וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובר שוויון במקום שבו לא היה שוויון? מאחורי הגעת טיילר דורסי למכבי תל אביב

18.8.2019 / 14:00

האיחוד המאוחר והמרוחק עם כספי, הסיבה שבגללה ויתר על המקום בנבחרת יוון והפלירט המתמשך עם אולימפיאקוס. צירופו של דורסי מסמן את ההתעוררות של הצהובים מאשליות הקיץ על תאודוסיץ' וסלוקאס, ואת ה-DNA שלא השתנה תחת ספרופולוס

פלייר עומרי כספי/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: ראיון עם עומרי כספי שחזר למכבי תל אביב

1

ב-7 בפברואר 2020, בדרכם חזרה מהאולקר ספורטס ארנה למלון באיסטנבול, אחרי עוד מחזור כפול ביורוליג שיסתיים במשחק חוץ מול פנרבחצ'ה, עומרי כספי וטיילר דורסי בוודאי יביטו זה בזה וייזכרו איפה היו בדיוק שנה קודם לכן.

ב-7 בפברואר 2019 הסתיימה קריירת ה-NBA של הפורוורד הישראלי; הוא נחתך מממפיס גריזליס, ובאותו יום ממש הוחתם הגארד האמריקאי-יווני-ישראלי (כל התשובות נכונות) באותה קבוצה. כעת, באיחור של חצי שנה ובמרחק של יותר מ-10,000 ק"מ, השניים מאחדים כוחות.

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
חלם לשחק במונדובאסקט עם יוון. טיילר דורסי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

2

אילו הקיץ הזה היה מתנהל על פי התוכנית המקורית של דורסי, הוא היה אמור להשלים בימים אלה את הכנותיו עם נבחרת יוון לגביע העולם בסין. לפני פחות משנה הוא שותף למשך 12 דקות בשניים ממשחקי המוקדמות, ואף שלא הספיק לקלוע סל אחד, אמר: "אני חולם לזכות במדליה בטורניר ולהביא גאווה לעם היווני".

אלא שההתרחשויות, כאמור, היו שונות. בגיל 23, אחרי שתי עונות והרבה לפני ששיער בעצמו, דורסי נפלט מה-NBA. הניסיון להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם הכתיב את התנהלותו במהלך החודשים האחרונים. בתחילה ביקש ממאמן הנבחרת תנאסיס סקורטופולוס להצטרף באיחור לאימונים, ואחר כך הודיע שלא יגיע כלל. "סיבות אישיות", היו הנימוק הרשמי של ההתאחדות היוונית. הכדורסלן המקומי ולאדו יאנקוביץ' העריך שמדובר בסיבה שונה. "דורסי לא מגיע לנבחרת כי לא הבטיחו לו מקום בסגל הסופי", צייץ בטוויטר.

דבריו של יאנקוביץ', בין אם הם נכונים ובין אם לאו, לא הגיעו משום מקום: ב-2015 התגלו שורשיו היווניים של דורסי במקרה, והוא גויס במהירות לנבחרת הנוער שהופיעה באליפות העולם עד גיל 19 בכרתים. הוא הצטיין עם 15.9 נקודות למשחק (52% לשלוש) ונבחר לחמישיית הטורניר, וכעבור שנה כבר זומן לנבחרת הבוגרת לאחר פרישתו של ניקוס זיסיס מהמדים הלאומיים. אלא שהמאמן פוטיס קציקאריס ניפה אותו זמן קצר לפני הטורניר הקדם אולימפי בטורינו, והגארד הצעיר לקח בצורה קשה את הבשורה.

3

אילו הקיץ הזה היה מתנהל על פי התוכנית המקורית של מכבי תל אביב, לא דורסי הוא האיש שהיה מוחתם במשבצת השחקן הבכיר שיעמוד לצידו של סקוטי ווילבקין וינסה לשחרר אותו מעול ניהול המשחק. עונת המלפפונים הזו, שהחלה עם שמות של רכזים מפוצצים, הסתיימה בהחתמה מעניינת ובעלת פוטנציאל לשבירת שוויון בכל הקשור לשוק הישראלי (ולא שבאמת היה שוויון באיכות השחקנים המקומיים גם לפני אתמול), אבל כזו שאין בינה לבין המושג "רכז מפוצץ" דבר וחצי דבר.

ההבנה שהקוסטאס סלוקאסים, המילוש תאודוסיצ'ים והתומא הרטלים של אירופה אינם באמת מתרגשים מסצנת הכדורסל בתל אביב, חילחלה כבר לפני מספר שבועות והביאה את ראשי המועדון לשינוי קונספט. חשבו על הימור פרוע בדמותו של טיילר אניס, שקלו לחזור לאחור עם שחקנים שכבר הופיעו בקבוצה, ולבסוף הלכו על שחקן שעולה ככל הנראה באיכותו על כל המועמדים האחרים שנותרו רלוונטיים - אבל גם כזה שלא בדיוק עונה להגדרה שניתנה מראש לדרישות התפקיד.

מכבי תל אביב שוב יוצאת לדרך כשדווקא עמדת הרכז היא זו שטומנת בחובה לא מעט סימני שאלה. דורסי אינו פוינט גארד, ממש כפי שווילבקין אינו באמת כזה, וגם ממש כפי שג'ון דיברתולומאו אינו ממש כזה. כולם יכולים להוביל כדור, אבל מלבד נייט וולטרס, איש מהם אינו פיור פליימייקר. ספק אם גם את וולטרס ניתן להגדיר ככזה. האם הצהובים ישתמשו בטיפ שקיבלו על פי הפרסומים מתאודוסיץ', ויפקידו חלק ממלאכת הריכוז בידיו של דני אבדיה?

שחקן ממפיס גריזליס טיילר דורסי. AP
עולה באיכותו על יתר המועמדים, אבל לא עונה להגדרת התפקיד. טיילר דורסי/AP

4

כך או כך, יאניס ספרופולוס מתאחד עם שחקן שבו התעניין כבר בעבר, בכובעו הקודם בפיראוס. כבר לפני ארבע שנים, כשסיים את לימודיו בתיכון, ניסתה אולימפיאקוס לשכנע את הילד להצטרף לשורותיה, אבל כאמריקאי גאה הוא התעקש על קריירת קולג'ים; קשה לומר ששגה, לאור העובדה שהגיע עם מכללת אורגון לפיינל פור של טורניר ה-NCAA.

ב-2017, בתווך שבין בחירתו במקום ה-41 בדראפט לבין קבלת חוזה מובטח לשנתיים מהקבוצה שבחרה בו (אטלנטה הוקס), דורסי שוב קיבל פנייה מאולימפיאקוס ומספרופולוס, והוא שוב העדיף להישאר בארצות הברית. הקיץ, כשהאדומים כבר ללא ספרופולוס אלא עם דיוויד בלאט, הם חידשו את הקשר והציעו לגארד להצטרף בפעם השלישית. הסוף לא היה שונה: השחקן העדיף להמתין להתפתחויות בארה"ב, והקבוצה מצידה לא הייתה מוכנה להמתין.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
רצה את דורסי כבר כשסיים תיכון. יאניס ספרופולוס/דני מרון

5

דורסי, מעידים אנשים המכירים אותו מקרוב, הוא "נער קליפורני" טיפוסי. בחור שקט ומופנם, שעובד קשה ולא מסתבך בצרות מיותרות. כלומר, כמעט שלא מסתבך. בגיליון ההתנהגות שלו מופיעה תקרית אחת, בתום עונת הרוקי שלו ב-NBA, כשנעצר בחשד לנהיגה בגילופין בארצות הברית.

דבר אחד לא השתנה ב-DNA של הצהובים: גם תחת מאמן יווני דומיננטי, שעל פי כל ההצהרות לפני, אחרי ותוך כדי קיבל מנדט לבנות את הקבוצה בעצמו, תיוותר האמריקניזציה במועדון על תילה. נכון לעכשיו, לפני שחרור אפשרי של אנג'לו קלויארו והשאלה מתבקשת של סנדי כהן, ישנם בסגל 11 ילידי ארה"ב (כמו בעונה שעברה). אמנת המס בין ישראל לאמריקה, והעובדה שהאירופאים הבכירים מעדיפים מועדונים אחרים, עשו את שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully