וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה נגמר, בסוף כולם יודעים: כך ייראה היום שאחרי המשחק בסקוטלנד

17.11.2018 / 11:00

השיחה עם ביבי, הנאום של זהבי, הלכלוכים שיצופו והסגידה להרצוג. אם חשבתם שעכשיו יש טירוף סביב נבחרת ישראל, אפשר רק לדמיין מה יהיה אחרי הפסד או ניצחון מול סקוטלנד. כך ייראה היום שאחרי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הנבחרת עולה שלב: "עם ישראל חי"

"אימ-פר-יה, אימ-פר-יה", כך צעקו אמש (שלישי) בחדר ההלבשה שחקני נבחרת ישראל אחרי התיקו ההרואי בסקוטלנד (1:1), ששלח את הבחורים של הרצוג למה שלפני כמה חודשים נראה כמו חלום רחוק: חצי גמר ליגת האומות לדרג ג'! אפשר היה לזהות את המתח העצום שהשתחרר אחרי השלמת ההישג המרשים, כשהשחקנים צהלו בחדר ההלבשה והניפו חולצות, רקדו על השולחנות, ואפילו וילי רוטנשטיינר הצטרף לשירת "איפה כל החברות שלך" עם השחקנים, ששברו דיסטאנס עם האוסטרי המבוגר והשפריצו מים על פדחתו. לא ברור אם זה מגודל ההישג או מהקור בגלזגו, אבל גם רוטנשטיינר הצטמרר מההישג, שקירב את ישראל מרחק פסע מאליפות אירופה בכדורגל. "הוכחנו שהמקום שלנו הוא בטופ", אמר אלי דסה, שהתחבק עם לואי טהא, "אני כבר הרבה שנים בכדורגל, אבל מעולם לא נתקלתי בכזאת חבורה של גברים".

הגיבור, כצפוי, היה המאמן אנדי הרצוג. "דאנקה", קראה הבוקר הכותרת הראשית ב"ישראל היום" לאוסטרי, שאט אט הופך לדמות האהובה בישראל. בפעם השנייה במהלך הקמפיין ישראל כבשה אחרי תרגיל קרן - כששוב אריאל הרוש הוציא כדור שוער ארוך למונס דאבור, שהפתיע את ההגנה של הסקוטים הלא מוכנים. "זה המוח היהודי שסיפרו לי עליו", אמר הרצוג הנרגש, על התרגיל שכבר מכונה בבריטניה "The Eran Levi trick". "תמיד ידעתי שיש פה כישרון עצום ועומק, אני שמח שסוף סוף ידענו לנצל אותם", אמר הרצוג, ששוחח בסיום עם ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרת הספורט וגדעון סהר. "תמיד היה לנו קשר מיוחד עם האומה האוסטרית", אמר לו נתניהו הנרגש, "עם ישראל חי".

עוד בנושא:

רוטנשטיינר מגבה את ערן זהבי: "יש לו אישיות טובה, אין שום בעיה איתו"
ערן זהבי: "המאמן מחליט אם אני פותח, לא התקשורת"
הכנה: נבחרת ישראל הביסה 0:7 את גואטמלה

מנור סולומון, דיא סבע שחקני נבחרת ישראל חוגגים. קובי אליהו
וזו היתה החגיגה של סולומון מול גואטמלה. מה יהיה אחרי ניצחון בסקוטלנד?/קובי אליהו

סקוטלנד אומנם שלטה במשחק והייתה קרובה לניצחון, אבל בסיום לסקוטים לא נותר אלא להתלונן על בזבוזי הזמן של ישראל. "אני שמח שהפעם לא אני הוא זה שנאלץ לתרץ", קרץ הרצוג בסיום, כשגורמים בהתאחדות העריכו שכבר היום יוצע למאמן להאריך את חוזהו בשלוש שנים, עם אופציה לשש שנים נוספות. "ידענו שהבאנו פיגורה", אמר גורם בכיר בהתאחדות, "לא פקפקנו לרגע". יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ירד לחדר ההלבשה ולחץ את ידיהם של השחקנים, שמצדם הגיבו בשירת "שינו שינו בוא לפה, מה עם המענקים". "מגע קסם שלי אתה אומר?", אמר שינו בחיוך לעיתונאי שמולו, "אולי, אולי". "לא אמרתי כלום על מגע קסם...", מלמל העיתונאי, אבל זוארץ המשיך. "באנו לשנות את הענף הזה, והיום עשינו את הצעד הראשון", אמר היו"ר, "גם מסע של 5,000 מייל מתחיל בצעד קטן של ועדת הכשירות".

קשה היה לעצור את שמחת השחקנים, שסיימו קמפיין מרשים, כשרק ערן זהבי ישב בדממה בכיסאו. "מי שמזלזל בנבחרות כמו אלבניה וסקוטלנד לא באמת מבין כדורגל", אמר בסיום זהבי, ששוב שחרר קיטור, "אתם בתקשורת יכולים להמשיך לזלזל בכולם, אף פעם לא ידעתם לכבד, לא כיבדתם בעבר, אתם לא מכבדים היום ולא תכבדו בעתיד, כי עם כל הכבוד, בשביל כבוד צריך לעבוד, ומגיע לנו כל הכבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טאלב טואטחה מודה למבשל ערן זהבי, שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
יגזור קופון על שחר בעקבות ההצטיינות שלו בנבחרת. טאלב טואטחה/קובי אליהו

שאר השחקנים כבר מביטים קדימה, וגורמים בסביבתו של טאלב טואטחה העריכו שלאור היכולת המצוינת שלו בקמפיין הוא צפוי לדרוש מיענקל'ה שחר מיליון יורו לעונה. "הוא הוכיח שהוא שחקן של הרמות הגבוהות", אמרו בסביבתו. מנור סולומון לא שותף אבל מקורב ללוזונים הבהיר שהקמפיין המצוין שלו הקפיץ את מחירו. "לא נהיה פראיירים", הבהיר גורם בכיר במשפחה. בהתאחדות בונים על הכנסה של 5 מיליון שקלים מאירוח המשחק הבא, כשגם אצטדיון רמת גן הועלה כאופציה. "חבל, זה משחק של 50 אלף איש", אמר גורם בכיר בהתאחדות, "לא נהיה פראיירים".

אבל לא פחות חשוב מההישג, זו התחושה שהנבחרת חזרה לכבוש לבבות. אחרי שנים ארוכות של ניכור ותסכול, השחקנים בכחול לבן הביאו גאווה ועמדו במשימה. "אלה ימים לא קלים למדינה, אנחנו שמחים שהבאנו קצת חיוך לאנשים. הוכחנו שלא משנה אם משחקים פה יהודים או ערבים, אתיופים או צ'רקסים, זו נבחרת של העם", אמר שחקן, שהעדיף להישאר בעילום שם.

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
עוד מאמן זר כושל! אנדי הרצוג יהיה על המוקד במקרה של כישלון/קובי אליהו

הנבחרת מודחת: "די לשקר, זאת הרמה"

"אנחנו פראיירים!", נשמעה צעקה שפילחה את הדממה בחדר ההלבשה הישראלי, אחרי ההפסד 1:0 בסקוטלנד שסיים את דרכה של הנבחרת בליגת האומות. השער של מקדונלד שם קץ לחלום. המסע המופלא נגמר. שוב משחק מכריע, שוב ציפיות גבוהות, שוב אופטימיות, ושוב מפלה כואבת, ברגע האמת. אנדי הרצוג ניסה לנחם את השחקנים בסיום, אבל גם הם יודעים: עם כל הכבוד לאוסטרי, יש דברים שאי אפשר לשנות. "אין פתרון קסם", אמר גורם בהתאחדות, "תראו מה עשו באר שבע ומכבי תל אביב באירופה, ותבינו את המעמד שלנו. זאת הרמה. בכל פעם אנחנו משקרים את עצמנו, ואז מופתעים. מתי נלמד?".

לצד הכאב, באה הביקורת על ההכנה. "שחקנים פה הגיעו עם האף למעלה אחרי השביעייה מול גוואטמלה", אמר שחקן, "במקום שנתכונן מול יריבה חזקה עם סגנון משחק כמו של הסקוטים, סידרו לנו משחק מול ילדים אלמונים. בונים פה בית נבחרות במיליונים, אבל אנחנו נופלים על הדברים הקטנים. זה היה ברור". שחקן אחר ביקר את המערך. "עם חומר השחקנים המקומי, שלושה בלמים זה בלוף, וידענו את זה מהרגע הראשון", אמר, "לא יכול להיות שלמשחק כזה חשוב אצילי לא בסגל, רפאלוב בכושר שיא בבלגיה, ירדן שועה לוהט, יושב לו דקל קינן בסינסינטי ומת לקבל זימון. מה עבר להרצוג בראש?".

זהבי ודאבור רשמו מספר החמצות מול השער, ושחקנים בנבחרת טוענים: "רק בישראל עושים כוכבים גדולים משחקנים מהליגה האוסטרית והסינית, ואחר כך מתפלאים שאנחנו לא מגיעים לשום מקום". זהבי עצמו נראה מעט מתוסכל ובסיום הוציא קיטור על העיתונאים. "למה מי אתם שתזלזלו באלבניה וסקוטלנד?", אמר בכעס, "תלמדו לכבד יא זבלים". שחקן נוסף האשים את התקשורת: "אנחנו לא אשמים שבניתם ציפיות ועכשיו נהנים לפוצץ את הבלון. חיכו לנו בפינה. אין פה תרבות".

קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו. ברני ארדוב
איפה נשמע על קפטן שלא שר את ההמנון? ביברס נאתכו/ברני ארדוב

כעת בהתאחדות כבר שוקלים את המשך דרכו של הרצוג, כשהכותרת הראשית ב"ישראל היום" קראה "אאוף וידרזן" לאוסטרי. "מהרגע הראשון לא התחברנו אליו", הודה אחד השחקנים, "המבטא שלו, הקרירות, השיקולים הענייניים. היה ריחוק, ומי שלא מודה משקר". גורם בהתאחדות הודה: "ידענו שיהיה מחיר למינוי של מאמן בלי ניסיון. בטחנו בווילי, ושילמנו על זה ביוקר, יצאנו גדולים שחתמנו איתו על חוזה קצר". מאמן ישראלי התייחס למפלה וציין ש"בשביל יכולת כזאת לא צריך להביא מאמן מחו"ל. מההתחלה רוטנשטיינר נראה לי בנאדם הזיה. עם אלישע וגוטמן רשמנו הישגים זהים. חלאס כבר עם האידיאליזציה לזרים. תראו מה ברק בכר עשה לג'ורדי". רוני לוי הוזכר כמועמד לתפקיד. ניר קלינגר הבהיר למקורביו שעם כל המורכבות של העניין, להצעה מהנבחרת לא מסרבים.

שחקן אחר שם את האצבע על הבעיה הגדולה. "איפה נשמע על קפטן שלא שר את ההמנון?", אמר, והעדיף להישאר בעילום שם, "ככה בחיים לא נגיע לשום מקום, זה היה ברור". שאר השחקנים כבר מביטים קדימה לחלון בינואר, וגורמים בסביבתו של טאלב טואטחה טוענים שיתעקש מול יענקל'ה על חוזה של מיליון יורו לעונה. "אין סיבה שלא", אמר מקורב לשחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully