וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילר דורסי: "עוד לא קיבלתי הזדמנות אמיתית להראות מה אני באמת יכול לעשות"

19.8.2019 / 10:00

הגארד האמריקאי מסביר בראיון מדוע עזב את ה-NBA לטובת מכבי תל אביב ("הזדמנות נהדרת"), מספר על הקשר לישראל ("אמא שלי נולדה בירושלים") ונלהב מהחיבור עם ספרופולוס ("האמין בי כבר לפני כמה שנים"). ויש גם תשובות למפקפקים: "לאורך רוב הקריירה שלי בכלל שיחקתי כרכז"

מתוך יוטיוב

מכבי תל אביב סגרה בסוף השבוע האחרון את סגל השחקנים שלה לקראת העונה הבאה כשהחתימה את הגארד האמריקאי טיילר דורסי, שבזכות שורשיו הישראלים יהיה זכאי לאזרחות ישראלית וירשם כישראלי. הגעתו של דורסי - שחקן שסומן כסיפור הצלחה פוטנציאלי ב-NBA - לישראל בתום שנתיים בלבד באטלנטה וממפיס היא סוג של הפתעה, ועד לפני כמה שבועות הוא לא היה מוכן לשמוע על אפשרות לעזוב את ארצות הברית.

"בתחילת הקיץ באמת חיכיתי להזדמנות שלי ב-NBA, אבל הדברים לא הסתדרו ולאחרונה הדלת נסגרה סופית", סיפר דורסי בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, רגע לפני שהוא מסיים לארוז את המזוודות בדרך לישראל. "החלטתי שאני הולך לכיוון אחר, וההזדמנות הגיעה בימים האחרונים, הבנתי שזאת תהיה הזדמנות נהדרת לבוא למועדון בגודל כזה. שמעתי דברים מדהימים על העיר, שמעתי דברים שגרמו לי להרגיש שזאת ההחלטה הנכונה בשבילי בנקודת הזמן הזאת. הייתי מוכן לקפוץ על זה ולבוא למכבי. שמעתי על ההיסטוריה הנהדרת של מכבי, הכל הרגיש לי נכון".

מה אתה יודע שהציפיות ממך ומהקבוצה לקראת העונה הבאה?

"אני יודע על ההיסטוריה של מכבי, הזכיה בגביעי אירופה, כל התארים בישראל ובסיס האוהדים. שמעתי עליהם דברים מדהימים, הציפיות יהיו לנצח, להגיע לפלייאוף ומשם לנסות להגיע הכי רחוק שאפשר. בשבילי, המטרה זה לנצח ולהגיע לפלייאוף, שתהיה לנו עונה נהדרת".

דורסי חתם במכבי תל אביב שחיפשה לאורך החודש האחרון רכז שישלים את הקו האחורי, אף שהוא עצמו אינו רכז טבעי וככל הנראה יהיו אלה סקוטי ווילבקין ונייט וולטרס שינהלו את המשחק. אלא שכששחקן החיזוק החדש נשאל על מה הוא יכול להביא לצהובים, הוא מפתיע.

"אני יכול לשחק כרכז וכקלע, אני יכול לשחק את שניהם. אני יכול ליצור לי ולאחרים, אני יכול לקלוע, אני מרגיש שאני יכול להביא את המשחק המגוון שלי, אני חושב שאני עושה את שני הדברים בצורה טובה, כמו גם את היכולת ההגנתית שלי".

ראינו אותך משחק בעיקר בעמדה מספר 2. עמדת הרכז היא משהו שאתה מכיר מקרוב?

"אנשים לא יודעים את זה, אבל לאורך רוב הקריירה שלי בתיכונים וגם במכללות שיחקתי כרכז. המאמן ראה שאני יכול לקלוע כל כך טוב, אז הוא הסיט אותי לעמדה מספר 2, אז אני בהחלט יכול לעשות את שני הדברים. בתחילת הקריירה שלי שיחקתי הרבה בעמדת הרכז, אבל בשלב מסוים במכללות וכמקצוען הייתי צריך לעשות את השינוי ולעבור לשחק בעמדה מספר 2, ככה שאני טוב בלעשות את שניהם".

דורסי יזכה לעבוד תחת יאניס ספרופולוס שבשתי הזדמנויות שונות ניסה לצרף את האמריקאי-יווני-ישראלי. הפעם הראשונה הייתה לפני שזה החל לשחק באוניברסיטת אורגון, כשסיים קיץ מרשים עם נבחרת יוון עד גיל 19, ובפעם השנייה בין הבחירה בדראפט לחתימת החוזה ב-NBA. "לא הייתה לי הזדמנות לשבת עם המאמן ספרופולוס, לדבר איתו ולהכיר אותו לעומק", הוא אומר. "אבל אני מרגיש שהוא מכיר את המשחק שלי, גם מהתיכונים וגם מנבחרת הנוער, הוא רצה שאבוא לאולימפיאקוס, אז החיבור בינינו יהיה פה. אני מאמין שהוא יאמין בי כמו שהאמין בי אז. אני פשוט רוצה להכיר את החברים שלי לקבוצה וגם אותו".

אתה הולך לשחק לצד שלושה שחקנים עם ניסיון NBA, אתה מרגיש שהעבודה איתם אולי תעזור לך לחזור לשם כבר בעונה הבאה?

"אני לא מתרכז ולא חושב על החזרה ל-NBA, כולי בסיטואציה הנוכחית ומה שיקרה אחר כך זה מה שיקרה. השחקנים שישחקו איתי והיו ב-NBA הם מקצוענים כבר שנים רבות ואני פותח רק את העונה השלישית שלי אני יכול ללמוד מהם ולבנות את עצמי דרך הקשר איתם ועם שאר השחקנים. אנסה ללמוד מהם בכל יום".

עוד בוואלה!

שובר שוויון במקום שבו לא היה שוויון? מאחורי הגעת טיילר דורסי למכבי תל אביב

לכתבה המלאה

צפו בביצועיו של דורסי עם נבחרת יוון עד גיל 19

השנתיים הראשונות של דורסי כמקצוען ידעו עליות ומורדות. הוא סיים עונת רוקי די טובה באטלנטה, אך במקום להתקדם בשנתו השנייה, דקות המשחק שלו ירדו בצורה משמעותית ואז גם הגיע טרייד לממפיס, שם הפך לשחקן משמעותי באחת הקבוצות החלשות בחלק השני של העונה ב-NBA.

"אני מרגיש שבשנתיים הראשונות שלי קיבלתי כמה הזדמנויות, אבל לא קיבלתי את ההזדמנות האמיתית להראות מה שאני באמת יכול לעשות", הוא מספר. "אני מתרגש לבוא בעונה הקרובה ולקבל את ההזדמנות הזאת ולהראות לכולם, לחברים שלי לקבוצה, לאוהדים ולכל מי שרק יצפה, מה אני באמת יכול לעשות. אני חייב את ההזדמנות הזאת. יש לי הרבה במשחק שלי שיכול לעזור לקבוצה לנצח".

איפה אתה רואה את עצמך ממוקם ביחס לרמת המשחק ביורוליג?

"אני מכבד מאוד את היורוליג. קשה לנצח ביורוליג, ממה שאני יודע יש את ה-NBA, וישר אחרי ה-NBA נמצא היורוליג. יש הרבה עבודה לעשות, נצטרך לעבוד קשה כדי לרשום עונה טובה, אבל אני מכבד מאוד את הליגה שאני מגיע אליה. שיחקתי עם נבחרת יוון, אני מבין הרבה מהדברים שקורים באירופה ואת סגנון המשחק".

דורסי יירשם עם נחיתתו בארץ כישראלי. בסיום השיחה הוא מסביר על הקשר שלו לישראל וגם על החבר שמחכה לו בארץ. "לסבתא שלי יש שורשים מישראל ואמא שלי נולדה בירושלים, אני מחכה לראות את כל המקומות. רומן סורקין היה אחד החברים הכי טובים שלי באורגון, הוא מחכה לבוא ולראות אותי בישראל, יש לנו מערכת יחסים טובה מאוד עד היום, זה אחד החברים הכי טובים שלי".

View this post on Instagram

Legend ?

A post shared by Tyler Dorsey (@tylerdorsey5) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully