וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטנהאם בעננים, ברצלונה "הולכת עד המוות" עם עוסמאן דמבלה

התרנגולים חגגו את ההעפלה הדרמטית, פוצ'טינו: "כולם אמרו שזו משימה בלתי אפשרית". מנגד, בברצלונה עסקו בעיקר בכוכב הסורר: "עם גול כזה, תאחר כמה שאתה רק רוצה"

עריכת וידאו: ניר חן
שחקני טוטנהאם לוקאס מורה, פרננדו יורנטה, אריק לאמלה. רויטרס
כמה אופי. לוקאס מורה חוגג את השוויון הדרמטי/רויטרס

ארבע נציגות יהיו לאנגליה בשמינית גמר האלופות, והמפתיעה מכולן היא ככל הנראה טוטנהאם. התרנגולים סיימו הערב (שלישי) ב-1:1 דרמטי עם ברצלונה, ונזקקו לשער מאוחר מאוד של לוקאס מורה בדקה ה-85 כדי לחגוג את ההעפלה המפתיעה, אחרי שבמשחק המקביל בבית ב' אינטר סיימה ב-1.1 מאכזב עם פ.ס.וו איינדהובן.

הדרך של הספרס לשמינית הגמר הייתה ארוכה מאוד, ונדרשו הרבה עקשנות וכוח רצון כדי להשלים את המלאכה. שלושה מחזורים מפתיחת שלב הבתים, צברה טוטנהאם נקודה אחת בלבד. גם הערב היא בקלות הייתה יכולה להתפרק אחרי שער היתרון המלהיב של עוסמאן דמבלה בדקה ה-7, אבל שוב הוכיחו עצבים מברזל.

רשימת העולות לשמינית הגמר

ריאל מדריד

באיירן מינכן

ברצלונה

יובנטוס

מנצ'סטר סיטי

אתלטיקו מדריד

מנצ'סטר יונייטד

בורוסיה דורטמונד

טוטנהאם

פריס סן ז'רמן

ליברפול

אייאקס

רומא

ליון/שחטאר דונייצק

פורטו

שאלקה

שחקני טוטנהאם חוגגים. AP
בסוף הגול הגיע. שחקני טוטנהאם חוגגים/AP

התגובות

כמובן שהמנצחת הגדולה של הערב הייתה טוטנהאם, גם מבלי לקחת את כל שלוש הנקודות. בסיום הילל המאמן מאוריסיו פוצ'טינו את שחקניו, ואמר ש"הם היו פנטסטיים. זה הישג עצום, עצום עבור המועדון, ואני כל כך שמח. אחרי התיקו בהולנד, אף אחד לא האמין בנו. כולם אמרו שזו משימה בלתי אפשרית, אבל שום דבר לא בלתי אפשרי בכדורגל אם יש לך אמונה ואיכות. כשסיימנו את המשחק, לא ידענו מה התוצאה במשחק של אינטר. היו שתי דקות מורטות עצבים, אבל בסופו של כמובן שאנחנו מאוד שמחים. תמיד חשבתי שזה אפשרי, למרות שאחרי כל כך הרבה החמצות כמו שהיו הערב, התחלנו להאמין שזה אולי לא היום שלנו. אבל בסופו של דבר עלינו, ובצדק".

הארי קיין הוסיף: "אנחנו מאושרים, וגם תיקו בקאמפ נואו זו תוצאה לא רעה בכלל. היו לנו לא מעט הזדמנויות, אני שמח שלא ויתרנו והמשכנו לנסות להשיג את השער. כשהסתיים המשחק שלנו, לא היינו בטוחים אם עלינו".

בברצלונה, מטבע הדברים, התמקדו בעיקר בעוסמאן דמבלה. הכוכב הסורר, שפתח למרות שאיחר בשעתיים לאימון הקבוצה השבוע (ולא בפעם הראשונה), כבש שער במבע סולו מרהיב, שהחל עם חילוץ כדור כ-50 מטרים מהשער ונמשך בדהירה כל הדרך לשער, כשבין לבין הוא מהתל בשחקני ההגנה של טוטנהאם. "לא צריך להרוג את דמבלה", אמר קרלוס אלניה הצעיר. "הוא עושה שגיאות, אבל הוא מודע לזה ורוצה לתקן את המצב. אנחנו חייבים לעזור לו. הוא שחקן גדול, וצריך לדאוג לו כמה שיותר. אנחנו איתו עד המוות".

גם בתקשורת הספרדית היללו את המהלך של דמבלה, שלמרות הפרשיות מחוץ למגרש ממשיך להציג שיפורים ביצועים על כר הדשא. "אחרי גול כזה, מחר אתה יכול לאחר כמה שאתה רק רוצה", נכתב בסרקזם ב"מארקה".

שחקן ברצלונה עוסמאן דמבלה. רויטרס
לפחות במשחקים עצמם הוא מגיע בזמן. דמבלה חוגג/רויטרס

המספרים

* טוטנהאם הפכה לקבוצה השמינית בלבד בתולדות ליגת האלופות שעולה לשמינית הגמר אחרי שצברה רק נקודה אחת בשלושת המשחקים הראשונים.

* עד כמה טוטנהאם הקשתה על ברצלונה? לראשונה מאז דצמבר 2006, הקטלאנים סיימו משחק בשלב הבתים בליגת האלופות עם אחוזי החזקת כדור נמוכים משל היריבה.

* הארי קיין, שבישל היום, היה אחראי על 16 שערים ב-16 ההופעות האחרונות בליגת האלופות (13 שערים, 3 בישולים).

* עם התיקו, השלימה ברצלונה 29 משחקי בית רצופים ללא הפסד בליגת האלופות. בכך היא השוותה את שיא כל הזמנים של באיירן מינכן.

* עוסמאן דמבלה היה מעורב ישירות בתשעה שערים בתשעת המשחקים האחרונים של ברצלונה בכל המסגרות (ארבעה שערים וחמישה בישולים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully