וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטירוף של בניון, המטרות אחרי פציעת אוחנה וסימני המהפכה: אלי אוחנה מדבר

20.8.2019 / 19:00

ה"תרומה האדירה" של בניון, ה"מכה המקצועית הקשה" שמאחורי ההיעדרות הממושכת של אוחנה, השינוי הדרסטי מתחת לפני השטח, המסר מהיציעים ועוד: יו"ר בית"ר סיפק פנינים ביום הפתוח לתקשורת

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בית"ר ירושלים ערכה היום (שלישי) יום פתוח לתקשורת בו השיקה את אתר האינטרנט החדש, הקולקציה החדשה, מתחם האימונים ושדרוגים נוספים שבוצעו במועדון. לאחר מכן התפנה היו"ר אלי אוחנה לשוחח עם העיתונאים וגם להסביר מדוע הוא מעדיף לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך.

"אני לא צריך להתראיין כל הזמן. בהתחלה העיתונאים היו מתקשרים, אבל היום כבר הבינו שאני לא עונה, יש מספיק אנשים שיספקו תשובות לתקשורת, יותר מדי דיבורים זה גם לא בריא. אני כל כך הרבה שנים קיבלתי מחמאות וספגתי ביקורות, שזה לא ממש מזיז לי. יש בעלים דומיננטי שאומר דברים מעל כל עץ רענן ואומר אותם מאוד ברור. אני יודע מתי לזוז הצידה, אני אוהב את המעורבות של חוגג, ואני אגיד גם באופן אישי, אני מעורב בכל דבר ניהולי ומקצועי אבל גם אוהב בשלב הזה של חיי להיות מאחורי הקלעים ולא בפרונט. אני בוחר מתי לדבר ולא צריך להתייחס לכל מה שכותבים עליי. טוב לי בפינה ובמקום שלי, כשאני ארגיש שאני צריך לדבר וצריכים לשמוע אותי, כולם ישמעו אותי".

יוסי בניון, אלי אוחנה, משה חוגג בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
אחד "אומר דברים מעל כל עץ רענן", אחר מעדיף להישאר מאחורי הקלעים. חוגג ואוחנה/יוסי ציפקיס

אוחנה התייחס בין היתר לשינויים הרבים שהמועדון עבר. "בית"ר עברה הרבה טלטלות בשנים האחרונות, כאלו שמועדונים אחרים לא היו שורדים אותן. היא הייתה פעמיים בבית משפט ועל סף פירוק, כל מה שקרה עם ארקדי גאידמק, פרשת הצ'צ'נים ופרשיות אחרות שטילטלו אותה. המועדון עבר רכבת הרים שמעט מאוד מועדונים היו יכולים לעבור. בית"ר שרדה את התקופה הזאת, התחסנה, התחזקה ועכשיו היא הרבה מעבר לקבוצה, היא בפעם הראשונה מאז שאני זוכר אותה הפכה מקבוצה למועדון, מועדון חזק שישאף לזכות בתארים בכל שנה".

לטענת אוחנה, "היום יש בבית"ר דרך שונה. מנכ"ל בסגנון של מוני ברוש זאת פונקציה שלא הייתה בבית"ר ירושלים ויצרנו מהפכה בשנה אחת, מה שלוקח למועדונים אחרים שלוש או ארבע שנים. המודל העסקי הוא לא לחקות מישהו, אבל אנחנו גם לא מתביישים ללמוד מהצלחות. לפני בית"ר לא היה לי ניסיון בניהול ולמדתי תוך כדי תנועה ואני עוד אלמד. הדבר הכי חשוב עבורנו הוא להמשיך ולבנות את בית"ר כמותג חזק וככזה שכולם יתגאו בו, כי הוא חשוב לכל כך הרבה אנשים מכל רחבי הארץ וגם מהעולם. אנחנו מתמודדים עם לא מעט קשיים ולא מעט אתגרים, אבל המועדון הוא כמו משפחה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ואין צורך להביא לידי ביטוי את ההיררכיה בין האנשים. כולם למען מטרה אחת".

על מחלקת הנוער אמר היו"ר: "יש מהפכה לכל דבר ועניין במחלקת הנוער. אנחנו נותנים לצוותים ולשחקנים את כל הכלים. משה חוגג משקיע סכומים גבוהים כדי שיגדלו כאן שחקנים שיוכלו לשרת את הקבוצה הבוגרת, ובנוסף, רק השנה נרכשו לנוער ונערים שלושה שחקנים בלא מעט כסף. כולם רואים מה נעשה כאן במחלקה ולא מעט ילדים בגילאים הצעירים בוחרים לעבור לכאן. את הפירות אנחנו נראה עם השנים, בזה אין לי ספק".

אוחנה מוסיף ואומר ש"המהפכה", כפי שהוא מגדיר אותה, לא מתנקזת בהכרח אך ורק למגרשים. "אנחנו משקיעים המון עבודה בקהילה, גם כדי להגדיל את כמות הקהל מירושלים, שהיא מועטת באופן יחסי. בזמנו רוב האוהדים שהגיעו היו מירושלים, והיום זה שונה. זה משהו שאנחנו מתמודדים איתו. יש שיפור בנושא, אבל אנחנו רוצים להביא לטדי כמויות גדולות יותר של ירושלמים, לשם אנחנו מכוונים וזה גם יקרה. יש אוכלוסיות שאנחנו עובדים על הדרך להגיע אליהן ולהביא את אותם אוהדים למגרש. בית"ר מאוד אהודה בירושלים ובכל פינה בעיר מדברים עליה, אנחנו רוצים להביא את זה לידי ביטוי גם בהגעה של אוהדים למגרש".

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים: מדוע מיכאל אוחנה לא היה מבוטח?

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
מנסים להחזיר את הירושלמים לטדי. אוהדי בית"ר/דני מרון

אוחנה נשאל אם יש לו ביקורת על סיקור הקבוצה בכלי התקשות. "אנחנו לא מתקרבנים ולא באים בטענות, אבל יודעים לבוא ולהגיד מתי שהתקשורת לא מדייקת או מתרכזת בדברים שוליים ולא מייצגים", הסביר. "זה לא עניין של ביקורת על תקשורת כמו שלפעמים יש אי דיוקים או העובדה שלוקחים דברים קטנים והופכים אותם לעיקר. כשמדובר בבית"ר ירושלים זה הפך לקל מדי, בעבר זה אולי היה בצדק אבל נעשה כאן שינוי וצריכים לקחת אותו בחשבון בכל ההיבטים, גם התקשורתיים. המועדון נלחם בגזענות ומנסה לייצר דרך ערכית ובריאה, והתקשורת צריכה לגבות ולחזק את זה ולא לחפש רק להתרכז בדברים שוליים סביב המועדון. זה הכי קל".

על קצב מכירת המינויים: "היסטורית לבית"ר קשה עם מכירת מינויים, אבל העובדה שהשנה נשבר שיא מינויים - על סף ה-8,000 - תחת כל הקשיים שיש עם טדי, זאת הוכחה לדרך הנכונה שהמועדון הולך בה. גם בנוגע לתביעות נגד אוהדים, מי שמאיים, מסית או פוגע במועדון זכותו של חוגג או של המועדון לתבוע אותו, אנחנו לא ניתן לזה יד ולא נחשוש מאף אחד. בגדול אף אחד כאן לא רוצה לתבוע אוהדים או לקחת מהם כסף, אבל יש כאן מטרה - להרתיע אנשים מלנהוג בגזענות ואלימות. זה משהו שלא ייפסק כל עוד אנשים לא יתיישרו, עובדתית זה מרתיע".

על מיכאל אוחנה: "הפציעה שלו היא מכה מקצועית קשה וזה לפני הכל שובר את הלב, ממש שובר את הלב וכואב לכולם. שחקן שחזר עכשיו מפציעה דומה ברגל השנייה וישר נפצע, זה פשוט שובר את הלב. מעבר לכך זאת גם מכה מקצועית קשה לבית"ר ירושלים. מיכאל אוחנה היה אמור להיות השנה שחקן המפתח ושחקן מוביל בבית"ר ירושלים וזה משהו שהצוות המקצועי מנסה להתמודד איתו ולמצוא פתרונות. בנוסף, אנחנו מנסים להנחית בלם עוד השבוע או מקסימום שבוע הבא, למרות שלא הכל תלוי בנו. עדיין, זאת בית"ר ירושלים, נבנה כאן סגל חזק והשאיפות הן מאוד ברורות. תמיד יש ציפיות מבית"ר, אך בעונה כזאת עם השקעה כזאת 1-3 זאת המטרה שלנו. אנחנו רוצים להיות במקומות האלה וגם יוסי בניון ורוני לוי מכוונים לשם".

על התפקוד של יוסי בניון: "יש לו סמכויות כמעט בלתי מוגבלות. הוא נכנס לתפקיד בטירוף ועובד סביב השעון, רואה שחקנים, נפגש עם אנשים, משנה דברים, מייצר כאן דרך מקצועית, הוא נותן את כל מה שיש לו כדי שתהיה כאן קבוצה טובה. אני מוכרח להגיד שהוא הביא לכאן שינוי מקצועי משמעותי, גם בנוכחות שלו כמנהל ספורטיבי צמוד לשחקנים וגם בעזרה שלו לרוני לוי. המשמעות שלו עבור בית"ר אדירה. מעבר לכך יש מסיבת עיתונאים עם בניון ורוני לוי ביום חמישי והם יספקו את יתר התשובות".

יוסי בניון, המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"יש לו סמכויות כמעט בלתי מוגבלות". בניון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully