וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לה על הקיץ: ליגת העל חוגגת את הקיץ המתגמל בתולדותיה

פחות מחודש לסיום חלון ההעברות, וקבוצות ליגת העל כבר הכניסו סכום שיא של כ-17 מיליון יורו ונמצאות ברווח הגדול אי פעם. לכבוד פתיחת העונה: הסכומים שקיבלה מכבי תל אביב, הבזבזנית הגדולה והמשתכרים הבכירים

צילום: ניב אהרונסון

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת מחזור הפתיחה

חלון ההעברות של קיץ 2019 יינעל רק ב-18 בספטמבר, אבל כבר עכשיו, ערב פתיחת העונה, אפשר להגיד שזה הקיץ הרווחי בתולדות ליגת העל. השיא עד היום עמד על רווח (הכנסות ממכירות שחקנים לעומת הוצאות) של 6.9 מיליון יורו מקיץ 2011 (ליאור רפאלוב, איתי שכטר וערן זהבי יצאו לחו"ל), ואילו כעת הרווח חצה את רף 7 מיליון היורו. פחות מחודש לסגירת החלון, קבוצות ליגת העל הוציאו כמעט 10 מיליון יורו ומכרו בכ-17 מיליון.

טור ההכנסות היה בשיאו לפני שלוש שנים, עם 14.5 מיליון יורו שמחציתם נכנסו לקופה של מכבי תל אביב בזכות מכירת ערן זהבי לגוואנגז'ו R&F. כעת, כאמור, גם הסכום הזה נותר הרחק מאחור.

גם מבחינת הוצאות, בקיץ הזה שילמו קבוצות ליגת העל סכומי העברה כמעט כפולים מאשר בקיץ הקודם. למעשה, גם אם נוסיף את חודש ינואר האחרון וניקח את 2018/19 בכללותה, עדיין בקיץ הנוכחי הוצא יותר כסף.

נתונים: אתר טרנספרמרקט

ערן זהבי (משמאל) לצד איתי שכטר, הפועל תל אביב. קובי אליהו
השיא של הקיץ שלהם נשבר. איתי שכטר עם ערן זהבי במדי הפועל תל אביב/קובי אליהו

מכבי תל אביב היא מובילת ההכנסות לקיץ הזה, עם 5.25 מיליון יורו ש-5 מהם הגיעו ממכירת השוער פרדראג ראיקוביץ' לריימס הצרפתית. זו המכירה השלישית בגובהה בתולדות ליגת העל, אחרי זהבי לגוואנגז'ו ומנור סולומון לשחטאר דונייצק.

את טבלת המוציאות מובילה בית"ר ירושלים, ששילמה 4.62 מיליון יורו עבור שחקני רכש בקיץ הנוכחי (והכניסה 1.58 מיליון). שותפתה לעסקים רבים בחלונות האחרונים, הפועל באר שבע, עומדת על רווח של 1.36 מיליון יורו, בזכות המכירות של מיכאל אוחנה וחאתם עבד אלחמיד, בעוד מכבי חיפה הוציאה 920 אלף יורו ולא הכניסה אפילו שקל ממכירות, שכן השחקנים שעזבו אותה עשו זאת בהעברות חופשיות או בהשאלות. הפועל תל אביב הכניסה 920 אלף יורו ממכירות רמזי ספורי ואדי גוטליב, ולא שילמה עדיין דמי העברה.

כמו האדומים, גם שתי העולות החדשות לא התעסקו עם דמי העברה והצטרפו לבני יהודה, אלא שזו עשתה רווח של מעל 1.5 מיליון יורו בזכות מכירה של ארבעה שחקנים. מכבי נתניה ברווח של 1.2 מיליון יורו, הודות למכירת עלי מוחמד מול רכישות ב-400 אלף יורו, ומאחוריה מ.ס. אשדוד שהמשיכה בקו הייצוא שלה לחו"ל (דן ביטון ללודוגורץ ב-1.1 מיליון יורו) וקנתה שחקנים בפחות ממחצית הסכום.

הפועל רעננה הוציאה 175 אלף יורו על כל אחד מבין אור דסה וקייס גאנם ששיחקו אצלה כמושאלים לפני כן, ועוד 90 אלף יורו על יאיא קונה. עירוני קרית שמונה הסתפקה ב-100 אלף יורו כדמי השאלה על ג'יימס, לעומת מכירות ביותר ממיליון יורו (ליוואי גרסיה ועדן שמיר). הפועל חדרה שילמה רק על אליאל פרץ (100 אלף יורו) ואילו הפועל חיפה יכולה להתגאות ברווח של 20 אלף יורו בעקבות ההתעקשות לקבל פיצוי על גבריאל תמאש.

פרדראג ראיקוביץ' שוער ריימס. GettyImages
הפך את מכבי תל אביב לשיאנית ההכנסות. פרדראג ראיקוביץ'/GettyImages

והנה המשתכרים המובילים בקבוצות הבכירות

מכבי תל אביב: דור מיכה - כ-420 אלף יורו לעונה

מכבי חיפה: צ'ארון שרי - מעל 450 אלף יורו

הפועל באר שבע: בן שהר - כ-450 אלף יורו

מכבי נתניה: אלמוג כהן - כ-300 אלף יורו

בית"ר ירושלים: ליוואי גרסיה - כ-300 אלף יורו

הפועל תל אביב: אוראל דגני - כ-180 אלף יורו

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
בעל השכר הגבוה בליגה. צ'ארון שרי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully