וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון: "הצלחנו לייצר אוצר שחקנים לנבחרת ישראל"

21.8.2019 / 13:06

ראש האגף המקצועי דיבר במסע"ת על שילובו של אבדיה: "בזמני הבאנו את בורשטיין, שהיה פחות טוב, והוא הפך לשחקן חמישייה". עמוס פרישמן: "יש תהליך באיגוד". עמירם הלוי: "יש לנו את כל הסיבות להתגאות"

עריכת וידאו: מתן חדד

האגף המקצועי של איגוד הכדורסל ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לסיכום העונה והקיץ המוצלח של נבחרות ישראל. בקיץ האחרון הצליחה נבחרת העתודה לזכות בפעם השנייה ברציפות באליפות אירופה, שנערכה הפעם בתל אביב, נבחרת הנוער זכתה באליפות אירופה לנוער דרג ב' ותשחק בדרג א', ונבחרת הקדטים סיימה את אליפות אירופה דרג א' במקום ה-11. בקיץ הבא, לראשונה מאז שנת 2009, ישחקו כל נבחרות הגילאים של ישראל בדרג הבכיר.

"אנחנו מנסים להיכנס לכל מקום שאפשר להוציא ממנו שחקני כדורסל. מספר שחקני הכדורסל שמשחקים בארץ הוא הכי הרבה מבין ענפי הכדור", אמר ראש האגף המקצועי פיני גרשון. "יש שחקני כדורסל שמשחקים בבתי הספר והאקדמיות ולא רשומים באיגוד הכדורסל. מספר משחקי הכדורסל הוא עצום. תפקידנו לייצר כמה שיותר שחקנים לנבחרת ישראל, בשנה הזאת היה חילוף משמרות באיגוד הכדורסל, מתוך 15-16 שחקני הסגל של נבחרת ישראל, תשעה עברו בשנים האחרונות דרך נבחרת העתודה. הצלחנו לייצר אוצר שחקנים לנבחרות ישראל, והשינוי לא יורגש אם נצליח לעלות לאליפות אירופה".

גרשון המשיך עם חצי חיוך ואמר: "אני מקווה שהמאמנים שהצליחו השנה ימשיכו להוביל אותנו גם בעונה הבאה. אל תתרגלו לאליפויות אירופה, בסך הכל רצינו לחזור הביתה בשלום". על שילובו של דני אבדיה במכבי תל אביב אמר: "מאז שאני לא שם הם לא ב-1-8, אז אולי הם לא עושים משהו טוב. כשאני הייתי במכבי הבאנו את בורשטיין מהרצליה, שהוא היה פחות טוב מדני היום, והיו אנשים שלא רצו את זה, ואחרי חמישה חודשים הוא היה שחקן חמישייה".

אורן אהרוני, עמוס פרישמן, פיני גרשון, אריאל בית הלחמי, עמירם הלוי איגוד הכדורסל. עודד קרני, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
"בסך הכל רצינו לחזור הביתה בשלום". גרשון היום/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

יו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן הוסיף וסיפר על השינוי: "הקמת האקדמיה באיגוד הכדורסל גרמה לאגודות להקים אקדמיות משלהן. הגענו להסדר עם מנהל הספורט שאם האגודות שעובדות לפי פרמטרים שאם הן עושות כך הן מתוגמלות בהרבה מאוד כסף. הקמנו מערך השתלמויות, שמתקיימות במחלקות הנוער שמבקשות כך. שולחים מאמנים להשתלמויות בחו"ל, פתחנו קורס מנהלים מקצועיים במחלקות הנוער, ונפתח קורס נוסף, מינינו מאמן כושר ראשי לנבחרות ישראל - רימון יבזורי, שהוא יהיה גם מאמן הכושר של הנבחרת הבוגרת. מחלקות הנוער יכולות להעזר בו מבחינה מקצועית. השחקנים גדלים במחלקות הנוער, אנחנו נותנים את המעטפת, אבל ברגע שאנחנו ומחלקות הנוער הבנו את זה, אז הכל מתקדם מצוין. הקמנו וועדת נוער שפועלת ביחד עם הוועדה המקצועית. מינינו פסיכולוגים לכל נבחרות ישראל.

"יש תהליך באיגוד הכדורסל, השנה התהליך הזה בא לידי ביטוי, עשינו קיץ יוצא מן הכלל. מה שחשוב זה שיש דרך מותווית, ואם נסיק מסקנות אז לא נשאר במקום", המשיך פרישמן, "מה עושים עם השחקנים האלה הלאה? אין פיתרון קסם. אני לא חושב שהחלטה כזאת או אחרת תפתור הכל. אנחנו לא חלק מהחלטות וועדת שרעבי, יש פה היקף של בעיות שצריך לתקוף אותן ולא רק דבר אחד".

עמירם הלוי סיכם: "יש לנו את כל הסיבות להתגאות במה שעשינו. זו עבודה מתמשכת לאורך כמה שנים, ואנחנו מוכיחים שאם הולכים בדרך, יודעים מה רוצים ובעזרת האנשים שאוהבים את העסק הזה, ניתן להגיע להישגים. לא מתכוונים לנוח על השמפניה מהגביעים, כי מחר זה מחזור חדש ומחרתיים זה עוד מחזור חדש. זה כמו חקלאות, כל שנה מתחילים מחדש, עד שקוטפים פירות יש הרבה תהליכים. אם נמשיך, אז גם נמשיך להישגים".

עוד בוואלה!

אמריקה בישראל: מעמד ה-NBA של דני אבדיה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully