וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבשו ולא חגגו: מכבי תל אביב מסכמת ניצחון ענק על ברצלונה

18.1.2019 / 7:05

על אף הניצחון הענק על ברצלונה, במכבי תל אביב לא באופוריה (ווילבקין: "יכולנו לנצח בהפרש גדול יותר, איבדנו פוקוס"), אבל מפרגנת לדיברתולומיאו שעשוי לקבל שדרוג בחוזהו. וגם: הערב המוזר של פארגו

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
16 נקודות בלי החטאה. טאריק בלאק/דני מרון

1. שמחה מאופקת

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את אחד הניצחונות המרשימים שלה בשנים האחרונות כשהביסה ביד אליהו 83:99 את ברצלונה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס רקדה על המגרש במשך כמעט 30 דקות כשברחה ליריבה הקטאלנית עד ליתרון 40:78 לקראת סוף הרבע השלישי, כשהיא נהנית מערב קליעה יוצא מן הכלל ומשחק יעיל וטוב של שחקני הפנים בראשות טאריק בלאק במשחק הטוב ביותר, אלא שאז הורידה את הרגל מהדוושה, וראתה את ברצלונה רצה ל-0:22 עד לפיגור 13 בלבד. הצהובים ידעו לסיים את הסיפור עם ניצחון שישאיר אותם בתור המחזור במרחק משחק אחד בלבד מהפלייאוף.

מי שנכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה לא היה יכול לנחש שהקבוצה של יאניס ספרופולוס ניצחה הרגע את אחת הקבוצות החמות באירופה, זו שהגיעה עם חמישה ניצחונות רצופים, ועוד בפער גדול. חלק משחקני מכבי נראו די מהוססים, בעוד אחרים הרשו לעצמם לחייך, "יכולנו לנצח בהפרש גדול יותר, אנחנו מרגישים שאיבדנו פוקוס, נתנו להם לקלוע סלים קלים במעבר, להכנס לקצב, וחבל שהדבר הזה קרה", הסביר סקוטי ווילבקין שרשם משחק טוב מאוד עם 15 נקודות והיה חלק מהריצה ברבע השני.

חברי ההנהלה, שבמהלך המשחק נראו מאושרים מהבריחה והיתרון הגדול שהזכיר ימים אחרים לגמרי ביד אליהו, נכנסו בסיום המשחק לחדר ההלבשה לברך את השחקנים. "היו רגעים שלא יכולת להאמין שזו הקבוצה שהתחילה ככה את העונה", אמר אחד מהם בכניסה לחדר ההלבשה. ווילבקין הסביר את השינוי: "במשחקים האחרונים עשינו עבודה הרבה יותר טובה מתחילת העונה בהנעה של הכדור, בתנועה בהתקפה, וחלק מזה קשור שאנחנו מתרגלים לשחק ביחד, ולשחק בשיטה החדשה, הדברים סוף סוף מתחברים".

ספרופולוס עצמו נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה כדי לשוחח עם השחקנים, ולאחר שבירך אותם על העבודה הטובה שעשה ביקש מהם להשאר בפוקוס ולהמשיך לעבוד: "אל תחגגו יותר מדי, יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה", אמר המאמן היווני. אחד מאנשי הצוות של הצהובים הסביר כי: "יש הרגשה שהשחקנים קונים את מה שיאניס אומר בניגוד למה שהיה כאן בתחילת העונה, הם הולכים איתו, מאמינים בו, וזה נראה ככה על הפרקט".

עוד בנושא:

יאניס ספרופולוס: "אנחנו נושמים, אבל עדיין בטיפול נמרץ"
הצגה: מכבי תל אביב הביסה את ברצלונה ב-16 הפרש
עוד ביורוליג: צסק"א חזרה לנצח, פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס טיילו

שחקני מכבי תל אביב יובל זוסמן, ג'ייק כהן. דני מרון
חגיגה מאופקת. זוסמן וג'ייק כהן/דני מרון

2. ג'ון דיברתולומאו עם יותר נקודות מדקות

אולי הגיבור הגדול ביותר של הניצחון היה ג'ון דיברתולומיאו, וזאת למרות ששיחק פחות מ-13 וחצי דקות. הגארד המתאזרח קלע 14 נקודות ב-4 מ-8 מחוץ לקשת, והיה זה שהריץ את הקבוצה מתחילת המשחק. במהלך הנפילה ברבע הרביעי השאיר אותו ספרופולוס מחוץ למגרש לדקות ארוכות, כשחלק מהאוהדים קוראים ליווני להחזיר את הקפטן אל הפרקט.

"שיחקנו ביחד, שיחקנו באינטנסיביות ובקצב גבוה. פתחנו יתרון גדול בהתחלה, חבל שבסיום קצת נעצרנו, והם קבוצה מוכשרת, וחזרו קצת. אנחנו שמחים שידענו לנצח משחק חשוב מאוד בצורה כזאת", אמר דיברתולומיאו בסיום ההתמודדות, "קלענו קליעות, הכל הלך בכיוון שלנו, כדורסל זה משחק של ריצות, עשינו ריצה על ריצה על ריצה, הם הגיבו ברבע הרביעי, אבל ידענו לנצח".

במכבי מרוצים מאוד מהתקופה האחרונה של הגארד, שלו חלק גדול בשינוי שעובר על הקבוצה בשבועות האחרונים. לדיברתולומיאו חוזה במדים הצהובים עד לתום עונת 2019/20, ולאור שביעות הרצון מהיכולת שלו והחיבור שלו עם הקהל וההנהלה, ייתכן כי יעשה מאמץ להאריך את חוזהו עוד לפני סיום העונה הנוכחית. "אני מנסה להגיע ולתת מה שצריך בשביל הקבוצה, אני שמח שידעתי לקלוע סלים מוקדם הערב והייתי טוב בהתקפה מההתחלה. צריך לדעת לחבר שתי מחציות טובות, ולשחק טוב במשך 40 דקות", סיפר באושר הגארד על הערב הנהדר שלו.

דיברתולומיאו, כמו יתר שחקני מכבי, שמר על פרופורציות בסיום המשחק וסירב לדבר על העלייה לפלייאוף כדבר שנמצא בכיס של קבוצתו, "אנחנו לוקחים את זה משחק אחרי משחק, יש לנו את הכישרון כדי להכנס לפלייאוף, אבל אנחנו רוצים להתמקד במשחק ביום ראשון, הדרבי זה משחק חשוב, ואז באים למשחק חשוב מאוד נגד פנאתנייקוס".

עוד באותו נושא

יאניס ספרופולוס: "אנחנו נושמים, אבל עדיין בטיפול נמרץ"

לכתבה המלאה
ג'ון דיברתולומאו חוגג מכבי תל אביב. דני מרון
התחיל את הריצה ברבע השני. דיברתולמאו/דני מרון

3. הערב המוזר של פארגו

המשחק אמש היה אמור להיות משחק החזרה של ג'רמי פארגו. הגארד של הצהובים היה צפוי לחזור לשחק ביורוליג אחרי שלוש שנים ותשעה חודשים, כשהוא שם מאחוריו פציעת גב שהשביתה אותו מתחילת העונה. אלא שמהרגע הראשון היה ברור שזה לא הערב של פארגו, שלא שותף.

עם ההגעה להיכל שמו של השחקן לא הופיע על לוח התוצאות, אלא דווקא זה של דני אבדיה, ולקח דקות ארוכות עד שאנשי מכבי השתלטו על הטעות והרגיעו את האוהדים שרצו לראות את הגארד שהביא להם אליפות בעונה שעברה. בחימום קראו האוהדים הצהובים שחקן אחרי שחקן שיבוא אליהם לקבל אהבה, אלא שפארגו נשאר אדיש והמשיך בחימום כשהוא לא נענה לקריאות הקהל.

ספרופולוס הסביר כי לא מצא את המקום אמש כדי לשלב האמריקאי, "ג'רמי הוא חלק חשוב בקבוצה הזאת, הוא אחד המנהיגים שלנו. בשבילי זה חשוב להכניס אותו לרוטציה, ולמצוא לו זמן לשחק. איך שהמשחק הלך, רציתי להשתמש בו בסיום, אבל לא רציתי להכניס אותו כשהמומנטום נגדנו, ולסכן אותו. זה קשה לכל מאמן למצוא את הכימיה להכניס שחקן חשוב כמוהו לתוך הרוטציה. לא רוצה לפגוע בכימיה של הקבוצה, אבל אנחנו צריכים אותו, בטוח שאשתמש בו והוא יקבל את התפקיד שלו, התפקיד החשוב שלו".

שחקני מכבי תל אביב ג'רמי פארגו, ג'ון דיברתולומאו. לירון מולדובן
הבכורה המחודשת ביורוליג תחכה. פארגו/לירון מולדובן

4. הראש כבר בדרבי

ואחרי השיא נגד ברצלונה, שבא אחרי השיא נגד צסק"א מוסקבה בשבוע שעבר, מכבי תל אביב מתכוננת לעוד משחק חשוב בעונה שלה כשתתארח ביום ראשון הקרוב בדרייב אין אצל הפועל תל אביב בדרבי הגדול. במכבי מרוצים כי לוח המשחקים לא סידר להם משחק נוח על הנייר, אלא כזה שישמור על מתח גבוה, "תמיד כיף לשחק בדרבי, הקהל אוהב את זה, ההנהלה אוהבת את זה, ואנחנו מתרגשים לקראת המשחק", אמר דיברתולומיאו לקראת ההתמודדות.

הקבוצה תחל את ההכנות למשחק היום, כשבצוות המקצועי סיפרו כי הם מודעים לכך שהאדומים קבוצה טובה יותר מזאת שהובסה ביד אליהו בסיבוב הראשון. מי שלא צפוי לעמוד לרשותו של ספרופולוס הוא דיאנדרה קיין. במהלך הרבע הרביעי חש הגארד בכאבים בשריר הירך האחורי וירד לחדר ההלבשה כשהוא כאוב. במכבי מקווים כי לא מדובר בפציעה שתשבית את קיין לתקופה ממושכת, אך ביום ראשון הוא לא יתלבש, כפי שלא שיחק נגד הפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully