וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב חגגה: "ניצחנו את מכבי והשופטים", גינת על מדר: "הכי גבר בעולם"

21.1.2019 / 8:00

אחרי עונה קשה האדומים רשמו ניצחון משמעותי בדרבי התל אביבי, כשתומר גינת מקבל את התואר 'שמעון אמסלם החדש': "מרגיש כאן בבית". פרגון לשולר: "הביא ניסיון בסיטואציה לא פשוטה", ביקורת על אקון-פרסל. האדומים יעמדו לדין: "זה דרבי, אף אחד לא ציפה שלא נגיע לבית הדין"

צפו בתקציר המשחק

הפועל תל אביב רשמה אמש (ראשון) את ניצחונה הגדול ביותר העונה עד כה כשניצחה בדרבי התל אביבי 94:104 על מכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-15. האדומים שלטו במשחק מהפתיחה בזכות יכולת נהדרת של רביב לימונד, ג'רל מקניל ובעיקר תומר גינת, כשגם ריצ'רד האוול מצטרף לחגיגה במחצית השנייה, אלא שרבע רביעי גדול של הצהובים מחק את היתרון של הפועל, וכפה הארכה. ברגעי ההכרעה, כשמקניל ולימונד בחוץ עם חמש עבירות, לקח אחריות בהפועל ים מדר ביחד עם ג'מאל שולר במספר מהלכים מכריעים והבטיחו לקבוצה את הניצחון.

בהפועל חגגו על הפרקט את הניצחון בדרבי, כשהפעם הופקד על החגיגות תומר גינת, שקלע 18 נקודות ו-7 ריבאונדים. גינת מכונה בפי רבים במועדון "שמעון אמסלם החדש", כסמל הגדול של הקבוצה, ובהפועל מאמינים שעל אף התעניינות מצד הפועל ירושלים לקראת העונה הבאה, שמועות על כך שגם במכבי תל אביב סימנו אותו והתעניינות מאירופה, הוא יישאר בדרייב אין. "זה לא סוד שהרגשות שלי למועדון הזה, אני מרגיש פה בבית. רביב בא ונתן לי את המיקרופון, היה כיף", סיכם גינת את החגיגות.

בקבוצה היו מאושרים מהניצחון, אך כעסו מאוד על השריקה של השופט עמית בלק בסיום הזמן החוקי שנתנה לסקוטי ווילבקין שתי זריקות עונשין, 0.2 שניות לסיום ושלחה את המשחק להארכה. "ניצחנו את מכבי ואת השופטים", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "במצב כזה שורקים עבירה רק אם היא עבירה של מאה אחוז, איפה קצת כבוד להגנה במאני טיים של משחק? שריקה רעה מאוד שלמזלנו לא עלתה לנו במשחק".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב מתוסכלת אחרי ההפסד בדרבי: "שיחקנו משחק לא חכם"
קיין סינן "פאק יו" לאוהדי הפועל, פרנקו: "שמנו את הלב על המגרש"
אחרי דרמת ענק: הפועל תל אביב ניצחה 94:104 את מכבי תל אביב בדרבי

תומר גינת הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
פירגן לכוכב הצעיר. תומר גינת/לילך וייס רוזנברג

גינת כאמור היה אחד הגיבורים המרכזיים של המשחק, אלא שבסיום ההתמודדות הוא הפתיע ולא נשמע מאושר מדי, אולי לנוכח המצב הקשה של הקבוצה בטבלה: "עשינו המון שינויים וזה סוף סוף שיש לנו חודש שאנחנו רצים כאותה קבוצה. אנחנו לא צריכים להוכיח שמשהו השתנה, עשינו שני ניצחנות גדולים, אבל יש לנו ביום חמישי את אשדוד שזה משחק חשוב בשבילנו, צריכים לבנות את הדרך שלנו לנצח את המשחק".

גינת פרגן לים מדר, הגארד הצעיר של הקבוצה, שבהארכה קלע 4 מ-6 הנקודות שלו, וניהל את המשחק של הקבוצה בהעדרם של ג'רל מקניל ורביב לימונד: "ים זרק שתי עונשין במאני טיים של הארכה, ואמרתי לו באוזן שהוא הכי גבר בעולם", אמר גינת על חברו לקבוצה, "ילד בן 18 שעולה לדרבי בהארכה, ועושה את מה שעשה, כל הכבוד לו".

שחקן נוסף שקיבל מחמאות מאנשי הקבוצה הוא ג'מאל שולר, שסיים עם 14 נקודות, כולל שלשה גדולה בתחילת הארכה, והיה שם בשעה ששאר השחקנים לא תפקדו: "הוא נמצא בסיטואציה לא קלה בכלל שמדברים עליו כבר תקופה ארוכה כמועמד לשחרור. בסופו של דבר ,הוא מבין את הניסיון שלו ובא להלחם בכל משחק, צריך להוריד בפניו את הכובע", פרגנו בקבוצה.

מנגד, מי שספג לא מעט ביקורת הוא הפורוורד דבון אקון-פרסל שאמנם ניפק דאנק מהדהד בהארכה, וקלע 10 נקודות, אך עם 1 מ-8 מהשדה. "אם נהיה עדינים, הוא לא בדיוק מה שחשבנו שהוא יהיה", אמרו בהפועל, "מהיום שהוא הגיע ונרדם בחדר ההלבשה הוא לא בדיוק התעורר".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב מתוסכלת אחרי ההפסד בדרבי: "שיחקנו משחק לא חכם"

לכתבה המלאה
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
"אפילו ספרופולוס אמר שהיה משחק מתורבת". יאניס ספרופולוס/דני מרון

בהפועל צפויים לעמוד לדין באיגוד הכדורסל בעקבות השלכת החפצים של אוהדיהם במהלך המשחק כולו לעבר הפרקט. כמו כן ייתכן שהאדומים יעמדו לדין בשל חלק מהשירים שהושמעו בדרבי וההתנהגות כלפי רגב פנאן. במועדון בונים על כך שמדובר בהופעה הראשונה של האדומים בבית הדין העונה וכי הדיינים יתחשבו בירידה המשמעותית במקרים האלימים ויפסקו בקנס נמוך. "אפילו ספרופולוס אמר שהיה משחק מתורבת", אמר אחד מאנשי הקבוצה בחיוך, "זה דרבי, אף אחד לא ציפה שנצא מכאן ללא זימון לבית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully