וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגועים בכאילו: מכבי תל אביב מגיעה למשחק הגורלי נגד באסקוניה

13.12.2018 / 14:30

כשבאירופה אין משחקים שאפשר לאבד (שנגליה: "זה דוחף אותך לשחק טוב יותר"), נחת על מכבי תל אביב עומס משחקים כבד. ה"אין לחץ" אחרי נס ציונה היה מדומה, ההתבטאות של טיוס הייתה מיותרת והשחקן שסומן כגניבת העונה נעלם. אור שקדי מסכם שבוע דרוך

one

1. משחק עונה. עוד משחק עונה

מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי, 21:00, ספורט5) לעוד משחק גורלי בתקופה האחרונה, כשתארח את באסקוניה במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג. הצהובים מגיעים למשחק אחרי שני ניצחונות רצופים במפעל, ובידיעה שאם יצליחו לשמור על הבית בשני המשחקים הקרובים, יחזרו באופן ריאלי לתמונת הסיכויים לעלייה לפלייאוף.

אף על פי שמאז יום חמישי שעבר, בו השלימה הקבוצה קאמבק הרואי נגד דרושפאקה וניצחה בחוץ בפעם השנייה העונה, הספיקו השחקנים של יאניס ספרופולוס לשחק שני משחקי ליגה, הראש של המועדון כולו מכוון להתמודדות הערב. "מכבדים את נס ציונה והרצליה, ונס ציונה גם עשתה עלינו ניצחון יפה מאוד, אבל המשחקים האלה לא חשובים באמת", אמר אחד מאנשי הקבוצה אתמול, "גם השחקנים יודעים שבשלב הזה של העונה, כל משחק ביורוליג חשוב פי מאה ממשחק בליגה".

עם המנטאליות והדריכות הזאת, מכבי תל אביב מגיעה כשבצוות המקצועי בטוחים ש"במשחק כזה, לא תרגישו עייפות, ושחקנים יקפצו על הפרקט". טאריק בלאק אמר אמש: "אנחנו צריכים ניצחונות, לא משנה מתי זה או מול מי זה, בק-טו-בק-טו-בק ועוד. ניקח כמה ניצחונות רצופים שנוכל, כל משחק הוא משחק שאנחנו רוצים לנצח. אנחנו צריכים לשחק את הכדורסל של מכבי שאנחנו עובדים עליו, לשמור על השיטה שאליה אנחנו מתרגלים, ולשחק כדי לנצח".

מי שתעמוד מול הצהובים בצד השני של הפרקט היא קבוצה שחוותה אותו דבר בדיוק בעונה שעברה. שבעה שחקנים מהסגל הקיים של באסקוניה פתחו את העונה שעברה עם ניצחון אחד בשישה משחקים, ראו את המאמן פבלו פריג'יוני משלם בראשו, ולפתע הכלו הסתדר. באסקוניה ניצחה חמישה משישה משחקים, חזרה לתמונה ביורוליג וברגע הנכון - שבעה מחזורים לסיום העונה כשהמצב שלה היה קשה, רשמה עוד רצף של שישה ניצחונות ועלתה לפלייאוף.

"אין ספק שזו לא הרגשה טובה להתחיל ככה", נזכר טוקו שנגליה בראיון שנתן לאהרל'ה ויסברג בתחילת העונה ומספק הצצה למה שעובר על השחקנים הצהובים, "אתה סוחב את זה על הגב כל העונה, זה מוציא ממך הרבה אנרגיה. אתה מבין שכל משחק הופך להיות גורלי, אבל זה גם דוחף אותך לשחק טוב יותר".

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - באסקוניה (21:05, ספורט 5)
עוד הערב ביורוליג: ריאל מדריד - ברצלונה, דרבי במוסקבה
ג'רמי פארגו ישוב לאימונים רק בעוד 4-6 שבועות

דייויד פדרמן בעלי מכבי תל אביב עם רגב פנאן מאמן הכושר. ברני ארדוב
הפנים שידרו הכול חוץ מרוגע ועסקים כרגיל. דייויד פדרמן/ברני ארדוב

2. יש לחץ - אין לחץ

לקראת משחק כל כך גורלי, מה שמכבי תל אביב לא רצתה הוא לחץ ממשחקי הליגה. בסיום משחק ההפסד לנס ציונה, חזרו כל אנשי הקבוצה על המנטרה ש"אף אחד לא רוצה להפסיד, אבל זה יכול לקרות ושום דבר לא קרה מהפסד ליגה אחד". לחץ? איזה לחץ? הראש בכלל בבאסקוניה.

אלא שאז הגיע המשחק נגד בני הרצליה. כמו ברוב משחקי הליגה, ההנהלה הצהובה התייצבה ביציע, הפנים שידרו הכול חוץ מרוגע ועסקים כרגיל. כל שריקה לא במקום הקפיצה את שמעון מזרחי וסובביו כאילו מדובר במשחק עונה של ממש. כשספרופולוס לא מיהר לקחת פסק זמן בריצה של הרצליה בתחילת המחצית השנייה, קם היו"ר בתנועות של לא מבין מה קורה ורק כשהניצחון הובטח, אפשר היה להירגע.

"אף אחד לא רוצה לבוא למשחק יורוליג עם תחושה של הפסד", הודה אחד משחקני הצהובים בסיום הניצחון בהרצליה, "שני הפסדים היו הופכים את הדריכות לקראת המשחק נגד באסקוניה ללחץ גדול בהרבה. הניצחון הזה היה חשוב מאוד כדי לשנות מומנטום". גם בקבוצה הסכימו ואחד המקורבים הוותיקים אמר: "במכבי כמו במכבי, אין דבר כזה שמקבלים הפסד בהבנה".

עוד באותו נושא

ולימיר פראסוביץ': "יאניס ספרופולוס מנחיל במכבי תל אביב את השיטה מאולימפיאקוס"

לכתבה המלאה
דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
"אף אחד לא רוצה לבוא למשחק יורוליג עם תחושה של הפסד"/מגד גוזני

3. מחלקים את הדקות

מחמאות רבות קיבל ספרופולוס אחרי המשחק נגד הרצליה, לא בזכות התצוגה הטובה של קבוצתו, אלא למה שקראו בקבוצה "אמנות של חלוקת דקות". עשרה שחקנים קיבלו דקות משמעותיות, כשאל מי שלא שיחק עוד נחזור. שלושה מתוכם - יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומיאו וטאריק בלאק, שיחקו 29, 23 ו-21 דקות בהתאמה. שבעה נוספים שיחקו בין 15 ל-19 דקות.

"הוא לא צריך לשבת עם מחשבון, היום ברוב קבוצות היורוליג לא תראה יותר משניים, שלושה שחקנים שמשחקים באופן קבוע מעל 20 דקות למשחק. יש רוטציה של עשרה שחקנים", הסבירו במכבי, "יאניס בא מהגישה הזאת, ואנחנו מרוצים. זה מוריד עומס מהשחקנים".

אלא שלפני שנתחיל להלל את האמן היווני ונייחס לחלוקת הדקות שלו את הניצחון, אם יגיע הערב, נגד באסקוניה, רצינו לבדוק האם ההרגשה שספרופולוס מחלק את הדקות טוב מספאחיה היא נכונה. הסיטואציה הדומה ביותר לזו שחוותה מכבי השבוע הגיע הבדיוק באותה נקודה בעונה שעברה. ב-10 בדצמבר הפסידו הצהובים בבית להפועל חולון 93:89. יומיים לאחר מכן יצאו למשחק חוץ בנהריה, כששלושה ימים לאחר מכן חיכתה להם צסק"א במוסקבה.

חלוקת הדקות של ספאחיה באותו המשחק בעין שרה הייתה כזאת: עשרה שחקנים שולבו - ג'ונה בולדן שיחק 34 דקות (5 יותר מזוסמן בהרצליה), 4 שחקנים שיחקו בין 21 ל-24 דקות ו-4 נוספים בין 14 ל-18 דקות. אלכס טיוס קיבל 7 דקות בלבד. מבין השחקנים שהורצו במשחק הזה, היו כאלה שלא היו מכוכבי הקבוצה - ג'ייק כהן עם 24 דקות, דיברותולמיאו עם 21 דקות וכרם משעור עם 18. חלוקה סבירה בהחלט. במשחק נוסף, אחרי הפסד להפועל תל אביב בדרבי והפסד יורוליג, אירחו הצהובים את הפועל אילת. 11 שחקנים שיחקו - דיברתולומיאו, בולדן ורול קיבלו 29, 27 ו-23 דקות בהתאמה. 8 שחקנים נוספים קיבלו בין 12 ל-20 דקות.

אז אמנם ספרופולוס מחלק את הדקות מצוין בליגה, אבל מסתבר שגם ספאחיה לא לקה בתחום הזה, ועדיין, מכבי תל אביב שלו לא הצליחה יתר על המידה.

אלכס טיוס, יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומיאו, קנדריק ריי מכבי תל אביב על הספסל. יוסי ציפקיס
על הלו"ז של דרושפאקה הוא לא התלונן. אלכס טיוס/יוסי ציפקיס

4. לא על דעת המועדון

"אני לא מבין איך אנחנו משחקים שני משחקים בליגה לפני היורוליג, לא מכיר עוד ליגה שתעשה דבר כזה. אנחנו צריכים להיאבק בעייפות ולהיות מוכנים להתחרות".

את הדברים הללו אמר אלכס טיוס בסיום המשחק בהרצליה, בהתייחסו ללוח המשחקים הרצחני של הצהובים. זה, כמובן, סילוף המציאות. מי שיצרה את המצב הנוכחי היא מכבי תל אביב, שבחרה לא לחזור לארץ למשחק נגד הרצליה מגראן קנאריה ולטוס ישר לאיסטנבול, ודחתה את המשחק למועד הנוכחי, בידיעה שאין מועד אחר. איך הצהובים היו חוזרים בזמן מגראן קנאריה הרחוקה? אם רצו להעמיד מטוס פרטי להביא שחקנים לאימון בזמן ממשחק הנבחרת, יכלו לחשוב על זה גם בסיטואציה הזאת. אלא שמכבי בחרה אחרת, ובמודע יצרה את הלוח הקשה.

בשבוע שעבר נהנו הצהובים מלוח המשחקים. דרושפאקה התייצבה בתום חלון הנבחרות למשחק ביתי נגד גלאטסראיי, 48 שעות לפני שאירחה את הקבוצה של ספרופולוס. את טיוס לא שמענו מלין באותם ימים. אמנם מכבי נמצאת בעומס משחקים החל מהמשחק בטורקיה, עומס של 14 משחקים ב-39 ימים, אך מילאנו משחקת בעומס גדול יותר, עם משחק אחד יותר על פני אותו מספר ימים. כל זה, עוד לפני שמוסיפים 4 משחקים לעונת היורוליג בעונה הבאה.

הקולות בקבוצה דווקא היו אחרים. "אני חושב שהשחקנים מעדיפים לשחק מאשר להתאמן", אמר יאניס ספרופולוס אתמול במסיבת העיתונאים וסקוטי ווילבקין יישר קו עם עמדת המועדון החדשה: "המשחקים הרבה יותר כיפיים, אז המאמן כנראה צודק". אחד מאנשי הקבוצה סיפר אמש: "מוטב היה שדבריו של טיוס לא היו נאמרים. אף אחד לא מרוצה מלוח המשחקים הזה, אבל זה לא ברמת השחקנים. אם המועדון הסכים ללוח, השחקנים צריכים להבין שאין ברירה".

נמרוד לוי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יתייאש? נמרוד לוי/ברני ארדוב

5. לאן נעלם נמרוד לוי?

מי שנדחק החוצה בינתיים מהרוטציה הרחבה של ספרופולוס, גם בליגה, הוא נמרוד לוי. 7 דקות נגד נס ציונה, 4 דקות בלבד נגד הרצליה, שבהן היה נראה חסר ביטחון. מדוע הדברים הללו מפתיעים? בהכנה של הצהובים היו לא מעט אנשים שהצביעו כי לוי יוכל להפוך לשחקן משמעותי - שחקן בעמדה מספר 4 עם קליעה מעולה, ריבאונדר עם ידיים טובות, ובעיקר צעיר וחתום לתקופה ממושכת.

לתחושה הזאת הצטרפה ההצגה של לוי נגד גרמניה במוקדמות אליפות העולם - 14 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-34 דקות על המגרש. בדומה מאוד לסיפורו של כרם משעור במכבי בעונה שעברה, לוי נפצע בדיוק לפני גביע ווינר, חזר לפעילות כשהקבוצה נראתה לא טוב ביורוליג, ולמרות דקות מצוינות בדרבי, במהלכן קלע 13 נקודות, לא נכנס לעניינים. תוסיפו לזה פציעה נוספת בקרסול, ותקבלו שחקן חסר מזל במועדון לחוץ.

התקופה הלא טובה של לוי המשיכה גם בנבחרת, שם היה פחות טוב באימונים, מה שהוביל לדקות משחק בודדות בשני המשחקים בחלון האחרון. בשלב הזה, נראה כי הבחירה לחזור למועדון הצהוב לא הייתה כל כך מוצלחת. "הוא צריך סבלנות ולהמשיך לעבוד", אומרים בקבוצה. בסיטואציה דומה בעבר, בראשון לציון, הוא בחר לעזוב. הפעם לא בטוח שהוא יוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully