וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג שחקני ליגת העל של וואלה! ספורט: מקומות 11-50

הפרויקט המסורתי של וואלה! ספורט לפתיחת העונה מתקרב לטופ 10, כשעשרות עיתונאים, מאמנים וכדורגלנים הכריעו. לוסיו השתיק את המבקרים, חזיזה ואשכנזי פרצו קדימה, וכמעט כל הכוכבים של באר שבע התרחקו מהפסגה

פלייר אצטדיון בלומפילד/ברק ברינקר

בווידאו: אצטדיון בלומפילד מתמרק לקראת פתיחתו המחודשת

לרגל פתיחת עונת 2019/20 אנו שוב מתכבדים להציג בפניכם את #דירוג_וואלה של שחקני ליגת העל בכדורגל. מי יסיים במקום הראשון הפעם? עקבו אחר הפרסומים השונים של הדירוג, ותגלו.

לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים.

איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן - שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה שבפתח. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע - והתוצאות לפניכם.

מי בדירוג? שחקנים בעלי חוזה בקבוצה מליגת העל, ששותפו בליגת בוגרים או במפעל אירופי; זרים חדשים ששיחקו בגביע הטוטו נכנסו אף הם לרשימה. רק 250 הראשונים נכנסו השנה לרשימה, כשלמעלה מ-100 שחקנים, שסיימו מתחת למקום ה-250, או לא דורגו על ידי יותר מחצי מהמדרגים, לא נכנסו.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הפרויקט, #דירוג_וואלה. התגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר. והיום - אלה המקומות 11-50.

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם איסמעילה סורו. קובי אליהו
איסמעילה סורו/קובי אליהו

העליות הגדולות:

איסמעילה סורו - 191 מקומות
דולב חזיזה - 164 מקומות
לוסיו - 141 מקומות

הירידות הגדולות:

חנן ממן - 38 מקומות
מאור מליקסון - 28 מקומות
נייג'ל האסלביינק - 28 מקומות

עוד בוואלה!

#דירוג וואלה | 2019/20: הדירוג המלא שנחשף עד כה

לכתבה המלאה
seperator

50. עדן קארצב | 6.59
קשר, מכבי תל אביב

קמפיין מוצלח מאוד עם נבחרת הנוער הוביל את הפועל חדרה לקחת את קארצב הצעיר בהשאלה ממכבי תל אביב והוא היה ממצטייני הקבוצה בחלק השני של העונה. אם העמדה שלו במכבי תל אביב תישאר עמוסה, סביר להניח הוא יושאל גם העונה.

49. בן ביטון | 6.63
מגן, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 42

כמו כל העונה של באר שבע, גם זו של ביטון הייתה רחוקה מלהיות מרשימה. את העונה הזאת הוא פותח עם הרבה ציפיות, ועם תפקיד הקפטן בהיעדרו של מאור מליקסון.

48. ניקו אולסק | 6.66
קשר, מכבי נתניה
דירוג בעונה שעברה: 48

דורך במקום, וגם בקבוצה. בזמן שהוא רואה את שאר החברים שלו עוברים בסכומי כסף נאים לגדולות של ליגת העל, אולסק נשאר בינתיים בנתניה, וינסה להיות שוב חלק מההצלחה תחת דראפיץ' וברדה.

47. רמזי ספורי | 6.69
קשר, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 86

השחקן המצטיין בעונה החלשה של הפועל תל אביב. ספורי מימש את הפוטנציאל הגדול הטמון בו, כבש שמונה שערים, בישל עוד חמישה, ובקיץ נמכר עם הרבה ציפיות להפועל באר שבע, שם ינסה להמשיך את ההתקדמות.

46. חנן ממן | 6.72
קשר, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 8

מהרכש הטרי של באר שבע, לרכש ותיק. ממן היה שחקן העונה בעונת 2017/18 והגיע עם הר של ציפיות לעונה שעברה, אבל לא עמד בהן, כמו כל הקבוצה. הוא יקווה להחליף צד בתקליט העונה.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
רמזי ספורי/דני מרון

45. דולב חזיזה | 6.73
קשר, מכבי חיפה
דירוג בעונה שעברה: 219

אחד מסיפורי הסינדרלה של העונה שעברה. חזיזה חזר לבני יהודה אחרי שנת השאלה לא מוצלחת בהפועל רמת גן, והיה מגיבורי העונה שנגמרה בזכייה בגביע. בקיץ כבר עבר למכבי חיפה ובינתיים משתלב בצורה יפה.

44. קייס גאנם | 6.76
חלוץ, הפועל רעננה

רגע לפני סיום החלון בקיץ שעבר, החלוץ המוכשר עבר מרמת השרון לרעננה והיה מעוז ההתקפה של קורצקי בדרך לעונה טובה. הקיץ כבר עלה הביקוש לגאנם, שלא יהיה מוגזם להעריך שלא יישאר לאורך זמן ברעננה.

43. שרן ייני | 6.79
מגן/בלם, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 108

הקפטן סיפק עוד עונה יציבה, הנהיג כהרגלו את מכבי תל אביב והיה חלק מההגנה הטובה בליגה. הקפיצה בדירוג היא פועל יוצא של העונה הנפלאה שעברה עליו ועל הקבוצה.

42. גבי קניקובסקי | 6.80
קשר, מכבי נתניה
דירוג בעונה שעברה: 100

עוד פריצה גדולה. קניקובסקי השתלב במערך של דראפיץ' וברדה והיה האחראי על הניצוץ ההתקפי. את הגדולה שלו הראה בשער החשוב שהעלה את נתניה לגמר גביע המדינה.

41. קיליאן שרידן | 6.82
חלוץ, עירוני קרית שמונה

אחד משחקני הרכש המעניינים שנחתו בליגת העל בקיץ הנוכחי. האירי רשם תקופות מצוינות בקפריסין ופולין, אבל מגיע אלינו דווקא אחרי אכזבה באוסטרליה. בהכנה ובגביע הטוטו הוא נראה כמו בינגו של דגו ושרצקי.

שחקן הפועל רעננה קייס גאנם. דני מרון
קייס גאנם/דני מרון

40. ניק בלקמן | 6.83
חלוץ, מכבי תל אביב

אחת החזרות המפתיעות של הקיץ. בלקמן היה מהמצטיינים של הצהובים בעונת 2017/18, ואחרי שלא הרשים בספורטינג חיחון הוחזר כדי לגוון את האפשרויות של איביץ' בחלק ההתקפי.

39. גיא מלמד | 6.84
חלוץ, מכבי נתניה
דירוג בעונה שעברה: 132

כחלק מעסקת דיא סבע מלמד נחת בנתניה ביום האחרון של חלון ההעברות ונחשב להצלחה גדולה. תשעה שערי ליגה בנתניה מסבירים את העלייה הגדולה בדירוג.

38. מאור בוזגלו | 6.84
קשר, הפועל תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 30

אחרי שנה וחצי בהן מיעט לשחק, חזר בוזגלו למגרשים לפני כ-10 חודשים ורשם עונה סבירה בבית"ר ירושלים, אך לא המשיך בקבוצה החדשה שנבנית בבירה. אחרי מגעים ארוכים, ינסה להיות המושיע של הפועל תל אביב שלא רוצה להיגרר שוב לתחתית.

37. נייג'ל האסלביינק | 6.84
חלוץ, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 9

הרבה מאוד ציפיות היו מהחלוץ ההולנדי שעשה את הדרך מקרית שמונה לבאר שבע. בפועל זה הסתיים עם עונה לא מספיק טובה של באר שבע ושלו, כשהוא כובש רק שישה שערים. מעט מדי עבור השקעה של 1.5 מיליון יורו.

36. צ'יקו אופואדו | 6.85
חלוץ, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 51

החלוץ הניגרי הגיע לפני תחילת העונה שעברה והוסיף הרבה מאוד כוח להתקפה של איביץ', בעיקר בכל הקשור למשחק הלחץ. הספק צנוע של חמישה שערי ליגה מנע ממנו להגיע רחוק יותר בדירוג.

מאור בוזגלו שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
מאור בוזגלו/דני מרון

35. מאור קנדיל | 6.85
מגן, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 53

עונת הבכורה של המגן הימני שהגיע מבני יהודה הייתה טובה למדי, אם כי אלי דסה זכה לעדיפות כל עוד היה כשיר. עכשיו דסה כבר לא נמצא וקנדיל ינסה לבצע התקדמות נוספת, כשהפעם התחרות שלו מגיעה מאנדרה ז'ראלדש.

34. עידן ורד | 6.86
קשר, בית"ר ירושלים
דירוג בעונה שעברה: 7

אחרי שבעונת 2017/18 נעדר לתקופה ארוכה מהמגרשים, ורד הצליח לשחק הרבה יותר, עם 27 משחקי ליגה במדי בית"ר וחמישה שערים, אבל ההיעדרות החוזרת שמשביתה אותו גם כעת גרמה לנסיגה בדירוג.

33. איתי שכטר | 6.88
חלוץ, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 21

אחרי כמה שנים בהם היה הכוכב הגדול של בית"ר ירושלים, אבל הקבוצה לא זכתה בתארים, איתי שכטר חזר להניף צלחת אליפות, וגם כבש שמונה שערים, אך נראה שהכישלון של הצהובים באירופה קצת פגע בו בדירוג.

32. אבי ריקן | 6.98
קשר, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 36

האיש שתמיד נמצא שם. עונה טובה מאוד של הקשר בן ה-31, בטח בכל הקשור לכיבוש שערים. שמונה פעמים הוא הרשית, וזאת למרות שמיעט להשלים 90 דקות וברוב המשחקים נכנס כמחליף או הוחלף.

31. ניקיטה רוקאביציה | 7.00
חלוץ, מכבי חיפה
דירוג בעונה שעברה: 26

החלוץ בן ה-31 בעל האזרחות הישראלית כבש תשעה שערי ליגה בעונה שעברה, אבל רכבת ההרים של מכבי חיפה לא עזרה לו להוביל את הירוקים למקומות גבוהים יותר בטבלה. אחרי התלבטות לגביו, קיבל בקיץ חוזה חדש.

שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר. דני מרון
איתי שכטר/דני מרון

30. מאור מליקסון | 7.00
קשר, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 2

נפילה גדולה בדירוג לסגן מהעונה שעברה. מליקסון בן ה-35 רשם את העונה הכי פחות טובה שלו מאז חזר לבאר שבע עם שלושה שערי ליגה בלבד, ואם זה לא הספיק, בסוף העונה עבר ניתוח בשרירי הבטן ולא ברור מתי ישוב למגרשים.

29. לואי טהא | 7.01
בלם, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 55

טהא השלים עונה שנייה כשחקן הרכב קבוע בהפועל באר שבע, והרוויח התקדמות יפה בדירוג, לצד מקום של קבע בנבחרת.

28. יובל אשכנזי | 7.03
קשר, מכבי חיפה
דירוג בעונה שעברה: 119

עוד אחד מסיפורי הסינדרלה של הכדורגל הישראלי. מכפר שלם בליגה א' עד לכיבוש שערים במוקדמות הליגה האירופית, ההתקדמות של יובל אשכנזי רק נמשכת ולא נראה שהוא מתכוון לעצור.

27. לוסיו | 7.05
חלוץ, הפועל חדרה
דירוג בעונה שעברה: 168

רבים הרימו גבה כשהחלוץ הברזילאי חזר לקדנציה שנייה בישראל אחרי החוויה הלא מוצלחת בבאר שבע ואשדוד. אבל חדרה האמינה בו ולוסיו סתם פיות עם 13 שערי ליגה שהכניסו את הקבוצה לפלייאוף העליון. בקיץ הפך למלפפון חם, בעיקר אצל מאמנו הקודם ניסו אביטן, אבל חדרה הצליחה להשאירו.

26. מוחמד עוואד | 7.05
חלוץ, מכבי חיפה
דירוג בעונה שעברה: 137

עוד שחקן שעשה התקדמות משמעותית בדירוג הזה. עוואד בן ה-22 היה בעיקר על תקן פוטנציאל שטרם מומש עד תחילת העונה שעברה, אז כבש שבעה שערים וזומן לסגל הנבחרת. אצל מרקו בלבול קיבל פחות הזדמנויות, אבל אולי המשחקים באירופה יראו השניים יכולים להפיק יותר זה מזה.

שחקן מכבי חיפה יובל אשכנזי מול שטרסבורג. אדריאן הרבשטיין
יובל אשכנזי/אדריאן הרבשטיין

25. ואלון אחמדי | 7.07
קשר, עירוני קרית שמונה

הקשר האלבני אמנם לא הרבה לכבוש וגם נעדר במשך חודשיים וחצי, אבל הראה שהוא מוסר בחסד והיה אחד המבשלים הטובים בליגה. בקיץ החליט שהוא רוצה לעזוב את קרית שמונה ועורר עניין אצל קבוצות בכירות, אבל כרגע אין מי שישלם ואחמדי לא פעיל.

24. עדן שמיר | 7.08
קשר, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 125

מאחד שרוצה לעזוב את קרית שמונה, לזה שנמכר בקיץ. עדן שמיר ביסס בהדרגה את מעמדו במשך שש שנים וגם הפך לקפטן הקבוצה. בקיץ באר שבע שמה עליו את הכסף כדי שיחזור לשחק אצל ברק בכר, ושמיר כבר החזיר דיבידנדים עם שני שערים חשובים במוקדמות הליגה האירופית.

23. איסמעילה סורו | 7.12
קשר, בני יהודה
דירוג בעונה שעברה: 214

הקשר האחורי לא התקדם כמו חבריו לקבוצות הבכירות של ליגת העל ובבני יהודה גם דחו הצעות טובות מחו"ל, מתוך תקווה שיעשו קופה גדולה יותר אחרי שירשים במוקדמות הליגה האירופית. בינתיים סורו ממלא את חלקו בעסקה, ולא מן הנמנע כי בקיץ הבא כבר ידורג בליגה אחרת לגמרי.

22. ליוואי גרסיה | 7.17
חלוץ, בית"ר ירושלים
דירוג בעונה שעברה: 84

גרסיה הגיע לקרית שמונה ככישרון שאמור להתפוצץ בכל רגע. זה לא קרה, למרות הבלחות מסוימות, אבל זה לא מנע ממשה חוגג להכניס את היד לכיס ולהפוך אותו לבעל השכר הגבוה בבית"ר ירושלים. הציפיות בבירה גדולות אפילו יותר.

21. אנז' פרדי פלומן | 7.20
קשר, בית"ר ירושלים

אחד מכוכבי ליגת העל בעונה שעברה עבר כבר בינואר מחדרה לבית"ר ירושלים, אחרי שגם באר שבע ניסתה לשים את ידה עליו. לפלומן יש הרבה כישרון ויכולת כדרור משובחת, אבל הוא יצטרך לגבות את זה עם הצלחה מקצועית של בית"ר.

אנטואן קונטה בית"ר ירושלים מול ניב זריהן הפועל באר שבע. דני מרון
אנטואן קונטה/דני מרון

20. דוד קלטינס | 7.21
קשר, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 86

שחקן הבית של בית"ר ירושלים רשם עוד קפיצה גדולה בעונה שעברה, ובדיוק לפני שהפך לסמל גדול בבירה נמכר להפועל באר שבע, שם מצפים ממנו להיות חלק מהדור הצעיר שיחזיר את הקבוצה למאבק האליפות.

19. אמיליוס זובאס | 7.22
שוער, בני יהודה
דירוג בעונה שעברה: 15

השוער הליטאי המשיך להיות מעוז ההגנה של בני יהודה המצליחה ואיכשהו נשאר כאן. אם הכתומים ימשיכו לנפק הצלחות העונה, זה יהיה לא מעט בזכותו.

18. ג'יימס | 7.27
חלוץ, עירוני קרית שמונה

החלוץ הניגרי היה אחד מכוכבי הליגה האזרית וכבר במשחקי ההכנה הצליח לכבוש את לב התקשורת ולגרום להרבה אנשים לסמן אותו כפוטנציאל לגניבה הגדולה של העונה.

17. אנטואן קונטה | 7.33
מגן/בלם, בית"ר ירושלים
דירוג בעונה שעברה: 34

גם אחרי עונה בה מיעט לשחק ולא ברור אם הוא בכלל רוצה להיות כאן, הצרפתי ממשיך להיות אחד משחקני ההגנה המוערכים בליגה. כבלם או כמגן ימני, קונטה הוא שחקן המפתח בהגנה של רוני לוי.

16. אלירן עטר | 7.37
חלוץ, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 17

12 שערי ליגה היו לעטר בעונה שעברה, אבל גם זה לא הספיק כדי שאיביץ' ייתן לו את האשראי במסע האירופי הקצרצר של הצהובים. בכל פעם שקיבל את ההזדמנות, הוכיח כמה כישרון יש לו ברגליים. אחד הסקוררים הטובים בליגה, גם בגיל 32.

שחקן מכבי נתניה, אלמוג כהן. ברני ארדוב
אלמוג כהן/ברני ארדוב

15. מיגל ויטור | 7.44
בלם, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 12

הדירוג של ויטור נראה לעיתים כמו תעודת עניות לליגת העל. בשנתיים האחרונות סבל הבלם ממכת פציעות מדאיגה ושותף ב-16 משחקים בלבד. זה לא מונע מכולם להעריך אותו, ומרמת הציפיות ממנו להיות גבוהה מאוד.

14. דן גלזר | 7.45
קשר, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 75

אחרי כמה עונות השאלה, הקשר בן ה-23 קיבל בשלב מסוים בעונה הקודמת את מפתחות הקישור של מכבי תל אביב והיה חלק משמעותי בדהירה הדורסנית לעבר האליפות. מבחינת איביץ' מדובר במניה בטוחה ואמינה. גם מבחינת המדרגים שלנו.

13. ארנסטס שטקוס | 7.56
שוער, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 3

אחד הסיפורים המוזרים של הכדורגל הישראלי. השוער הליטאי המצוין היה האחראי להצלחה של הפועל חיפה בשנתיים האחרונות, חתם בינואר בבית"ר ירושלים כדי להצטרף אליה בקיץ, ובסופו של דבר נחת בבאר שבע אחרי שהירושלמים ויתרו עליו. יחזור ליכולת שהכניסה אותו לטופ 3 בדירוג הקודם?

12. אלמוג כהן | 7.56
קשר, מכבי נתניה

בתשע השנים האחרונות, מאז יצא ממכבי נתניה לגרמניה (ולא כולל האפיזודה הקצרה בהפועל תל אביב), היה אלמוג כהן אחד הליגיונרים המצליחים של ישראל. ההחלטה שלו לחזור לנתניה בגיל 30 מוכיחה על חוזק של מועדון והעלתה את רף הציפיות בקרב אוהדי הקבוצה.

11. בן שהר | 7.60
חלוץ, הפועל באר שבע
דירוג בעונה שעברה: 18

מלך השערים של ליגת העל בעונה שעברה (15 גולים) לא הצליח להיכנס לעשרת הגדולים, כנראה בשל העובדה שקבוצתו רשמה עונה מאכזבת. גם אם מקומו בהרכב רחוק מלהיות מובטח, שהר הוא הכלי ההתקפי היעיל ביותר של ברק בכר. אם ישמור על המספרים שלו, לבאר שבע יש סיכוי להתמודד ברצינות על התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully