וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט ספסל את ספאנוליס וספג ביקורות ביוון: "טעות חסרת תקדים"

המאמן הוציא את כוכבו הגדול ארבע דקות לסיום מול פנר, הפסיד, חטף והתעקש: "זה היה המהלך הנכון". וגם: המאזן עם אוברדוביץ'

דיוויד בלאט עם ואסיליס ספאנוליס. Action Images, אתר רשמי
נקודת משבר ביחסים? בלאט עם ספאנוליס/אתר רשמי, Action Images

ימים לא פשוטים עוברים על דיוויד בלאט באולימפיאקוס. אמש (חמישי) ספגה הקבוצה הפסד רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, אחרי שנכנעה 73:72 לפנרבחצ'ה באולם השלום והאחווה. הקבוצה מפיראוס פתחה את העונה היטב, אולם מאז החלה דעיכה שממקמת אותה נכון לעכשיו במקום העשירי בלבד ביורוליג.

גולת הכותרת אמש הייתה ההחלטה החריגה של בלאט לספסל בדקות הסיום את ואסיליס ספאנוליס, אחד הווינרים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי ומי שאחראי על אינספור סלי ניצחון לאורך הקריירה. ארבע וחצי דקות לסיום, אחרי שספאנוליס הספיק לקלוע 8 נקודות, לחלק 5 אסיסטים וגם לאבד ארבעה כדורים, הוציא אותו בלאט לטובת אקסל טופאן, ומאז לא קיל-ביל פרקט.

"זו הייתה החלטת מאמן. לא פציעה, לא שום דבר אחר. החלטה מקצועית נטו", הסביר בלאט בסיום, והתעקש שההחלטה היתה נכונה: "ראיתי שאנחנו נמצאים בדקות טובות מבחינה הגנתית ולא רציתי להרוס את זה, זה הכל".

עוד בנושא

הלחץ על בלאט גובר: הפסד שלישי רצוף לאולימפיאקוס, 73:72 מול פנרבחצ'ה
סקוטי ווילבקין: "מעולם לא שיחקתי על משטח כל כך חלק, נפלנו בכל מהלך באימון"

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
עוד ניצחון על בלאט. אוברדוביץ'/רויטרס

ההסבר של בלאט לא הניח את הדעת של הפרשנים והעיתונאים ביוון. באתר SDNA נכתב ש"להשאיר את ספאנוליס על הספסל ברגעים מכריעים של משחק צמוד, זהו מהלך חסר תקדים בהיסטוריה המודרנית של אולימפיאקוס. בלאט לא סמך עליו, לא הכניס אותו אפילו במהלך האחרון כשהקבוצה הייתה זקוקה לנקודות כדי לנצח, וההחלטה התמוהה הזו עוד עלולה לעלות לו ביוקר בהמשך העונה".

בלאט התמודד ראש בראש על הקווים מול מכר ותיק, אחד בשם ז'ליקו אוברדוביץ', מולו החזיק ברצף של ארבעה ניצחונות יורוליג, עד אמש. בסך הכל היה זה המפגש ה-26 בין השניים לאורך הקריירה, והמאזן עומד כעת על 10:16 לטובת השועל הסרבי (9:9 ביורוליג, 1:7 בליגה היוונית והליגה הטורקית).

הצרה הגדולה של בלאט היא שהוא עומד כעת בפני רצף משחקים תובעני וקשה במיוחד, שיתחיל עם משחק חוץ מול היריבה השנואה פנאתינייקוס ביום ראשון, יימשך במשחק חוץ נוסף במינכן, ולאחר מכן במשחק ביתי מול הקבוצה הטובה ביבשת נכון לעכשיו, ריאל מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully