וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מיכה חוזר למפגשים עם באזל

הנגיחה של זהבי, הקרע של יצחקי, קבלת הפנים לסלאח והחגיגות בבלומפילד. לרגל 125 שנה להיווסדה של היריבה האירופית הכי מושבעת של מכבי תל אביב בעשור האחרון, הקשר העלה זכרונות

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בבאזל ייסד בנימין זאב הרצל את מדינת היהודים, אבל עבור אוהדי מכבי תל אביב העיר השוויצרית הפסטורלית מעלה בעיקר זכרונות ספורטיביים. בעשור האחרון נקשר גורלן של שתי הקבוצות זה בזה, כשנפגשו שלוש שנים ברציפות במפעלים האירופיים.

סדרת המפגשים החלה במוקדמות ליגת האלופות 2013, נמשכה ב-2014 בליגה האירופית, והפכה למסורת עם מפגש נוסף במוקדמות ליגת האלופות ב-2015. פעמיים באזל חגגה, פעם אחת מכבי תל אביב.

ואמש (חמישי), כשציינה פ.צ באזל 125 שנים להיווסדה, היא לא שכחה גם את הפרק הישראלי לאורך המסע, ובאחד העיתונים המקומיים פורסם ראיון עם דור מיכה, בו העלה זכרונות מהמפגשים.

"יש הרבה זכרונות משותפים למכבי תל אביב ולבאזל. עברו כמה שנים מאז המפגש הראשון, אבל ששת המשחקים בינינו ייכנסו לדפי ההיסטוריה", כתב מיכה.

עוד בנושא

רגעי לחץ: שכטר, אצילי וריקן היו על הטיסה שביצעה נחיתת חירום
גם בלי לשחק, אלירן עטר מרוויח 390 אלף דולר בעונה במכבי ת"א
פסגת הפחד: סיכום מחזור 10 על ולאדן איביץ' ה"רע בקטע טוב"
ליגת העל: מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע ב-25 בדצמבר

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי מול שחקן פ.צ. באזל מוחמד אלנני. רויטרס
הרבה דרמות וגולים גדולים. ראדי מול מוחמד אלנני/רויטרס

הפרק הראשון - מוקדמות ליגת האלופות 2013

"אם לומר את האמת, לא רצינו לקבל יריבה כמו באזל, אבל כשעברנו את גיורי ההונגרית, היו ברור לנו שכל הדרכים מובילות לסט.יקוב פארק. הייתה לכם קבוצת על - יאן זומר, פביאן פריי, פביאן שר, ומוחמד סלאח בחוד. במשחק הראשון ניצחתם 0:1, אבל משחק הגומלין בבלומפילד הוא לא משווה שתשכחו כל כך מהר.

"לפני המשחק כולם דיברו על האפשרות שמוחמד סלאח יסרב לשחק בישראל בגלל היותו מוסלמי. 32 דקות אחרי תחילת המשחק, כולנו הבנו באמת עד כמה היינו מעדיפים שלא יגיע לישראל. הוא הוביל אתכם ליתרון 0:3, אבל אנחנו גם לא היינו רעים בכלל. נלחמנו חזרה וכבשנו שני שערים לפני המחצית. אחרי שמהראן ראדי קבע 3:3 עוד היו לנו 40 דקות כדי לכבוש שער מכריע, אבל הכדור לא רצה להיכנס.

"באזל העפילה בסופו של דבר לליגת האלופות, ואנחנו הלכנו לליגה האירופית".

עוד באותו נושא

פסגת הפחד: סיכום מחזור 10 על ולאדן איביץ' ה"רע בקטע טוב"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי מול שחקן באזל. ברני ארדוב
נפצע בחימום ושינה את התמונה. ברק יצחקי מול פיליפ דגן מבאזל/ברני ארדוב

הפרק השני - שלב 32 האחרונות בליגה האירופית, 2014

"אחרי קמפיין טוב של שתי הקבוצות, נחשו את מי פגשנו שוב? באזל, כמובן. אין ספק שלפגוש פעמיים את אותה יריבה באותה עונה במפעלים שונים זה משהו יוצא דופן. המשחק הראשון בישראל הסתיים ב-0:0, ובמשחק השני, רגע לפני תחילת המשחק, ברק יצחקי נפצע בחימום. זאת הייתה מכה קשה, ובסופו של דבר הובסנו במשחק 3:0. אחר כך לא רצינו לשמוע שום דבר על באזל, אבל פאולו סוזה הפך למאמן שלכם וחברנו לקבוצה מונאס דאבור עבור לגראסהופרס, אז כל הזמן המשכנו לשים עין על מה שקורה בשוויץ".

מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה לצד מאמן באזל מוראט יאקין. ברני ארדוב
שניהם אימנו את באזל בסופו של דבר. פאולו סוזה ומוראט יאקין/ברני ארדוב

הפרק השלישי - מוקדמות ליגת האלופות 2015

"אז שוב הגענו להגרלה בניון, שוויץ, ושוב הוגרלנו עם באזל. מוחמד סלאח ויאן זומר כבר מזמן לא היו חלק מהקבוצה, אבל לבאזל עדיין היה סגל מצוין עם מוחמד אלנני ובריל אמבולו. בכל מקרה, גם אנחנו הלכנו והשתפרנו עם השנים והפעם הרגשנו שאנחנו יכולים להתמודד איתכם בצורה שווה.

"במשחק הראשון ערן זהבי העלה אותנו ליתרון, אבל הפכתם בחזרה ליתרון 1:2. אנחנו המשכנו להאמין בעצמנו, ובדקה ה-96 קיבלתי את הכדור מדור פרץ, הגבהתי לרחבה וערן זהבי נגח בעוצמה את ה-2:2. אני זוכר שאפילו לא היה לנו צ'אנס ללחוץ את הידיים של שחקני באזל, כי היינו עסוקים מדי בחגיגות. שני שערי החוץ נתנו לנו זריקת ביטחון ואנרגיות.

"הגענו למשחק השני ואצטדיון בלומפילד היה כל כך מלא, שלא היה אפשר להכניס סיכה. באזל כבשה ראשונה, אבל האוהדים דחפו אותנו קדימה וערן זהבי השווה. אני לא זוכר את כל הפרטים מהמשחק כי את רובו ראיתי מהספסל, אבל אני רק זוכר שכשנכנסתי למשחק ארבע דקות לסיום, זה נראה כמו נצח, כאילו עברתי בכמה דקות קריירה שלמה. בסוף הצלחנו לשמור על התוצאה ולמרות התיקו, שריקת הסיום הייתה מבחינתנו ניצחון אחד ענק. הייתה תחושה מדהימה לעלות לליגת האלופות, ועוד נגד קבוצה כל כך חזקה".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מבקיע מול באזל. קובי אליהו
גול ששווה מקום בליגת האלופות. זהבי כובש מול באזל בבלומפילד/קובי אליהו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully