וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעמד צד אחד: נישיקורי פרש, דג'וקוביץ' מול פוי בחצי גמר אוסטרליה

המדורג ראשון התעלל ביפני שנאלץ לפרוש במצב של 1:6, 1:4 בשל התכווצות שרירים. הצרפתי ניצח את ראוניץ'. נשים: פלישקובה תפגוש את אוסקה

עריכת וידאו: מתן חדד

יום המשחקים העשירי באליפות אוסטרליה נפתח בלילה שבין שלישי לרביעי והרכיב לנו את תמונת חצי הגמר המלאה. בטורניר הגברים המדורג 1, נובאק דג'וקוביץ' ניצל פרישה של קיי נישיקורי היפני (8) ויתמודד בחצי הגמר מול לוקא פוי (28) שניצח את מילוש ראוניץ' הקנדי (16). אצל הנשים, סרינה וויליאמס (16) הודחה אחרי הפסד דרמטי לקרולינה פלישקובה המרשימה (7), שתפגוש בחצי הגמר את ונאומי אוסקה (4) שניצחה בקלות את אלינה סביטולינה (6).

עוד בנושא:

עדיין מושלם: רפאל נדאל טייל לחצי גמר אליפות אוסטרליה
דודי סלע חזר למגרשים אחרי חצי שנה וניצח בצ'לנג'ר ברני
רוג'ר פדרר: "חילופי משמרות בטניס? שמעתי את זה כבר לפני עשר שנים"

גברים

קיי נישיקורי טניסאי יפני עם נובאק דג'וקוביץ'. AP
במעמד צד אחד. נובאק דג'וקוביץ' מנחם את נישיקורי/AP

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - קיי נישיקורי (8, יפן) 1:6, 1:4 (נישיקורי פרש)

היפני הגיע למשחק הזה מול הפייבוריט הגדול אחרי קרב של יותר מחמש שעות נגד פאבלו קרניו בוסטה בסיבוב הקודם. זה עלה לו ביוקר היום כאשר אחרי 52 דקות בלבד הוא נאלץ לפרוש בשל פציעה, כמה דקות אחרי שקיבל טיפול ממושך לעיסוי השרירים התפוסים שלו. בלי קשר לתשישות של היפני, נולה נראה נהדר ושבר מיד בפתיחה. לאחר מכן זה כבר היה משחק של חתול ועכבר והסוף היה ידוע מראש. דג'וקוביץ' אמור להתקשות קצת יותר בחצי הגמר, שם הוא יפגוש את לוקא פוי שהציג יכולת טובה וניצח את מילוש ראוניץ'.

עוד באותו נושא

עדיין מושלם: רפאל נדאל טייל לחצי גמר אליפות אוסטרליה

לכתבה המלאה
לוקא פוי. רויטרס
הניצחון הגדול בקריירה שלו. לוקא פוי/רויטרס

מילוש ראוניץ' (16, קנדה) - לוקא פוי (28, צרפת) 7:6, 6:3, 6:7, 6:4

הצרפתי בן ה-24 הפסיד בכל שלושת המפגשים שקיים מול ראוניץ' עד למשחק הזה. הקנדי המתקמבק נראה פשוט נהדר בטורניר הנוכחי, ואיבד רק מערכה אחת מתחילתו, אבל פוי הפתיע ועבר לראשונה בקריירה את מחסום רבע הגמר בטורנירי גרנד סלאם. לעיני אמילי מאורסמו המאמנת החדשה שלו, פוי הציג טניס משובח וגם הפגין עצבים מברזל כשניצח 4:7 בשובר השוויון של המערכה הראשונה. במערכה השנייה שבירה אחת במשחקון הרביעי הספיקה לפוי, שהפסיד 7:2 בשובר השוויון במערכה השלישית. במערכה הרביעי שני הטניסאים לא הצליחו לשבור עד שבמצב של 4:5 לצרפתי, הוא הצליח לשבור בדיוק בזמן בדרך לניצחון שהושג אחרי שלוש שעות בדיוק. פוי יהיה אנדרדוג בחצי הגמר, אך יקווה לקבל את נישיקורי ולא את דג'וקוביץ' הפייבוריט הגדול.

נשים

סרינה וויליאמס. AP
הפסד כואב במיוחד. סרינה וויליאמס/AP

קרולינה פלישקובה (7, צ'כיה) - סרינה וויליאמס (16, ארה"ב) 4:6, 6:4, 5:7

אחרי שעברה בהצלחה את המדורגת 1 סימונה האלפ בשמינית הגמר, סרינה רצתה להמשיך בדהירה שלה אל עבר זכייה שמינית במלבורן. היא גם היתה בדרך הבטוחה לשם והובילה כבר 1:5 (!) במערכה השלישית והמכרעת. אלא שאז התרחש חצי נס. פלישקובה הצילה ארבע נקודות משחק ועשתה את אחד הקאמבקים הגדולים אי פעם בטורניר הזה במשחק שנמשך שעתיים ו-10 דקות.

אגב, ההפסד של סרינה קטע לה רצף של 14 ניצחונות רצופים ברבע גמר של טורניר גרנד סלאם. הפעם האחרונה שהיא הפסידה לפני כן היה מול סלואן סטיבנס ב-2013. זו היתה הפעם השנייה בלבד בקריירה של סרינה שבה היא שומטת ארבע נקודות משחק.

קרולינה פלישקובה. AP
איזה קאמבק. פלישקובה/AP

נאומי אוסקה (4, יפן) - אלינה סביטולינה (6, אוקראינה) 4:6, 1:6

היפנית בת ה-21, שזכתה כזכור באליפות ארצות הברית, כבר קבעה את הישג השיא שלה במלבורן עם עצם הגעתה לרבע הגמר והלילה עלתה בקלות מרשימה לחצי הגמר עם ניצחון קל מול יריבתה האוקראינית שלא מצליחה לשבור את מחסום חצי הגמר. אוסקה שברה ל-2:4 במערכה הראשונה ושוב ל-4:6. במערכה השנייה היא כבר השיגה שתי שבירות מהירות כדי לעלות ל-0:4 ולא הותירה שוב סיכוי ליריבה שלה, בדרך למפגש מול קרולינה פלישקובה בשלב הבא.

נאומי אוסקה. AP
תשלים דאבל אחרי הזכייה בארה"ב? אוסקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully