וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אנסו פאטי, שעשוי לעשות היסטוריה בברצלונה

אם יקבל דקות מול ריאל בטיס, יהפוך ילד הפלא בן ה-16 לשחקן השני הכי צעיר בתולדות המועדון. צפו בביצועיו

מתוך יוטיוב

מצוקת שחקני ההתקפה בברצלונה, שחסרה את ליאונל מסי, עוסמאן דמבלה ולואיס סוארס, הביאה לכך שבסגל למשחק הבית מול ריאל בטיס הערב (ראשון, 22:00, ערוץ 50) נכלל אנסו פאטי, נער בן 16 שערך השבוע את אימון הבכורה שלו עם הקבוצה הבוגרת, ולפתע מוצא עצמו קרוב מתמיד להופעת בכורה חלומית בקאמפ נואו.

אנסו, בן 16 ותשעה חודשים, נולד בגינאה ביסאו ומיד הועבר עם משפחתו להתגורר בספרד. את קריירת הילדים שלו החל דווקא בסביליה וב-2012, כשהיה בן 10, הצטרף ללה מסיה. בעונתו הראשונה כבש לא פחות מ-56 שערים ב-29 משחקים בלבד ועל אף פציעה קשה ממנה סבל לקראת סוף 2015, הצליח להתאושש ולהראות כמה כישרון טמון בו. את העונה שעברה סיים כמלך שערי קבוצת הנוער, אותה מאמן ויקטור ואלדס, עם 15 כיבושים.

View this post on Instagram

DREAMS COME TRUE??

A post shared by Ansu Fati (@ansufati) on

היכולת הגבוהה של שחקן הכנף הצעיר הקפיצה אותו לסגל של ברצלונה ב', ועושה רושם שהנסיקה רק החלה. העונה, על אף הכללתו בסגל הקבוצה הבוגרת, הוא אמור לחלק את זמנו בין קבוצת הנוער ובין ברצלונה ב'. "אני מקווה שאמשיך לקבל הזדמנויות ובכל פעם שאקבל אותן, גם אנצל אותן", אמר.

מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, בורוסיה דורטמונד ומונאקו הן רק חלק מהקבוצות שהוזכרו כמועמדות לנסות ולפתות את ילד הפלא, אולם הקטלאנים הגיבו במהרה והאריכו בחודש שעבר את חוזהו עד 2022, כולל סעיף שחרור של 100 מיליון יורו. "אני מאושר להישאר כאן לכל כך הרבה שנים", אמר אז. "אני רוצה להודות למועדון על ההזדמנות הזאת, ברצלונה תמיד היתה הבחירה הראשונה שלי".

בעונה שעברה, אותה החל כשהוא בסך הכל בן 15, פתח תשע פעמים בהרכב קבוצת הנוער של ברצלונה בליגת האלופות והשיב עם ארבעה כיבושים - כולל צמד בשלב חצי הגמר מול צ'לסי - ושלושה בישולים.

אם אכן יקבל הערב דקות, יהיה אנסו השחקן השני הכי צעיר בתולדות המועדון. הראשון, בגיל 16 ו-278 יום (לעומת 16 ו-298), היה ויסנטה מרטינס, אי שם בעונת 1941/42. ליאונל מסי, למי שתהה, ערך את הבכורה שלו בגיל 17 ו-114 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully