וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיילר דורסי יכול לעזור לנו להיות קבוצה מעולה": כך הגיע ה"ישראלי" דווקא למכבי תל אביב

17.8.2019 / 8:30

הגארד האמריקאי ממוצא יווני לא היה האופציה הראשונה של הצהובים, שהיו קרובים להחתמת שני רכזים אחרים, אבל "במצב הנתון הולכים על השחקן הטוב ביותר שאפשר להביא". וגם: פרטי החוזה, ההפתעה ביוון והחזרה האפשרית ל-NBA

מתוך יוטיוב

בווידאו: ביצועיו של דורסי ממכללת אורגון

אחרי חודשים רבים של חיפושים, הסגל של מכבי תל אביב נסגר אמש (שישי) עם הגעתם לסיכום עם הגארד האמריקאי ממוצא יווני טיילר דורסי, שיוכל להירשם גם כישראלי. הצהובים צפויים להודיע היום או מחר על החתימה באופן רשמי, כשדורסי אמור להגיע לישראל בהמשך השבוע.

סבתו של דורסי היא ישראלית ובגילאי הנוער ניסו באיגוד הכדורסל לגרום לו לייצג את ישראל, אך הוא העדיף לייצג את יוון, המדינה ממנה הגיעה אמו. כעת תוכל קבוצתו החדשה לשתף אותו כישראלי, שכן הוא זכאי לאזרחות ישראלית.

לפני כחודש יצרו לראשונה אנשי מכבי תל אביב קשר עם הגארד, שבאופן טבעי היה על הרדאר של שתי הקבוצות היווניות הגדולות, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, אך אנשיו הבהירו להן כפי שהבהירו לאחרות - הוא לא מעוניין לעזוב את ה-NBA. אלא שהצעה מארצות הברית לא הגיעה, ובימים האחרונים הצהובים הצליחו לפתות את דורסי עם חוזה של 700 אלף דולר, כולל אופציית יציאה חדשה ל-NBA בקיץ הבא.

שחקן ממפיס גריזליס טיילר דורסי. AP
מחטף של הצהובים. דורסי/AP

דורסי רחוק מלהיות הגארד שמכבי תל אביב חיפשה בחודשים האחרונים לצד נייט וולטרס וסקוטי ווילבקין. כבר לפני שבוע וחצי קיבלו הצהובים החלטה כי יילכו על השחקן הטוב ביותר שיוכלו להביא בכסף שעומד לרשותם, ולאו דווקא יצרפו רכז. לוואלה! ספורט נודע כי במהלך התקופה האחרונה היתה האלופה הישראלית קרובה מאוד לסגור את תנאיהם של שני שחקנים אחרים - ווין סלדן בתחילת החודש, וצ'ייסון רנדל בתחילת השבוע, אך שניהם העדיפו ברגע האחרון לחתום בליגה הסינית תמורת יותר כסף.

"יש מצב נתון שאין בדיוק רכז טבעי שעומד בשוק בתנאים המתאימים, אז הולכים על השחקן הטוב ביותר והמתאים ביותר שאפשר להביא", הסבירו בסביבת המועדון. "דורסי שחקן איכותי מאוד וצעיר מאוד, יש לו פוטנציאל לעזור לנו להיות קבוצה מעולה". ביוון, אגב, הופתעו מאוד מהמהלך, שכן ההערכות היו שאם דורסי יבחר לעזוב את ה-NBA הוא יגיע למדינה.

דורסי (23, 1.96) שיחק במשך שנתיים במדי אוניברסיטת אורגון, שם שיתף פעולה בין היתר עם הפורוורד רומן סורקין ממכבי חיפה, ואחרי שנתיים החליט לצאת לדראפט, החלטה שלא הוכיחה את עצמה בדיעבד שכן נבחר רק במקום ה-41 בדראפט 2017. הוא חתם על חוזה לשנתיים באטלנטה, ובעונה הראשונה היה נראה כי מדובר בהברקה של ההוקס כשרשם 7.2 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים ב-56 משחקים, מתוכם חמישה בחמישייה. אלא שבעונה השנייה דעך, ורשם 3.3 נקודות ב-27 משחקים, כשלבסוף נשלח בטרייד לממפיס תמורת שלווין מק, וב-21 משחקים, מתוכם 11 בחמישייה, רשם 9.8 נקודות ו-3.3 ריבאונדים בגריזליס החלשים.

הגארד מייצג את נבחרת יוון החל מקיץ 2015, אז שיחק באליפות העולם עד גיל 19, הוביל את הנבחרת לחצי הגמר ונבחר לחמישיית הטורניר. שנה לאחר מכן היה בסגל הרחב של היוונים לטורניר ההזדמנות האחרונה לאולימפיאדת ריו, ואף שיחק בנבחרת במוקדמות אליפות העולם הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully