וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב ביקרו את ניהול המשחק של ספרופולוס, גם בלאק חטף

14.12.2018 / 7:04

בקבוצה השתוממו מקבלת ההחלטות של המאמן ברגעים מכריעים מול באסקוניה: "להבא זה ייראה אחרת". גם הסנטר ספג אש: "כל העבירות שעשה טיפשיות". וגם: אובריאנט עוקץ את השופטים, ווילבקין מתוסכל, ריי יירשם לליגה?

קובי אליהו

1. ווילבקין עצבני, אובריאנט עוקץ את השופטים

דקות ארוכות אחרי ההפסד הדרמטי 81:79 אמש (חמישי) לבאסקוניה, סקוטי ווילבקין עדיין לא נרגע מהטעות שלו במהלך האחרון. במקום לקחת אחריות ולקחת את הזריקה המכרעת, ווילבקין ניסה למסור לאלכס טיוס, אך הכדור לא הגיע, והבאסקים חגגו..

"אני לא יודע מה קרה בסוף, אני צריך לראות את המהלך שוב, ראיתי את השומר בא מולי וניסיתי למסור לטיוס וכנראה שזאת היתה ההחלטה הלא נכונה. הייתי צריך לקחת את הזריקה בעצמי", הוא אמר והוסיף: "זה מתסכל מאוד, כי הרגשתי שנלחמנו ממש, היו לנו ריצות שהיו יכולות לגמור את המשחק, אבל נתנו להם לחזור וזה היה יותר מדי". אלכס טיוס סיפר על ההתרחשות מהצד שלו: "סקוטי עבר חסימה, אבל הם קפצו עליו בטראפ, הוא רצה להעביר את הכדור לזריקה פנויה יותר. אנחנו צריכים לשים את המשחק הזה מאחורינו ולהתקדם הלאה".

ווילבקין השליך מגבת על הרצפה בחדר ההלבשה וסינן קללות, אבל הוא לא היחיד שנראה עצבני מאוד בסיום. דיאנדרה קיין, מנקודות האור של הצהובים במשחק, התבקש לעבור בסיום בדיקת סמים. אחרי שהבודקים הקיפו אותו ורמזו שהוא מנסה לברוח, קיין זעם, ירד לחדר ההלבשה וקילל גם כן. את הבדיקה הוא עשה, בסופו של דבר.

ג'וני אובריאנט ישב בשקט בצד, אבל ביקר את השופטים אחרי שיצא בחמש עבירות בתחילת הרבע הרביעי: "קרה מה שקרה. שני שחקנים שלנו יצאו בחמש עבירות, שחקן שלהם זרק 15 זריקות עונשין. זה ערב קשה, אנג'לו וכל החבר'ה האחרים נכנסו למגרש ונתנו את כל מה שיש להם, אבל כששחקן אחד זורק 15 זריקות עונשין ואנחנו יוצאים מהמשחק בעבירות, זה משוגע".

עוד בנושא

מכבי תל אביב איבדה יתרון והפסידה 81:79 לבאסקוניה
ווילבקין הודה: "קיבלתי החלטה רעה". קיין קילל והשתולל
אמש ביורוליג: ריאל מחצה 65:92 את ברצלונה בקלאסיקו

סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. קובי אליהו
בלבול ועצבים. ווילבקין/קובי אליהו

2. בקבוצה ביקרו את ניהול המשחק של ספרופולוס

מכבי תל אביב מאוכזבת מאוד מההפסד, במיוחד לאור המשחק הטוב שהציגה ברוב הדקות. אלא שבסביבת המועדון לא מאמינים שהמהלך האחרון הוא זה שהוביל להפסד, אלא מצביעים על נקודת מפנה אחרת, עמוק בתוך הרבע הרביעי. חמש דקות לסיום, ביתרון 64:71 לצהובים, אחרי שסקוטי ווילבקין קבר שלשה גדולה, בחר יאניס ספרופולוס להוציא אותו. כשהוא חזר לפרקט, היתרון עמד על נקודה אחת בלבד. מאז ווילבקין נחלש משמעותית.

"הוצאתי אותו אחרי שהוא קלע שלשה. זה לא שהייתה לנו בעיה בהתקפה בנקודה ההיא, הבעיה הייתה בהגנה", התגונן המאמן בשאלה על המהלך הספציפי, "לסקוטי יש פציעה וצריך לתת לו דקות מנוחה מדי כמה זמן".

אלא שהצהובים הגיעו לדקות הסיום פשוט מותשים. טאריק בלאק וג'וני אובריאנט יצאו בחמש עבירות, הרוח של ווילבקין נעלמה, ומי שלקחו אחריות היו דווקא דיאנדרה קיין ואלכס טיוס, שעשו זאת בצורה טובה. "אף אחד מהשחקנים ההתקפיים הטובים לא הגיע במומנטום טוב לסיום המשחק, או בכלל היה על הפרקט. זו בעיה", אמרו בקבוצה.

מהלך נוסף שזכה לביקורת היה המהלך שנעל את הרבע השלישי בו הכניס ספרופולוס את נמרוד לוי, שסובל לאחרונה מתקופה רעה וחוסר ביטחון, כדי שישמור על טוקו שנגליה. זה נגמר עם החלקה של הישראלי וסל של הגיאורגי, שהוריד את ההפרש לשבע לקראת פתיחת הרבע האחרון.

ביקורת נוספת נגד ספרופולוס נגעה לעובדה שלא נותר לו פסק זמן במהלך האחרון. "לא היה בכלל זמן לתכנן תרגיל", אמר אחד מאנשי המועדון, "זו פעם ראשונה שאנחנו מגיעים למצב כזה העונה, לזריקה אחרונה. להבא זה ייראה אחרת".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עלה למכבי תל אביב במשחק? ספרופולוס/קובי אליהו

3. גם בלאק חוטף: "כל העבירות שעשה טיפשיות"

טאריק בלאק העביר אמש פחות מ-9 דקות על הפרקט, במהלכן הספיק לבצע 5 עבירות. הגבוהים של באסקוניה - ונסן פוארייה, אילמנה דיופ ומעל כולם טוקו שנגליה, חגגו מול הצבע הפרוץ של הצהובים, כשהם מחברים ביחד 37 נקודות ו-16 ריבאונדים. מי שאמור להיות זה שיגן על הצהובים בצבע כלל לא היה שם.

"אם אתה שחקן במעמד כזה ועשית עבירה בדקה הראשונה, אין סרט שאתה עושה את השנייה אחרי שתי דקות", אמרו במכבי בתסכול בסיום, "מלבד עבירה אחת, כל העבירות שלו היו טיפשיות. הוא מעולם לא היה בסרט כזה, שהוא שחקן שצריך לשמור את העבירות שלו. עד היום הוא היה האיש שמעלים כדי לעשות את העבירות בשביל השחקנים הבולטים. זאת טעות שאסור לו שוב לעשות".

ספרופולוס התייחס לנושא העבירות של בלאק ואובריאנט באכזבה רבה: "לבאסקוניה היה את הניסיון להביא את המשחק איפה שהם רצו. יש לנו שחקנים מוכשרים שצריכים להבין איך המשחק עובד באירופה, ומשחק אחרי משחק הם יבינו את זה ונהיה בסדר. חייבים לשחק חכם יותר".

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עדיין לא מבין את מקומו. בלאק/קובי אליהו

4. הפלייאוף הולך ומתרחק

ההפסד סיבך מאוד את תמונת הסיכויים של הצהובים להעפיל לפלייאוף. מכבי כרגע רחוקה שני משחקים מהמקום השמיני, וככל הנראה תהיה רחוקה שלושה משחקים אחרי משחקי היום ביורוליג. באזור שלה בטבלה נמצאות קבוצות שכבר מחזיקות בניצחונות על הצהובים, מלבד ז'לגיריס קובנה שתפגוש את הצהובים בשבוע הבא ביום שישי. עוד קודם לכן מחכה משחק ביתי נגד חימקי מוסקבה ברביעי. אם הצהובים לא ינצחו את שני המשחקים בשבוע הבא, הפער יתחיל להיות משמעותי מדי.

"אני לא חושב שאנחנו בבור, לא חשבתי על דברים כאלה אף פעם. צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק, אימון אחרי אימון ונהיה בסדר", אמר אלכס טיוס על תמונת הסיכויים של הצהובים, ואילו ג'וני אובריאנט הוסיף: "ברור שזה הפסד כואב. אנחנו צריכים להמשיך להיאבק, אנחנו יכולים לנצח בכל מגרש".

ונסן פוארייה שחקן באסקוניה מטביע נגד אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
למרות המאזן, טיוס בטוח: אנחנו לא בבור/קובי אליהו

5. קנדריק ריי יירשם לליגה?

למכבי אין זמן לבזבז אחרי שברון הלב. כבר מחר (שבת, 20:20, ספורט 5) תגיע ליד אליהו הפועל ירושלים, שתוכל לעלות למקום הראשון בליגת העל ולהעלות עוד קצת את מד העצבים בהיכל אם תנצח.

אמארה סטודמאייר, שלא ישחק מחר מאחר שלא נרשם למשחקי הליגה, צפה אמש במשחק בהיכל והרבה להצטלם. לעומתו, העוזרים של עודד קטש ישבו ביציע כדי להתכונן ליריבה.

ספרופולוס גילה שבקבוצה שוקלים לרשום את קנדריק ריי לליגה, אולם עדיין לא גובשה החלטה סופית. בינתיים הוא יצטרך לקוות שווילבקין יתאושש מנטלית ופיזית לקראת ירושלים, אחרת ג'ון דיברתולומאו יישאר הרכז היחיד נגד קבוצה עמוסת גארדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully