וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: הפועל ירושלים הפסידה 83:70 לא.א.ק אתונה בקרב על ראשות הבית

הקבוצה של עודד קטש נחלצה פעמיים מפיגור דו ספרתי אולם בסופו של דבר ספגה הפסד בית ראשון העונה באירופה. ג'יימס פלדין (16 נקודות) וג'ייקובן בראון (14) בלטו

אמארה סטודמאייר, הפועל ירושלים. לירון מולדובן
הפנים אומרות הכל. אמארה סטודמאייר/לירון מולדובן

מסתבר שהפועל ירושלים עדיין לא דומיננטית כפי שחשבה שתהיה בליגת האלופות של פיב"א. הקבוצה של עודד קטש נחלה הערב (שלישי) הפסד 83:70 לאלופה המכהנת של המפעל א.א.ק אתונה, שהגיעה לארנה ללא רגשי נחיתות, הובילה מהרגע הראשון, ולמעטים רגעים בודדים בהם שמטה את היתרון הייתה דומיננטית לכל אורך הערב, כל הדרך לראשות בית ג'.

האדומים הגיעו למשחק אחרי שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ולמרות שחסרו את כריס ג'ונסון הפצוע, התעודדו מכך שג'ייקובן בראון ששיתופו הוטל בספק היה כשיר בסופו של דבר. בראון היה אחת מנקודות האור של האדומים עם 14 נקודות, וכך גם ג'יימס פלדין (16) וטיישון תומאס (13, 11 ריבאונדים ו-5 חסימות), אבל המרדף המתמשך אחרי היריבה הקשוחה היה יותר מדי גם עבורם.

כעת עומדת ירושלים על מאזן של חמישה ניצחונות ושני הפסדים, אחד יותר מא.א.ק אותה ניצחה ביוון לפני חודשיים, במחזור הפתיחה של המפעל. ההגנה של ירושלים נראתה חדירה במיוחד בשלבים רבים של המשחק (עד שטיישון תומאס התעורר), אבל גם ההתקפה לא ליקקה דבש, כפי שמלמדים אחוזי הקליעה - 44 אחוזים משתי נקודות, 23 אחוז משלוש, ו-58 אחוזים מהעונשין.

במהלך המשחק התרחש אירוע חריג: ליאור אליהו התעמת מילולית עם אוהד שהקניט אותו מאחורי הספסל, וברגע האחרון נמנע עימות פיזי, אחרי שאוהדים נוספים התערבו לטובת אליהו.

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את בני הרצליה 77:87 במשחק השלמה
דשון באטלר: "אני מקווה שתמיר בלאט ייקח אותי לאן שיגיע"
עורך דינו של מנקו טוען: הפועל תל אביב מלינה שכר והוציאה תלושים פיקטיביים

מלקולם גריפין, א.א.ק אתונה חוגג. ברקע טיישון תומאס, הפועל ירושלים חוגג. לירון מולדובן
א.א.ק חוגגת, טיישון תומאס מאוכזב מאחור/לירון מולדובן

מהלך המשחק

ירושלים פתחה את המשחק בחוסר ריכוז בעיקר בצד ההגנתי, ושלוש דקות מפתיחת המשחק, אחרי שהיוונים עלו ליתרון 6:16, הזעיק עודד קטש פסק זמן. גם זה לא ממש עצר את הסחף, וארבע דקות לסיום הרבע עמד היתרון של האורחים על 13, 11:24. בשלב זה נכנס יוגב אוחיון, ההגנה של הירושלמים החלה להראות סימני חיים, והרבע נחתם עם שלשה של ג'ייקובן בראון שקבעה 22:29 בלבד לא.א.ק.

חמש הדקות הראשונות של הרבע השני התנהלו בשליטה מוחלטת של ירושלים. תומאס ואוונס הידקו את ההגנה, ובצד ההתקפי בראון ופלדין המשיכו ללהטט. חמש דקות להפסקה, צומק ההפרש לנקודה אחת בלבד, 21:32 לא.א.ק. היתרון עבר לרגע לצד של ירושלים שהשלימה ריצת 5:23, אולם חזר מיד לצד של א.א.ק לקראת ההפסקה. מלקולם גריפין מא.א.ק הגיע ל-16 נקודות אישיות עם שתי שלשות רצופות, אולם ג'ייקובן בראון סיים גם את הרבע הזה עם נקודות, שקבעו 43:48 ליוונים במחצית.

המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה: גריפין המשיך לעשות ככל העולה על רוחו והגיע ל-21 נקודות אישיות, ההתקפה של ירושלים נתקעה, וההפרש צמח שוב לדו ספרתי. שש דקות מפתיחת הרבע ירושלים קלעה את הנקודות הראשונות שלה במחצית השנייה, והיתרון של היוונים עמד על 45:58. בשלב זה אמארה סטודמאייר ותמיר בלאט התעוררו מעט, ויחד צימקו את ההפרש לחמש בלבד בסיום הרבע, 56:61 לא.א.ק.

הרבע האחרון של ירושלים נמשך עם גמגום התקפי. א.א.ק שוב פתחה יתרון דו ספרתי, וכל נסיונות הקאמבק עלו בתוהו, כשבדקות הסיום אמארה סטודמאייר מזייף בהגנת הפיק אנד רול ומאפשר ליוונים לקלוע שני סלים מכריעים. עד הבאזר הוסיפה ירושלים חטא על פשע, כשאפשרה לא.א.ק להגדיל את היתרון בצורה משמעותית - מה שיכול לעלות לה ביוקר בהמשך הדרך - ובסיום הורה לוח התוצאות על 70:83 לא.א.ק.

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את בני הרצליה 77:87 במשחק השלמה

לכתבה המלאה
שחקני א.א.ק אתונה דושאן סאקוטה, יאנוליס לרנצאקיס חוגגים. לירון מולדובן
המשחק בתמונה אחת. שחקני א.א.ק חוגגים/לירון מולדובן

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 16 (7 מ-21 מהשדה), ג'ייקובן בראון 14, טיישון תומאס 13 (11 ריבאונדים, 5 חסימות), תמיר בלאט 9 (5 אסיסטים, 3 מ-9 מהשדה), אמארה סטודמאייר 8 (8 ריבאונדים), ליאור אליהו 4, יוגב אוחיון 3, ג'וש אוונס 2, דשון באטלר 1. בר טימור לא שותף.

קלעו לא.א.ק אתונה: מלקולם גריפין 24 (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים), וינס האנטר 16 (8 ריבאונדים), הווארד סיינט רוס 13, דושאן סאקוטה 12 (7 ריבאונדים), יונאס מאצ'יוליס ויאנוליס לרנצאקיס 8 כל אחד, טיילר רוברסון 1.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש מאוכזב. לירון מולדובן
אכזבה גדולה. קטש/לירון מולדובן

עודד קטש אמר בסיום: "חפרנו לעצמנו בור גדול מדי ברבע הראשון, נתנו להם להיכנס מוקדם מדי למשחק, ככה לא צריך להתחיל משחקים, בטח לא משחקים חשובים. חייבים ללמוד מזה. אנחנו פשוט צריכים להיות יותר טובים, בכל מובן. זו אחריות שלי כמאמן, אם הקבוצה שלי מתחילה ככה זה אומר שלא עשינו עבודה מספיק טובה. הרגשנו בתקופה האחרונה שחסרים לנו קצת אימונים, צריך לחזור לבסיס. התקפית שיחקנו נגד קבוצה שמכריחה רמת ביצוע מאוד גבוהה, וגם שם יש לנו עוד עבודה.

הדבר הכי חשוב שצריך לעשות עכשיו זה להתאושש מהר, לא רק פיזית אלא גם מנטלית. השחקנים מאוד רצו, הם הבינו את חשיבות המשחק, אז כולנו מאוכזבים. יש עוד דרך ארוכה, גם באירופה וגם בליגה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully