וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח את זה אישית: הקיץ שהחזיר את איתן טיבי לעצמו

20.8.2019 / 14:30

האימונים האישיים עם אלון חזן, הרצון הבלתי נגמר להוכיח והרעב שהיה כל כך חסר למכבי תל אביב בלעדיו. סיפור הקאמבק של הבלם שאיבד עונה שלמה בגלל הפנדל מול סרפסבורג, פספס את הקיץ בגלל התעקשות על החוזה, והפך לפתע לעוגן של איביץ' בהגנה

צילום: סוכנות ג'יני, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'

בוקר הצגת המדים החדשים של מכבי תל אביב בחנות פקטורי 54 בנמל תל אביב לווה בהתרגשות גדולה אצל אוהדי הקבוצה. אבל הכותרת התקשורתית יצאה בטעות מדור מיכה שפלט מול המיקרופונים שאיתן טיבי חתם במכבי חיפה. מיד התחלפו הכותרות על דגמי המדים החדשים במעבר של הבלם לירוק, מה שבסוף התברר כטעות של שחקני מכבי תל אביב ובראשם מיכה שקיבלו מידע מוטעה.

טיבי יובש במשך כמעט עונה שלמה. הפנדל ההוא בפלייאוף מול סרפסבורג לפני שנה שלח אותו לספסל של ולדאן איביץ'. שחר פיבן תפס את העמדה שלו בהגנה גם בגלל שבמקביל נפצע ז'איר אמאדור כבר במחזור הפתיחה מול מכבי חיפה, וטיבי לא קיבל יותר צ'אנסים מהמאמן הסרבי.

אלירן עטר, איתי שכטר, איתן טיבי על הספסל של מכבי תל אביב. קובי אליהו
יובש כמעט עונה שלמה. איתן טיבי/קובי אליהו

אבל איביץ' ידע למה הוא זכה באליפות חסרת תקדים בכל הקשור לצבירת הנקודות ולפער מהמקום השני. מכבי תל אביב זכתה באליפות הזו בגלל האימונים בקרית שלום כל השבוע, ושם טיבי לא הוריד את הרגל מהגז. הוא בא לכל אימון ונלחם כאילו היה אחרון השחקנים. העובדה שאיבד את מעמדו לא גרמה לו להוריד ראש או לחבל בקבוצה. כשהגיע הפלייאוף העליון ואיביץ' נדרש להחליט אם הוא רוצה אותו לעונה נוספת, טיבי הוקפץ להרכב והוכיח שהוא עדיין אחד משחקני ההגנה מהטובים שיש לכדורגל הישראלי.

איביץ' ביקש להחתימו, אבל במכבי תל אביב סירבו לממש את האופציה בסכום שהיה קבוע בחוזהו. טיבי היה יכול להבין שהוא כבר בן 31 ולהתפשר, אבל בחר להתעקש ויצא לפגרה ארוכה מאוד. אולי ארוכה מדי עבור מכבי תל אביב, אם רואים איך הוא נראה השבוע בקרית שמונה. הקיץ הזה האלופה היתה צריכה את השחקנים הרעבים שלה, אלה שרוצים להילחם על המקום שלהם, ועד כמה שזה נשמע מצחיק - טיבי תמיד בפוזיציה הזו. אחרי שלבסוף חתם על חוזה חדש לשנתיים רק בתחילת אוגוסט, במכבי תל אביב הופתעו מהכושר איתו הגיע לאימון הראשון. בתחילה חשבו להכין לו תכנית הדרגתית, אבל הבלם המנוסה נראה טוב, רחוק מאוד ממישהו שעבר פגרה בלי להתאמן, כל שכן כשנולד לו עוד ילד הקיץ.

עוזר מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. עידו שחם
"הוא עבד בכל יום כאילו מדובר באימון הראשון שלו". אלון חזן/עידו שחם

מי שעזר לטיבי בפגרה היה אלון חזן, עוזר מאמן נבחרת ישראל. "הסיפור התחיל באחד מאימוני הנבחרת", מספר חזן. "הסברתי לאיתן משהו באופן אישי ולאחר מכן הוא ביקש ממני שאסביר לו עוד דברים וביקש ללמוד ולהבין עוד פרמטרים במשחק. בזימונים האחרונים לפני פולין איתן היה בסגל המורחב והיה בסטנד ביי, וכאשר הוא ראה שהוא בדרך לפגרה ללא קבוצה, הוא פנה אליי וביקש שאעזור לו באימונים אישיים על מנת שלא יישאר מאחור. פניתי לווילי רוטנשטיינר ושמחתי לשמוע שהגישה שלו היא שהנבחרת היא כמו משפחה, ושאם שחקן סגל לא מתאמן ונמצא בתקופה פחות טובה, אנחנו צריכים לתת לו גב ולעזור לו".

"כמובן שכל העבודה בינינו לא היתה תמורת כסף", מבהיר חזן. "התחלנו לעבוד בשפיים ובמגרש פתוח בנס ציונה שנמצא באמצע הדרך בין הבית שלי באשדוד לבית שלו בראשון לציון. הגענו למצב שבו התאמנו שלוש פעמים בשבוע, גם לי זה היה קצת מוזר כי מעולם לא העברתי אימונים אישיים בתדירות כזו, אבל המטרה היתה טובה ולשמחתי ראיתי השבוע שאיתן נראה טוב, ובכושר אישי משביע רצון לתקופה כזו. לזכותו ייאמר שהאימונים היו לפעמים בשעות קשות של היום, אבל הוא לא החמיץ אף אחד מהם, ועבד בכל יום כאילו מדובר באימון הראשון שלו".

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב עם ניק בלקמן. סוכנות ג'יני
היה מספר 1 על המגרש. איתן טיבי בקרית שמונה/סוכנות ג'יני

כמו שעבד אצל איביץ' בקרית שלום כשהסרבי לא ספר אותו, כך עבד הקיץ עם חזן, וביום ראשון בקרית שמונה הוא היה מספר 1 על המגרש. המארחים לא היו ביכולת גבוהה, אבל עדיין נראה היה שטיבי מעל היתר, בטח בחולייה האחורית. עכשיו יש לאיביץ' עוד קלף לקראת פתיחת העונה בליגה ולא מן הנמנע שאחרי עונה שלמעשה נמחקה מהרזומה שלו, העונה הקרובה תהיה משמעותית בקריירה של איתן טיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully