וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות ישראלית מכובדת, ופרוספקטים עם עתיד מזהיר: סיכום אליפות אירופה לקדטים

עמנואל שארפ כיכב, ישראלים אחרים מילאו את דפי הסטטיסטיקה, והספרדים והצרפתים הציגו כמה כישרונות על. סיכום קצר של האליפות שחתמה קיץ כחול-לבן מושלם

יוטיוב

הקיץ הנהדר של הנבחרות הצעירות של ישראל הסתיים אמש (שבת), אחרי שנבחרת הקדטים ניצחה 72:83 את צפון מקדוניה וסיימה את אליפות אירופה במקום ה-11 שמבטיח הישארות בדרג א', כמובן.

כאמור, הקיץ של נבחרות ישראל הצעירות היה סיפור הצלחה: נבחרת העתודה זכתה במדליית הזהב בפעם השנייה ברציפות, הפעם לעיני הקהל הביתי, והציגה לראווה את דני אבדיה וים מדר; נבחרת הנוער חזרה לדרג א' אחרי שלוש שנים, אחרי שזכתה במקום הראשון באליפות אירופה דרג ב'; ונבחרת הקדטים נשארה בדרג א' למרות שסבלה ממחסור חמור בסנטימטרים ומשנתון שנחשב חלש יחסית.

הרוח החיה מאחורי ההצלחה היחסית של הקדטים באודינה, איטליה, היתה ללא ספק התוספת של עמנואל שארפ, בנו של דרק שארפ. הגארד האמריקאי, שהצטרף לנבחרת שבועיים בלבד לפני פתיחת הטורניר, סיים כקלע המוביל של הנבחרת בכל אחד משבעת המשחקים, ולמרות שהראה שעדיין ממתינה לו דרך ארוכה בכל הקשור לקבלת החלטות בהתקפה ובהגנה, היה הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת. הוא העמיד ממוצע של 25 נקודות בטורניר - הממוצע הגבוה מבין כל השחקנים בטורניר וקלע באחוזים מצוינים משתי נקודות (53.2%) וטובים מהעונשין (76.2%). מצד שני, הוא זרק לא פחות מ-8.3 שלשות בממוצע למשחק ודייק ב-26% בלבד.

כך או כך, שארפ ללא ספק קיבל את הבמה שקיווה לה. במהלך הטורניר ציין אותו אנליסט ESPN מייק שמיץ כאחד הכישרונות המעניינים בטורניר, וגם באתרי סקאוטינג אחרים בארצות הברית שמו לב להצטיינות שלו.

מיטב הביצועים של שארפ באליפות

משחק השיא של שארפ: 35 נקודות מול לטביה

למרות ששארפ נראה כמו אחד השחקנים היחידים בנבחרת עם פוטנציאל בוגרים, גם אחרים מילאו את דפי הסטטיסטיקה. הרכז ניר טאוב, שהתקשה מאוד בייצור נקודות, סיים כמלך האסיסטים של הטורניר עם 6.1 כאלה למשחק. גם הגארד אופק גול סיים את הטורניר עם ציון דרך יפה, כשהוכתר כשיאן החטיפות באליפות (3.7 למשחק).

אבל עם כל הכבוד לנבחרת ישראל שעל פניו לא היתה משופעת בכישרונות גדולים, הפרוספקטים המעניינים באמת הגיעו מנבחרות אחרות. בראשן, אין ספק, עמדו הפיינליסטיות ספרד וצרפת.

לספרד, שזכתה בזהב (והשלימה אף היא קיץ מושלם, עם מדליית כסף בעתודה ומדליות זהב בנוער והקדטים), היו שני נציגים בחמישיית הטורניר: ה-MVP רובן דומינגס, שוטינג גארד בן 16, שחקן מלאגה, ורכז ריאל מדריד חואן נונייס, רק בן 15.

ה-MVP רובן דומינגס בפעולה

והנה הרכז המבטיח והמלהיב חואן נונייס

גם נבחרת צרפת הציגה כמה כישרונות מסקרנים במיוחד. מעל כולם (תרתי משמע) עמד הסנטר הענק ויקטור וומבאניאמה, 2.18 מטר עם זרועות בלתי נגמרות, בן 15 בלבד, שמשתייך לנאנטר וכבר בגילו הצעיר סוחט השוואות לבן ארצו רודי גובר. וומבאניאמה אמנם עדיין לא מלוטש התקפית, אבל הפגין יכולות הגנתיות נהדרות ורשם 5.3 חסימות בממוצע למשחק.

גם הרכז הגבוה עוסמאן ג'נג (2.01, 16) והגארד האתלטי ארמל טראורה (2.00, 16) הראו לא מעט פוטנציאל בנבחרת צרפת עמוסת הכישרון, וכך גם חביב הקהל המקומי מתאו ספאניולו (1.93, 16, שייך לריאל מדריד), שנבחר לחמישיית הטורניר אחרי שהעמיד ממוצעים של 16.3 נקודות, 6.7 ריבאונדים ו-3 חטיפות למשחק.

עוד כישרון מבטיח במיוחד הציגה נבחרת טורקיה, שקיבלה תצוגות מרשימות מהפורוורד/סנטר אדם בונה (2.06, 16), שנבחר אף הוא לחמישיית הטורניר. בונה, שחקן קרשיאקה, כבר עזר לנבחרת הנוער של טורקיה לזכות במדליית הכסף הקיץ, וסיים את הטורניר עם 14.3 נקודות, 10.3 ריבאונדים ו-4 חסימות למשחק.

הביצועים של ויקטור וומבאניאמה, "רודי גובר הבא"

והנה הביצועים של אדם בונה הטורקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully