וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחתמה שהפרה את החוקים של ברצלונה: בספרד מופתעים מעסקת בואטנג

במדריד תוהים מדוע בארסה ממשיכה להחתים שחקנים מתבגרים ש"לא קשורים ל-DNA של המועדון", מאחורי הקלעים על המהלך המפתיע

האתר הרשמי של ברצלונה

ברצלונה השלימה אמש (שני) את מה שמסתמנת כהחתמה המפתיעה ביותר בחלון ההעברות בינואר. קווין פרינס בואטנג בן ה-31 הצטרף רשמית בהשאלה עד תום העונה מססואולו האיטלקית, עם אופציית רכישה לאחר מכן. בסך הכל תעביר ברצלונה לקבוצה האיטלקית הצנועה מיליון יורו באופן מיידי, ואם תרצה לרכוש אותו בסוף העונה תיאלץ לשלם 8 מיליון יורו נוספים.

בואטנג לא מיועד להיות שחקן מרכזי במיוחד בסגל של ברצלונה ואמור לתפקד כחלוץ מחליף, אולם בכל זאת הורמו הרבה גבות בעקבות ההחתמה, והפרשנים בספרד התקשו לזהות את הרציונל שעומד מאחוריה. הרי בואטנג נראה רחוק מלהתאים לפרופיל הייחודי של ברצלונה, ובכלל למה שהיא מחפשת כרגע: הוא לא מוגדר כחלוץ מובהק, הוא מגיע בגיל מתבגר יחסית (במרץ ימלאו לו 32), וקשה לדמיין איך דווקא הוא, שצבר מוניטין של שחקן פיזי וחזק אבל לא בהכרח טכני במיוחד, ישתלב בסגנון המשחק המהיר והיצירתי של בארסה. ב"מארקה" ציינו שבעצם ההחתמה של בואטנג "ברצלונה סוטה מהקו שאפיין אותה במשך עשרות שנים", וניתחו את ההחתמה שלו גם בהקשר של שחקן אחר שהצטרף לא מזמן והעלה תהיות רבות, ארתורו וידאל.

"השם של בואטנג מצטרף לזה של וידאל, עוד 'בחור קשוח' שימלאו לו 32 בקרוב. אלו שחקנים למודי קרבות ומלאים בנסיון, כאלה שיכולים לתרום בצורה מיידית", ניתחו ב"מארקה". "יכול להיות שואלוורדה החתים את שניהם מתוך מחשבה על הימנעות מ'אסון רומא' (ההדחה בחצי ליגת האלופות בשנה שעברה) נוסף. הוא מחפש שחקנים מנוסים שכבר שיחקו במשחקים גדולים, חבר'ה קשוחים שלא ייבהלו משום דבר. אבל יחד עם זאת, אף לא אחד מהם, גם לא ארתור שהוחתם השנה, מתאים ל-DNA של ברצלונה".

עוד בנושא

ברצלונה הודיעה על החתמת בואטנג: "אל תשאלו אותי על ריאל"
בחזרה לגמר האלים ב-2011: השער של לואיס סוארס הצית מלחמה
זה היה סיפור של חורף: כמה אתם יודעים על ההעברות של ינואר?

ב"מארקה" ציינו שחלפו לא פחות מ-14 שנים מאז הפעם האחרונה שברצלונה החתימה שני שחקני שדה מעל גיל 30 באותה עונה (אז החתימו הקטלאנים את הנריק לארסון בן ה-32 ואת דמטריו אלברטיני בן ה-33). בסך הכל, ב-14 השנים הללו החתימה ברצלונה 63 שחקני קישור או התקפה. מתוכם שבעה בלבד, כולל וידאל ובואטנג, חצו את גיל 30.

בנוסף, יש לא מעט סימני שאלה בנוגע להשתלבותו של דמות כמו בואטנג בחדר ההלבשה. לחלוץ (שהפך, אגב, לגנאי הראשון בתולדות ברצלונה) יש רקורד לא מחמיא במיוחד בכל הנוגע להתנהלות מחוץ למגרש, והוא נחשב לדמות לא קלה לעיכול. בעבר נהגה ברצלונה להחתים שחקנים "שקטים ונינוחים" יותר, אבל אחרי צירוף וידאל, עוד דמות דומיננטית לטובה ולרעה, ברור שמדובר בשינוי דפוס מחשבה. נשיא לאס פלמאס מיגל אנחל ראמירס, שראה את בואטנג מככב במדי קבוצתו לפני שנתיים, הבטיח אמש ש"ההתנהגות של בואטנג עלולה להיראות קצת משוגעת וקיצונית, אבל הוא בעצם דמות די מאוזנת. הוא סקורר נהדר ואני משוכנע שהוא יוכל לתרום ולהיות שחקן חיובי בברצלונה", אבל זה עדיין טעון הוכחה.

עוד באותו נושא

ברצלונה הודיעה על החתמת קווין פרינס בואטנג: "אל תשאלו אותי על ריאל"

לכתבה המלאה
קווין פרינס בואטנג, ברצלונה. האתר הרשמי של ברצלונה, אתר רשמי
עוד דמות דומיננטית בחדר ההלבשה, האם זה נחוץ? בואטנג/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה

בואטנג, שיוצג בהמשך היום כשחקן ברצלונה הן בפני העיתונאים והן בפני האוהדים, קיבל את חולצה מספר 19, ששימשה בין היתר גם את ליאונל מסי לפני שירש מרונאלדיניו את מספר 10 איתו הוא כל כך מזוהה כעת. אם ירשים ויירכש על ידי ברצלונה בסיום העונה, הוא עשוי לקבל חבר נוסף מססואולו הקטנה: על פי דיווחים באיטליה, בארסה עוקבת גם אחרי הקשר בן ה-23 סטפנו סנסי. חוזהו של סנסי מסתיים ב-2020, וברצלונה שוקלת ברצינות לרכוש אותו בקיץ. זו כמובן לא הפעם הראשונה שברצלונה עושה "עסקים" עם ססואולו: באוגוסט שנה שעברה היא מכרה לה את מרלון סנטוס, עם אפשרות לרכוש אותו בחזרה.

"הקשר המצוין בין ססואולו לברצלונה נמשך, ויימשך גם בעתיד. כבוד הוא לנו להיות בקשר שכזה עם אחד המועדונים הגדולים והיוקרתיים בעולם", נכתב בהודעת הפרידה של ססואולו מבואטנג, וכלי התקשורת בספרד תהו לגבי "בית הגידול החדש והמפוקפק" של ברצלונה.

כמובן שברקע עומד חשש נוסף: בואטנג הצהיר בעבר שהוא מעדיף את ריאל מדריד על פני ברצלונה, ונודע כאוהד של היריבה המושבעת של הקבוצה שאליה הוא מצטרף כעת. יחד עם זאת, לאחר הנחיתה בברצלונה אמר לכלי התקשורת המקומיים ש"ברצלונה זה מועדון מיוחד, וכל ילד שמתחיל לשחק כדורגל חולם ללבוש את המדים שלו. זה חלום שמתגשם".

שחקן הנבחרת הצעירה של איטליה, סטפנו סנסי. GettyImages
השחקן הבא שיישלף מבית הגידול החדש של בארסה? סטפנו סנסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully