וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות רק מתחילות: שלל הבעיות של מכבי תל אביב לפני המשחק בטורקיה

20.11.2018 / 9:07

ספרופולוס הראה לגודס את הדרך החוצה וכעת דורש חיזוק, אובריאנט עלול לשלם את המחיר, לגבי פארגו אין אופטימיות וספאחיה לא צפוי להתפשר על החוזה. רגע לפני הבכורה של היווני על הקווים באיסטנבול, למכבי תל אביב יש סט חדש של בעיות. וגם: האם הפכה לבית קברות למאמנים?

one

לאחר פיטוריו של נבן ספאחיה, ובמאזן עגום במיוחד של ניצחון בודד מתוך שבעה מחזורים, תפגוש הערב (19:00, ספורט5) מכבי תל אביב בטורקיה את אנאדולו אפס במסגרת היורוליג. עוד לפני כן החליטו הצהובים להישאר באירופה ולטוס מהמשחק בספרד היישר לאיסטנבול. בפועל, זה קרה ללא המאמן המפוטר.

"ויתרנו על טיסות מיותרות. העובדה שלא חזרנו לארץ הורידה לחץ מהשחקנים", אמרו במועדון, והסבירו כיצד גם בדיעבד זו הייתה ההחלטה הנכונה: "בעידן התקשורת היום אי אפשר לבודד, אבל בהחלט היה טוב לנו שטסנו ישירות לאיסטנבול".

עוד בנושא

19:00, ספורט 5: יאניס ספרופולוס עורך בכורה מול אנדולו אפס
דיווח: מכבי תל אביב במשא ומתן מתקדם עם הפורוורד אוקארו ווייט
החומה נסדקה, אבל נותרה בצורה: המשבר הראשון של בלאט באולימפיאקוס

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה. דני מרון
אחד המועדון לא רצה, את השני המאמן החדש לא רצה. ספאחיה וגודס/דני מרון

המאמן הנכנס יאניס ספרופולוס ישב כבר עם יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי לשיחה של תיאום ציפיות, ואמש ערך ב"סינאן ארדם דום" באיסטנבול את אימון הבכורה שלו במכבי תל אביב. האימון נעצר לא פעם ולא פעמיים כדי לתקן מהלכי הגנה. בקבוצה אמרו על היווני: "הוא נבחר בזכות הרזומה שלו, שבו הציג ענייניות ומקצועיות. הוא נכנס למצב לא קל, אבל לולא היה מאמין שאפשר להצליח לא היינו מחתימים אותו".

בשיחות מאחורי הקלעים התחוללה לא מעט דרמה בעמדת עוזר המאמן, כאשר היווני הטיל וטו על הישארותו של גיא גודס כעוזר ראשון. ספרופולוס היה נחרץ והכריז: "אתם יכולים להשאיר אותו, אני לא הולך להשתמש בו". הוא דרש עוזר ראשון משלו.

הדרישה לחיזוק לא איחרה לבוא. ספרופולוס טוען כי לקבוצה אין סמול פורוורד בסגל. לדעתו ג'ייק כהן וג'וני אובריאנט אינם טובים דיים כ-4 פותח ביורוליג".

לפחות פה יש משהו משותף בין ספאחיה ליווני: שניהם לא מתלהבים מאובריאנט. לוואלה! ספורט נודע כי אם מכבי תל אביב תסתבך ולא תעלה שלב באירופה, הוא יהיה האיש שעשוי להיפרד מהקבוצה.

ספרופולוס: "נמות על המגרש בשביל האוהדים"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב ג'וני אובריאנט. דני מרון
לא מתאים לעמדה 4 ביורוליג לדעת המאמן החדש. אובריאנט/דני מרון

אם לפני כמה שנים נחשבה הפועל ירושלים "בית קברות למאמנים", נראה כי מכבי תל אביב זוכה כיום לתואר המפוקפק הזה, לפחות בגרסה האירופאית. מאמן בכיר אמר לוואלה! ספורט: "הם בדקו כמה פעמים לגביי, אבל אין לי כוונה להגיע. הרבה אנשי מקצוע מרגישים שזו להיכנס לצרה עם מכבי, למשל בסוגיה של לתת להנהלה לבחור את הסגל. אני מראש לא רציתי להיכנס להרפתקה כזאת".

בדומה למה שהיה לפני שנתיים, גם בסבב הנוכחי של גיוס המאמן, הצהובים גיששו לגבי סרג'יו סקאריולו. הבעיה: האיטלקי לא היה מרוצה מהסגל. "מאמנים נרתעים מלהגיע למכבי. שאראס, למשל, שמר איתם תמיד על יחסים טובים, אבל בשיחות עם מקורבים אמר שהוא לא יגיע למכבי של השנים האחרונות עם כל מה שקורה שם", הוסיף המאמן הבכיר.

מאמן נבחרת ספרד סרג'יו סקאריולו. AP
ראה את הסגל וברח. סקאריולו/AP

באשר לספאחיה, בקבוצה ייכנסו עמו למשא ומתן על התרת חוזהו. לפי סעיף ה"נו קאט" בחוזה, הצהובים יצטרכו לשלם את מלוא סכום הפרדה מהמאמן, העומד על כ-750 אלף דולר. הצהובים רוצים הנחה מהקרואטי, אך קשה להאמין כי הוא יתפשר בנושא.

מאחורי הקלעים חזר ספאחיה והתריע כי "עם שחקנים פצועים אי אפשר להצליח", והביע אכזבה רבה מהפיטורים, אולם ספאחיה איבד את חדר ההלבשה עוד קודם לפיטוריו. גורם המעורה בחדר ההלבשה סיפר: "טאריק בלאק ואלכס טיוס רמזו לאנשי מכבי שאם ספאחיה ימשיך, הם ירצו אולי לעזוב. כמעט כל השחקנים מלבד (ג'רמי) פארגו רצו שהוא יפוטר", סיפר הגורם שהוסיף: "פארגו היה אולי בין האחרונים שתמכו בספאחיה. מצד שני, הוא לא היה כאן בחודשים האחרונים".

לדברי גורמים בקבוצה, בגזרת ההנהלה, היחיד שניסה לתת לספאחיה צ'אנס אחרון כמאמן במשחק בטורקיה היה ניקולה וויצ'יץ', אולם בעלי המועדון לא רצו לראות עוד את ספאחיה על הקווים. הם דרשו שינוי מידי. "גם כך הם התלבטו בסיום העונה שעברה אם להשאיר אותו", מסכם הגורם.

ניקולה וויצ'יץ', מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רצה להשאיר את ספאחיה, אבל במועדון התנגדו. וויצ'יץ'/ברני ארדוב

ומה עם פארגו עצמו? הרכז הפצוע בגבו עדיין עובר טיפולים, ובמכבי תל אביב לא אופטימיים לגביו. "הוא צריך לעבור שיקום. נצטרך לבחון מה קורה אתו. גם אחרי שיחזור, נדע רק בזמן שיתחיל להתאמן ולשחק", אומר גורם המעורה במועדון. בינתיים, במכבי בודקים שחקנים, אולם מדגישים כי "נותר רישום אחד לליגה הישראלית. ההחלטות בקבוצה יתקבלו לפי המצב שלנו ביורוליג בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully