקים קשים שיכולים להעביר את בית"ר ממצב של מיני-משבר למשבר גדול. אבל זה גם יהיה המבחן האמיתי של משה חוגג ויוסי בניון. לבית"ר יש בעיות מקצועיות, זה ברור, אבל בראיה רחבה יש לה רשימה של שחקנים שעם קצת סבלנות יכולים להיות עמודי התווך של המועדון בשנים הבאות. זה לא יקרה ביום ולא בחודש, הם יצטרכו לצידם עוד שחקן מנוסה שיצורף עכשיו ואולי עוד אחד-שניים בינואר, אך עם הגדרת ציפיות נכונה לעונה הנוכחית, בלי לשדר לחץ מיותר והימנעות מהמאניה-דיפרסיה המאפיינת את בית"ר, אפשר יהיה להרוויח לא מעט מהעונה הנוכחית.

זה גם יהיה המבחן של כל ההתנהלות של המועדון. אם הלחץ והציפיות ישתלטו על החשיבה ההגיונית, בית"ר פשוט תתחיל להיות חיקוי לא מוצלח של מכבי חיפה בשבע השנים הרעות שלה - קבוצה שמתחילה עם ציפיות לא ריאליות ביחס לסגל, נלחצת מהתוצאות, מחליפה מאמנים ושחקנים בקצב מסחרר וחוזר חלילה. ההחלטה בנקודת הזמן הזאת תהיה מה שתכריע איך בית"ר תיראה לא רק בטווח הקצר, אלא גם בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully